Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5188 189 190 191 192419 420 421 422 423
hallu
04.07.2018 10:42:15
Guitarfreak: Anteeksianto ei kuulu tän foorumin tapoihin ;D

Oppia ikä kaikki niinsanotusti jos vain opettajien asenne olisi ohjaava eikä lannistava niin ois varmaan helpompi keskustella :)

Sitähän on tutkittu, että lapsikin oppii paremmin kävelemään, kun muistaa aina syyttää ja soimata sitä kun se pyllähtää :-D . mikään ei kasvata tehokkaammin kuin epäonnistumisen pelko :-D
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
Snapo
04.07.2018 11:09:23 (muokattu 04.07.2018 11:21:21)
Kampela77: Katso edellinen viestini. Eli ylävireiseksi menee, kun siirrytään korkeammalle kaulaa. Uskottavuutta tuskin saavutan käyttämällä vääriä termejä. Kylläpäs tästä mielestäni pikkumokasta nyt saatiin soppa aikaiseksi. Olen kyllä yrittänyt nimenomaan opiskella suomenkielisiä termejä mm. Tohtori Toonikan avulla, mutta silti menen joskus mönkään.

Joo, en kuulu tiukkapipoihin vaan haluaa vaan vähän heittää vettä myllyyn foorumin tapojen mukaisesti :D Tuo on kyllä täysin ymmärrettävää että ulkomailla ajan x asuvalle tai englanniksi opiskelleelle (muitakin oppikirjoja kuin EHK-aapinen) joitakin sanoja joutuu miettimään pitkään, tämä sallittakoon.

Se puolestaan ärsyttää että jotkin yrittää olla niin kansainvälisiä että puhuvat joka toisen lauseen englanniksi ja joka toisen suomeksi, onhan se niin siistiä... Yksi ilmiön esimerkki löytyy yhdestä Tampereen yliopiston klassikkogradusta:

"Olen tehnyt tietoisen valinnan jättää suomentamatta suorat lainaukset englanninkielisestä kirjallisuudesta, koska I have every faith in the ability of the potential audience to sufficiently understand English, koska olen jonkin sortin anglofiili (Leeds United voittaa aina!) and because I don't want to lose anything in
translation." Hrrrrrhhhh..
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Laulava Kylätohtori
04.07.2018 11:17:40
Kampela77: Katso edellinen viestini. Eli ylävireiseksi menee, kun siirrytään korkeammalle kaulaa. Uskottavuutta tuskin saavutan käyttämällä vääriä termejä. Kylläpäs tästä mielestäni pikkumokasta nyt saatiin soppa aikaiseksi. Olen kyllä yrittänyt nimenomaan opiskella suomenkielisiä termejä mm. Tohtori Toonikan avulla, mutta silti menen joskus mönkään.

Henk. koht. puhuin yleisellä tasolla ilmiöstä. Rehellisesti sanoen, en edes niin tarkkaan lukenut kommentteja, mistä tämä polemiikki sai alkunsa, että oliko huumorillinen aspekti tai jotain muuta mukana. Sulla on varmasti termit kohdilla, sitä en epäile.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kampela77
04.07.2018 14:34:00 (muokattu 04.07.2018 14:35:15)
Jos vielä jatkan off-topicia, niin yritin kuitenkin puhua suomea ja enkä käyttänyt englantia. Käänsin vain termin väärin.

Mutta sitten vielä takaisin itse aiheeseen. Uusi kitara on kyllä innostanut ja on tullut soiteltua nyt paljon sorminäppäillen. Pitäisi tuota tekniikkaa saada hiottua paljon paremmaksi. Tuleeko muuten mieleen mitään kivoja ei ihan simppeleitä sorminäppäilybiisejä. Saa olla klassista tai jotain muutakin. Opethilla on ainakin kivan kuuloisia juttuja. No tämäkin taisi nyt sitten lipsua oikeastaan vähän aiheen ulkopuolelle, kun piti aluksi vain todeta tuo miten on tuonut intoa soitella vaihteeksi kokonaan ilman plektraa.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Krice
04.07.2018 14:50:02

Kampela77: Nylonkielinen kitara on ollut pitkään paskana. Kävin tänään pyörimässä f-musiikilla ja iski nylonkielisiä katsellessa GAS päälle ja päädying ostamaan tämmöisen nylonkielisen electro-akustisen.

https://www.musicarts.com/La-Patrie … ric-Guitar-MAIN0291620-i4948607.mac

Paljonko maksoi f-musiikilla, tuossahan on listahintana vaatimattomat 11500$.
Lifelover
04.07.2018 14:57:13
Kampela77: Jos vielä jatkan off-topicia, niin yritin kuitenkin puhua suomea ja enkä käyttänyt englantia. Käänsin vain termin väärin.

Mutta sitten vielä takaisin itse aiheeseen. Uusi kitara on kyllä innostanut ja on tullut soiteltua nyt paljon sorminäppäillen. Pitäisi tuota tekniikkaa saada hiottua paljon paremmaksi. Tuleeko muuten mieleen mitään kivoja ei ihan simppeleitä sorminäppäilybiisejä. Saa olla klassista tai jotain muutakin. Opethilla on ainakin kivan kuuloisia juttuja. No tämäkin taisi nyt sitten lipsua oikeastaan vähän aiheen ulkopuolelle, kun piti aluksi vain todeta tuo miten on tuonut intoa soitella vaihteeksi kokonaan ilman plektraa.

Hommaat alkuun vaikka Beethovenin ja J.S. Bachin nuotti-/tabulatuurikirjoja klassiselle kitaralle, niistä löytyy kaikki tärkeimmät. Opethin tuutulaulut jättäisin suosiolla nuotiorämpyttelijöille.
No love for killer babies
Kampela77
04.07.2018 15:11:34
Krice: Paljonko maksoi f-musiikilla, tuossahan on listahintana vaatimattomat 11500$.

No ei se kyllä maksanut kuin vajaa 800e. Onkohan tuo listahinta päin persettä, kun eihän se tuossakaan maksa kuin 950$. Oli Opethit edellisen kirjoittajan mielestä tuutuluillia tai ei, niin itsestä niitä on kiva soittaa. Se lienee kuitenkin pääasia. Jotain klassisia nuotteja löytyy, mutta ne ei ole kitaralle sovitettuja. Itse jos alan sovittamaan, niin tulee varmaan liian kakka versioita suoraan kitaralle sovitettuihin versioihin verrattuna. En mitään liian hankalaa osaa vetää, niin jotain semmoisia sopivan haastavia ja hyvän kuuloisia pitäisi etsiä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
sustain65
04.07.2018 16:56:15
Kampela77: Jos vielä jatkan off-topicia, niin yritin kuitenkin puhua suomea ja enkä käyttänyt englantia. Käänsin vain termin väärin.

Minä en ole vielä opetellut paljon sormisoittoa, mutta jos mainstream-hevimetallit jaksaa yhtään kiinnostaa sinua, niin Thomas Zwijsen on yksi mitä voi kannattaa kurkata Youtubesta. Vetää esim. Iron Maidenia akustisella.
Gaines
05.07.2018 13:22:13
Kitara, taivas ja tähdet.

eiku..

Kitara, kielisettejä, hihna ja lukot.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Attew
06.07.2018 12:00:40

Nappasin torilta Line 6 Relay G30 langattoman.
Eka langattomani, odotukset korkealla. Oon kuullu paljon ikävyyksiä kestävyydestä, mutta onneks oon kohtuu varovainen kamojeni kanssa. Parin viikon päästä eka testi ekalla ulkomaan keikallani Ruotsissa!

Bonuksena sovin kaupat Arturia MicroBrute -synasta. Pieni mutta pippurinen analogisyna, johon ei edes pysty tallentamaan presettejä. Sairaan siistiä!
Guitarfreak
06.07.2018 16:29:40
Attew: Nappasin torilta Line 6 Relay G30 langattoman.
Eka langattomani, odotukset korkealla. Oon kuullu paljon ikävyyksiä kestävyydestä, mutta onneks oon kohtuu varovainen kamojeni kanssa. Parin viikon päästä eka testi ekalla ulkomaan keikallani Ruotsissa!

Bonuksena sovin kaupat Arturia MicroBrute -synasta. Pieni mutta pippurinen analogisyna, johon ei edes pysty tallentamaan presettejä. Sairaan siistiä!

Toi Wi-Fi -kaista voi olla melko tukossa mut toivotaan et toi toimii :)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
kouhia666
06.07.2018 19:31:30
Evertune tuli investoitua ibaneziin. Menee vasta maanantaille että pääsee soittelemaan
Savu
06.07.2018 20:17:22
kouhia666: Evertune tuli investoitua ibaneziin. Menee vasta maanantaille että pääsee soittelemaan

Mihinkäs Ibaneziin ja kuka asentaa?
-Ibanez- Torilla tavataan!
kouhia666
06.07.2018 20:50:24
Savu: Mihinkäs Ibaneziin ja kuka asentaa?

Rgd2127fx ibanezi ja kiiras soitin hoitaa asennuksen
Attew
06.07.2018 22:48:32

Guitarfreak: Toi Wi-Fi -kaista voi olla melko tukossa mut toivotaan et toi toimii :)

Saas nähä, mutta paljo hyvää oon kyllä kuullu. Eipä tässä onneks kovin korkeelta putoa jos ei skulaa tarpeeks hyvin.
Laulava Kylätohtori
07.07.2018 07:58:39 (muokattu 07.07.2018 08:03:06)
Juzpe: Jazzmasterin sijaan paat Viitasari OM:ää tai Sakun T-Familya tulemaan. Menee massitkin kotimaisen tekijän tukemiseen. Sit vielä Anjuska-designilta kesähattu ja paikallisesta uus kampaus niin hommahan on kuosissa.

Suunnitelma on hyvä, mutta customit kaatuu aina siihen, etten pääse itseni kanssa yhteisymmärrykseen spekseistä. Tarttis päästä aina kokeilemaan ensin ja sehän on customin kanssa mahdotonta. Seppä tekee varmasti sellaisen kitaran kuin pyydän, mutta se on tässä just se ongelma.

Pelkkä kesähatun väri olisi jo liian vaikea valintakysymys mulle. :)

Joo, merkityksetön vahinko vain. Ei ollut tarkoitus tylyttää liikaa. Parempi tässä on olla ihan hissukseen vaan, kun jossain kohtaa sattuu kuitenkin itselle samanlainen moka. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
07.07.2018 08:07:06
Juzpe: Jazzmasterin sijaan paat Viitasari OM:ää tai Sakun T-Familya tulemaan. Menee massitkin kotimaisen tekijän tukemiseen. Sit vielä Anjuska-designilta kesähattu ja paikallisesta uus kampaus niin hommahan on kuosissa.

Voi kotimaista tekijää tukea tilaamalla Jazzmasterinkin, esim. Järvinen Teemu on niitä tehnyt.
http://finlandiai.web2.hpsjr.fi/jazzmasterit.shtml
Juzpe
07.07.2018 17:29:57

Laulava Kylätohtori: Suunnitelma on hyvä...

Speksaat, annat tekijälle tilaa tehdä omannäköstä ja parantaa speksausta, saat paremman soittimen ku speksasit ja sit vaan kovaa ajoa.

Kesähatun väri oli helppo päättää ku oli vanha musta nahkarotsi punasella vuorella materiaaliksi.
Guitarfreak
08.07.2018 09:56:51
Attew: Saas nähä, mutta paljo hyvää oon kyllä kuullu. Eipä tässä onneks kovin korkeelta putoa jos ei skulaa tarpeeks hyvin.

Joo. Pitkään oli käytössä toi line6 langaton kapula ja se kyllä pätki välillä.. sit senkku tilalle nii pärisee hyvin.

Tosin hintaeroja on kyl kans ;)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
juici
08.07.2018 12:16:53

Hyvä viikko, kun omistukseen on päätynyt kaksi vahvistinta. Carlsbro TOP50 nuppi ja Fender Excelsior.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)