23.04.2021 08:58:06 | |
|---|---|
Tänään on vissiin ollu rahat päivän annokseen tai sit ei oo vielä herätty? Itekki joskus soitellu. | |
23.04.2021 13:13:37 | |
23.04.2021 15:31:37 | |
o0o: https://muusikoiden.net/dyn/users/170135.jpg Tuonhan voi pyytää jos tuntee olonsa turvallisemmaksi, tosin tuon Feikkaaminen osaavalta vie minuutin. kaikki paitsi on turhaa. | |
23.04.2021 15:42:47 (muokattu 23.04.2021 15:44:02) | |
korvaoo: Tuonhan voi pyytää jos tuntee olonsa turvallisemmaksi, tosin tuon Feikkaaminen osaavalta vie minuutin. Ai kestää minuutin kun liittää johonkin normi Kitarapajan myyntikuvaan kitaran kylkeen uskottavasti paperilapun missä lukee oma nimimerkki tms.? Epäilen. Jos tämä nimilappukuvasysteemi vaadittais jokaiseen myynti-ilmoon, niin se auttaisi just niitä joiden hoksottimet ei ole niin skarpit kaupanteossa. Itse varmistan kyllä aina monellakin tapaa kun teen ostajana kauppaa, että millainen myyjä on kyseessä ja onko tavara hänellä oikeasti. Täällähän porukka nyt kovasti varoittelee ja linkkailee huijareiden ilmoituksia etteivät muut astu ansaan. Tämä homma olis just niitä "muita" varten. | |
23.04.2021 15:47:29 | |
o0o: Ai kestää minuutin kun liittää johonkin normi Kitarapajan myyntikuvaan kitaran kylkeen uskottavasti paperilapun missä lukee oma nimimerkki tms.? Epäilen. Jos tämä nimilappukuvasysteemi vaadittais jokaiseen myynti-ilmoon, niin se auttaisi just niitä joiden hoksottimet ei ole niin skarpit kaupanteossa. Itse varmistan kyllä aina monellakin tapaa kun teen ostajana kauppaa, että millainen myyjä on kyseessä ja onko tavara hänellä oikeasti. Täällähän porukka nyt kovasti varoittelee ja linkkailee huijareiden ilmoituksia etteivät muut astu ansaan. Tämä homma olis just niitä "muita" varten. No ei se pitkään vie.... Mutta hyvä, että on ideoita. | |
23.04.2021 15:50:20 | |
o0o: Ai kestää minuutin kun liittää johonkin normi Kitarapajan myyntikuvaan kitaran kylkeen uskottavasti paperilapun missä lukee oma nimimerkki tms.? Epäilen. Jos tämä nimilappukuvasysteemi vaadittais jokaiseen myynti-ilmoon, niin se auttaisi just niitä joiden hoksottimet ei ole niin skarpit kaupanteossa. Itse varmistan kyllä aina monellakin tapaa kun teen ostajana kauppaa, että millainen myyjä on kyseessä ja onko tavara hänellä oikeasti. Täällähän porukka nyt kovasti varoittelee ja linkkailee huijareiden ilmoituksia etteivät muut astu ansaan. Tämä homma olis just niitä "muita" varten. Jos se vaadittaisiin jokaiseen myynti-ilmoon pitäisi jonkun valvoa että sääntöä noudatetaan. | |
23.04.2021 15:51:00 | |
sound of blues: No ei se pitkään vie.... Mutta hyvä, että on ideoita. Ok...Näyttäkää ihmeessä esimerkki. Tehkää se kuvamuokkaus kännykällä. Torin narkkihuijarithan olis myyneet tietokoneensa jo aikoja sitten, joten tuskin ne sellaisilla noita ilmoituksia värkkää. | |
23.04.2021 15:53:14 | |
kojones: Jos se vaadittaisiin jokaiseen myynti-ilmoon pitäisi jonkun valvoa että sääntöä noudatetaan. Niin ja tämäkin. Heti löytyy syitä miksi ehdotukset ei toimi. Hopeinen Omena foorumilla toi kuvahomma on ollut pakollinen jo vuosia ja siitä on tullut ihan kaikkien tietämä yleinen tapa toimia. | |
23.04.2021 15:55:15 | |
o0o: Niin ja tämäkin. Heti löytyy syitä miksi ehdotukset ei toimi. Se on se perussuomalainen negatiivisuus ;) Hopeinen Omena foorumilla toi kuvahomma on ollut pakollinen jo vuosia ja siitä on tullut ihan kaikkien tietämä yleinen tapa toimia. Juu, ei oo hompussa viitsinyt kauppaa käydä kymmeneen vuoteen kun on niin sekavaa meininkiä. | |
23.04.2021 16:05:02 | |
kojones: Juu, ei oo hompussa viitsinyt kauppaa käydä kymmeneen vuoteen kun on niin sekavaa meininkiä. On siellä ihme touhua kyllä, mutta se kuvahomma toimii siellä. Jos kuvaa ei tule niin joku huomauttaa siitä heti. | |
23.04.2021 16:08:45 | |
Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck | |
23.04.2021 16:14:17 | |
Guitarfreak: Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. | |
23.04.2021 16:26:27 (muokattu 23.04.2021 16:27:31) | |
o0o: Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. Kannattaa ostaa postiennakolla, jos epäilee. Saa avata paketin virkailijan läsnä ollessa... Toki silloin jään pakettiautomaatti pois pelistä | |
23.04.2021 16:28:29 | |
sound of blues: Kannattaa ostaa postiennakolla, jos epäilee. Saa avata paketin virkailijan läsnä ollessa... Toki silloin jään pakettiautomaatti pois pelistä Ei saa avata, ei ole saanut vuosiin. Eikä onnistu Matkahuollollakaan. | |
23.04.2021 16:29:51 (muokattu 23.04.2021 16:31:54) | |
o0o: Ei saa avata, ei ole saanut vuosiin. Eikä onnistu Matkahuollollakaan. No kannattaa jättää ostamatta sitten. Joka tapauksessa rahojen siirtoon menee aikaa ja tähän pystyy puuttumaan. | |
23.04.2021 16:33:24 | |
o0o: Niin? Kerro ihmeessä parempi vaihtoehto. Yritetään jokainen tehdä tästä maailmasta niin hyvä paikka, ettei ihmisten tarvitse sekoittaa päätään kestääkseen. Säännöillä ja moralisoinnilla jos maailma paranisi, ois se jo tapahtunut. Minulle joskus alan ammattilainen sanoi että "-katsos, lukot ovat ns. rehellisiä ihmisiä varten. Jos joku oikeasti haluaa jotain, se ottaa sen, oli siinä lukko tai ei" Monkey see, monkey do. | |
23.04.2021 16:34:04 | |
rautapieru: Yritetään jokainen tehdä tästä maailmasta niin hyvä paikka, ettei ihmisten tarvitse sekoittaa päätään kestääkseen. Säännöillä ja moralisoinnilla jos maailma paranisi, ois se jo tapahtunut. Minulle joskus alan ammattilainen sanoi että "-katsos, lukot ovat ns. rehellisiä ihmisiä varten. Jos joku oikeasti haluaa jotain, se ottaa sen, oli siinä lukko tai ei" Hyvin sanottu! | |
23.04.2021 16:37:43 | |
kojones: Se on se perussuomalainen negatiivisuus... Typeryyttä se on, jatkaa vanhalla tavalla ja toivoa parempaa lopputulosta. Mä en yksinkertaisesti käsitä tuon nimilappukuvan vimmaisaa vastustusta. Jos siitä tuotteesta kuvia ottaa kuitenkin, niin sama se on laittaa nimimerkki ja päiväys paperilla mukaan. Mitään ylimääräistä valvontaakaan ei tarvita, jo nyt käyttäjät itse bosaavat noita huijareiden ilmoituksia, samalla tavalla se yhteisö pitäisi asiasta huolen. Mut hakataan vaan päätä seinään, onpahan jotain voivoteltavaa jatkossakin. =) Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
23.04.2021 16:42:00 | |
o0o: https://muusikoiden.net/dyn/users/170135.jpg Hopeinen Omena foorumilla toi kuvahomma on ollut pakollinen jo vuosia ja siitä on tullut ihan kaikkien tietämä yleinen tapa toimia. Guitarfreak: Lisää sääntöjä ja lisää valvojia :D En osaa sanoa, miten paljon Mnetissä käydään kauppaa ja miten paljon Hompussa, ja miten paljon omenajengillä on moderaattoreita ja tekeekö joku sitä peräti työkseen, mutta nykyisillä resursseilla meistä ei olisi tuota valvomaan. Moderaattoreiden lisääminen olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta sekään ei vielä tarkoita, että yksikään olisi paikalla päivätöiltään, yöuniltaan, harrastuksiltaan jne. Torin toiminta siis hidastuisi, jos jokainen ilmoitus pitäisi hyväksyä erikseen. -— Moderaattori —- "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti | |
23.04.2021 16:42:42 | |
o0o: https://muusikoiden.net/dyn/users/170135.jpg Vastaavista keinoista on jo ollut puhetta. Helpompaa kuitenkin on, jos ostajalla alkaa hälytyskellot soimaan, kun joku kaksi päivää sitten rekisteröitynyt käyttäjä myy vuoden '67 stratocasteria 1600€ hintaan Nuorgamissa, ilmoituksessa oleva puhelinnumero ei toimi, myyjä tahtoo rahat etukäteen tilille ja ainakin aiemmissa tapauksissa itse kokeiltuani, antaa kaksi eri tilinumeroa ja kummatkin eri nimellä. Eli torilla pyörivä koijari on toiminnassaan niin amatööri kuin vain olla ja saattaa, mutta vähän täytyy ostajankin vilkaista peiliin, jos tuollainen sumutus menee läpi. Jos kaupat paikanpäällä ei myyjän puolesta onnistu, niin sitten posti- tai bussiennakko maksutavaksi. Lisäkuvien pyytäminenkään ei ole pahitteeksi kun puhutaan oikeasti arvosoittimista. Itse olen tehnyt todella paljon kauppaa m.netin torin kautta ja hoitanut tuntemattomien kanssa hommat aina posti- tai bussiennakolla. Lähetyskulut on useimmiten saatu neuvoteltua puoliksi, koska ei se lähettelykään nykypäivänä ilmaista ole. Tutumpien nimimerkkien kanssa toki on makseltu suoraan tilille tai jopa jälkeenpäinkin. Kerran myin basson kolmen erän osamaksulla, kun ostaja oli pitkältä ajalta tuttu m.netistä ja tiesin soittimen menevän arvostavaan uuteen kotiin. Myyjänä olen myös monasti tarjoutunut ajelemaan vastaan johonkin ympäryspaikkakunnalle että kaupat voidaan tehdä face-to-face. Lisäksi; jos ja kun päätyy kusetetuksi, niin aina kannattaa tehdä rikosilmoitus. -— Moderaattori —- | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)