Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5158 159 160 161 162347 348 349 350 351
Alfons Åberg
03.07.2020 13:55:10
Pauli Lappalainen:
Oikealla nimellä ja puhelinnumerolla lähestyvää ostajaa voi pitää oletusarvoisesti reiluin aikein touhuavana.

Tämä. Itsellä jäi kerran auton myynti siihen, kun ystävällisesti kysyin "puhelimessa"-nimiseltä henkilöltä, että kenen kanssa keskustelen saaden vastaukseksi "mitä asiaa?".
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
parek
04.07.2020 15:46:29
Mahtaako Matkahuolto vielä antaa avata paketin ennen maksua, jos lähettäjä on niin merkannut paketin tietoihin?
Alfons Åberg
04.07.2020 19:48:29
o0o: Mahtaako Matkahuolto vielä antaa avata paketin ennen maksua, jos lähettäjä on niin merkannut paketin tietoihin?

Matkahuollon toimipisteet ovat milloin missäkin rautakaupassa, kioskilla ja K-Marketissa. Onko siinä kenelläkään aikaa kuunnella jonkun riffiklinikkaa?
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Kipponi
04.07.2020 20:31:07
Presidentti: Matkahuollon toimipisteet ovat milloin missäkin rautakaupassa, kioskilla ja K-Marketissa. Onko siinä kenelläkään aikaa kuunnella jonkun riffiklinikkaa?
Kysymys oli paketin aukaisemisesta johon et vastannut ollenkaan.
Luulisi jos lähettäjä antaa luvan avata paketin ennen maksamista, niin onnistuisi.
Ettei siellä olisi vaan puupalikkaa painona.
Näin se toimisi, mutta en tiedä onko näin, tuskin? Varmaankin Matkahuoltoon soitto selventää asian.
Talousasioiden homekoira.
Laulava Kylätohtori
04.07.2020 20:51:07
Kipponi: Kysymys oli paketin aukaisemisesta johon et vastannut ollenkaan.
Luulisi jos lähettäjä antaa luvan avata paketin ennen maksamista, niin onnistuisi.
Näin se toimisi, mutta en tiedä onko näin, tuskin? Varmaankin Matkahuoltoon soitto selventää asian.

Matkahuollolle tuo on varmaan vähän hankala, kun joku alkaa availemaan paketteja jossain Ärrällä. Samalla, kun jengi jonottaa, niin yksi yrittää repiä pakettia auki. Ja jos vastaanottaja päättääkin olla ottamatta sitä pakettia, niin entäs sitten? Matkahuollon henkilöstöllä tuskin on kiinnostusta alkaa pakata ja uudelleen lähettämään sitä pakettia - varsinkaan Matkahuollon piikkiin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tympee Huttunen
04.07.2020 21:06:10
Kerran kävi niin, että tyyppi unohti laittaa sen luvan avata paketin. Menin Matkahuoltoon ja kysyin, josko voisin ennen lunastusta katsoa onko paketti edes kitarasalkun muotoinen. Sehän sopi ja sehän oli.
jpentti
04.07.2020 21:22:12
Lauri79: Kyllä, samainen mies, alias S3nsei myi mullekin Tokain kitaraa jota ei selvästikään sitten ollut. Rahat tulivat lopulta takaisin, mutta satojen hyvien kauppakojemusten jälkeen tuli mieleeni poistua muusikoiden.netin torilta, jos moisia sekoilijoita täällä pyörii.

Lauri

Mr S3nsei vastasi myös ostoilmoitukseeni erittäin sopivalla hinnalla + pk. Vastasin, että voin tulla noutamaan tavaran, jonka jälkeen herra onkin pitänyt täydellistä radiohiljaisuutta.

Eka kusetusyritys omalla kohdallani ja sentään v.2002 asti olen täällä M-netissä roikkunut ja lukuisia kauppoja tehnyt.

Herran yhteystiedot löytyvät melko helposti ja toivoa sopii hänen puolestaan, ettei onnistu kusettamaan ketään kuumakallea, jonka mielestä on helpompi hoitaa asia itse kuin antaa virkavallan tehtäväksi selvittää asia.
mikki73
05.07.2020 13:24:41 (muokattu 05.07.2020 13:25:31)

onko jollekin tullut puupalikoita? Mä en ainakaan anna availla lähettämiäni kitaroita missään matkahuolloissa ennakkopakettina, ostaja voi jättää ostamatta sitten. 2 kepukkaa tuli aikoinaan takaisin kun herrat ei hakeneet niitä ennakolla pois. Vittu et meni hermoon. Toinen sentää vastas ja sano et muija ei antanukkaa ostaa voi ziisus
Laulava Kylätohtori
05.07.2020 14:35:55
mikki73: Toinen sentää vastas ja sano et muija ei antanukkaa ostaa voi ziisus

:D :D

Ei ssääähh..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
10.07.2020 07:45:04 (muokattu 10.07.2020 07:48:25)
Matkahuolto ei antanut enää avata pakettia ennen maksua vaikka tiedoissa luki niin. Palvelu on poistettu väärinkäytösten vuoksi. Vituttaa.

Itsellä palaa käpy nyt aika huolella ostohommiin. Melkein tulin vastikään huijatuksi tonnin verran (ei musakamaa, ei mnet torilla). Olisin ollut valmis siirtämään rahat myyjän tilille ennakkoon, jos olisi niin pyytänyt. Oli kaikkinensa sellainen kaupankäynti etten osannut epäillä mitään. Onneksi myyjä tuli katumapäälle, ei vienyt kauppoja loppuun. Ihan vähän säikäytti tilanne. Onneksi sain toiset kaupat maalin tämän säikähdyksen jälkeen kun myyjä suostui mielellään avaamaan jo pakkaamansa paketin ja esitteli tuotetta WhatsApp videolla juuri ennen kuin vei laitteen Matkahuoltoon. Lunastin vaikken saanut avata pakettia.

Tori.fi kautta mua on viimeisen kk ajan yritetty kusettaa ostoilmoitusten kautta todella törkeästi isoilla summilla (2-5K) jo kahteen kertaan. Onneksi kusetustutka on ollut herkässä. Eilen ostoilmoitus esille, heti kun ilmoitus oli esillä sain tarjouksen. Sen verran on Tori.fi kusetustutka jo tarkka, että pelkästä nimimerkistä ja vastausten kirjoitusnopeudesta huomasin kyseessä olevan kusettaja. 3 min jälkeen olin jo varma asiasta. Mulle on tullut monta tarjousta huijareilta Tori.fi kautta, jossa toistuu pari asiaa: tarjouksen tehneellä on nimimerkkinä yksinkertainen "Sami", "Leena", "Heikki" tms. nimi, he ovat kokoajan kirjautuneena sisään tori tiliin (viestiosiossa henkilö näkyy "paikalla") ja yksinkertaisia ("kyllä löytyy" tai "1000e") vastauksia saa odottaa aina pitkään. Tämähän johtuu varmaan siitä koska he yrittävät kusettaa montaa ihmistä yhtäaikaa ja kirjoittavat monen henkilön kanssa samanaikaisesti.

Vituttaa. Vitusti.
Metalkallo
10.07.2020 08:14:42 (muokattu 10.07.2020 08:17:18)
o0o: Matkahuolto ei antanut enää avata pakettia ennen maksua vaikka tiedoissa luki niin. Palvelu on poistettu väärinkäytösten vuoksi. Vituttaa.

Itsellä palaa käpy nyt aika huolella ostohommiin. Melkein tulin vastikään huijatuksi tonnin verran (ei musakamaa, ei mnet torilla). Olisin ollut valmis siirtämään rahat myyjän tilille ennakkoon, jos olisi niin pyytänyt. Oli kaikkinensa sellainen kaupankäynti etten osannut epäillä mitään. Onneksi myyjä tuli katumapäälle, ei vienyt kauppoja loppuun. Ihan vähän säikäytti tilanne. Onneksi sain toiset kaupat maalin tämän säikähdyksen jälkeen kun myyjä suostui mielellään avaamaan jo pakkaamansa paketin ja esitteli tuotetta WhatsApp videolla juuri ennen kuin vei laitteen Matkahuoltoon. Lunastin vaikken saanut avata pakettia.

Varmaan moni käytti ehkä palvelua tarkistaakseen millainen se perille tullut kitara oikein on lopulta ja sitten torjui tavaran, mikä aivan naurettavaa kyllä jos näin oli.

Tuosta whatsap tai muusta video kuvasta pitäisi tulla normi matkahuollon kautta menevän kitaran ollessa kyseessä koska tuollein tosiaan näkee tavaran ja että se tulee oikeasti, mut toki voi olla hankalaakin jos paketoitu jo valmiiksi.

Tuo ylempi juttu, et muija ei antanutkaan ostaa on kyllä huippu :D Aika tossun alla pitää olla kyllä. Propsit kyllä siitä, että ilmoitti kuitenkin, mutta silti pitäisi tuollaisessa tapauksessa tajuta asia jo alkuun.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Krice
10.07.2020 11:29:17

Metalkallo: Tuo ylempi juttu, et muija ei antanutkaan ostaa on kyllä huippu :D Aika tossun alla pitää olla kyllä.

Tässä maassa ja kulttuurissa tuo ei ole harvinaista.
JohnnyLee
12.07.2020 10:39:26

Huijauksen kriteerit eivät tässä ole täyttyneet, eikä tule täyttymäänkään, mutta sellaisen yritykseltä haiskahtaa pahasti.

Onko nimimerkki NAVARO1 lähestynyt muita tällaisella viestillään:

"Olen kiinnostunut ilmoituksesta.

Ole hyvä ja lähetä minulle kuvia."

Nimimerkki on jo poistettu ja nimi Georges, viittaa vahvasti rakkaan kotimaamme rajojen ulkopuolelle.
Kristallipalloni kertoo, että minun pitäisi todennäköisesti suorittaa jokin maksu, että hän voisi siirtää kitarastani täyden kauppasumman tililleni.

Saatan toki olla väärässäkin, mutta tämä herrasmies joutuu nyt jäämään valitettavasti ilman kuvia ja lähestymään aivan kasvotusten, mikäli mielii kitarani uudeksi omistajaksi.
Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä!
MaxDamage
12.07.2020 10:48:05

Tosiaan, tämä "saa tarkistaa" mahdollisuus on poistunut jo muutama vuosi sitten.
Aika pottumaista jos maksaa ja joutuu täälläkin aikoinaan kerrotun huijauksen kohteeksi, jossa skittakotelossa olikin arvosoittimen sijasta joku halpa rikkinäinen ritsa.
Alfons Åberg
12.07.2020 17:34:13
Metalkallo: Varmaan moni käytti ehkä palvelua tarkistaakseen millainen se perille tullut kitara oikein on lopulta ja sitten torjui tavaran, mikä aivan naurettavaa kyllä jos näin oli.

Tätä mä tuossa hainkin aikasemmin. Paketin avaamismahdollisuus kovin herkästi on renkaanpotkijan silmissä myyjän piikkiin tapahtuva etäkoesoitto.

Siis, että hivenen kärjistäen avataan paketti ja aletaan vääntämään Classical Gasia siinä Ärrän kassajonossa ja todetaan, että en osta.
mikki73
13.07.2020 10:56:34
Presidentti: Tätä mä tuossa hainkin aikasemmin. Paketin avaamismahdollisuus kovin herkästi on renkaanpotkijan silmissä myyjän piikkiin tapahtuva etäkoesoitto.

Siis, että hivenen kärjistäen avataan paketti ja aletaan vääntämään Classical Gasia siinä Ärrän kassajonossa ja todetaan, että en osta.

Sen verta kaveri tiesi kertoa kun oli aikoinaan postilla töissä, se avaamismahdollisuus on siksikin persiistä, että et voi olla varma miten tavara jatkaa matkaa takaisin kotiin, miten se heeba pakkaa sen uusiksi ja teippaa, monesti se kuulemma on aika hutiloiden tehty toimipisteessä.Postin työntekijät ei pakkaa/teippaa.Ja totta, moni on kuulemma avannut paketin, katsonut sisään eikä edes ole koskenut tavaraan ja hylännyt sen, keksinyt syitä sitten jälkeenpäin. Meinaan mun paketeissa, kitara on sitten sen verta pehmustettuna välillä / teipattuna että sen avaamisessakin menee jo 5 minuuttia.

Siitä puheenollen, palautteet kertoo myyjän propsit. Myisitkö itse avaamismahdollisuudella jollekin täällä 1500k kepin jos ei ole edes palauteosiota käytössä tai nimimerkki rekisteröity 15min sitten. Joku, kuka on myynyt paljon onnistuneesti, on HYVIN harvoin kusettaja.

Tai jos kertakaikkiaan luottoa ei ole, on parasta jättää kauppa suosiolla tekemättä ja keskittyä muihin asioihin. Aika on rahaa.
Kaihua
13.07.2020 18:59:22
JohnnyLee: Huijauksen kriteerit eivät tässä ole täyttyneet, eikä tule täyttymäänkään, mutta sellaisen yritykseltä haiskahtaa pahasti.

Onko nimimerkki NAVARO1 lähestynyt muita tällaisella viestillään:

"Olen kiinnostunut ilmoituksesta.

Ole hyvä ja lähetä minulle kuvia."

Nimimerkki on jo poistettu ja nimi Georges, viittaa vahvasti rakkaan kotimaamme rajojen ulkopuolelle.
Kristallipalloni kertoo, että minun pitäisi todennäköisesti suorittaa jokin maksu, että hän voisi siirtää kitarastani täyden kauppasumman tililleni.

Saatan toki olla väärässäkin, mutta tämä herrasmies joutuu nyt jäämään valitettavasti ilman kuvia ja lähestymään aivan kasvotusten, mikäli mielii kitarani uudeksi omistajaksi.

Hitto, kilpaillaanko me saman kaiffarin rahoista! :D Mulle laitto pikaviestiä tosta jazzmasterista:

Hei

Olen kiinnostunut ilmoituksesta.

Myydään kohtuullisen paljon soitettu, mutta silti hyväkuntoinen Suhr Standard Custom. Mikkeinä spekseistä poiketen Suhr DA humpparit.

Vaihdossa Friedman vahvari voisi kiinnostaa.

Kulkee kovassa laukussa.Hinta: 2350 €
Ole hyvä ja lähetä minulle kuvia.

georges.navaro65@gmail.com
sydämellisesti

GEORGES NAVARO

Ikävä kyllä tosiaan käyttäjätunnus on jo poistettu. Minä vastasin sille kun kiinnosti kovasti nähdä miten se yrittää tota hommaa pyörittää :D
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
JohnnyLee
13.07.2020 20:23:08 (muokattu 13.07.2020 20:24:09)

Kaihua: Hitto, kilpaillaanko me saman kaiffarin rahoista! :D Mulle laitto pikaviestiä tosta jazzmasterista:

Ikävä kyllä tosiaan käyttäjätunnus on jo poistettu. Minä vastasin sille kun kiinnosti kovasti nähdä miten se yrittää tota hommaa pyörittää :D

Kyllä vain, sama herra, ja Copy-Paste-meiningeillä näemmä mennään, kuten kunnon huijarin kuuluukin.
Mulla ei riitä huumori pelleilemään tuollaisten kanssa, mutta olishan tuo kiva tietää kuinka pitkälle ja huolellisesti nuo on kuvionsa suunnitelleet, kun luulevat vedättävänsä tavaran myyjiä.

Niin, ja eihän sitä tiedä, vaikka herra GEORGES ostaisi Jazzmasterin pois.. XD
Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä!
Kaihua
13.07.2020 20:47:23
JohnnyLee: Niin, ja eihän sitä tiedä, vaikka herra GEORGES ostaisi Jazzmasterin pois.. XD

Vastasin sille jotain tyyliin "Ulosantisi on vähän epäselvää mutta ota 2800 euroa matkaan ja tule testailemaan jazzmasteria."

Harmi kun ei päästy testisessiota järjestään :D
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
abassimo
13.07.2020 21:02:37
Ei mikään kusetustapaus, mutta muistan kerran kun myin M.netissä musakamaa, niin ois pitänyt kuulemma kirjoittaa ostajalle kauppakirja myytävästä tuotteesta :D Jätin suosiolla kaupat vaan tekemättä kaverin kanssa ja sama tuote jatkoikin matkaa seuraavana päivänä ilman kauppakirjaa uudelle omistajalle.

Hauskoja on kanssa ne tyypit, joille pitäis kamat kuljettaa perille asti. Suosiolla skippaa tollasetki tyypit. Jos jotain ostaa, niin saa olla valmis hakemaan sen, jos lähetys ei onnistu syystä tai toisesta. Useita kitaroita ja bassoja tullu haettuu kaukaakin hyvien diilien sattuessa kohalle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)