blessed 25.08.2015 23:26:44 | |
---|
|
18is9 26.08.2015 08:36:27 | |
---|
jhakwe: Nyt kun on reilut pari viikkoa Midtown Customia renkuttanut, niin onhan tässä pitkälti sellanen "no nyt"-fiilis... No hyvä että tykkäät. Itsellä on alkanut polttelemaan joku parempi "oikea" semihollow tuohon joukon jatkeeksi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Numb 26.08.2015 08:42:36 | |
---|
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Jucciz 27.08.2015 00:11:35 | |
---|
|
blessed 27.08.2015 07:49:16 | |
---|
Jucciz: Näyttää ihan mun vanhalta '89 Customilta, jolla oli painoa 4,9 kiloa ja minkä vuoksi se myös lähti kiertoon. Tää on -88, torilta poistin. En oo punninnut, mutta painaa aivan järjettömästi, paljon enemmän kuin esim tuo classic. Muuten todella hienossa kunnossa ja nauhoja lukuunottamatta orkkis, ja kaulaprofiili on omaan käteen juuri sopivan tikku. Vakuutan itselleni olevani niin nuori, että paino ei haittaa :D |
Gabe 27.08.2015 08:32:29 | |
---|
Jucciz: Näyttää ihan mun vanhalta '89 Customilta, jolla oli painoa 4,9 kiloa ja minkä vuoksi se myös lähti kiertoon. Huh, siinäpä oli miehekäs paino mailalla. Mulla painaa keventämätön navi alle neljä kiloa. |
iec 27.08.2015 09:12:28 | |
---|
Jucciz: Näyttää ihan mun vanhalta '89 Customilta, jolla oli painoa 4,9 kiloa ja minkä vuoksi se myös lähti kiertoon. No hittolainen... Tuohan vaatii melkein tällaisen Ynkkä-mallisen telineen: http://www.birdlandmusic.net/images/products/d_7391.jpg Ei vaiskaan. Toisille tuollaiset painavat kitarat ovat ok, mutta ei meille kaikille. Eipä siinä mitään jos selkä kestää ja on sinut asian kanssa. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Gabe 27.08.2015 11:20:53 | |
---|
iec: No hittolainen... Tuohan vaatii melkein tällaisen Ynkkä-mallisen telineen: http://www.birdlandmusic.net/images/products/d_7391.jpg Ei vaiskaan. Toisille tuollaiset painavat kitarat ovat ok, mutta ei meille kaikille. Eipä siinä mitään jos selkä kestää ja on sinut asian kanssa. -iec Mulla alkaa migreeni vihoittelemaan jos on kovin painava maila roikkumassa. Lisäksi nuo kevyemmät tuntuu soundaavankin paremmalta niin eipä ole ollut tarvis painavia katsellakaan. Alkuperäiset hondurasin mahongista väsätyt Les Paulithan eivät mitään kovin painavia olleet. |
fox 27.08.2015 16:33:46 | |
---|
Gabe: Alkuperäiset hondurasin mahongista väsätyt Les Paulithan eivät mitään kovin painavia olleet. Kyllä niist löytyy mitä tahansa, Iwanaden kirjasta kun kattelee listoja, niin siellä on päälle 4000 gramman monia, niin 1958 kuin "uudemmissakin". Puu on puuta, ei ole mahdollista tehdä "täsmälleen samanpainoisia" runkoja. Totta kai se paino rupee kummasti tuntumaan jos/kun vetää vaikka 4 x 45 minuutin keikkoja. Mutta kyllähän sitä olkapää-rasitusta voi esmerkiks leveällä hihnalla vähän "lievittää". =) Nuo wanhemmat Ibaneesin Artistit tuppaa olemaan hiukka painon "kiroissa", siis nuo AR-sarjalaiset, paino vaihtelee 4,25 kilosta aina tuonne likelle viittä. Tuossa on paino maltilliset 4,4 kiloa.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AR%20300%20Brass%20Beauty.jpg |
Jucciz 28.08.2015 08:22:16 | |
---|
Gabe: Huh, siinäpä oli miehekäs paino mailalla. Mulla painaa keventämätön navi alle neljä kiloa. Sitä mää jaksankin aina taivastella, että kevennysporattu '89 LP Custom painoi 4,9 kiloa ja kevennysporaamaton '96 R9 puolestaan alle 3,8 kiloa. On puissa eroja, sen tässä ainakin on oppinut. Ei minusta minkään kitaran pidä painaa juurikaan yli neljää kiloa, mieluiten alle. |
Yallup 28.08.2015 08:34:59 | |
---|
Kevythän tuo minun Studio on - ainakin jos vertaa sen koteloon. Kitara melko tasan 4 kg ja case hieman yli 5! Ilmankos se on raskas liikuteltava, kun painavat yhteensä melkein 10 kiloa. Olenkin ihmetellyt, mikä tässä systeemissä painaa, mutta nytpä tuokin tuli punnittua. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Juzpe 28.08.2015 08:35:10 (muokattu 28.08.2015 08:36:03) | |
---|
Jucciz: Sitä mää jaksankin aina taivastella, että kevennysporattu '89 LP Custom painoi 4,9 kiloa ja kevennysporaamaton '96 R9 puolestaan alle 3,8 kiloa. On puissa eroja, sen tässä ainakin on oppinut. Ei minusta minkään kitaran pidä painaa juurikaan yli neljää kiloa, mieluiten alle. Ei toi 5 kiloo minusta kauheen paha oo. Toki suhteessa soittajan omapainoon Jucciz noin 65kg vs. Juzpe 105kg, viiden kilon kitara on 7,7% Juccizen ja 4,8% Juzpen omapainosta.... Eli soittajan kokoon suhteutettuna Juccizen 4kg kipuraja on mulla 6,5kg. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
iec 28.08.2015 08:38:37 | |
---|
Jucciz: Sitä mää jaksankin aina taivastella, että kevennysporattu '89 LP Custom painoi 4,9 kiloa ja kevennysporaamaton '96 R9 puolestaan alle 3,8 kiloa. On puissa eroja, sen tässä ainakin on oppinut. Ei minusta minkään kitaran pidä painaa juurikaan yli neljää kiloa, mieluiten alle. Rokkikomppia tälle. On kyllä suuri ero treeneissä kun vertaa esim. mun vanhaa yli 4kg Epi LP:tä ja sitten vaikka tuota Pärssistä, joka painaa 3,5kg. Uutta Gibsonin Studiota ei ole vielä treeneissä tullut testattua, mutta se on varmaan vielä mukavampi 3,3kg painollaan :) Puissa on todellakin isoja eroja tiheydessä, vaikka lajike olisikin sama. Kokeilin Amfin pajalla Haukiputtaalla tuossa alkuvuodesta yhden tekeillä olevan kaarevakantisen LP:n painoa käsituntumalla ja se oli varmaankin 3,5kg paikkeilla, vaikka ei ollut kevennysporattu/kammioitu ollenkaan. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
blessed 28.08.2015 09:01:18 | |
---|
Pitipä ihan tarkistaa nuo painot (henkilövaa-alla tosin, eli ei ihna 100g tarkkuudella luotettavia). Custom 4,6kg ja classic 3,6kg. Ohan noissa eroa, on niissä eroa toki myös soundin puolesta (tosin ohan nuo muutenkin erilaiset). Ainakin hintaero kaventuu, jos miettii kilohintaa :) |
hallu 28.08.2015 09:52:05 | |
---|
Juzpe: Ei toi 5 kiloo minusta kauheen paha oo. Toki suhteessa soittajan omapainoon Jucciz noin 65kg vs. Juzpe 105kg, viiden kilon kitara on 7,7% Juccizen ja 4,8% Juzpen omapainosta.... Eli soittajan kokoon suhteutettuna Juccizen 4kg kipuraja on mulla 6,5kg. Minä myös pidän painavista kitaroista enemmän kuin keveistä, mutta se johtuu siitä, että olen itse iso (137kg tällä hetkellä kun olen laihduttanut koko vuoden ihan hulluna), niin paino ei haittaa juurikaan. Mutta tärkeämpää on että ne tukevat kitarat tuntuvat mukavan jämäköiltä. Tosin olen muutamaa kevyttä laatukitaraa kokeillut, niin kyllä nekin yllättävästi voi olla jämäköitä jopa silloin kun ovat ohutkaulaisia (varmaan jotain jäykistysjutsikia siellä kaulan sisällä), mutta monesti varsinkin ne huokeat kevyet soittimet ovat aika rimpuloita jouskareita. Siinä mielessä uskon, että tuo Juccizen mainitsema R9 on varmaan hyvä, vaikka en ole sellaista koskaan soittanut. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Juzpe 28.08.2015 09:59:20 (muokattu 28.08.2015 10:00:21) | |
---|
Siinä mielessä uskon, että tuo Juccizen mainitsema R9 on varmaan hyvä, vaikka en ole sellaista koskaan soittanut. Kyllä se melko asiallinen peli on. Yritin sitä joskus vongata, josko ois raha kelvannu vastineeks, mutta ei lähteny, ymmärrän kyllä täysin miksei. Tosin oma HCI-lespa on parempi ja G-pajan R9-sarjaa halvempikin, mutta se ny onkin täysin mittatilausvehe. Tasan 4kg taitaa HCI olla, ei porauksia ja normaali LP:n paksu runko, mahonkia + loimukoivukansi. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Durty 28.08.2015 21:58:28 | |
---|
Tämä nyt ei sinänsä kuulu tähän ketjuun, mutta kun painosta puhutaan, niin mun 3,2 kg painava ESP Eclipse ilman kammioita omaa ihan älyttömän sustainin. Ei se paino kaikkea kerro. |
DrGreenegg 29.08.2015 16:28:26 | |
---|
Punnitsin mun 1957 Historic Black Beautyn ja 4,3kg sanoi vaaka. Body siis yhdestä mahonginpalasta. Kai toi kolmas humpparikin tekee painoa vähän lisää enemmän kuin pelkkä puu välissä. |
sustain65 29.08.2015 17:49:42 | |
---|
En ainakaan vielä omista Gibsonia, mutta tänään kävin suht' pikaisesti kokeilemassa LP Classicia 2015 ja LP Standardia, jälkimmäisestä en ole nyt varma että oliko mikä vuosimalli, ei ollut G Forcea. Uusi 2015 Classic oli äkkiseltään soundiltaan minulle parempi kuin Standard, jossa kansi taas oli kyllä vallan virheetön ja komea. Siinä ulkonäköseikassa Classic jää toiseksi, kun tarkastelee kansia. Classicin (57') mikit vaikuttivat ulostuloltaan suuremmilta kuin Standardin mikit, tosin kielet olivat Classicissa alempana ja lähempänä mikkejä kuin Standardissa. Etukäteen luulin että 2015 mallin aiempia leveämpi otelauta olisi huono soittamisen kannalta, mutta ei kyllä vaikuttanut mitenkään haittaavan, jos ei auttavankaan. Ilmeisesti asialla ei ole minulle väliä, en kuitenkaan soita kovin paljon peukkua hyödyntävillä otteilla. Peukkua pystyin 2015 mallillakin käyttämään aivan hyvin paksulle E-kielelle parissa klassikkoriffissä. 2015 malleja on haukuttu aikalailla, mutta hyvin tuo 2015 LP Classic ainakin soi, äänestä löytyi mukavasti myös kirkkautta. Mikit tuntuivat paremmilta omaan rokin soittooni kuin Standardin mikit, eikä kyse ole ainakaan pelkästä kovemmasta ulostulosta. Levennetty otelautakin kelpaisi ja G Force on minusta etu, ei haitta. Olenko jotenkin "väärässä" näiden ajatuksieni kanssa? (Ja en todellakaan ole mikään Gibsonin edustaja ! :) |
Wäiski 29.08.2015 18:07:18 | |
---|
sustain65: En ainakaan vielä omista Gibsonia, mutta tänään kävin suht' pikaisesti kokeilemassa LP Classicia 2015 ja LP Standardia, jälkimmäisestä en ole nyt varma että oliko mikä vuosimalli, ei ollut G Forcea. Uusi 2015 Classic oli äkkiseltään soundiltaan minulle parempi kuin Standard, jossa kansi taas oli kyllä vallan virheetön ja komea. Siinä ulkonäköseikassa Classic jää toiseksi, kun tarkastelee kansia. Classicin (57') mikit vaikuttivat ulostuloltaan suuremmilta kuin Standardin mikit, tosin kielet olivat Classicissa alempana ja lähempänä mikkejä kuin Standardissa. Etukäteen luulin että 2015 mallin aiempia leveämpi otelauta olisi huono soittamisen kannalta, mutta ei kyllä vaikuttanut mitenkään haittaavan, jos ei auttavankaan. Ilmeisesti asialla ei ole minulle väliä, en kuitenkaan soita kovin paljon peukkua hyödyntävillä otteilla. Peukkua pystyin 2015 mallillakin käyttämään aivan hyvin paksulle E-kielelle parissa klassikkoriffissä. 2015 malleja on haukuttu aikalailla, mutta hyvin tuo 2015 LP Classic ainakin soi, äänestä löytyi mukavasti myös kirkkautta. Mikit tuntuivat paremmilta omaan rokin soittooni kuin Standardin mikit, eikä kyse ole ainakaan pelkästä kovemmasta ulostulosta. Levennetty otelautakin kelpaisi ja G Force on minusta etu, ei haitta. Olenko jotenkin "väärässä" näiden ajatuksieni kanssa? (Ja en todellakaan ole mikään Gibsonin edustaja ! :) Ollessani vajaa vuosi sitten LP-ostoksilla, testasin eri 2014 ja 2015 vuosimalleja ja liki kymmentä eri variaatiota. 2015 mallin studio tuntui hintahupisuhteeltaan parhaalta. Niitä oli liikkeessä kaksi yksilöä joiden välillä olin myös havaitsevinani jonkunasteisen eron. 2014 vuosimallin Studio (joku deluxe-versio) tuntui soinniltaan jotenkin köpösemmältä ja myös levennetty otelauta istui käteeni hyvin. Automaattivirittimistä myyjä sanoi heti, että ne voi vaihtaa helposti perinteisiin, mutta tallan ja satulan liukastusainekäsittelyn jälkeen viritys on toiminut kohtuullisen tarkasti treeni- ja keikkakäyttöön. Äänityksissä toki pitää vielä tarkentaa viritys käsin. En siis pitäisi 2015-malleja yhtään kelvottomina, tosin strato on ykköskitarani. |