Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 5151 152 153 154 155164 165 166 167 168
sirdickyj
01.12.2023 21:33:41
Pepe-13: Tämä tuote tulee syömään Iridiumin ja vastaavien myyntiä kunnolla. Pari huntin hinta, IR:iä voi ladata lisää, kaksi kanavaa, voi käyttää joko kaappia vai vahvistinta erillisesti, efektilooppi, usb-c kautta musan toisto treenin taustalle, kuulokeliitäntä, toimii omana interfacena, voidaan käyttää 9v patterilla ja sanoinko jo, että vain pari hunttia on hinta.

Tätä on pakko testata, koska aina ei jaksa kuulokkeita varten vahvistinta ja interfacea kytkeä erikseen päälle. Tämä on hljaiseen treenaamiseen huikea vehje, jos kuulostaa hyvältä käytössä ja vielä tuntuu soittaminen riittävän paljon vahvistimen kanssa touhuamiselta. Jos ei ole ykkösjuttu vetää vahvistinsimulaattorin kautta, niin tämä on siinä tapauksessa hinta-ominaisuussuhteelta aika lailla voittamaton.

Boss julkaisi kuukauden sisällä Waza preamp/boostin, Rv-200 reverbin ja vielä tämän. Sitä ennen tuli DM-101 analogidilsa ja viime vuoden puolella Space Echon iso ja pieni versio (RE-202 ja RE-2). Bossilta tulee kyllä kovia julkaisuja nyt!

Tolle jos olis kaveriks joku aktiivikomero niin avot. Toki sillon pitäis vedellä ilman kaappisimumaatiota.
Pepe-13
02.12.2023 02:16:06
sirdickyj: Tolle jos olis kaveriks joku aktiivikomero niin avot. Toki sillon pitäis vedellä ilman kaappisimumaatiota.

Fenderin Tone Master Frfr kaapit eivät kauhean kalliita ole. Kyseessä siis kaapit Tone Master pro multiefekti-mallintajahässäkälle.

Näen tuon IR-2sen hyväksi työkaluksi hiljaiseen treeniin, erilaisten pedaalikokeilujen nauhoittamiseen helposti esim suoraan puhelimeen usb-liitännän kautta. Patterilla toimiminen on aikamoinen ihme. Hyvät kolmannen osapuolen IR:t käyttöön ja ei tuo varmaan treenikäytössä jää jälkeen Iridiumille tai Walrus AC1:lle.
Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports
dropD
02.12.2023 07:42:24

Patterikäyttö on kyllä lähinnä "hätävara" 160mA virrankulutuksella. Vaan jos kotelossa patterille tila on, niin ei mitään säästä jättää mahdollisuutta poiskaan.

Pepe-13: Fenderin Tone Master Frfr kaapit eivät kauhean kalliita ole. Kyseessä siis kaapit Tone Master pro multiefekti-mallintajahässäkälle.

Näen tuon IR-2sen hyväksi työkaluksi hiljaiseen treeniin, erilaisten pedaalikokeilujen nauhoittamiseen helposti esim suoraan puhelimeen usb-liitännän kautta. Patterilla toimiminen on aikamoinen ihme. Hyvät kolmannen osapuolen IR:t käyttöön ja ei tuo varmaan treenikäytössä jää jälkeen Iridiumille tai Walrus AC1:lle.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
mike tapping
02.12.2023 12:25:03
Tuosta kotelon tilankäytöstä tuumailin, että aikamoinen insinööreilyn taidonnäyte sovittaa tuo siihen Bossin speduun kun miettii että siinä on pariston paikka ja jalkakytkin, sen jälkeen kolme jakkia molemmilla sivuilla ja sen jälkeen potikat ja virtaliitäntä. Johonkin on se piirilevykin saatu sovitettua. :)
Pinewood
06.12.2023 11:43:34
Liekö tämä jo ollut täällä, mutta joka tapauksessa Bossin sivuilta löytyy suuri määrä hyviä oppaita efekteistä ja niiden käytöstä - ja monesta muustakin asiasta. Painotus on toki Bossin omassa katalogissa, mutta kyllä nämä tarjoavat paljon käyttökelpoista tietoa yleiselläkin tasolla.

https://articles.boss.info/pedals/
lifer
09.12.2023 11:51:37

Minulla se kävi hassusti, kun vaihdoin ketjuun sooloboosteriksi Bossin DS 1 distortionin. Aiemmin olin ajanut siinä Wamplerin Euphoriaa. Ketjussa aiemmin fuzzface ja twimble, välissä wah ja viritin. Kaikki meni kotona hienosti ja löytyi sopivat tasot pienellä digivahvarilla (Vox Adio). Treenikämpällä laitoin putkivahvahvariin ja kävi se hassu juttu. Nimittäin vola laski aina DS mennessä päälle. Koitin vaikka mitä puljaamista mutta aina sama juttu. Hankala ottaa boostia kun se näin menee.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
sirdickyj
09.12.2023 15:14:09
lifer: Minulla se kävi hassusti, kun vaihdoin ketjuun sooloboosteriksi Bossin DS 1 distortionin. Aiemmin olin ajanut siinä Wamplerin Euphoriaa. Ketjussa aiemmin fuzzface ja twimble, välissä wah ja viritin. Kaikki meni kotona hienosti ja löytyi sopivat tasot pienellä digivahvarilla (Vox Adio). Treenikämpällä laitoin putkivahvahvariin ja kävi se hassu juttu. Nimittäin vola laski aina DS mennessä päälle. Koitin vaikka mitä puljaamista mutta aina sama juttu. Hankala ottaa boostia kun se näin menee.

Onko toi siis ketjussa vikana? Ja onko siinä nimenomaan vain volaa, eikä lainkaan sitä säröä?
lifer
09.12.2023 15:27:14

sirdickyj: Onko toi siis ketjussa vikana? Ja onko siinä nimenomaan vain volaa, eikä lainkaan sitä säröä?

Ketjussa vikana. Säröä lienee oikea määrä mutta volumetaso laskee ja säätö ei riitä nostamaan samalle tasolle saati yli.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
sirdickyj
09.12.2023 19:54:35 (muokattu 09.12.2023 19:56:16)
lifer: Ketjussa vikana. Säröä lienee oikea määrä mutta volumetaso laskee ja säätö ei riitä nostamaan samalle tasolle saati yli.

Entä jos särön laittaa pois? Siis dist veks ja level kovalle? Silloin se ei kompressoi yhtään.
Laulava Kylätohtori
10.12.2023 10:31:42
lifer: Minulla se kävi hassusti, kun vaihdoin ketjuun sooloboosteriksi Bossin DS 1 distortionin. Aiemmin olin ajanut siinä Wamplerin Euphoriaa. Ketjussa aiemmin fuzzface ja twimble, välissä wah ja viritin. Kaikki meni kotona hienosti ja löytyi sopivat tasot pienellä digivahvarilla (Vox Adio). Treenikämpällä laitoin putkivahvahvariin ja kävi se hassu juttu. Nimittäin vola laski aina DS mennessä päälle. Koitin vaikka mitä puljaamista mutta aina sama juttu. Hankala ottaa boostia kun se näin menee.

Loppuiko vahvarista headroom? Siinä kohtaa volaboosti menee mahdottomaksi ja sooloboostina voi kokeilla taajuuksien muuttamista, esim. treble boosteria tai tubescreameria.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
lifer
10.12.2023 11:05:39

Kokeilin myös tuota gainin nollaamista mutta ei tainnut muuttaa.

Headroomin loppumiseen en hevillä (höhö, hevillä) lähtisi rahoja laittamaan, kun on Fenderin hotrod, jota ei ajeta mitenkään äärirajoille.

Tavoittelin sooloboostilta vaihteeksi enemmän gainia ja saturaatiota. Aiemmin ollut tubescreamer siinä ja viimeksi Wamplerin Euphoria, jota ajettu runsaalla gainilla. Puuttunut distortion aste kokonaan mutta sekin olisi hauska lisä joihinkin kohtiin.

Hyviä distortion pedaaleja saa vinkata, jotka soveltuu ketjutukseen ja pinoamiseen. Ei tartte olla niitä kaikkein raskaimpia soundeja saatavilla.
mpekkanen
10.12.2023 11:20:26
lifer:
Hyviä distortion pedaaleja saa vinkata, jotka soveltuu ketjutukseen ja pinoamiseen. Ei tartte olla niitä kaikkein raskaimpia soundeja saatavilla.

Minä varmaan hommaan Bossin Booster/Preamp Bp-1w pedaalin. Ainakin nettijuttujen ja videoiden perusteella mielenkiintoinen pedaali. En tiedä soveltuisiko sinulle?
lifer
10.12.2023 12:07:26

Kiitos vinkistä. Täytyy tsekkailla!
Loimutin
10.12.2023 12:17:55
Mitäs kaikkia muita waheja on joissa ei ole erillistä kytkintä efektin päälle laittamiseen, riittää kun polkaisee menemään. Morleyn jotai halvahkoa wahia tuli joskus kokeiltua, en tykännyt soundista. Pitää antaa uusi mahdollisuus kun toinen malli tulee vastaan. Ibanez Weeping Demon oli mainio laajan säätömahdollisuuksien takia.

Onko muita?
Laulava Kylätohtori
10.12.2023 12:26:55
Loimutin: Mitäs kaikkia muita waheja on joissa ei ole erillistä kytkintä efektin päälle laittamiseen, riittää kun polkaisee menemään. Morleyn jotai halvahkoa wahia tuli joskus kokeiltua, en tykännyt soundista. Pitää antaa uusi mahdollisuus kun toinen malli tulee vastaan. Ibanez Weeping Demon oli mainio laajan säätömahdollisuuksien takia.

Onko muita?

Crybabyn malli (muistaakseni) 95Q toimii vain laittamalla jalka spedullle.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gaines
11.12.2023 08:02:25
G-Labin valmistama Warren Haynes Wowee Wah, siinä on tuo ominaisuus ja voi myös käyttää perinteiseen tyyliin.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Gaines
11.12.2023 08:05:02
lifer: Kokeilin myös tuota gainin nollaamista mutta ei tainnut muuttaa.

Headroomin loppumiseen en hevillä (höhö, hevillä) lähtisi rahoja laittamaan, kun on Fenderin hotrod, jota ei ajeta mitenkään äärirajoille.

Tavoittelin sooloboostilta vaihteeksi enemmän gainia ja saturaatiota. Aiemmin ollut tubescreamer siinä ja viimeksi Wamplerin Euphoria, jota ajettu runsaalla gainilla. Puuttunut distortion aste kokonaan mutta sekin olisi hauska lisä joihinkin kohtiin.

Wamplerin Pantheon taipuu kyllä moneen, aika miedosta laidasta varsin kompressoituun.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
L.H
18.12.2023 10:26:21
Viikon verran ollut IR-2 testissä. Ennakkoon kerkesi jo tulla sellainen fiilis, että pitikö tällainenkin lelu nyt mennä tilaamaan, kun hyviä vahvistimia on nurkat täynnä, mutta nyt on vähän sellainen fiilis, että pitäisikö lyödä kasa putkareita torille. Modded ampilla lähtee varsin pätevät higainit.
mike tapping
18.12.2023 12:02:21
Eikös tuo IR-2 ole jo so last season, tai ainakin minulle on kerrottu että IR-200 on tällä viikolla "se juttu"? :)

Nämä taitavat kyllä aidosti haastaa iridiumit ja uafx:t vai mitä täällä ollaan mieltä?
L.H
18.12.2023 12:40:06
mike tapping: Eikös tuo IR-2 ole jo so last season, tai ainakin minulle on kerrottu että IR-200 on tällä viikolla "se juttu"? :)

Nämä taitavat kyllä aidosti haastaa iridiumit ja uafx:t vai mitä täällä ollaan mieltä?

Eikös IR-200 ole jo pari vuotta vanha keksintö vai onko se nyt tullut muotiin? En ole niin tarkkaan näistä perillä, että osaisin sanoa mikä on in ja mikä out.

Mulla ei muista ole kokemusta kuin Iridiumista, mutta siihen verrattuna Bossin etu itselle on looppi ja toki higain osasto. Iridiumin aikaan en myöskään omistanut nykyisiä kunnon monitoreja, niin hankala verrata siihen tarkemmin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)