Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 514 15 16 17 1831 32 33 34 35
peto
26.08.2006 21:21:23
Olin tänään musamaailmassa Orangea ostamassa ja sain ihan hyvää palvelua. Myyjä vastaili kysymyksiin ja sain vahvistintakin rauhassa testailla. Olin siis AD30HTC-nuppia ja Framuksen kaappia ostamassa. Nupin hinta oli valmiiksi alempi kuin esim. Thomannilla ja kaappi normaalitasoa. Piuhaa sain mukaan, mutta footswitchin jouduin ostamaan. Elikkä ei mitään ongelmaa. Tämän perusteella jäi ihan hyvä maku musamaailmasta.
point50
26.08.2006 23:16:01
Tosiaan! Jos on jo hinta sovittu ja kamat tilattu niin se on sitten siinä. Ei se kauppiaskaan ajattele että kunhan kitara tulee niin tinkasen hemmolta parikymppiä enemmän kuin mitä tilaushetkellä sovittiin. Ei jengi näköjään hirveästi ajattele kun kauppoja tekevät. Ilmankos riittääkin mnetissä tilitettävää ja aina on jonkun muun vika. Tästäkin tapauksesta voin jo sieluni silmin nähdä otsikon "paska myyjä! Ei antanu penniäkään alennusta tai ees kieliä kaupanpäälle"

Hintaa ei sovittu, hinnasta ei puhuttu sanallakaan. Kitara vaan tilattiin liikkeeseen.

Äläkä huolehdi. Jos nyt joudun siitä 1049€ maksamaan, niin en tule siitä tänne kitisemään.
Pluto
27.08.2006 10:20:22
Mun mielestäni Musamaailmassa on asiakaspalvelu ihan kohdillaan, toisin kuin vielä vanhassa Down Town Guitarsissa.
Dillon, you son of a bitch!
Niknak
27.08.2006 11:14:23
Mun mielestäni Musamaailmassa on asiakaspalvelu ihan kohdillaan, toisin kuin vielä vanhassa Down Town Guitarsissa.

Omat muistoni DT:stä ovat juuri päinvastaiset. Kaveri jaksoi esitellä tuotteita pitkään ja useaan otteeseen, eikä ollut moksiskaan mun jahkailuista. Vaikka olin siihen aikaan räkänokka.:) Ja aina siellä tuli kaveri nopeasti kysymään "voinko auttaa". Mitä ei nykyään esim. DLX-M:ssa ole pitkään aikaan tapahtunut.
Pluto
27.08.2006 13:50:40
Omat muistoni DT:stä ovat juuri päinvastaiset. Kaveri jaksoi esitellä tuotteita pitkään ja useaan otteeseen, eikä ollut moksiskaan mun jahkailuista. Vaikka olin siihen aikaan räkänokka.:) Ja aina siellä tuli kaveri nopeasti kysymään "voinko auttaa". Mitä ei nykyään esim. DLX-M:ssa ole pitkään aikaan tapahtunut.

Niin, tämähän kai vaan kertoo siitä, ettei mistään liikkeestä kannata tehdä pitkälle vietyjä johtopäätöksiä netin keskustelupalstojen osalta. Kaikilla on erilaisia kokemuksia, ja myös jotkut asiakkaat ovat kusipäisempiä kuin toiset (viittaan siis itseeni). =)
Dillon, you son of a bitch!
-Prokitaristi-
27.08.2006 15:43:08
Tämä nyt ei liity kyllä Musamaailmaan, mutta:

Oltiin tässä käymässä sukulaisten luona turussa muutama viikko takaperin ja käytiin sitten siinä isäukkelin kanssa kiertämässä Turun soitinliikkeet (Laine, F-Musiikki ja Vertikaali). Laineella oli ihan hyvä palvelu. Perusvarma. F-Musiikilla oli erittäin hyvä palvelu. Eivät olleet moksiskaan vaikka joutuivatkin monta vahvaria säätämään testattavaksi. Varsinkin se silmälasipäinen hevityyppi (Sakke, taisi olla. Tai sillä nimellä kuulin hänen vastaavan puhelimeen :) oli todella asiantunteva ja mukava. Ei yrittänyt tyrkyttää mitään ja osasi esitellä kamaa. Jäi hyvä maku.

Vertikaali taas oli suhteellisen syvältä. se silmälasipäinen ukko kysyi, että miten voi palvella ja tuli pistämään Marsun nupin soittokuntoon. Soittelin sillä sitten ja en digannut. Menin sanomaan, että joo en tykännyt. Sitten rupesi tyrkyttämään Peavey Valve Kingiä, ja sanoin, että testasin jo edellisessä liikkeessä enkä tykännyt myöskään. Rupesi siinä sitten jänkäämään, että toisen liikkeen myyjät olivät epäpäteviä näyttämään tätä ja että miten et voi tykätä tästä vahvistimesta, vaikka tämä on myyntilistojen kärjessä.

Sitten sen jälkeen rupesi esittelemään jotain Peavey Banditia ja Tech 21 Trademark 60:stä, vaikka putkivahvistimia oltiin etsimässä. Huudatti trankkuja täysillä (joka on TODELLA ruman kuulloista) ja sanoi että kyllä mökää irtoaa. Sitten siitä häippästiin hiljaisin äänin, kun pakeni siitä sitten jonnekkin muualle. Eipä kyllä oikein vakuuttanut...
kh 203
27.08.2006 16:47:45

Bändikeskuksen kaverit ovat kyllä hemmetin mukavia heppuja ja asiantuntevia myyjiä sekä muusikoita :)
Unelmani olisi soittaa ruotsalaisessa naisbändissä, ei sillä musiikilla niin väliä...
Wahi
27.08.2006 17:57:20
Bändikeskuksen kaverit ovat kyllä hemmetin mukavia heppuja ja asiantuntevia myyjiä sekä muusikoita :)

Hehe, Bändikeskuksessa on tosiaan hauskat myyjät, juttua irtoaa aina. Harmi vaan että en tykkää siitä liikkestä tarjonnan/hintojen takia.
Shine on You crazy Diamond.
Wersus
23.06.2008 22:28:02

Huom! Olet kirjoittamassa yli 666 päivää vanhaan ketjuun!

Pakko, kun kyseinen topicci löytyy oikeen googlella 'musamaailma' -haulla ekojen linkkien joukosta ja on kuitenkin uusin tämän aiheen topicci.

Tilasin tuossa melkein puol vuotta sitten erään ESP LTD merkkisen basson ja vieläkin odotellaan. Ensimmäinen arvio oli 1-3kk ja 7 viikkoa sitten arvioitiin 3-5 viikkoa. Eipä tässä kuitenkaan mitään, vaikka aina on saanut itse ottaa yhteyttä jotta on saanut uuden arvion toimituksesta.
Ikävä alkaa peruuttelemaankaan, kun jokunen sata euroa jo pistetty kiinni laitteeseen.

Kuitenkin, pari (4?) kuukautta tuon tilauksen jälkeen ESP pisti osan malleistaan uusiks ja esim tästä tilaamastani mallista hävis koko kaulan kattava inlay. Eli mitä tuumitte tästä tilanteesta, kun tilattuani tuotteen saankin kyseisestä vempeleestä karsitun version? Onko aihetta alkaa pitämään puoliaan?
Aluksi kun huomasin muutoksen, niin kysyin maililla, että mikä versio mahtaa olla tulossa ja tämän selvittämiseen meni yli kuukausi. Kun sitten kysyin vaikuttaako se diiliin, niin siihen ei enää vastattu.

Tuo hinnottelukin on kyllä aika... värikästä. Kyseinen malli on tässä puolen vuoden aikana jenkeissäkin vaan halventunut ja tällä hetkellä irtois ~511e + rahti ja sais suoraan varastosta, kun täällä maksaa yli 900e ja saa odottaa puol vuotta (ainakin).
http://www.circusnecropolis.com
McNulty
23.06.2008 22:43:04
Tilasin tuossa melkein puol vuotta sitten erään ESP LTD merkkisen basson ja vieläkin odotellaan. Ensimmäinen arvio oli 1-3kk ja 7 viikkoa sitten arvioitiin 3-5 viikkoa. Eipä tässä kuitenkaan mitään, vaikka aina on saanut itse ottaa yhteyttä jotta on saanut uuden arvion toimituksesta.
Ikävä alkaa peruuttelemaankaan, kun jokunen sata euroa jo pistetty kiinni laitteeseen.

Kannattaa olla ilman muuta puhelimitse yhteydessä suoraan Musamaailman tukkuun ja vaatia että basso toimitetaan. Puolen vuoden tai yli odotusaika ei ole kohtuullinen jos kerran on luvattu 1-3kk sisällä. Joissain custom-tilauksissa toki odotusajat ovat pidemmät, mutta niistä myös asiakasta informoidaan.

Kuitenkin, pari (4?) kuukautta tuon tilauksen jälkeen ESP pisti osan malleistaan uusiks ja esim tästä tilaamastani mallista hävis koko kaulan kattava inlay. Eli mitä tuumitte tästä tilanteesta, kun tilattuani tuotteen saankin kyseisestä vempeleestä karsitun version? Onko aihetta alkaa pitämään puoliaan?

Kuulostaa ihan F-sarjan bassolta josta hävisi tribalit otelaudasta ja vaihtuivat dotteihin. Jos asia on näin, niin myyjä on ainoastaan velvollinen antamaan tilalle "korvaavan tuotteen". Jos malli on lopetettu, ei myyjääkään voida velvoittaa muuttumaan kyseiseksi tuotteeksi tai nikkaroimaan sitä takapajassaan. Valitettavaa, mutta voithan aina koittaa saada hyvitystä esim. hinnassa. Plus että, ne dotit näyttävät PALJON paremmilta siinä, kuin se tökerö tribali, trust me!

Aluksi kun huomasin muutoksen, niin kysyin maililla, että mikä versio mahtaa olla tulossa ja tämän selvittämiseen meni yli kuukausi. Kun sitten kysyin vaikuttaako se diiliin, niin siihen ei enää vastattu.

Älä hoida mitään kiireisiä asioita pelkästään maililla. Lähetä mailia, mutta soita ihmeessä perään jollei vuorokauden tai kahden aikana ole vastattu. Monesti myymälöihin ja tukkuihin virtaa kymmenittäin maileja, niitä heitellään henkilöltä toiselle sisäisesti, saatetaan ottaa printti ja tuhota itse sähköinen versio jne. Eli dataa tulee, menee, häviää, katoaa jne.

Tuo hinnottelukin on kyllä aika... värikästä. Kyseinen malli on tässä puolen vuoden aikana jenkeissäkin vaan halventunut ja tällä hetkellä irtois ~511e + rahti ja sais suoraan varastosta, kun täällä maksaa yli 900e ja saa odottaa puol vuotta (ainakin).

Voit aina ilmoittaa ja reklamoida hinnasta maahantuojalle ja/tai myyjälle. Todellisuudessa kuitenkin USA on Suomea ehkä hivenen suurempi markkina-alue ja siellä sisäänostovolyymit on ihan eri mitä täällä. On siis ymmärrettävä että Guitar Center Los Angelesissa ostaessaan 5000kpl LTD:n bassoa yhdellä kerralla sisään saa ne eri hintaan kuin kotimainen kauppias ottaessaan 5kpl.

Samoin, dollarien kääntö suoraan euroiksi ei riitä. Muistithan että jenkeistä tilatessa hintaan tulevat aina rahdit ja kauppasumman + rahdin lisäksi vielä ALV ja tulli. Yks kaks tuleekin lähemmäs 900e hintaa tuolle "500e bassolle". Yksistään vakuutettu lähetys kustantaa n. 100 dollaria.

Mutta niin... ole yhteydessä maahantuojaan eikä pelkästään myyjään (Musamaailman, Levytukun ja muutaman muun kohdalla se myymälä ei ole sama asia kuin tukku), VAADI basso NYT ja jos sieltä vielä kerrotaan että menee kuukausia tai useita viikkoja, niin PURA KAUPPA! Pyydät ennakkomaksusi takaisin ja vetoat kohtuuttomaan odotusaikaan. Voit myös mainita, että sinä olet oikeutettu korvaukseen mikäli kohtuuttomasta odotuksesta on sinulle aiheutunut kuluja ja tappioita (jotka pystyt toteennäyttään).

Älä alistu, älä kuuntele pötypuheita... sinä olet asiakkaana oikeassa! Sen on myyjän ja maahantuojan tehtävä nikotella ja purra hammasta... ja palvella sinua. Vaikka itse olenkin soitinliikkeessä töissä myyjänä ja huoltonikkarina, niin vaadin että asiakkaat ovat rohkeasti asiakkaita, eivätkä lampaita!
trih
24.06.2008 00:03:38
Joo bone tossa kirjottikin asiaa jota voi komppailla. Soita ehdottomasti ja pura kauppa jos ei tilanne miellytä. Kyllä yleensä reilut kauppiaat tulee vastaan tällaisissa tilanteissa ja vielä tuo mallin muutos tohon päälle. Sun pitää vaan reippaasti ottaa yhteyttä puhelimitse ja sopia miten asian kanssa edetään. Turhaan menee vaan harmitteluun ja ihmettelyyn aikaa muuten.
Just.
koponen
24.06.2008 01:18:21 (muokattu 24.06.2008 01:19:18)
..........
If it says Marshall on the front, you're good to go
author
24.06.2008 02:19:47
Vittu ihme meininkiä tuossa puljussa. Eikä varmasti ole yksittäinen tapaus. Tuntuu siltä että Thomanniltakin tulee tavara varmemmin perille kuin Musamaailmasta.
"Brothers and sisters friends and neighbours, vibrations in the mind of the one true God whose name is love." -William Melvin Hicks (1961-1994)
puusormi
24.06.2008 09:18:59 (muokattu 24.06.2008 10:18:54)

Meillä musamaailma hoiteli basistin uuden kaapin takuuhuoltoa olikohan se nyt 4 vai 5 kuukautta. Kun oli valmiiksi yksi elementti rikki. Ja kokoajan piti tulla seuraavalla viikolla.
Saapiko lähettää terveisiä?
McNulty
24.06.2008 09:52:19
Onhan se tietysti kurjaa jos huono kokemus sattuu omalle kohdalle, mutta aika herkästi tupataan intterwebziin kirjoitella pelkästään ne huonot kokemukset ja vieläpä kovasti usein liioitellen.

Myönnän että välillä tavaroiden tulo kestää, ihan toimittajasta riippumatta. Se on valitettavaa kun tukut, myyjät ja asiakkaat ovat logistiikan ja ko. firmojen varassa. Onpa sitä täälläkin odoteltu useita päiviä että eräästä firmasta kaveri kiikuttaisi myymäläämme paketteja, eikä aina ole puhelinsoittokaan tepsinyt. Olemme jopa käyneet itse noutamassa, vaikka maksamme tuontipalvelusta. Vaan onpa meillä hyviäkin kokemuksia puljumme viimeisen 35 vuoden ajalta kuljetusfirmoista, ettei se nyt ihan huonosti ole toiminut :)

Itselläni on Musamaailmasta oikein hyviä kokemuksia, niin oman ESP:n kuin mikkien ja muiden osalta. Samoin sieltä myymälään tilaamani kitarat ovat tulleet ja menneet. Toki muutaman asiakastilauksen kanssa olemme joutuneet odottelemaan tovin (viimeksi juuri tuollainen F-sarjan basso, joka tuli Jenkkilän varastolta ja toimitus kesti kuukauden).
Simo78
24.06.2008 10:19:28
Meillä musamaailma hoiteli basistin uuden kaapin takuuhuoltoa olikohan se nyt 4 vai 5 kuukautta. Kun oli valmiiksi valmiiksi yksi elementti rikki. Ja kokoajan piti tulla seuraavalla viikolla.

Tämä on nykypäivää!! Lupaillaan asioita, ja sitten ei voida pitää lupauksia! Tai vaihtoehtoisesti ei ole varmaa tietoa, ja yritetään lupailemalla pitää asiakas tyytyväisenä. Samanlaista lupailua oli meidän basistin kamojen suhteen...
Mika Kangas
24.06.2008 17:55:53 (muokattu 24.06.2008 18:06:50)
En nyt koko viestiketjua kolunnut läpi mutta tämä lienee virallinen Musamaailman haukkumistoikki.

Itse olen huomannut että viimeisten vuosien aikana jos jotain olen suomalaisista musaliikkeistä ostanut (paitsi kielet) olen hakenut nimenomaan Musamaailmasta.Oman kokemukseni mukaan jos tietää mitä hakee ja tietää mistä sen saa niin mitään ongelmia ei tule.Jos vaikka haluaa jonkun tietyn kitaran niin sen testaamiseen ei kyllä mielestäni tarvita päivätolkulla liikkeessä.Eikös kaikilla tavaroilla kuitenkin ole se 30 päivän palautusoikeus?Miksei sitä voisi sitten ostaa ja palauttaa jos ei mielytäkään?Musamaailman myyjät ainakin edes vaivautuvat kyselemään voivatko auttaa jos palloilet hölmönnäköisenä pitkin kauppaa.Ja vastaavat jopa sähköpostikyselyihin mitä aika harva musakauppa näyttää tekevän.Joten allekirjoittaneella ei ole kuin hyvää sanottavaa Musamaailmasta.

EDIT:Todennäköisesti nyt käy niin että kun seuraavan kerran menen Musamaailmaan kaikki meneekin persiilleen.Niinhän siinä aina käy,kun puolustaa ja kehuu jotain se onkin seuraavalla kerralla pettymys :).
kimurantti1
24.06.2008 18:36:39 (muokattu 24.06.2008 22:02:19)
Eikös kaikilla tavaroilla kuitenkin ole se 30 päivän palautusoikeus?Miksei sitä voisi sitten ostaa ja palauttaa jos ei mielytäkään?

Ei ole. Postimyynnistä ostetuilla tavaroilla on 30 päivän palautusoikeus, ja vaikka laissa mitä lukeekin, niin yleinen käytäntö taitaa olla se (ja musta tämä on erittäin kohtuullista), että siihen palauttamiseenkin olisi hyvä olla jokin järkevä syy. "Ei mua sitten napannutkaan" ei ole sellainen. Voisin kuvitella, että useammin moisen tempun tekemällä pääsee aika nopeasti nettikauppojen mustalle listalle. Kyllä asiakkaankin puolelta jokin roti pitää hommassa olla.

Edit: Jossain ajatushoureissa toisen lauseen näemmä kirjoittelin. Postimyynnin palautusaika on kaksi viikkoa eikä kuukausi.
Mika Kangas
24.06.2008 19:50:54
Ei ole. Postimyynnistä ostetuilla tavaroilla on 30 päivän palautusoikeus, ja vaikka laissa mitä lukeekin, niin yleinen käytäntö taitaa olla se (ja musta tämä on erittäin kohtuullista), että siihen palauttamiseenkin olisi hyvä olla jokin järkevä syy. "Ei mua sitten napannutkaan" ei ole sellainen. Voisin kuvitella, että useammin moisen tempun tekemällä pääsee aika nopeasti nettikauppojen mustalle listalle. Kyllä asiakkaankin puolelta jokin roti pitää hommassa olla.

Ai hitto,tuota en tiennytkään.Mutta eikös kaupan purkuun kuitenkin ole joku aika?Sen käsityksen olen saanut.
kimurantti1
24.06.2008 20:25:32 (muokattu 24.06.2008 20:40:43)
Ai hitto,tuota en tiennytkään.Mutta eikös kaupan purkuun kuitenkin ole joku aika?Sen käsityksen olen saanut.

Tarkoitatko tapausta, jossa asiakas käy ostamassa tuotteen ihan paikan päältä musiikkiliikkeestä, maksaa hinnan ja vie kotiinsa? Sellaisessa tapauksessa asiakkaalla ei ole mitään oikeutta purkaa kauppaa, ellei tuotetta selvästi todeta jälkeenpäin vialliseksi tai puutteelliseksi. Eikä tässäkään tapauksessa tule kaupan purku automaattisesti kyseeseen, vaan viallinen tuote tietenkin menee takuun piikkiin, ja ensisijaisesti kauppias yrittää hommata asiakkaalle uuden vastaavan ja ehjän tuotteen. Siitähän tässä ei kuitenkaan ollut kyse. Myyjällä taas on oikeus purkaa kauppa, jos asiakas on esimerkiksi ostanut tuotteen osamaksulla ja laiminlyö kaupan ehtoja. Yleisin tapaus on varmastikin se, että asiakas jättää jonkin erän maksamatta.

Sen sijaan ym. tapauksessa, jossa asiakas on odotellut tavaraa jo reippaasti yli myyjän aluksi lupaaman ja yleensä kohtuulliseksi katsotun odotusajan, asiakkaalla on käsittääkseni kuluttajansuojalain mukaan täysi oikeus purkaa kauppa ja saada rahansa takaisin, ellei myyjä pysty tavaraa toimittamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)