Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5145 146 147 148 149419 420 421 422 423
hallu
16.05.2017 18:36:45
Jucciz: Kyllä, nimittäin vähän.

Yksikään painava kitara ei ole tähän mennessä osoittautunut soundin tai minkään muunkaan suhteen himottavammaksi kuin kevyemmät sisarensa. Ihan järjestään ovat lähteneet painavat kitarat mulla kiertoon - tai no, en kyllä vuosikausiin ole sellaisia suostunut enää ostamaankaan, em. syistä.

No mun mielestä puolikiloa sinne tai tänne ei meinaa yhtään mitään. On mull aollut pari kevyempääkin kitaraa ja tykkäsin niistäkin (tosin molemmat on menneet jo vaihtoon). En ole hylännyt tai hyväksynyt yhtäkään kitaraa painon perusteella. En usko, että paino merkkaa soundiin mitään. Kevyt ei välttämättä ole tumppu eikä painava välttämättä soi pitkään ja kirkkaasti.

Kun sanoin, että hyvä tuppaa painamaan, laitoin hymiön perään. Tiesin, että tämä jakaa mielipiteitä ja joillekin paino on tärkeä asia. Tarkoitin kuitenkin sikäli totta, että mun lemppari kitarat on aika painavia (varsinkin teikäläisen mittapuulla (3,7kg - 4,5kg)). En tykkää niistä siksi, että ne on painavia, vaan siksi että ne on hyviä. En välitä siitä, että ne painaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
mpekkanen
16.05.2017 19:58:20
Jos sähkökitara on oikein kevyt, niin on se hieman hutera soittaa hihnan kanssa. Joku isompi ja paksumpi jazzloota on sitten hieman erihomma, kun sen muoto on sellainen.
Istualtaan ei kitaran painollakaan ole niin väliä. Jos ei sitten kitara paina aivan älyttömiä, mutta käytännössä varmaan harvoin näin on.

Ei noiden kitaroiden soundia tee pelkkä paino huonomaksi taikka paremmaksi. Monien asioiden summahan se kuitenkin on. Tästä varmaan ei kauheaa erimielisyyttä ole.

Mielenkiintoinen olisi tietää, että paljonko kotimaisilla soitinrakentajilla maksaa mahongista tehty vaikka alle 3,5 kiloinen LP kitara ja sitten sellainen joka saa painaa yli 5 kiloakin?
Veikkaan, että tuollainen painavampi on edullisempi rakentaa. Koskapa noita kevyempiä puita on hankalemmin saatavilla. En osaa tosin sanoa, onko painavampi puu sitten vaikeampaa työstää, mutta kyllä sellaiseen ainakin helpommin on puuta saatavilla. Voi olla, ettei hinnassa ihan kauheita eroja ole, kun puu on kuitenkin aika pieni osa sen soittimen kustannuksia...Työtä on monenlaista ja paljon, vaikka se tehtäisiin kevyestä taikka painavasta puusta. Pientä eroa voi kuitenkin hinnassa olla, vaikka en ole koskaan kuullut että kukaan olisi ihan varta vasten halunnut tilata tavallista painavamman sähkökitaran. Tavallista kevyempiä olen kyllä kuullut haluttavan ja se ei niin harvinaista olekkaan. En itsekkään ole halunnnut ihan sitä kaikista painavinta, kun olen jotain joskus teettänyt. En ole ainakaan sitä erikseen älynnyt toivoa :)

Tämä nyt oli vaan tällainen ajatus. Ei kenellekkään tarkoitettu.

Itse vaihdoin yhden custom tehdyn stratocasterin Schecter Blackjack C-7 kitaraan, jossa on Duncan Black Winter mikit ja lukittavat Schaller koneistot. Nyt on sitten jätkäpari, erilaisissa vireissä kuitenkin ;)
TTV
16.05.2017 20:11:10
Tulipas hommattua ESP Eclipseen kullitetut EMG 57&66 mikit, lopputulokseen olen äärimmäisen tyytyväinen niin visuaalisesti kuin saundillisestikin :-)

https://muusikoiden.net/dyn/users/152612.jpg
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Pinewood
16.05.2017 22:48:30
jPekka: Mutta joskus käy niinkin, että sokkona tilattu pedaali tekee juuri sen mitä on sen kuvitellutkin tekevän, ja vähän muutakin, ja kuulostaa sitä paitsi muutenkin älyttömän päheältä. Ja nyt taisi, enskokeilujen perusteella, käydä niin.

Origin Effects: SlideRIG Compact Deluxe.
https://origineffects.com/product/sliderig-compact-deluxe

Olipahan esittelyvideoiden perusteella mielenkiintoinen ja hieno löytö. Silmissäni näin myös Ry Cooderin ja David Lindleyn innostuvan tuosta...

Ja nyt sitten koitan unohtaa näkemäni. En tarvitse tuollaista. Siis en tarvitse. En, en, en... todellakaan en...
jPekka
17.05.2017 14:34:59

Pinewood: Olipahan esittelyvideoiden perusteella mielenkiintoinen ja hieno löytö. Silmissäni näin myös Ry Cooderin ja David Lindleyn innostuvan tuosta...

Cooderilla on ilmeisesti alkuperäinen, isokokoisempi SlideRig käytössänsä, myös akustisella...
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Laulava Kylätohtori
18.05.2017 09:17:54
Ostin "lapsille" rummut. Pearlit, mutta pelti on joku paska, olisko ollut Millennium.

Rumpuja mä olen halunnut jo pienestä pitäen. Meikästä olisikin tullut rumpali, mutta kun kaverilla oli jo rummut, niin jonkun piti soittaa kitaraa...
More is less.
hallu
18.05.2017 09:42:01
Laulava Kylätohtori: Ostin "lapsille" rummut. Pearlit, mutta pelti on joku paska, olisko ollut Millennium.

Rumpuja mä olen halunnut jo pienestä pitäen. Meikästä olisikin tullut rumpali, mutta kun kaverilla oli jo rummut, niin jonkun piti soittaa kitaraa...

Hyvä valinta. Itse ostin "lapselle" rummut aikanaan samasta syystä, että halusin itse niitä opetella soittamaan. Minä tein käytännön syistä niin, että ostin sähkörummut ja oppi niilläkin soittamaan ja ennenkaikkea rumpujen ja basson opettelu teki hyvää mun kitaran soitolle. Nyt kun olen treenikämpillä paukutellut meidän rumpalin akustista settiä (se on joku ihme vintagesetti), niin onhan se nyt ihan eri asia soittaa akustisia rumpuja kuin sähköisiä. Siinä mielessä valintasi on oikeinkin järkevän kuuloinen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
18.05.2017 10:13:56
hallu: Hyvä valinta. Itse ostin "lapselle" rummut aikanaan samasta syystä, että halusin itse niitä opetella soittamaan. Minä tein käytännön syistä niin, että ostin sähkörummut ja oppi niilläkin soittamaan ja ennenkaikkea rumpujen ja basson opettelu teki hyvää mun kitaran soitolle. Nyt kun olen treenikämpillä paukutellut meidän rumpalin akustista settiä (se on joku ihme vintagesetti), niin onhan se nyt ihan eri asia soittaa akustisia rumpuja kuin sähköisiä. Siinä mielessä valintasi on oikeinkin järkevän kuuloinen.

Tässä taannoin, kun yritin katsoa televisiota, kun molemmat omat lapset + naapurin lapsi takoi niitä rumpuja, niin pikkuisen aloin kyseenalaistamaan valintani järkevyyttä, mutta minkäs teet... :D
More is less.
MustaKissa
26.05.2017 03:53:42
Tori.fi:n kautta Ltd EC-50 kun edullisesti sai ja kalustosta puuttui hyvä rytmikitara (hyvä soolokitara ja hyvä lead-kitara oli jo). Ei ollut ihan uusinta vuosimallia niin nauhanpäitä joutui hieman hiomaan mutta sen jälkeen ihan kelpo rytmisoittimelta vaikuttaa. Huomenna sitten Not So Slinky Coatedit siihen vielä vanhojen ohuempien kielten tilalle niin pitäisi hyvin jyristä doom- ja black metal-tyylisiä riffejä soittaessa.
Laulava Kylätohtori
26.05.2017 18:07:15
Ostin joku aika sitten S0r0666n Skreddy Screw Driverin. No sehän oli sen verran veikeä purkki, että piti ostaa testiin myös alkuperäinen, koska torilta sai halvalla.

Tämä on nyt ollut muutamissa treeneissä ja kotikäytössä ja tykkään kovasti. Luulin kauan, että tämä on just another ts, mutta ei ole, vaan sisältä löytyy hybriditrankut. Soundissa on aika paljon fuzzmaisuutta, mutta hyvällä tavalla, ilman fuzzien huonoja puolia.

Toki soundissa on paljon säätövaraa, joten tuossa on potentiaalia vaikka ja mihin. Mutta itse en kauheasti ole jaksanut säädellä, vaan vähän pyörittelin nappeja ja siihen ne jäivät.

Hieno soundi ja puhdistuu myös hienosti kitaran volasta. Jotenkin toimii omaan makuun paremmin kuin fuzzit, joissa puhtaammat soundit on jees, mutta kovemmat säröt ei. Skreddy taas toimii kitaran volumen laidasta laitaan yhtä hienosti.

Dusty Road, wah ja Skreddy - niillä pääsee jo tosi pitkälle...
More is less.
Shredator
01.06.2017 17:33:44

Engl Powerball palasi vuosien tauon jälkeen. Onhan tämä yksi ankarimmista vahvistimista jolla onnistuu tyyli sun toinenkin. Kannattaa poimia pois kun on halpaa nyt :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
LepakonNahka
05.06.2017 17:48:27
Shredator: Engl Powerball palasi vuosien tauon jälkeen. Onhan tämä yksi ankarimmista vahvistimista jolla onnistuu tyyli sun toinenkin. Kannattaa poimia pois kun on halpaa nyt :)

Voimapallo on kyllä jokseenkin varma sijoitus, komp komp.

Itellä tarttu mukaan 80's MIJ Roland Cube 40 ja kotimainen Skreddy Lunar Module-klooni, kyllä nyt kelpaa autossa pöristellä. Etenkin kun Roland on iästään huolimatta lähes mint, täysin orkkis ja todella hyvä vahvistin. Tykkäilee tuosta fuzzistakin. Saattaisinpa ostaa toisenkin blondivärisen jos tulee vastaan ;)
kohta alkaa kalman tanssi...
Epävirtuoosi
05.06.2017 20:26:06
Shredator: Engl Powerball palasi vuosien tauon jälkeen. Onhan tämä yksi ankarimmista vahvistimista jolla onnistuu tyyli sun toinenkin. Kannattaa poimia pois kun on halpaa nyt :)

Miten toi pärjää vanhanliiton meinigissä? Judas Priestin uus hemmo Richie Faulkner ainakin käyttää Powerball 2 ja Tipton taas Invaderia. Olen aina mieltänyt Englit itse moderneiksi "kuulalaakerisärö"-koneiksi.
Shredator
06.06.2017 08:41:37

Epävirtuoosi: Miten toi pärjää vanhanliiton meinigissä? Judas Priestin uus hemmo Richie Faulkner ainakin käyttää Powerball 2 ja Tipton taas Invaderia. Olen aina mieltänyt Englit itse moderneiksi "kuulalaakerisärö"-koneiksi.

Vanhaan heviinkin toimii oikein hyvin. 1 ja 2:n suurin ero on se, että 2:ssa on joka kanavalle oma gain-säätö. Suoraan pakasta vedettynä 1:n 3. ja 4. kanavat on aika rajuja, mutta kun laittaa v1:een vaikka 5751-putken niin tämäkin kesyyntyy sopivaksi. Mulla on ollut monenlaista Engliä vuosien varrella ja Powerballin 3.kanava tuottaa ehkä sen parhaan hevisärön mm. power metal yms. touhuihin. Voicing on juuri oikeanlainen. Esim Savagessa jäi ärsyttämään juuri keskialueen väärä taajuus.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
MusikMan
09.06.2017 20:24:10
Vuosi ja seitsemän kuukautta sitten laitoin listaan nimeni. Nyt odotus on vihdoin ohi ja tuliterä King Of Tone on juuri koeajettu. Onhan tää todella hyvä, mutta että kaiken hypetyksen ja eurojen väärtti?!? Aika näyttää...
"Where Zen ends, ass-kicking begins."
Laulava Kylätohtori
09.06.2017 20:40:37
MusikMan: Vuosi ja seitsemän kuukautta sitten laitoin listaan nimeni. Nyt odotus on vihdoin ohi ja tuliterä King Of Tone on juuri koeajettu. Onhan tää todella hyvä, mutta että kaiken hypetyksen ja eurojen väärtti?!? Aika näyttää...

Ei muuta kuin suoraan torille vaan... :)
More is less.
jpaa
09.06.2017 20:55:36
Epävirtuoosi: Miten toi pärjää vanhanliiton meinigissä? Judas Priestin uus hemmo Richie Faulkner ainakin käyttää Powerball 2 ja Tipton taas Invaderia. Olen aina mieltänyt Englit itse moderneiksi "kuulalaakerisärö"-koneiksi.

Kuulalaakerisärö.. Nyt tuli jotain uutta ja jotain niin hahmotettavaa.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Epävirtuoosi
09.06.2017 21:24:22
jpaa: Kuulalaakerisärö.. Nyt tuli jotain uutta ja jotain niin hahmotettavaa.

Toiset kuvailee hiekkaiseksi. Tai lontoonkielellä "grainy".
LaMotta
09.06.2017 21:34:16

En ole ostanut mitään noin vuoteen ja uber so.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Swan
09.06.2017 21:46:38
LaMotta: En ole ostanut mitään noin vuoteen ja uber so.

http://i.imgur.com/EMWQlZE.jpg
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)