Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 512 13 14 15 1674 75 76 77 78
Tympee Huttunen
18.01.2017 20:35:35
Kyllä jotain mätää on suomenmaalla. Ehkä joku tietää, ehkä ei. Tuntuu, että katoamisprosentti on ihan uskomaton nyt.
Darkness is calling
18.01.2017 21:08:14

Tympee Huttunen: Kyllä jotain mätää on suomenmaalla. Ehkä joku tietää, ehkä ei. Tuntuu, että katoamisprosentti on ihan uskomaton nyt.

Noi ebay kamat on kyl sellasia että mulla on pahimmillaan mennyt reilu 2kk että tavara on lopulta päätynyt minulle asti, ei ole sentään vielä yhtään pakettia jäänyt saapumatta vaikka aika tavalla tulee tilailtua kaikenlaista. Toki sielläkin vaikuttaa mistä tilaa.
En missään nimessä allekirjoita ylläolevaa tekstiä.
MadMatt
18.01.2017 23:52:32

Vinyylilevyjä on tilattu Englannista, Saksasta, Hollannista, Ranskasta ja kotimaasta. CD-levyjä on mainittujen lisäksi myös tullut Amerikoista, Japanista, Espanjasta...
Laskin äkkiseltään että viimeisen vuoden aikana on postin kautta tullut ainakin kaksisataa lähetystä. Ainoastaan yksi syksyllä tilattu cd-levy on kadonnut matkalla.
Asiat ovat täällä sentään mallillaan esim. Discogsin levymyyjien riskimaita tuntuvat olevan etenkin Ranska, Italia ja Venäjä jonne osa myyjistä ei lähetä mitään vakuuttamattomana ja osa ei toimita ollenkaan. Syyksi on mainittu nimenomaan kadonneiksi ilmoitettujen lähetysten suuri määrä.
Töynävä
19.01.2017 00:05:34
Olipahan pitkä lento Japanista tänne - varmasti tuli välilaskujen ennätys tai sitten tuli dronen kyydissä.

Kesti nimittäin Lessun tulla ilmateitse 9 päivää. Toki, tämä on varmasti Rahtitie Ykkösen probleema.
Sillä vaan, että saattaa monasti vaikuttaa Postin hitaudelta, mutta syy/seuraus johtaakin ketjussa jo Postia edeltävään toimijaan etenkin näissä EU:n ulkopuolelta tulevissa paketeissa.

Nyt sitten jännitys tiivistyy, notta huomennako jo pääsisi uuden RYsin kimppuun.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Tympee Huttunen
19.01.2017 07:03:19
Kalkkuna-lehden päivitys:

Kalkkuna-toimitukselle on saatettu tietoon, että joillakin tilaajilla lehtien saanti on viivästynyt Postin jakeluongelmien takia. Pahin tiedossa oleva esimerkki on 14 päivää.

Kalkkuna-toimituksesta lehdet lähtevät Postin kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana tai seuraavana päivänä kun suoritus näkyy tilillä. Toimitus pahoittelee viivästyksiä ja siirtää vastuun henkilöstöään irtisanovan Postin päähän. Mielellään saa reklamoida Postin johdolle
Tympee Huttunen
19.01.2017 11:48:41
Pickat-plektravalmistaja informoi, että viisi tilausta kadonnut Postissa.
Juicy
19.01.2017 11:57:31

Just tilasin elektroniikkaa briteiltä, sanoivat jo muutenkin että 1-2 viikkoa kestää pidempään toimitus suuren kysynnän vuoksi, eli ennen pääsiäistä hyvällä tuurilla. Eli jos ei katoa matkalla... Maksoin kyllä vähän extraa seurantakoodista.
Töynävä
19.01.2017 20:29:25
Töynävä: Olipahan pitkä lento Japanista tänne - varmasti tuli välilaskujen ennätys tai sitten tuli dronen kyydissä.

Kesti nimittäin Lessun tulla ilmateitse 9 päivää. Toki, tämä on varmasti Rahtitie Ykkösen probleema.
Sillä vaan, että saattaa monasti vaikuttaa Postin hitaudelta, mutta syy/seuraus johtaakin ketjussa jo Postia edeltävään toimijaan etenkin näissä EU:n ulkopuolelta tulevissa paketeissa.

Nyt sitten jännitys tiivistyy, notta huomennako jo pääsisi uuden RYsin kimppuun.

Aajje!

Koko paketti aivan märkä - pahvit hapertu käteen ja hittiäkin oli ottanut huolella. Onnesta kotelo oli pakattuna muovisäkin sisään kera kuplamuovien.

All's well that ends well.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
phiit
25.01.2017 10:35:02
Posti aloittaa yli 300 työntekijää koskevat yt-neuvottelut

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000005059842.html

näin sitä pitää :D
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
LaMotta
25.01.2017 19:42:37 (muokattu 25.01.2017 19:42:46)

Karmeat on nuo postin hinnat.

Postin hinnastolaskurin mukaan efektipedaalin, alle 500 grammaa, postikulut postiennakkoineen on 14,90. Eipä juuri alle satasen tavaroita viitsi edes lähettää kenellekään postiennakolla.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Shredator
25.01.2017 19:54:05

LaMotta: Karmeat on nuo postin hinnat.

Postin hinnastolaskurin mukaan efektipedaalin, alle 500 grammaa, postikulut postiennakkoineen on 14,90. Eipä juuri alle satasen tavaroita viitsi edes lähettää kenellekään postiennakolla.

Kannattaa suosia sitä pakettiautomaattia, 5,9e tulee pedaalille hintaa. Postiennakollahan kulut maksaa ostaja enivei.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
LaMotta
25.01.2017 20:08:20

Shredator: Postiennakollahan kulut maksaa ostaja enivei.

No jos jonkun vehkeen käypä hinta käytettynä on vaikka 45-55 euroa, niin ei mitään mahdollisuutta lähettää postiennakolla. Kaikki ostajat ei halua maksaa etukäteen tavaroita tuntemattomalle myyjälle.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Darkness is calling
25.01.2017 21:33:14

LaMotta: No jos jonkun vehkeen käypä hinta käytettynä on vaikka 45-55 euroa, niin ei mitään mahdollisuutta lähettää postiennakolla. Kaikki ostajat ei halua maksaa etukäteen tavaroita tuntemattomalle myyjälle.

Mä olen jo useampi vuosi sitten tehnyt linjauksen etten lähetä mitään postiennakolla, jos ei kelpaa niin myyn jollekkin toiselle. Etenkin halvemmissa tuotteissa ei siinä ole mitään järkeä ja kun sattuu olemaan pelkkää positiivista kauppapalautettakin siellä täällä jo runsain mitoin niin ei vaan itseäni kiinnosta enää taipua tuollaisiin riskeihin. Siihen on syynsä miksi postiennakko ei ole aika monessa nettikaupassakaan ollenkaan vaihtoehtona. Ettei olis silkkaa offtopicia niin kehutaas vähän, posti on viimeiset pari viikkoa kuljettanut mun paketteja ihan A+ arvoisesti, jopa seuraavana päivänä ollut lähes poikkeuksetta kun olen lähetellyt/vastaanottanut tavaraa.
En missään nimessä allekirjoita ylläolevaa tekstiä.
Laulava Kylätohtori
25.01.2017 21:37:34
Shredator: Kannattaa suosia sitä pakettiautomaattia, 5,9e tulee pedaalille hintaa. Postiennakollahan kulut maksaa ostaja enivei.

Pakettiautomaattiin ei saa postiennakkoa...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Antti1
25.01.2017 21:40:39
Ihan hyvin liikahti 10U räkki. Edellispäivänä lähetetty ja eilen hain. Olin menossa (omasta mielestäni) hakemaan paria ruuvia kameraan yms. postista, mutta siellähän olikin Transit Case. Onnekseni olin vielä liikkeellä kävellen. Tulipahan renkaat ainakin testattua, oikein hyvät ovat.
Laulava Kylätohtori
25.01.2017 21:42:54
phiit: Posti aloittaa yli 300 työntekijää koskevat yt-neuvottelut

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000005059842.html

näin sitä pitää :D

Sillä lailla... :D
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Gabe
25.01.2017 23:54:16
Olen tässä viikon odotellut kirjettä. Vituttaa kun on liki satasen suodin kameraan siellä, toivottavasti tulee ylipäätään perille.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Antsa Lipsanen
26.01.2017 12:30:14
Sunnuntaina pedaali pakettimaattiin Tallinassa ja maanantaina minulla Helsingissä. Ei kovinkaan huonosti, sanoisin.
p130
26.01.2017 13:53:23

Törmasin eBayssa ensimmäistä kertaa kiinalaiseen kauppiaaseen, joka ei toimita Suomeen. Olisikohan lie tänne tulevia lähetyksiä kadonnut niin paljon että tappiot pitää minimoida?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Tympee Huttunen
26.01.2017 14:14:20
p130: Törmasin eBayssa ensimmäistä kertaa kiinalaiseen kauppiaaseen, joka ei toimita Suomeen. Olisikohan lie tänne tulevia lähetyksiä kadonnut niin paljon että tappiot pitää minimoida?

Hyvin mahdollista. Isoja toimitusvaikeuksia ollut. Taitaa henki olla niin huono Postissa että on huvia ja urheilua jossain piireissä käydä paketit läpi ja heittää omaan taskuun. Vihjaan ja väitän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)