Gabe 29.03.2016 16:22:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vähän riippuu elämäntilanteesta. Toki opiskelijalla tai eläkeläisellä on aikaa kierrellä muailmoo, mutta itsellä, kun on pienet lapset, taloremppaa, ym. pientä ulkomusiikillista 'ajanvietettä', niin ei sitä tuosta vaan lähdetä muutaman kympin spedun takia ajelemaan satoja kilometrejä. Varsinkin, kun epäilyttävissä tilanteissa voi pyytää postiennakkoa avaamisoikeudella... Toki naamakaupat olisivat aina se ideaali, mutta ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita - aina se ei ole mahdollista... Tämä. Pienet lapset jo pelkästään takaavat sen ettei turhan paljosta löysästä ajasta ole runsaudenpulaa. Ja sitten kun on omaa aikaa niin ei tosiaankaan jaksa lähteä satojen kilometrien päähän jotain kitarakampetta hakemaan. |
Muerte9 30.03.2016 10:33:08 | |
---|
"Kotoo töihi!" |
Vladi 30.03.2016 10:39:17 | |
---|
Harashoo tovaarish! |
Muerte9 30.03.2016 11:22:36 | |
---|
"Kotoo töihi!" |
kekkuliheikki 30.03.2016 11:35:39 | |
---|
Tuo ei muuten nayta aidolta. En allekirjoita. |
BugBadWolf 30.03.2016 14:40:57 | |
---|
kekkuliheikki: Tuo ei muuten nayta aidolta. Kutsuin juuri ystävällisesti myyjän pikaviestillä kertomaan aiheesta. Jospa katsoisimme ensin, onko tähän olemassa joku selitys. Rovionhan voi koota nopeastikin, joten kootkaamme se vasta sitten kun siihen on oikea tarve ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
kekkuliheikki 30.03.2016 14:55:42 | |
---|
BugBadWolf: Kutsuin juuri ystävällisesti myyjän pikaviestillä kertomaan aiheesta. Jospa katsoisimme ensin, onko tähän olemassa joku selitys. Rovionhan voi koota nopeastikin, joten kootkaamme se vasta sitten kun siihen on oikea tarve ;D Eikun pokkoa pesaan heti!!! Armoa ei anneta aika pyydeta. En allekirjoita. |
BugBadWolf 30.03.2016 15:03:15 | |
---|
kekkuliheikki: Eikun pokkoa pesaan heti!!! Armoa ei anneta aika pyydeta. En minä tässä armoa pyytele, mutta lynkkauksella ja virallisilla hirttäjäisillä on eronsa ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
jpaa 30.03.2016 15:08:03 (muokattu 30.03.2016 15:10:49) | |
---|
Mää kyselin edelliseltä myyjältä kitaran yksityiskohdista kun tämä oli viimeksi myynnissä. Vastauksia en saanut tiedusteluuni, lienen ollut liikaa asioista tietävä. Nyt eri tyyppi myy. Harmittaa jos sai edellinen kusetettua parin satasen ritsalla hyvät massit itselleen. "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra |
jpaa 30.03.2016 15:10:15 | |
---|
Muerte9: No, nauhoja on ensinnäkin liian vähän, neck joint väärä, talla varsin omituinen yms. Vertaa sieltä : http://www.suhr.com/suhr-modern-guitars/ Mikkiswitch on väärässä paikassa. Vituttaa kyllä nämä huijarit perkele! "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra |
mpekkanen 30.03.2016 15:14:13 (muokattu 30.03.2016 15:15:52) | |
---|
Tuossa Suhr kitarassa näyttäisi talla/kampi olevan tuollainen Wilkinson tyylinen ja noissa samaisen valmistajan kotisivuilla on kammet taas toisenlaisia. Tosin on ne Ruokankaankin soittimissa ollut joskus Wilkinsoneja ja nykyään käyttää enemmän sitten muita. Varmaan saa niihin nykyäänkin millaisen haluaa. Miksiköhän joskus näitä Wilkinsonin talloja pidettiin hyvinä ja nykyään jonain lähes halpatallana? Tietysti Kiinalaiset tekee samanlaisia jostain tinasta tms. Veikkaisin... Itselläkin on yhdessa Custom stratossa kyseisen firman tekemä talla ja se on ainakin todella massiivisella täysteräsblokilla. Ei ollenkaan huonoin mahdollinen ratkaisu, mutta moni jotenkin tuntuu vierastavan tuota merkkiä nykyään. Ja omani on vielä sellainen ihan normaalin straton vibratallan näköinen. |
BugBadWolf 30.03.2016 15:17:21 | |
---|
mpekkanen:..Wilkinsonin talloja pidettiin hyvinä ja nykyään jonain lähes halpatallana... Wilkinson vei tuotannon Kiinaan ja maine otti vastaavan loikan. Suunnitteluhan on edelleen saman miehen käsissä, mutta olisiko työn laatu heitellyt? Itselläni on (myynnissä) Wilkinsonin putkan halpiskitara, jossa on sekaisin huippukamaa ja silkkaa paskaa. Maineessa saattaa siis olla jopa perää. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Rämppy 30.03.2016 15:43:40 | |
---|
Mulla on Wilkinsonin osista hyviä ja huonoja kokemuksia. Esim. Vintage-merkkisessä Mick Abrahams SG -skebassa on todella hyvät Wilkinsonin P90-mikit sekä niin ikään hyvä kompensoitu wraparound -talla. Sen sijaan virityskoneistot olivat sellaiset, että jonkun aikaa toimivat ok, mutta sitten jotain siellä koneistossa löystyi niin, että alkoi resonoimaan ihan häiritsevästi. Vaihdoin tilalle uudet Wilkinsonin virikoneet, mutta sama juttu jonkin ajan kuluttua. Nyt on Gotohit... In Finland we have this thing called "diu diu". |
tuskiz 30.03.2016 15:54:55 | |
---|
Wilkinsonin Vintage-merkkikset kitarat on jo hintansa puolesta niin romunoloisia etten ottaisi edes ilmaiseksi, SG-malleissa bodykin muotoilu on vino kuten monissa muissa halvemmissa kopiokitaroissa, hyh, osat on myös puhtaasti Wilkinsonia joten en jaksa uskoa niidenkään laadukkuuteen sen ja netissä kerrotun puolesta. Toisaalta jos Wilkinson siirsi tuotannon kiinaan joskus ja ennen teki briteissä(?) parempia osia niin voipi olla että suurin osa nettijutuista on juuri kiinalaisista osista. |
fox 30.03.2016 15:57:45 | |
---|
BugBadWolf: Wilkinson vei tuotannon Kiinaan ja maine otti vastaavan loikan. Suunnitteluhan on edelleen saman miehen käsissä, mutta olisiko työn laatu heitellyt? Itselläni on (myynnissä) Wilkinsonin putkan halpiskitara, jossa on sekaisin huippukamaa ja silkkaa paskaa. Maineessa saattaa siis olla jopa perää. Mulla on itsellä hajonnu Wilkinson-leimattu, mutta itse asiassa korealaisen Jin-Ho firman tekemä virikone, samoin yhessä laitossa olleessa kitarassa sama juttu. Jokusen kymmentä vuotta noitten soittopelien kanssa pelanneena ei kyllä minkään muun vapriikin virikoneet ole tuolla viisii leiponeet.. Eli suhtaudun varauksin noihin. |
Rämppy 30.03.2016 16:03:32 | |
---|
tuskiz: Wilkinsonin Vintage-merkkikset kitarat on jo hintansa puolesta niin romunoloisia etten ottaisi edes ilmaiseksi, SG-malleissa bodykin muotoilu on vino kuten monissa muissa halvemmissa kopiokitaroissa, hyh, osat on myös puhtaasti Wilkinsonia joten en jaksa uskoa niidenkään laadukkuuteen sen ja netissä kerrotun puolesta. Toisaalta jos Wilkinson siirsi tuotannon kiinaan joskus ja ennen teki briteissä(?) parempia osia niin voipi olla että suurin osa nettijutuista on juuri kiinalaisista osista. Juu eipä tuota Mick Abrahams signatureakaan ole enää vuosiin valmistettu. Se onkin kaikin puolin laatuskitta poislukien virikoneet, vaikka onkin made in itämaa. Ja oikean SG:n näköinen, mitä nyt lavan muotoilu poikkeaa sen verran, ettei astu G:n varpaille. Vintage-merkin nykylaadusta en tiijä mitn. In Finland we have this thing called "diu diu". |
fox 30.03.2016 16:11:20 | |
---|
Rämppy: Vintage-merkin nykylaadusta en tiijä mitn. Vähemmälle on itelläkin jäänyt.. Mun käsittääkseni (väärässäkin uskallan olla) tuo Vintage-"brändi" on JHS-musaliikeketjun oma, vähän niinku Harley Penttoni ja Jack&Danny. Eli sopimusvalmistaja tekee, kuka nyt sitten onkaan ko. valmistusdiilin saanut. Ihan niinku itämaitten soitintehtailu on aina toiminut. |
Laulava Kylätohtori 30.03.2016 16:16:01 | |
---|
tuskiz: Wilkinsonin Vintage-merkkikset kitarat on jo hintansa puolesta niin romunoloisia etten ottaisi edes ilmaiseksi, SG-malleissa bodykin muotoilu on vino kuten monissa muissa halvemmissa kopiokitaroissa, hyh, osat on myös puhtaasti Wilkinsonia joten en jaksa uskoa niidenkään laadukkuuteen sen ja netissä kerrotun puolesta. Toisaalta jos Wilkinson siirsi tuotannon kiinaan joskus ja ennen teki briteissä(?) parempia osia niin voipi olla että suurin osa nettijutuista on juuri kiinalaisista osista. Noh noh. Mitä itse olen muutamaa Vintagen stratoa kokeillut, niin ei ne nyt sen huonompia olleet kuin Squierit ymv... Yllättävänkin hyviä omasta mielestäni... Oletkos sitten montaakin testannut tai omistanut vai hinnasta ja nettijutuistako päättelit? They pass too much electricity. -SRV |
BugBadWolf 30.03.2016 17:22:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: ...Yllättävänkin hyviä omasta mielestäni... Yllättävä on varmaankin hyvä sana kuvaamaan tuota. Vaikuttaisi siltä, että laadun vaihtelevuus pystyy yllättämään. Tuo omistamani kapine sisältää keskivertoa (halpista) paremmat mikit ja tallan. Materiaalit oikeaa puuta. Siistin näköinen. Kaula on susi jo uudesta ja nauhtkin kaipasivat viilaa välittömästi. Jotenkin sellainen olo että kaula ja muu kitara eivät olisi samantasoisilta valmistajilta. Virityskoneistosta en osaa sanoa mitään. Toimii, mutta sattuneesta syystä kestotestiin ei ole joutunut. Ei-hyvä siksi että ilmeisesti koskaan ei voi tietää, millaisen saa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Rämppy 30.03.2016 18:14:23 | |
---|
Mullakin eka yksilö tuosta mickabrahams-vintagesta oli sus, eli kaula meni ropelille parissa viikossa. Custom Sounds, joka näitä tuolloin myi, vaihtoi skeban uuteen samantien ja siitä tulikin pitopeli. Hyvä tuhdihko ja vakaa kaula, hienot soundit. Palvelee landella mökkikitarana. On SG special -kopsu. Yksilöerot varmaan ovat ennenkin korostuneet näissä idän ihmeissä. Joskus testailin Vintagen nauhatonta jazzari -kopiota ja se vaikutti vallan mainiolta. Siitäkin on jo jokunen vuosi... In Finland we have this thing called "diu diu". |