Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 511 12 13 14 1520 21 22 23 24
thunderrocks
13.08.2015 10:36:39

Juzpe: Mitäs tossa HooWeessä on eroo peruksen 1960A/B komeroon? Mulla kun nääs ei oo 4x12 kioskia ollu kun vasta tulevaisuudessa.

HW on kokonaan vaneria takaseinää myöten. Lisäksi siinä on alkuperäisen -60 luvun mallin mukaan metalliset kahvat eikä niitä marsun muovisia kantokahvoja jotka helposti menee basaks ennemmin tai myöhemmin. Ainakin jos kaappia roudataan säännöllisemmin.

Tulee myös alunperin heritage sarjan Greenbackeilla (G12H30w/ 55Hz).
Niin ja ulkonäköhän on ihan ykkönen :-)
Juzpe
13.08.2015 10:47:31

thunderrocks: HW on kokonaan vaneria takaseinää myöten. Lisäksi siinä on alkuperäisen -60 luvun mallin mukaan metalliset kahvat eikä niitä marsun muovisia kantokahvoja jotka helposti menee basaks ennemmin tai myöhemmin. Ainakin jos kaappia roudataan säännöllisemmin.

Tulee myös alunperin heritage sarjan Greenbackeilla (G12H30w/ 55Hz).
Niin ja ulkonäköhän on ihan ykkönen :-)

Miks ne on aina mustia? Siis jumalaade. Maailmassa on muitakin värejä ku musta ja ehkä valkonen ja jopa tolexia valmistetaan muissa väreissä.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
Jucciz
13.08.2015 11:40:27
Juzpe: Miks ne on aina mustia? Siis jumalaade. Maailmassa on muitakin värejä ku musta ja ehkä valkonen ja jopa tolexia valmistetaan muissa väreissä.

Kyllähän Marshallilla on ollut erikoisvärejä käytössä jo 60-luvulla: punaista, oranssia ja violettia ainakin.
Gabe
13.08.2015 14:31:13
Juzpe: Miks ne on aina mustia? Siis jumalaade. Maailmassa on muitakin värejä ku musta ja ehkä valkonen ja jopa tolexia valmistetaan muissa väreissä.

Musta, valkoinen ja tweed on minusta parhaita vaihtoehtoja, vaikkakin vähän tavanomaisia. Riemunkirjavilla tolexeilla ym. hassunhauskoilla erikoisratkaisuilla toteutetut koneet tuppaa yleensä näyttämään vähän halvoilta.. vaikka eivät sitä olisikaan. Ja vaikka ne toimisivatkin uutena niin miten mahtaa olla kun alkaa tulla rokki-ihottumaa? Voisin kuvitella että joku neonvihreällä tolexilla vuorattu kotelo ei kovin kivalta näytä rähjääntyessään. Makuasioita tottakai, mutta mulle ihan se perus musta ja tweed on parhaat.
Juzpe
13.08.2015 14:33:26

Jucciz: Kyllähän Marshallilla on ollut erikoisvärejä käytössä jo 60-luvulla: punaista, oranssia ja violettia ainakin.

Ja hopianharmaata juu. Mutta peruksen out-of-the-box Mursut on silti liikaa mustia.
Muovinen
13.08.2015 14:36:47

Gabe: Riemunkirjavilla tolexeilla ym. hassunhauskoilla erikoisratkaisuilla toteutetut koneet tuppaa yleensä näyttämään vähän halvoilta.. vaikka eivät sitä olisikaan. Ja vaikka ne toimisivatkin uutena niin miten mahtaa olla kun alkaa tulla rokki-ihottumaa?.

Oranget näyttää vanhentuvan aika hienosti yleensä. Jotenkin se pieni rokkimuhju ja tuhnu siinä oranssissa vaan toimii. Mustassa kaikki läikät ja koiranpaskat ei pääse kunnolla oikeuksiinsa! Komboissa tweed on aevan ehana.
Gabe
13.08.2015 14:41:15
Muovinen: Oranget näyttää vanhentuvan aika hienosti yleensä. Jotenkin se pieni rokkimuhju ja tuhnu siinä oranssissa vaan toimii. Mustassa kaikki läikät ja koiranpaskat ei pääse kunnolla oikeuksiinsa! Komboissa tweed on aevan ehana.

Minun on pakko myöntää että Orangen oranssi tolex ei ole oikein ikinä toiminut mulle vaikka kyseisen lafkan pajan tuotoksista noin muuten tykkään. :) Mustat Oranget on hienoja.
Muovinen
13.08.2015 14:56:42

Gabe: Mustat Oranget on hienoja.

Rienausta!!
jii.haanpaa
13.08.2015 17:14:53 (muokattu 13.08.2015 17:17:42)
Ei saa unohtaa fawn-marsuja, burb :|

http://i5.photobucket.com/albums/y197/gavininson/DSC_0272.jpg

Edit. Mikähän siinä onkin, fendereihin tai mesoihin tuo kikkareen värinen tolex sopii aivan jepajee, mutta marsussa puskee ylös heti.
Juzpe
13.08.2015 17:23:20

jii.haanpaa: Ei saa unohtaa fawn-marsuja, burb :|

http://i5.photobucket.com/albums/y197/gavininson/DSC_0272.jpg

Edit. Mikähän siinä onkin, fendereihin tai mesoihin tuo kikkareen värinen tolex sopii aivan jepajee, mutta marsussa puskee ylös heti.

Ohan toi ny niin vitun sairaalapastellimaailmanaikuisin neutraali väri, että joo-o. Niin epä-rock ku olla voi.

Ja on se mesoissa ja venkuissakin ruma IMO.
Jucciz
13.08.2015 17:32:13
Mikä Fenkku on edes fawn? Blonde on vaaleenkeltasempi ja Brownface selvästi tummemmanruskea.
jii.haanpaa
13.08.2015 17:37:56 (muokattu 13.08.2015 17:42:51)
Jucciz: Mikä Fenkku on edes fawn? Blonde on vaaleenkeltasempi ja Brownface selvästi tummemmanruskea.

Puhuttiin "kikkareen värisistä" fendereistä, joten saat valita itse :)

Edit taas. saisivat muuten Marskilla käyttää reissueissaan sellaista vihertävän mustaa tolexia, jota originelleistakin löytyi joskus kuuskeetluvulka.
Ziggy Bubba
13.08.2015 17:38:27 (muokattu 13.08.2015 17:38:44)

Juzpe: Mutta peruksen out-of-the-box Mursut on silti liikaa mustia.

Jep. Sama koskee melkein kaikkia muitakin merkkejä. Lisää vaan väriä, jos mä saisin päättää. Esim. joku syvän punainen/liila/sininen vaffari vois olla pirun hieno.

Orange on tosiaan piristävä poikkeus.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Juzpe
13.08.2015 17:45:53

Ziggy Bubba: Jep. Sama koskee melkein kaikkia muitakin merkkejä. Lisää vaan väriä, jos mä saisin päättää. Esim. joku syvän punainen/liila/sininen vaffari vois olla pirun hieno.

Orange on tosiaan piristävä poikkeus.

Sain päättää. On hieno. :D Samoin ku Ferrarinpunainen. Lisäks Ferrarinpunaisessa on nopeempi soundi.
Gabe
13.08.2015 20:30:00
Muovinen: Rienausta!!

Minähän olen tällainen toisinajattelija. Mutta soundit niissä on sen verran kohdillaan että saavat sen oranssin tolexinkin anteeksi.

Onkos kukaan muuten kokeillut noita uusia Jubilee reissueita? Tai kenties päässyt vertaamaan alkuperäiseen?
Shredator
13.08.2015 20:33:13

Gabe:

Onkos kukaan muuten kokeillut noita uusia Jubilee reissueita? Tai kenties päässyt vertaamaan alkuperäiseen?

Ainakin nämä kaverit on:
https://www.youtube.com/watch?v=Z0_2-jCKSNM
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
jpaa
13.08.2015 20:44:00
Nonii,

Nyt on 1959HW saanut Lar/Mar PPIMV:n. Ja täytyy sanoa että tulipa nätti ja helevetin toimiva:

https://www.dropbox.com/sh/v6x375qw … 26r3/AADziG-OyaTkt9AhpemvxhUia?dl=0

Pitää olla kyllä tyytyväinen lopputulokseen, olenhan mies jolla on peukalo keskellä kämmentä eikä juotoskolvi pysy kädessä kyllä sillen millään. Onneksi töissä on ammattimiehiä jotka auttoivat varsinaisissa miesten töissä. Selvittelin itse kyllä perinpohjin mitä pitää tehdä ja mitä ei ja hommasin tarpeet. Projekti oli tosi mielenkiintoinen kaikkine selvittelyineen ja googletteluineen.

Harmittavaa että testisessio jäi tänään vain reilun puolen tunnin mittaiseksi ja viikonloppukin menee muualla kuin soittohommissa. Oli niin mukavan rapeat soundit että huh huh! Toimii muuten ihan ok tosi tosi pienillä äänenpaineilla myös, mikä on meikäläiselle tärkeää.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
juki
28.08.2015 15:44:11
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Gary the pine
30.11.2015 18:32:10 (muokattu 03.12.2015 21:35:44)
Löytyipäs JMP-kauden fullstack oikein kivassa kunnossa, vuosimalli on -80 ja yläkaapissa G12-65, alakaapissa G12-80.

Koska marsuja ei vaan voi olla liikaa :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
30.11.2015 19:16:29 (muokattu 30.11.2015 19:17:06)
Totta, marsuja ei koskaan ole liikaa, niitä voi olla vain liian vähän. :)

Kaikki on omalla kohdallani marsujen kannalta oikein hyvin. Nyt kun olen omistanut tuon Class 5:n jonkin aikaa ja soitellut sillä niin erittäin mukava kapistus on kyllä, varsinkin puhtaat soundit on mukavat. Sitä myös rakastan tässä vahvarissa kun se ottaa niin hyvin niin monen pedaalin. Tää vahvari tosiaan on kuitenkin enempi wanhahtavaan vintage musaan kuin uudempaan mättöön. Itse soittelen marsun 4x12 kaapin läpi jossa 2 T75:sta ja 2 V30:stä ja hyvin soi.

Class 5 soi hyvin lespalla, mutta stratolla se vasta soikin hyvin!
Tukka päässä, järki jäässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)