Aihe: Soitinkauppa kuolee silmiemme edessä
1 2 3 4 510 11 12 13 1420 21 22 23 24
Laulava Kylätohtori
14.03.2014 09:06:43
carmake: Laitetaanpas tänne hieman suomalaisesta palveluosaamisesta esimerkkiä:

Tilasin Custom Soundsilta pedaalilautaan välijohtoja plugeineen. Yksi plugin "hattu" oli jäänyt paketista pois ja tästä informoin EILEN ILTAPÄIVÄLLÄ liikettä. Mainitsin erikseen että minkäänlaisiin toimenpiteisiin ei tarvitse ryhtyä, laittavat vaikka osan seuraavaan pakettiin kun taas jotain puljusta tilaan.

TÄNÄ AAMUNA postilaatikosta kuitenkin löytyi kirje, mistä löytyi puuttuva osa. Hämmästykseni oli kyllä vähintään suuri ja tästä toivuttuani päätin jakaa tämän tiedon myös teille muille Mnetin käyttäjille.

Kiitos Custom Soundsille loistavasta palvelusta, välillä on hienoa olla suomalainen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=11868280
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
juici
18.03.2014 21:16:18

Jo on aikoihin eletty, Clas Ohlsonilta saa soitintarvikkeita: http://www.clasohlson.com/fi/b/Elek … 4%C3%A4ni/Musiikki-&-tarvikkeet

Tähänkö tämä menee.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Twinkle
18.03.2014 22:29:36
juici: Jo on aikoihin eletty, Clas Ohlsonilta saa soitintarvikkeita: http://www.clasohlson.com/fi/b/Elek … 4%C3%A4ni/Musiikki-&-tarvikkeet

Tähänkö tämä menee.

Tämä ei välttämättä ole odottamaton suunta, esim. verkkokauppa.com otti soitintarvikkeet niiden katalogiin jo tovi sitten. Jää nähtäväksi että missä vaiheessa ensimmäinen Kesko/SOK-kartellin soitinkauppa nousee suomeen.
Old Joe
19.03.2014 00:09:47
Twinkle: Tämä ei välttämättä ole odottamaton suunta, esim. verkkokauppa.com otti soitintarvikkeet niiden katalogiin jo tovi sitten. Jää nähtäväksi että missä vaiheessa ensimmäinen Kesko/SOK-kartellin soitinkauppa nousee suomeen.

Onhan Keskolla Anttila tavarataloissa ollut soittimia jo jonkin aikaa. Taitavat tosin olla pelkkää halpis kamaa, tai suorastaan leluiksi luokiteltavia.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Klezberg
19.03.2014 00:21:06 (muokattu 19.03.2014 09:09:26)

juici: Jo on aikoihin eletty, Clas Ohlsonilta saa soitintarvikkeita: http://www.clasohlson.com/fi/b/Elek … 4%C3%A4ni/Musiikki-&-tarvikkeet

Tähänkö tämä menee.

Mitäs kummaa tässä on. Vastaavanlaista tavaraa kuin mitä Ohlson muutenkin myy. Saksassa Conradin (johon mielessäni aina yhdistän Ohlsonin vaikka valikoimat eivät menekään ollenkaan yksi yhteen) valikoimaan Behringerit sun muut ovat kuuluneet jo vaikka kuinka kauan. Erikoista oikeastaan on että Ohlson ei ole jo aikaisemmin näitä myynyt. Ehkä ostajakuntaa ei ole nähty tarpeeksi merkittävänä. Tuossahan nuo iRig-värkit ovat vahvasti esillä. Eli tablettien ja kännyköiden mukana musahommista tulee valtavirtaa. Siis Suomessakin.

Ja onhan näitä näkynyt Teknikmagasinetissakin. Tässä puolisen vuotta sitten kaipasin tuommoista iRig Keys -näppistä. Olin nähnyt semmoisen F-Musiikissa, sinne siis. Ei ollut enää hyllyssä. Vielä parin Mac-kaupan ei-oon jälkeen sain näppiksen Kamppikeskuksen Teknikmagasinetista. Nämä värkit on kuitenkin silkkaa elektroniikkaa. Melkein parempia paikkoja tämmöiset kaupat on niitä myymään kuin soitinkaupat.

No joo, joukossa on kielisatseja yms. jotka eivät ole elektroniikkaa. Mulle tulee nyt mieleen se hetki kun tietsikan tyhjiä korppuja alkoi saada Myyrmäestä eikä tarvinnut lähteä Helsingin keskustan erikoisliikkeisiin. Tarvikkeita kummatkin, ei niiden myymisessä tarvita mitään alan osaamista. Kyse on vain siitä onko niille tarpeeksi menekkiä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
phiit
19.03.2014 06:07:39

Tähänkö tämä menee.

Mikä tässä on edes etäisesti nyt se huono asian puoli? Tavaraa saa helposti jokainen kuka sitä tarvitsee ja CO kauppoja löytyy pienemmistäkin kaupungeista.
Laulava Kylätohtori
19.03.2014 09:13:26
Klezberg: Tuossahan nuo iRig-värkit ovat vahvasti esillä. Eli tablettien ja kännyköiden mukana musahommista tulee valtavirtaa. Siis Suomessakin.

Kihoaa kyynel vanhan putkiuskovaisen silmään. Ah, sitä hetkeä, kun treenien jälkeen kamat on roudattu autoon, suun ollessa vielä naurettavassa virneessä (putkivahvistimen) soundin loistavuuden takia, niin kotimatkan alkumetreillä kuumien putkien tuoksu leijailee nenään vieressä olevasta (putki)vahvistimesta. Kuin joskus jossain odottamattomassa tilanteessa jokin tuoksu tuo ohikiitäväksi hetkeksi mieleen ne lapsuuden joulut mummolassa (en tosin koskaan viettänyt joulujani mummolassa ja mummu oli mummu eikä mummo)...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Rämppy
19.03.2014 09:21:37 (muokattu 19.03.2014 09:23:49)
Juu eilen Clas Ohlsonilla käydessäni noteerasin tämän soittotarvikehyllyn.

Hyvä, että Klasun valikoima ei ole surkeinta halpista vaan ihan laatukamaa: GHS-kieliä, Klotz piuhoja, K&M telineitä...
En sitten malttanut olla sanomatta.
Twinkle
19.03.2014 09:26:02
Old Joe: Onhan Keskolla Anttila tavarataloissa ollut soittimia jo jonkin aikaa. Taitavat tosin olla pelkkää halpis kamaa, tai suorastaan leluiksi luokiteltavia.

Noniin, mutta jos muutaman soittokelvottoman soittimen pitäminen riittää, niin periaatteessa Lidl on soitinkauppa myös, ainakin jouluisin.
Klezberg
19.03.2014 09:28:06

Laulava Kylätohtori: Kihoaa kyynel vanhan putkiuskovaisen silmään. Ah, sitä hetkeä, kun treenien jälkeen kamat on roudattu autoon, suun ollessa vielä naurettavassa virneessä (putkivahvistimen) soundin loistavuuden takia, niin kotimatkan alkumetreillä kuumien putkien tuoksu leijailee nenään vieressä olevasta (putki)vahvistimesta. Kuin joskus jossain odottamattomassa tilanteessa jokin tuoksu tuo ohikiitäväksi hetkeksi mieleen ne lapsuuden joulut mummolassa (en tosin koskaan viettänyt joulujani mummolassa ja mummu oli mummu eikä mummo)...

Putket on mullekin tuttuja, ei kuitenkaan juurikaan kitaravahvistimista (vaikka yhden olen nuorempana korjannut tutulle kaverille) vaan nuoruuden radioamatöörilaitteista. Ja tiedän tuon ohikiitävän tunteen kun aika hetkeksi katoaa. Mutta mun maailmaan mahtuu kaikenlaista. Muistan yhtäkkiä että mulla pitäisi olla tietty kirja, olen sen ostanut 15-vuotiaana, se löytyykin hyllystä, vaikka en ole sitä lukenut vuosikymmeniin. Siihen aikaan kirjojen metsästäminen oli vaivan takana. Saattoi mennä vuosikymmen ennenkuin löytyi tietty kirja. Ja levyjen kanssa sama juttu. Nyt melkein kaiken saa helposti hankittua. Mutta ei aivan kaikkea.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
tommium
19.03.2014 09:46:38 (muokattu 19.03.2014 13:01:55)
Laulava Kylätohtori: Kihoaa kyynel vanhan putkiuskovaisen silmään. Ah, sitä hetkeä, kun treenien jälkeen kamat on roudattu autoon, suun ollessa vielä naurettavassa virneessä (putkivahvistimen) soundin loistavuuden takia, niin kotimatkan alkumetreillä kuumien putkien tuoksu leijailee nenään vieressä olevasta (putki)vahvistimesta. Kuin joskus jossain odottamattomassa tilanteessa jokin tuoksu tuo ohikiitäväksi hetkeksi mieleen ne lapsuuden joulut mummolassa (en tosin koskaan viettänyt joulujani mummolassa ja mummu oli mummu eikä mummo)...

Kyynel vierähtää myös nykyisen iRig/iPad-uskovaisen poskella. Ah sitä helppoutta kun tässä avioeroprosessin keskellä suuntaa pariksi päiväksi pois lastenhoitovuorosta kakkosasunnolle. Ei tarvitse kuin ottaa vaatekassi, kitara, iRig HD ja iPad mukaan. Lähikaupasta vielä Dr.Oetker salami/mozzarella/pesto-pizza, pullo punkkua tai muutama olut ja soitto alkakoon. Äänet saa ulos telkkarin kaiuttimina toimivista 2.1 kaiutinsetistä. iPad lattialla viistoon suojakuoren kanssa, Ampkit päälle ja sopiva presetti käyntiin. Pedaalit saa näytöltä hennosti sukkasilla "polkaistua" päälle ja pois. Pizzan tuoksun hennosti leijuessa pikkuisessa yksiössä voinkin muistella viikko takaperin edesmennettyä mummoani.

Mutta omasta mielestäni on kanssa ihan hyvä että perustarvikkeita saa läheltä, vaikka sitten Clasulta eikä välttämättä tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan.
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
Krice
19.03.2014 10:59:30 (muokattu 19.03.2014 11:01:14)

Yksi ominaisuus joka erottaa hyvän nettikaupan huonosta on varastotilanteen reaaliaikainen (tai edes sinne päin) näyttäminen. Se on yllättävän tärkeä asia, koska asiakas voi itse esim. tilata jonkun toisen tuotteen jos jotakin ei ole varastossa sillä hetkellä. Ei tule sellaista tilannetta, että kun tilaus on jo maksettu niin firmasta soitellaan ettei kyseistä tuotetta olekaan varastossa ja aletaan arpomaan, että mitähän otettaisiin tilalle vai pitäisikö odottaa, että tulee kuukauden kuluttua lisää varastoon.
phiit
19.03.2014 11:02:03
Krice: Yksi ominaisuus joka erottaa hyvän nettikaupan huonosta on varastotilanteen reaaliaikainen (tai edes sinne päin) näyttäminen. Se on yllättävän tärkeä asia, koska asiakas voi itse esim. tilata jonkun toisen tuotteen jos jotakin ei ole varastossa sillä hetkellä. Ei tule sellaista tilannetta, että kun tilaus on jo maksettu niin firmasta soitellaan ettei kyseistä tuotetta olekaan varastossa ja aletaan arpomaan, että mitähän otettaisiin tilalle vai pitäisikö odottaa, että tulee kuukauden kuluttua lisää varastoon.

Tää kuulostaa valitettavasti niin tutulta :( Siksi on hyvä että soitinkamaa voi ostaa vaikka Vaatehuoneelta jos sitä on vaan saatavilla ja hyvään hintaan.
Klezberg
19.03.2014 11:03:32

Krice: Yksi ominaisuus joka erottaa hyvän nettikaupan huonosta on varastotilanteen reaaliaikainen (tai edes sinne päin) näyttäminen. Se on yllättävän tärkeä asia, koska asiakas voi itse esim. tilata jonkun toisen tuotteen jos jotakin ei ole varastossa sillä hetkellä. Ei tule sellaista tilannetta, että kun tilaus on jo maksettu niin firmasta soitellaan ettei kyseistä tuotetta olekaan varastossa ja aletaan arpomaan, että mitähän otettaisiin tilalle vai pitäisikö odottaa, että tulee kuukauden kuluttua lisää varastoon.

Aivan totta. Sellaisia kauppoja mielellään välttää jatkossa jotka myyvät netin kautta ei-oota.

Mutta ihan kiva on myös kun nykyään joidenkin fyysistenkin kauppojen varastotilanteen näkee netistä. Esim. tuo äsken mainittu Clas Ohlson, netissä pystyy katsomaan onko tiettyä tavaraa tietyssä myymälässä.
tarzan
19.03.2014 11:06:46
Rämppy: Juu eilen Clas Ohlsonilla käydessäni noteerasin tämän soittotarvikehyllyn.

Hyvä, että Klasun valikoima ei ole surkeinta halpista vaan ihan laatukamaa: GHS-kieliä, Klotz piuhoja, K&M telineitä...

Saman hämmästyksen koin itsekin kun olin pedaalilautaan tarvikkeita hakemassa eilen. Minusta tämä on ihan hyvä homma, hinnat oli ok ja tärkeimmät perustarvikkeet saatavilla jos paniikki iskee. Clasu ei varmasti noita paljoa tule myymään ja tavarat saattavat seisoa hyllyssä hyvänkin tovin, mutta hyvä että ovat ottaneet oikeita tarvikkeita eikä mitään pilipalia.
Mitäs tässä, entäs sä?
joku muu sikko
19.03.2014 11:51:38
Thomann on ainakin mun kokemusten mukaan panostanut paljon siihen, että palvelua ei hidasta eikä huononna se, että kauppa on eri maassa. Jokin aika sitten tilasin bassoefektilaitteen ja siitä puuttui virtalähde. Laitoin viestin sinne, siihen vastattiin parissa tunnissa ja vielä samana päivänä tuli ilmoitus että tavara on postissa. Ja tuli pikakyydillä kotiin. Muutamassa päivässä.
Muovinen
19.03.2014 12:46:40

phiit: Mikä tässä on edes etäisesti nyt se huono asian puoli? Tavaraa saa helposti jokainen kuka sitä tarvitsee ja CO kauppoja löytyy pienemmistäkin kaupungeista.

Kyllähän monet ensimmäisen kitaransa vasta hankkineen teinin vanhemmat (ja varmasti monet muutkin) ostavat kaikki soittamiseen liittyvät kulutustarvikkeet vaikka maitokaupasta jos ne kätevästi samalla reissulla saapi. Meinaan vaan, että siinä menee aika iso osa pienten kivijalkaliikkeiden asiakaskunnasta muualle. Ja kun täällä on ollut tapana hieman nostalgisoida noiden pikkuputiikkien perään, niin jatketaan samalla linjalla. Mutta paljonhan tuossa on hyvää, ei siinä.
phiit
19.03.2014 12:55:38
Muovinen: Kyllähän monet ensimmäisen kitaransa vasta hankkineen teinin vanhemmat (ja varmasti monet muutkin) ostavat kaikki soittamiseen liittyvät kulutustarvikkeet vaikka maitokaupasta jos ne kätevästi samalla reissulla saapi. Meinaan vaan, että siinä menee aika iso osa pienten kivijalkaliikkeiden asiakaskunnasta muualle. Ja kun täällä on ollut tapana hieman nostalgisoida noiden pikkuputiikkien perään, niin jatketaan samalla linjalla. Mutta paljonhan tuossa on hyvää, ei siinä.

Tätä nyt vaan penäsinki että katse eteenpäin.. ;)
Krice
19.03.2014 14:22:41

Klezberg: Sellaisia kauppoja mielellään välttää jatkossa jotka myyvät netin kautta ei-oota.

Niinpä.. tulipahan vain mieleen kun kävi juuri noin äskettäin. Olivat vielä soittaneet toisen kerran kun olin koiran kanssa lenkillä, mutta eipä sinne takaisin kehtaa soittaa. Jos jotakin asiaa niin voisi laittaa myös sähköpostia tai viestin. Huomasin kuitenkin sähköpostista, että tilaus oli lähtenyt tulemaan. Mutta ei tuollainen oikein houkuttele tilaamaan säännöllisesti.

Nettikauppa on ihan mahdollista tehdä oikein tässäkin maassa ja jotkut ovat sen tehneetkin, kuten Verkkokauppa.com, josta on tavallaan kasvanut suomalainen Thomann, tai ehkä vielä enemmänkin kun alunperin tietokoneista alkanut myynti on laajentunut yleiskaupaksi.
Kamart
22.03.2014 11:20:01
Twinkle: Noniin, mutta jos muutaman soittokelvottoman soittimen pitäminen riittää, niin periaatteessa Lidl on soitinkauppa myös, ainakin jouluisin.

Ihan saman merkkisen kitaratelineen eukko osti minulle Lidl halvemmalla kuin alan liikeestä. Tarjous mainostaminen teki tehtävänsä, olisi vaan pitänyt sanoa että osta kaksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)