Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 5105 106 107 108 109165 166 167 168 169
Juzpe
22.02.2019 21:26:05 (muokattu 22.02.2019 21:26:38)

LaMotta: Okei. Sulla on siis tuosta kokemusta? Itse haluaisin tuota kokeilla.

On se ollu ykköslaudassa aikansa (noin 3 vuotta ja 80-100 keikkaa) ja sen jälkeen kakkoslaudassa 4 vuotta. Toimii sekä foundation särön jälkeen volabuusti/ EQ-käytössä tai särösoundin vahventamiseen ennen varsinaista särötintä. Kolme EQ-asentoa (midboost, fatboost, cleanboost), 2-alueinen EQ, gain-hana josta saa spedun tarvittaessa ruttuun itsensä kanssa ja level-hana josta saa ihan vaan boostia about -20...20db.
Laulava Kylätohtori
22.02.2019 21:26:25
Juzpe: TC Spark. Ei mini vaan normi. Täyttää kuvailemasi kriteerit ja lisäks trekee pari muutakin temppua ja maksanee alle satasen.

Tuollainen mulla joskus olikin, mutta hätäpäissäni myin pois. Siitä ei silti kannata johtopäätöksiä tehdä.

Saako tuosta tubescreamersoundia mid-asennossa bassoja leikkaamalla?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Juzpe
22.02.2019 21:28:10

Laulava Kylätohtori: Tuollainen mulla joskus olikin, mutta hätäpäissäni myin pois. Siitä ei silti kannata johtopäätöksiä tehdä.

Saako tuosta tubescreamersoundia mid-asennossa bassoja leikkaamalla?

En oo koskaan verrannu päittäin kun mulla on TS9 ja SD-1 niitä hommia varten olemassa. Enempi oon käyttäny valmiiksi säröllä olevan soundin päälle fat-boostina ja leikannu vähä yläpäitä liidisoundia varten.
Laulava Kylätohtori
22.02.2019 21:30:59
elon arska: JHS Morning Glory

Onkos tämä klooni Marshallin Blues Breaker spedusta?

Ruby Red joskus olikin, se oli kyllä hyvä. Sellaisen meinasin jo ostaakin, mutta jäi sitten ostamatta. Se voi olla, ettei Royal Blue ole välttämättä paras ratkaisu. Hyvän kuuloinen spedu, mutta niinhän ne kaikki on ammattilaisten käsissä.

Ehkä tämä haiskahtaa juurikin enemmän boosterilta kuin oodeeltä..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaMotta
22.02.2019 21:31:18

Juzpe: On se ollu ykköslaudassa aikansa (noin 3 vuotta ja 80-100 keikkaa) ja sen jälkeen kakkoslaudassa 4 vuotta. Toimii sekä foundation särön jälkeen volabuusti/ EQ-käytössä tai särösoundin vahventamiseen ennen varsinaista särötintä. Kolme EQ-asentoa (midboost, fatboost, cleanboost), 2-alueinen EQ, gain-hana josta saa spedun tarvittaessa ruttuun itsensä kanssa ja level-hana josta saa ihan vaan boostia about -20...20db.

Kuinka tuo pelittää varsinaisen särön jälkeen? Jos haluaisi boostata komppisärön jälkeen lisää säröä ja tasoa?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
22.02.2019 21:33:20
Juzpe: En oo koskaan verrannu päittäin kun mulla on TS9 ja SD-1 niitä hommia varten olemassa. Enempi oon käyttäny valmiiksi säröllä olevan soundin päälle fat-boostina ja leikannu vähä yläpäitä liidisoundia varten.

Tuo on kyllä houkutteleva peli - ainakin näin paperilla. Pitääpä tsekata tuota vähän tarkemmin.
Juzpe
22.02.2019 21:36:52

LaMotta: Kuinka tuo pelittää varsinaisen särön jälkeen? Jos haluaisi boostata komppisärön jälkeen lisää säröä ja tasoa?

Siinä käytössä se mulla tällä hetkellä on ja täyttää kyllä käyttötarkoituksensa. Ei toimi moniäänisissä jutuissa kuten sointujen, varsinkaan kolmisointua laajempien clusterfuckien kans kauheen hyvin särön melko löysästä luonteesta johtuen, mutta yksi/ kaksiäänisissä liidi/ vast hommissa hyvinkin asiallinen vehe. Edellä signaaliketjussa on Wampler Pinnacle josta otan perussärön.
LaMotta
22.02.2019 21:41:51 (muokattu 22.02.2019 21:47:18)

Juzpe: Siinä käytössä se mulla tällä hetkellä on ja täyttää kyllä käyttötarkoituksensa. Ei toimi moniäänisissä jutuissa kuten sointujen, varsinkaan kolmisointua laajempien clusterfuckien kans kauheen hyvin särön melko löysästä luonteesta johtuen, mutta yksi/ kaksiäänisissä liidi/ vast hommissa hyvinkin asiallinen vehe. Edellä signaaliketjussa on Wampler Pinnacle josta otan perussärön.

Mut ei kuitenkaan vejä soundia kanttiaalloksi? Toivottavasti tiedät mitä tarkoitan? En ajatellutkaan että käyttäisin tuota sointupohjaisten juttujen boostaamiseen kun ei sellainen ole tyylillisesti tavoitteena.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Juzpe
22.02.2019 21:42:40

LaMotta: Mut ei kuitenkaan vejä soundia kantoaalloksi? Toivottavasti tiedät mitä tarkoitan?

Juu ei. Ennemminkin vähä pehmentää ja fuzzauttaa. Sanosin, että päinvastaseen suuntaan ennemminkin.
LaMotta
22.02.2019 21:46:41 (muokattu 22.02.2019 21:48:18)

Kanttiaalto. Oikoluku nääs. Tää on vaikeeta kun täällä meillä päin ei saa tuota kokeiltavax.
Laulava Kylätohtori
22.02.2019 21:52:42
Juzpe: Siinä käytössä se mulla tällä hetkellä on ja täyttää kyllä käyttötarkoituksensa. Ei toimi moniäänisissä jutuissa kuten sointujen, varsinkaan kolmisointua laajempien clusterfuckien kans kauheen hyvin särön melko löysästä luonteesta johtuen, mutta yksi/ kaksiäänisissä liidi/ vast hommissa hyvinkin asiallinen vehe. Edellä signaaliketjussa on Wampler Pinnacle josta otan perussärön.

Onkos tuo Pinnacle ns. AIB eli ei toimi särön päälle, vaan käytetään vain puhtaan päälle. Se on todella mielenkiintoinen spedu, mutta ei ole tullut hankittua, koska en ole jaksanut alkaa clean channel + foundation spedu -hommiin.

Mihin vahvariin tuota ajat? Tsekkailin videoita Greuterin Color Boostista ja törmäsin teikäläisen videoon. Spedu vaikutti ihan asialliselta, mutta ei jaksa innostaa, koska Texas Ranger on niin hyvä ja pistänyt torille jo monta treble boosteria. Sen sijaan tuo Ocean 2+2 vaikutti vähän liiankin kiinnostavalta...

Tuo Fried Eye on kaihertanut siitä asti, kun sitä testasin, vaikka olenkin pitäytynyt Dusty Roadissa. Ja tuo Odysseus clean kanava tuntuisi hyvältä haastajalta tuolle fendermäiselle Dustyn clean kanavalle....
Juzpe
22.02.2019 22:08:01

Laulava Kylätohtori: Onkos tuo Pinnacle ns. AIB eli ei toimi särön päälle, vaan käytetään vain puhtaan päälle. Se on todella mielenkiintoinen spedu, mutta ei ole tullut hankittua, koska en ole jaksanut alkaa clean channel + foundation spedu -hommiin.

Mihin vahvariin tuota ajat? Tsekkailin videoita Greuterin Color Boostista ja törmäsin teikäläisen videoon. Spedu vaikutti ihan asialliselta, mutta ei jaksa innostaa, koska Texas Ranger on niin hyvä ja pistänyt torille jo monta treble boosteria. Sen sijaan tuo Ocean 2+2 vaikutti vähän liiankin kiinnostavalta...

Tuo Fried Eye on kaihertanut siitä asti, kun sitä testasin, vaikka olenkin pitäytynyt Dusty Roadissa. Ja tuo Odysseus clean kanava tuntuisi hyvältä haastajalta tuolle fendermäiselle Dustyn clean kanavalle....

Pinnacle on mulla käytössä kattauksessa jossa on seuraavanlainen signeeliketju: Skitta -> Strobostomp 2 -> DynaComp -> Pinnacle -> BBE TwoTimer Delay -> TC Spark -> EXH .22 -> HB 1x12

Greuterin Color Boostissa on pari juttua verrattuna tohon Jaskan Texasiin (joka oli laudassa ihan vitun kauan ja on kaapissa edelleen)
- HUOMATTAVASTI hiljaisempi tyhjäkäyntiääni
- Color-puoli jossa on ihan helvetinmoiset mahikset muokkailla soundia. Pelkästään siitä syystä, että sillä voi tehdä uskomattoman kivoja temppuja liidisoundille, se omenee mun "pedaalilauta revisited 2019"- rojektiin.
- Colorin ja boosti yhteiskäytöllä saa aikaan vaikka & mitä

Mun Ocean ei oo 2+2 vaan ihan suoralla neloskoneella, eli nykykuosissaan 4xKT66 ja about 75 W. Mulla on normaalisti toi Fried Eye säädetty semmoselle "Nyt soitetaan vanhaa Van Halenii!!!"-komppisärölle ja sit siihen ajelen sopivaa boosteria, joka leikkaa vähän yläkertaa ja pikkusen lisää gainia soolosoundiin. Odysseushan ei oo pelkästään cleani vaan ihan full-blown 2-kanavainen etuaste, josta saa aikaan aika lailla kivoja soundeja, jos riittää malttia säätää se omien mieltymysten mukaan. Säätövaraa on nimittän tarpeeksi ja riittävästi. Odysseuksen drive-modesta saa ihan tuhtia säröäkin aikaan jo sellaisenaan, boosterista puhumattakaan.
Ohan toi Fried Eyen "hotrod marsu"-soundi ihan helvetin kova sillä osastolla ja pärjää vertailussa kohtuullisen hyvin Bogner Ecstasyn siniselle kanavalle, joka lienee semmonen THE hotrod-marsu soundi. En päässy vierekkäin kokeileen, mutta fiilis on molempien kans about samaa "ihan vitun päräyttävä"-osastoa. Bluetonen ocean on toki ainakin tonnin halvempi uutena.
kaikkonen975
23.02.2019 22:19:32 (muokattu 25.02.2019 07:39:23)
virhe
Laulava Kylätohtori
25.02.2019 21:16:50
Ostin Wamplerin Faux Spring Reverbin, kun on vähän reverbin tarvetta ollut ilmassa.

Tuntuu, että meni kerralla maaliin. Pieni ja mojokas spedu, jonka soundi vaikuttaa todella hyvältä. Säädöt ja kaikki just kohdillaan. Millaisia kokemuksia jengillä on tästä? En kyllä taida jaksaa enää säätää yhtään, vaan tällä mennään. Ainakin siihen asti, kunnes tarvitaan muun tyylistä kaikua kuin jousikaiku.

Aluksi tosin oletin phaserista tottuneena, että volalla säädetään spedun ulostulo unityyn. Säädin sen siis heti about puoleenpäivään ja jätin siihen. Vähän oli meh-fiilis, kunnes sitten ekan kerran väänsin volumea. :D
Gaines
21.03.2019 08:16:23
Kuinka voikin trebleboosteri voikin olla juurikin se, mitä olin kaivannut.

Strato on pelannut hienosti Victory V40 deluxen kanssa, mutta Tokain loverock on ollut hivenen tukkoinen. Swartin mainio atomic boost herätti tämän yhdistelmän liitoon. Voi jee että alkoikin laulamaan, kun se kaivattu keskialue-ylärekisteri nousi paremmin esille. Samaten Tumnus deluxe löysi parin atomin kanssa. Sekin boostisäädöissä niin taas tuli erilaista kaistaa esille. Straton kanssa atomi johtaa suorastaan hurmioon, melkoisia ujeltavia pörinöitä irtoaa tarvittaessa singlecoileistakin.

Taas se tuli vanha totuus esille, että ei pidä hötkyillä näiden yhdistelmien kanssa. Voi viedä oman aikansa löytää sopivat kombinaatiot kitara-pedaalit-vahvistin -kattauksessa.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
big sam
21.03.2019 20:44:36
Pystyykö kukaan neuvomaan tyhmää? Olisi tarkoitus lopettaa noiden mun kahden efektipurkin paristojen kanssa räpeltäminen ja hankkia virtalähde...

Olisiko tämä hyvä yhdelle tai kahdelle kun tulevaisuudessa olisi tulossa vielä lisääkin efektejä?

https://m.thomann.de/fi/truetone_vs … pack.htm?o=20&search=1553193359

Tuo siis antaa 1700mA... onko liikaa esim. yhdelle purkille?
tomaattiorava
21.03.2019 20:50:57
big sam: Pystyykö kukaan neuvomaan tyhmää? Olisi tarkoitus lopettaa noiden mun kahden efektipurkin paristojen kanssa räpeltäminen ja hankkia virtalähde...

Olisiko tämä hyvä yhdelle tai kahdelle kun tulevaisuudessa olisi tulossa vielä lisääkin efektejä?

https://m.thomann.de/fi/truetone_vs … pack.htm?o=20&search=1553193359

Tuo siis antaa 1700mA... onko liikaa esim. yhdelle purkille?

Ihan liikaa, pedaali räjähtää.

No ei, ihan hyvä on, anna palaa.
big sam
21.03.2019 21:28:55
tomaattiorava: Ihan liikaa, pedaali räjähtää.

No ei, ihan hyvä on, anna palaa.

Heh, eipä siis muuta kuin ostoksille...Kiitos!
80daytripper
10.04.2019 08:43:37 (muokattu 10.04.2019 08:44:18)
Bossin DD-3 delay tuli hankittua ja tässä opetellaan parhaillaan sen käyttöä.
Ottaisin vastaan vinkkejä hyvistä säädöistä, joilla käyttää tätä peliä. Hakusessa ei ole mikään Gilmour- tai The Edge-osasto, vaan maltillisempi signaalin lihottaminen. Oma soittogenre on peruskauraa tyyliin Neil Young, Tom Petty, Beatles ym. Minkälaisia eroja säädöissä komppi- ja leadsoiton välillä ja miten ylipäätänsä käytätte tätä tai muuta vastaavaa delaypedaalia soitossanne?
Sarko
10.04.2019 09:59:19
80daytripper: Bossin DD-3 delay tuli hankittua ja tässä opetellaan parhaillaan sen käyttöä.
Ottaisin vastaan vinkkejä hyvistä säädöistä, joilla käyttää tätä peliä. Hakusessa ei ole mikään Gilmour- tai The Edge-osasto, vaan maltillisempi signaalin lihottaminen. Oma soittogenre on peruskauraa tyyliin Neil Young, Tom Petty, Beatles ym. Minkälaisia eroja säädöissä komppi- ja leadsoiton välillä ja miten ylipäätänsä käytätte tätä tai muuta vastaavaa delaypedaalia soitossanne?

Slapbackinä käytän digidilsaa, kaikuaika suht lyhyeksi ja toistoja vaan yks, mix maun mukaan. Tulee semmonen kiva vessan kaakeleihin läsähtävä kaiku.

Toinen temppu on laittaa perkeleesti toistoja, mix matalalle ja kaikuaika maun mukaan. Tälleen saa parhaimmillaan sellasen reverbmäisen "kaikupatjan", amerikan ukot taitaa puhua tästä "pad"-soundina. Pehmeä ja eteerinen, semmonen Pulliais- ja americana-fiiliksiä tavoitteleva utu.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)