rock777 29.06.2012 01:33:54 | |
---|
Moi!Eka keikka kemperillä takana. Livestreamista napattu video ei laadullaan hurmaa, mutta kumminkin. Kemper toimi aivan kuten pitikin. Komppiin laitoin chief-dirty profiilin(joku fender?)ja sooloon oli joku gadda da vida niminen.tai sinne päin. (ehkä budda?) http://www.youtube.com/watch?v=0lEi5MPavBA&sns=em |
Aki 29.06.2012 01:51:36 | |
---|
rock777: Komppiin laitoin chief-dirty profiilin(joku fender?)ja sooloon oli joku gadda da vida niminen.tai sinne päin. (ehkä budda?) Lähtisin ettimään Gadda-Da-Vida -soundin esikuvaa Iron Butterfly -orkesterin käyttämistä vahvistimista: http://en.wikipedia.org/wiki/In-A-Gadda-Da-Vida Chief Dirty vois puolestaan viitata Matchlessiin. Ehjät soundit kyllä oli. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
MoreK 29.06.2012 06:20:16 | |
---|
rock777: Moi!Eka keikka kemperillä takana. Livestreamista napattu video ei laadullaan hurmaa, mutta kumminkin. Kemper toimi aivan kuten pitikin. Komppiin laitoin chief-dirty profiilin(joku fender?)ja sooloon oli joku gadda da vida niminen.tai sinne päin. (ehkä budda?) http://www.youtube.com/watch?v=0lEi5MPavBA&sns=em Hyvältä soundaa! Ihan pro menoa muutenkin, linjakas soolo. Heh, tämäkin Keuruulla. Meillä siis keikka Keuruun Höyryveturipuistossa viikon päästä ja siellä mulla Kemper eka kerran lauteilla. |
rock777 30.06.2012 16:50:51 | |
---|
Ei osunut arvaukset mulla oikein profiileista.Eli chief-dirty oli tosiaan machless ja gadda da vida oli seumourduncanin converter vahvistimesta. |
rock777 06.07.2012 15:40:48 | |
---|
Mitenkäs keikka Höyryveturipuistossa meni? |
Y3J 06.07.2012 16:18:04 | |
---|
Millaiseen monitoriin kannattaisi panostaa jos haluaa soittaa Kemperillä treeneissä? Jotenkin tullut pudottua kärryiltä Axe FX:n, 11R:n ja muiden vastaavien kanssa että miten niitä tulisi ajaa bänditreeneissä ja livetilanteessa. Ts. paljonko pitää pulittaa nupin lisäksi että saa hyvää soundia pihalle Kemperistä? Mitä kaikkia efektejä tuosta löytyy ja minkä tasoisia ne ovat, millaisella footswitchilla kannattaisi ajaa? Olisi pirun simppeli jos voisi lähteä keikalle ainoastaan eväsloota handussa. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. |
penatuna 07.07.2012 08:34:24 | |
---|
Y3J: Millaiseen monitoriin kannattaisi panostaa jos haluaa soittaa Kemperillä treeneissä? Jotkut tykkäävät FRFR -ratkaisuista tai muista aktiivimonitoreista. Pöytäänkin voi suoraan ajaa jos jaksaa säätää. Itselläni hieman perinteisempi ratkaisu, eli Kemper -Matrix GT800FX päättäri - Bluetone EVM12L 2x12 -kaappi. Ts. paljonko pitää pulittaa nupin lisäksi että saa hyvää soundia pihalle Kemperistä? Tähän on mahdoton vastata tyhjentävästi. Jos pöytä löytyy treenikseltä/keikkapaikalta, niin periaatteessa voit ajaa suoraan sihen, eikä maksa mitään ;) Itse en tuota vaihtoehtoa ole vielä uskaltanut kokeilla kyllä. Hyvä FRFR -kaappi maksaakin helposti jo ainakin 500-1000€. Yksi vaihtoehto hintatietoiselle voisi olla Tech 21 power engine 60. Mitä kaikkia efektejä tuosta löytyy ja minkä tasoisia ne ovat, millaisella footswitchilla kannattaisi ajaa? Efektit löytyy manuaalista. Uusimmassa päivityksessä tuli vielä pino skitsompia efektejä mukaan. Mikä tahansa midipoljin käy, halvimpana esim. Behringer FCB1010. Tuokin toimii livekäytössä vallan hyvin. |
MoreK 08.07.2012 20:06:06 | |
---|
rock777: Mitenkäs keikka Höyryveturipuistossa meni? Loistavasti! Kemper toimi just niinkuin pitikin ja soundeja kehuttiin. Käytin Marshal Golub profiilia, kitarana Kramer EE Pro I (kaksikelainen tallamikki, yksikelaiset keski- ja kaulamikki). Julkaistaan ehkä video myöhemmin jostain vedosta, laitan sitten tänne linkkiä... Tämä lähtee ny keikoille jatkossakin :D |
Y3J 08.07.2012 23:04:18 | |
---|
penatuna: Jotkut tykkäävät FRFR -ratkaisuista tai muista aktiivimonitoreista. Pöytäänkin voi suoraan ajaa jos jaksaa säätää. Itselläni hieman perinteisempi ratkaisu, eli Kemper -Matrix GT800FX päättäri - Bluetone EVM12L 2x12 -kaappi. Kiitos vinkeistä. Typerä kysymys, mutta miten kitarakaapin käyttäminen luonnistuu eri vahvistinprofiilien kanssa? Kaappihan ei ole flat response. Kuulostaako esim. Fenderin vahvistin Fenderiltä Marshallin kaapin läpi? Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. |
penatuna 09.07.2012 07:20:29 | |
---|
Y3J: Kiitos vinkeistä. Typerä kysymys, mutta miten kitarakaapin käyttäminen luonnistuu eri vahvistinprofiilien kanssa? Kaappihan ei ole flat response. Kuulostaako esim. Fenderin vahvistin Fenderiltä Marshallin kaapin läpi? Tuo EVM12L on kitaraelementiksi tosi tasainen, joten kohtuu hyvin eri vahvareitten luonne välittyy tuon läpi. Mutta eiväthän kitaranupitkaan soundaa samalle eri kaappien läpi, mikä on sinänsä musta ihan jees. FRFR ei vaan kiinnosta livesoittoon tällä erää, vaikka varmaan tämän kanssa voisi toimiva systeemi ollakin. Eka keikka Kemperin kanssa oli viikonloppuna PRKL -klubilla ja hyvältä soundasi laite. Tuli kehua miksaajaa myöten. Kimppabändit ja fanitkin tykkäs, vaikka ennen keikkaa vähän porukat naljaili boksin ulkonäöstä ;) |
abalk 19.07.2012 08:20:30 | |
---|
Itse olen puolisen vuotta käyttänyt Kemperiä ja tässä matkan varrella kertyneitä kokemuksiani. -Lavalla olen käyttänyt monitorina Thomannilta poistona ostettua Solton 1000W PA-kaiutinta. Toimii todella hyvin. Settini on hyvin roudausystävällinen, koska isoa kaiutinta ei tarvitse enää kantaa treeneihin tai kotiin, jos haluaa soittaa siellä. -Kotisoitossa käytän mikserin kautta Behringer B2030A -kaiuttimia. Toimii. -Midi-pedaalina olen käyttänyt Bossin FC-300 lautaa, johon liitettynä pari Boss FS-6 pedaalia. Jostain syystä kun haluan laittaa efektejä päälle ja pois niin aina ei komento mene ekalla kerralla perille. Muuten ihan hyvä systeemi, varsinkin kun on volume ja wah-pedaalitkin tohon integroituna. -Hyvien profiilien etsintään ja kokeiluun voi kuluttaa paljon aikaa. Itse ostin lopulta and44 kokoaman n. 100eur maksavan profiilipaketin, koska jostain syystä kyseisen tyypin profiilit ovat vain minun korvaani parhaita. Kokeile forumeilta ilmaispakettia, jossa Peavey 50 (clean) ja Bogner (särö). Suosikkiprofiileja maksullisesta paketista ovat tällä hetkellä mm. Divided 13, Vox AC30 Handwired, Reinhard Storm33 ja Marshall Plexi. www.theampfactory.com-Pääasiassa olen soitellut Fender Custom Shop Relic S-1 Telellä ja hieman Tokain LS-150 LesPaulilla (SD mikit). Kyllä soittokaverit ovat naljailleet keikoilla alkuun minulle "matkaradiostani". Saundit ovat mielestäni aivan omaa luokkaansa: Sekä cleanit että säröt. Koen, että vasta tämän hankinnan jälkeen olen saanut kunnon käsityksen siitä, miltä hyvän kitarasaundin tulee kuulostaa. Eihän esimerkiksi noita Divided13 tai Reinhard -tyyppisiä vahvistimia muuten ikinä tulisi kokeiltua, ja Vox-profiilikin päihittää mennen tullen jossain vaiheessa käyttämäni Voxin AC30CC1 -vahvistimen. Myin tänä vuonna pedaalini ja putkivahvistimeni pois ja enkä ole päivääkään niitä kaivannut. |
medsta 19.07.2012 13:19:52 | |
---|
Terehdys! Onkos kukaan tehnyt siten että on mallintanut linjasta suoraan omat etuset Kemperiin ja soittanut samalla päätteellä ja kaapilla niitä sitten ulos? Eli voisi suoraan mallintaa kaikki itsellä olevat etuastesaundit ja hyödyntää jo olemassaolevan kitarapäätteen ja kaapit livesoitossa.. Kun soittaa niin että kajahtaa niin
voi kajahtaa. |
penatuna 19.07.2012 14:18:09 (muokattu 19.07.2012 14:19:11) | |
---|
-Hyvien profiilien etsintään ja kokeiluun voi kuluttaa paljon aikaa. Itse ostin lopulta and44 kokoaman n. 100eur maksavan profiilipaketin, koska jostain syystä kyseisen tyypin profiilit ovat vain minun korvaani parhaita. Tosi makukysymyksiä soundiasiat näköjään... Itse ostin pari profiilia And44:lta, enkä tykännyt yhtään vaikka kuinka sääsin. Omaan makuuni paljon parempia soundeja löytyy Kemperin Rig exchangesta. Omien etusten profiloiminen onnistuu hyvin ja etusten profiileja löytyy myös muiden käyttäjien tekemänä. Itse soitan trankkupäätteen läpi (Matrix FT800FX), jolloin päättärin mukana oleminen profiilissa on usein ihan suotavaa... |
Lunnu 20.07.2012 13:08:10 | |
---|
abalk: ..... Kyllä soittokaverit ovat naljailleet keikoilla alkuun minulle "matkaradiostani". .. Tosta kun sais lattiamallin tyyliin podxtlive sunmuut niin avot.. Nostalgy is not what it used to be |
MoreK 23.07.2012 10:25:34 | |
---|
|
Kontiak 23.07.2012 16:18:23 | |
---|
http://www.truthinshredding.com |
TTV 24.07.2012 13:02:01 | |
---|
TTV: Pitäydyn 11R:ssä ja koitan lopettaa muiden kuolaamisen (kunnes liityn taas AXE-II jonoon) . . . Heh, tänään maksoin oman Axe II:ni, toivottavasti oon siihen tyytyväisempi kuin KPA:han ja 11R:ään yhteensä :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Skebaristi 25.07.2012 11:28:41 (muokattu 25.07.2012 11:34:05) | |
---|
Onko joku löytänyt erityisen hyviä fuzz-pörinöitä sisältäviä profiileja tuolta kemperin Rig Exchangesta? Tähän mennessä Octavia Jimi 1 ja 2 ovat vaikuttaneet omaan korvaan parhailta. Noilla Kemperin mukana tulevilla fuzzeilla en ole päässyt vielä ihan siihen mitä haen. Recti shaperilla saa varsin hyvää pörinää, mutta se ei mielestäni reagoi volumepotikkaan kovinkaan paljon. PS. Olen käyttänyt Kemperiä reilun kuukauden ja tuntuu että koko ajan tykkään enemmän. Yhdellä keikallakin olen jo pitänyt ja tuntui porukka tykkäävän saudeista. Omalla kohdalla oli ensimmäinen kerta, kun vedin keikalla kitarat suoraan linjaan. Täytyy sanoa että lavasaundit oli todella hyvät ja selkeät. Tähän mennessä olen ajanut Kemperiä RCF 310 aktiivikaiuttimeen ja tuntuisi toimivan hyvin. Kokeilin myös Tech 21 TM 60 combon looppia kaapimallinuksen ollessa pois päältä, mutta saundit olivat vähän tunkkaiset. Kotisoitossa soittelen Behringerin Truth aktiivipönttejän läpi. |
Laiskiainen 26.07.2012 00:27:55 | |
---|
En ollut kuullutkaan Marsun SL-X nupista mutta HAYSin profiili on mainio. - The late bird catches a nap - |
MoreK 21.08.2012 15:13:08 | |
---|
|