Aihe: Yamaha Magicstompista.
1 2
Sintti
13.05.2004 14:01:48
Jokunen DG stomp sämple löytyy osoitteista

http://www.dthraco.com/dgstomp.htm#samples
http://www.dthraco.com/competition.htm

Kyllä tuo dg stompkin voisi olla ihan varteenotettava ehdokas. Ei kylläkään taida olla aivan yhtä monipuolinen kuin magicki...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Antti1
13.05.2004 14:50:33 (muokattu 13.05.2004 14:55:54)
Mitkä mikit sulla on? Aika kuivia soundeja (dry). Tosta Magic stompista on ääninäytteitä vaikka kuinka, mutta onko DG Stompista?

Mulla on noissa sampleissa käytössä poppelirunkoinen Jacksonin Dinky ja siinä tallamikkinä Duncanin Custom. Joo ne on kuivia, kun niissä ei oo yhtään efektejä mukana.

EDIT: Ja siis noi samplet olivat DG-Stompista. Valitsin sen Magicin sijaan livekäyttömukavuuden takia, soundit tuntuivat melkolailla yhtä hyviltä. Jos ei tarvitse livenä käyttää, niin valitsisin ennemmin Magic Stompin.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Jymi
13.05.2004 15:07:22 (muokattu 13.05.2004 15:26:14)
- DG Stomp perustuu 90-luvun puolivälistä olevaan 16 bittiseen teknologiaan kun taas Magic Stomp on uudempaa 24 bittistä tavaraa, eli soudit saattavat olla jopa parempia kuin DG Stompissa.

DG stomp näytteistys on 20+3 bit / 48 kHz. Magicstombissa näytteistys on vastaavasti 24 bit / 44.1 kHz eli bittimäärä on kasvanut, mutta näytteenottotaajuudessa on tultu vähän alaspäin. Toki varmasti magicstomp on kokonaisuutena mennyt eteenpäin saundien osalta. Onhan se kuitenkin noin 5 vuotta uudempaa tekniikkaa
Sintti
13.05.2004 17:00:16 (muokattu 13.05.2004 17:05:19)
Mulla on noissa sampleissa käytössä poppelirunkoinen Jacksonin Dinky ja siinä tallamikkinä Duncanin Custom. Joo ne on kuivia, kun niissä ei oo yhtään efektejä mukana.

EDIT: Ja siis noi samplet olivat DG-Stompista. Valitsin sen Magicin sijaan livekäyttömukavuuden takia, soundit tuntuivat melkolailla yhtä hyviltä. Jos ei tarvitse livenä käyttää, niin valitsisin ennemmin Magic Stompin.

Elikkä dg stomppi ois parempi live käyttöön? Itse tarvisin sekä live - että studio ominaisuuksia. Mutta tuo dg todella näyttäisi helpposäätöisemmältä...

EDIT: Mihkähän hintaan tuo lähtee uutena suomessa?
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Antti1
13.05.2004 17:09:03 (muokattu 13.05.2004 17:11:30)
Elikkä dg stomppi ois parempi live käyttöön? Itse tarvisin sekä live - että stuodio ominaisuuksia. Mutta tuo dg todella näyttäisi helpposäätöisemmältä...

En sano, että se nyt suoranaisesti parempi olisi, riippuu ihan vaatimuksista. Mulla on ite ainakin aika mahdottomuus käyttää tota magicia haluamallani tavalla livehäsläilyissä. Soundit on kolmen napin takana näin: puhdas, särö ja särö wahilla. Kahdessa ekassa on komppi ja leadiasetukset portaattomasti vaihdettavissa expressiopedaalilla. Leadiasennossa puhtaalla tulee lisää keskiääniä, hitusen säröä ja kaikua. Säröllä tulee kaikua, bassoa ja volumea. Näitten lisäksi tuon wahiäänen tilalla on kolmantena myös kaikkia häröilyääniä.

EDIT: EDIT: Mihkähän hintaan tuo lähtee uutena suomessa?

Ikävä tuottaa pettymys, mutta uutena tuota ei enää taida mistään saada. Mä sain omani Thomannilta jouluna 244€ tai 224€, kun viimeisiä vietiin. Alunperinhän tuossa taisi melkein olla kaksi kertaa tuo hintaa. Käytettyinä näitä liikkuu, mutta tuntuvat pyytävän niistä yli 200€ poikkeuksetta. Kannattaa tinkiä aika paljon.
Sintti
13.05.2004 17:11:30
En sano, että se nyt suoranaisesti parempi olisi, riippuu ihan vaatimuksista. Mulla on ite ainakin aika mahdottomuus käyttää tota magicia haluamallani tavalla livehäsläilyissä. Soundit on kolmen napin takana näin: puhdas, särö ja särö wahilla. Kahdessa ekassa on komppi ja leadiasetukset portaattomasti vaihdettavissa expressiopedaalilla. Leadiasennossa puhtaalla tulee lisää keskiääniä, hitusen säröä ja kaikua. Säröllä tulee kaikua, bassoa ja volumea. Näitten lisäksi tuon wahiäänen tilalla on kolmantena myös kaikkia häröilyääniä.

Tuleeko siinä siis joku poljettava pedaali vielä mukana? Siis semmoinen jolla voi tuota wahia käyttää... Miten oot muuten saanu kunnon high gainit irti? Tuolla yhellä sivulla sanottiin, että ei oikeen taho semmoset lähtee... No eipä tuota sillä nyt niin suurta merkitystä kyllä ole...
Da Make
13.05.2004 17:11:57
Heh, hienoja nitendo ääniä...

(Guitarist lehdessä ääninäytteitä...)
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Antti1
13.05.2004 17:16:03
Tuleeko siinä siis joku poljettava pedaali vielä mukana? Siis semmoinen jolla voi tuota wahia käyttää... Miten oot muuten saanu kunnon high gainit irti? Tuolla yhellä sivulla sanottiin, että ei oikeen taho semmoset lähtee... No eipä tuota sillä nyt niin suurta merkitystä kyllä ole...

Ei tule mukana. Mä ostin yhdeltä tutulta (Pyronius) viidellä eurolla käytetyn EKO:n volumepedaalin (toimii muuten loistavasti) ja toisella vitosella y-piuhan. Siinä on siis toisessa päässä stereoplugi joka haarautuu kahdeksi monoplugiksi. Monoplugit liitetään pedaalin sisään- ja ulostuloihin, stereoplugi DG-Stompiin.

Noista kovista säröistä vielä. Parhaimmat soundit olen saanut irti nauhoittelussa kahdella eri kaappimallinnuksella ja soundi on siis muuten sama. Toisessa mallinnuksessa tiukka alapää ja toisessa kirkas yläpää. Siitä sitten vain tarkkaan tuplaten. Keskiääniä paljon, bassoa todella vähän ja säröä melko vähän. Siinäpä oikeastaan resepti hyvään soundiin.
Sintti
13.05.2004 17:22:30
Ei tule mukana. Mä ostin yhdeltä tutulta (Pyronius) viidellä eurolla käytetyn EKO:n volumepedaalin (toimii muuten loistavasti) ja toisella vitosella y-piuhan. Siinä on siis toisessa päässä stereoplugi joka haarautuu kahdeksi monoplugiksi. Monoplugit liitetään pedaalin sisään- ja ulostuloihin, stereoplugi DG-Stompiin.

Noista kovista säröistä vielä. Parhaimmat soundit olen saanut irti nauhoittelussa kahdella eri kaappimallinnuksella ja soundi on siis muuten sama. Toisessa mallinnuksessa tiukka alapää ja toisessa kirkas yläpää. Siitä sitten vain tarkkaan tuplaten. Keskiääniä paljon, bassoa todella vähän ja säröä melko vähän. Siinäpä oikeastaan resepti hyvään soundiin.

Miten oot sitten kunnon hevanderi särötyksiä saanu irti live tilanteissa? Entäpä käytätkö stomppia reenikämpillä? Paljon sillä on sitä hintaa? Kun ei thomannilla näytä olevan koko härveliä, eikä suomalaisilla musaliikkeillä tahdo olla sivuja nimeksikään...
superfly
13.05.2004 17:23:54 (muokattu 13.05.2004 17:24:48)
EDIT: Sori, lukihäiriö...
Harppu on alaston piano
Antti1
13.05.2004 17:31:58 (muokattu 13.05.2004 17:38:48)
Miten oot sitten kunnon hevanderi särötyksiä saanu irti live tilanteissa? Entäpä käytätkö stomppia reenikämpillä? Paljon sillä on sitä hintaa? Kun ei thomannilla näytä olevan koko härveliä, eikä suomalaisilla musaliikkeillä tahdo olla sivuja nimeksikään...

Livenä (keikoilla siis) mä oon nyt lähiaikoina käyttänyt tota DG:tä suoraan linjaan kaappimallinnuksilla. Soundit on ihan samat, kuin millä nauhoittelen. Erona on vaan, ettei niitä voi tuplata. Treenikämpällä käytän tuota vahvistimen stereopaluuseen ja toinen kitaristi vetää saman vahvarin monopaaluuseen V-Ampilla (käytännön sanelema pakko). Voisin väittää, että meikäläisen pelistä irtoaa todella paljon paremmat soundit. Vahvistimeen soittaessa en pidä kaappisimulaatioita päällä, koska ne on yrityksistä huolimatta tehneet soundista liian tumman ja tunkkaisen. Eipä tuo etusenkaan läpi soitettaessa kovin pahalta kuulostanut, vaikka ennemmin lenkin paluuseen soittamista suosinkin.

Nyt tuli ajatuskatko, jatkan kunhan saan ajatukset kokoon. Tuohon hintaan löytyy vastaus edellisestä viestistäni. Lueppa siitä.

EDIT1: virhe..

EDI2: Niin sitä piti sanomani, että vahvarin lenkkiin soitettuna soundiin on tullut sellaista ylimääräistä riipivyyttä mukaan, jota ei saa diskanttia vähentämällä pois millään. Se taitaa kuitenkin johtua mun vahvarin elementeistä, ainakin lähiaikoijen empiiristen kokeilujeni valossa. Teoriaa vahvistaa vielä LaXun täysin omaani vastaava mielipide elementtien (Celestion g-12t) ominaissoundista.
Sintti
13.05.2004 17:40:49
Aivan niinpäs olikin... Olisikohan tuo sitten ostamisen arvoinen... Rupesi mietityttään tosiaan tuon magicin live käytettävyys... Ei vaan taida enää thomannilla olla...
Antti1
13.05.2004 17:45:44 (muokattu 13.05.2004 17:51:03)
Aivan niinpäs olikin... Olisikohan tuo sitten ostamisen arvoinen... Rupesi mietityttään tosiaan tuon magicin live käytettävyys... Ei vaan taida enää thomannilla olla...

Magicia siis löytyy kaupoista jatkossakin, jos sitä tarkoitit. DG:n valmistus lopetettiin. Enpä osaa tohon pulmaan vastata, kuin kertomalla omia kokemuksiani. Lisättäköön vielä että kertaakaan en päätöstäni kuitenkaan ole katunut. DG:stä tekee hyvän vielä sekin, että etuasteen saa kokonaan pois päältä, jolloin sitä voi käyttää pelkkänä efektimyllynä. Siihen käyttöön se itselläni siirtyneekin, kun Screamerin tossa kotvasen kuluttua kotiini haalin.

EDIT1: Torilla näkyy nimimerkki Jymi tuollaista myyvän 180€ lähtöhinnalla. Tuosta vielä pikkusen tinkien, niin kyllä minä tuon uudestaan ostaisin, jos rikki menisi. Vaan miksi menisi, kun vahva metallinen kotelo tuossa on?

EDIT2: Ja tuostapa linkkiä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=26285
Sintti
13.05.2004 17:54:09
Jep, kävin jo katsomassa. Pistänpäs tästä viestiä kaverille.. :)
juikka111
02.12.2007 23:30:52
Terve!

Minulla on tuo Yamahan Magic stomp nyt, mutta en saa siirrettyä koneelta uusia soundeja pedaaliin, enkä myöskään toisinpäin. Tietokone suostuu asentamaan ajurit ja tarvittavat ohjelmat tietokoneelle ja tunnistaa pedaalin. Kuitenkin koittaessani ladata soundeja pedaaliin, mitään ei tapahdu pedaalissa. Pedaalista tietokoneelle yrittäessä, antaa kone "Bulk receve runtime error" ilmoituksen. Olen koittanut jo kahdella koneella saada toimimaan soundien latausta, mutta ei onnistu. Magic stompin näytössä kuitenkin näkyy kaksi nuolta sen ollessa kytkettynä koneeseen.

Olisiko kellään tietoa, mikä auttaisi tähän ongelmaan?
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
jPekka
03.12.2007 20:05:59

Olisiko kellään tietoa, mikä auttaisi tähän ongelmaan?

Oletko valinnut setup-valikosta midi in- ja midi out -porteiksi oikean laitteen?
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)