Aihe: Hughes & Kettner, EditionBlue 30W kitaravahvistin?
1 2
LMN
16.01.2005 17:29:28 (muokattu 16.01.2005 17:29:52)

Liekö tuo 60W jo liian iso kotikäyttöön? Pystyykö sillä soittamaan hiljasilla volyymeillä kunnolla?

No trankkupelikun on, niin ei tarvitse huudattaa kuten putkipelejä. Itse olen soitellut kerrostalossa tällä 60 wattisella (hiljaa tietysti) ja hyvät soundithan siitä irtoaa. Ja pärjäilee myös myöhemmin treeniksellä... Mikähän siinä muuten on kun H&K:t tuppaa olemaan suht aina melko kovaäänisiä, mallista riippumatta. Siis verrattuna muiden valmistajien saman tehoisiin peleihin... Mutta laita pikaviestiä, jos tuo mun peli kiinnostaa...
Billsner
16.01.2005 20:12:53
Tuo h&K:n sininen ei kyllä kuulokkeiden läpi kuulosta kovin hyvältä. Ei ainakaan minun mielestä. Kannattaa testata sekin.

Kun kerta oulussa asut niin käy testaamassa myös line6:sen pienemmät spiderit. Nekin on kotisoittoon erinomaisia. Suosittelen myös kokeilemaan Behringerin V-Amp II:sta sekä Line 6:sen POD:ia jos kuulokkeiden kautta aiot paljon soittella.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
anticube
16.01.2005 20:26:32 (muokattu 16.01.2005 20:33:59)
Tuo h&K:n sininen ei kyllä kuulokkeiden läpi kuulosta kovin hyvältä. Ei ainakaan minun mielestä. Kannattaa testata sekin.

Kun kerta oulussa asut niin käy testaamassa myös line6:sen pienemmät spiderit. Nekin on kotisoittoon erinomaisia. Suosittelen myös kokeilemaan Behringerin V-Amp II:sta sekä Line 6:sen POD:ia jos kuulokkeiden kautta aiot paljon soittella.

Tarkoitus ei siis ole soitella paljon kuulokkeiden kautta, mutta mahdollisuus siihen pitää kuitenkin olla.

Kiitoksia kaikille vastauksista :)
Eemil
16.01.2005 23:44:59
Olen kokeillut 30w cubea ja 15w sekä 30w H&K:ta. Lisäksi omistan 30w H&K:n.

Edition blue combot ovat hyvin herkkiä tuon särön suhteen. Pieni määrä säröä tuo komppaukseen munaa monta metriä, mutta jos on hiukan tehokkaammat mikit niin saundi menee hyvin helposti ruvelle, myös puhtaalla. Lead/soolosaärön hakeminen on ollut mulla aikaa hankalaa, särön määrä ampuu herkästi yli korkeissa nuoteissa, joten gainia ei kannata paljon ruuvata esiin.

H&K tarjoaa säröä vaikka kuinka, mutta varantoa ei pysty hyödyntämään koko kierrosalueella. Pienillä gaineilla vahvistin saundaa todella hyvälle ja sitä botneakin löytyy yllättävät määrät. Les paulilla saundasi kuin unelma, Ibanezin ohuella S-sarjalaisella saundia ei saanut paksuksi tallamikillä. Koko vahvistimen saundi on huomattavan paksu joka tuntuu varsinkin puhtaalla kanavalla.

+Saundissa reippahasti kikkeliä
+pienillä kierroksilla säröt todella hyvät ja paksut

-ei pidä tehokkaista mikeistä
-ei pidä tehokkaista säröpurkeista
-hi-gain saundi repeää helposti

Roland on efekteineen monipuolisempi ja saundi on keskinkertaisempi, luonteettomampi. Puhtaat kuulostavat silti erittäin hyvältä pienen choruksen kanssa. Hyvää komppisäröä en löytänyt, mutta soolosaundia ei tarvinnut edes etsiä.

+helppokäyttöinen
+efektit hyvälaatuisia
+erilaisia säröjä

-särö munatonta
-luonteeton, tasapaksu saundi
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)