Aihe: Soitinrakentaja J. Salo, Järvenpää
1 2 3 4
Dropped C
24.04.2016 02:08:46 (muokattu 24.04.2016 02:21:36)
Dropped C: En tarkalleen muista miten asioin viime kesänä, kun bassoon piti saada uusi mikki. Muistaakkeni ihan soitin. Mutta suosittelen.

Ja siis mulle Salo väänsi uuden mikin vanhoihin kuoriin. Kun ei ollut mitään koloon suoraan sopivaa olemassakaan. Mutta on siis todella hienoa, että tälläisiä käsityöläisiä on olemassa ja suosittelen kaikille. Eli luurin käteen vain.

Helpompi vielä luurissa selittää tasan tarkalleen mitä tarvitsee ja haluaa.
Gabe
24.04.2016 09:08:15
Dr. Muff: Täällä Turun seudulla ei oikein ole tarjontaa tekijöistä ja olen joutunut lähtemään merta edemmäs kalaan. Ehkä noin vuosi sitten teetin Salolla nauhojen vaihdon Les Pauliin. Pahoitteli kun kesti, oli jotain sekaannusta. Tais olla kitara valmis kuitenkin noin neljässä päivässä. Todella hyvä työnjälki SS-nauhoissa ja satulassa. Käämi myös yhen kuolleen stratomikin ja siitäkin tuli hyvä. Ihan kärkikastia sörviisiin ja työlaadun osalta. Oli vielä erittäin kilpailukykyiset hinnat.

Mitä maksoi jos saa kysyä? Onhan meillä Musitec, hyvähän se on mutta hinnat. :'(
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Dr. Muff
24.04.2016 11:51:58
Gabe: Mitä maksoi jos saa kysyä? Onhan meillä Musitec, hyvähän se on mutta hinnat. :'(

Rosterinauhat ja luusatula tais olla 300 euron kieppeillä kaikkinensa. Mikin käämintä maksoi kyllä saman verran kun liukuhihna duncan tms. Mulla on käynyt paska säkä paikallisten kanssa, ei ole aina mennyt ihan putkeen.
I swallow my words to keep from lying
Juzpe
25.04.2016 15:55:46

Dr. Muff: Rosterinauhat ja luusatula tais olla 300 euron kieppeillä kaikkinensa. Mikin käämintä maksoi kyllä saman verran kun liukuhihna duncan tms. Mulla on käynyt paska säkä paikallisten kanssa, ei ole aina mennyt ihan putkeen.

300 euroa kuulostaa äkkiseltään ihan käyvältä hinnalta satulasta ja SS-nauhoista. Samoin mikin käämintä on aikaa viepää hommaa niin kyllä siitäkin joutuu laskun kirjottaan.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
tuskiz
25.04.2016 16:15:26
Vastasipa seppä vihdoin s-postiinkin, kiireitähän sillä kuten sen jo hyvin arvasi. Mikäli onni kuitenkin on matkassa lähtee keppi Jäkeen ensiviikolla kun pitäisi olla rauhallisempaa.
Gabe
25.04.2016 17:40:10
Juzpe: 300 euroa kuulostaa äkkiseltään ihan käyvältä hinnalta satulasta ja SS-nauhoista. Samoin mikin käämintä on aikaa viepää hommaa niin kyllä siitäkin joutuu laskun kirjottaan.

Musitecillä oli 75e +osat yhden potikan vaihto kun kysäisin, näillä hinnoilla lähettelee kyllä muualle jos ei ole hoppu.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Arbitrator
25.04.2016 22:25:01
Soitto tai tekstari toimii parhaiten. Jarno on luotettava kaveri mutta ei aina valppain vastailemaan viesteihin. Tehnyt kaikki huoltoni ja korjaukseni jo vuosikausia.
balzary
26.04.2016 10:47:11

Huollatin viime kesänä jazz-bassoni, nauhojen ja satulan vaihto, etumikin käämintä ja muuta pientä. Työnjälki erittäin hyvää
juki
28.04.2016 13:29:21
Dr. Muff: Täällä Turun seudulla ei oikein ole tarjontaa tekijöistä ja olen joutunut lähtemään merta edemmäs kalaan. Ehkä noin vuosi sitten teetin Salolla nauhojen vaihdon Les Pauliin. Pahoitteli kun kesti, oli jotain sekaannusta. Tais olla kitara valmis kuitenkin noin neljässä päivässä. Todella hyvä työnjälki SS-nauhoissa ja satulassa. Käämi myös yhen kuolleen stratomikin ja siitäkin tuli hyvä. Ihan kärkikastia sörviisiin ja työlaadun osalta. Oli vielä erittäin kilpailukykyiset hinnat.

Mitä SS nauhoja porukka on laitellut Les Pauleihin?

Pitäisi rempauttaa itsekin LP:n nauhat ja muistelen ettei Dunlopin nauhaprofiilit osu yksiin LP originaaleihin vaan Jescarilla olisi ilmeisesti jotain lähempänä?!?
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
JeKo
28.04.2016 14:58:21

Gibson käyttää Jescarin FW55090 nauhaa. Eli suht kapeat, mutta korkeat.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
Guitarfreak
28.04.2016 22:57:30
juki: Mitä SS nauhoja porukka on laitellut Les Pauleihin?

Pitäisi rempauttaa itsekin LP:n nauhat ja muistelen ettei Dunlopin nauhaprofiilit osu yksiin LP originaaleihin vaan Jescarilla olisi ilmeisesti jotain lähempänä?!?

Mie laitoin surutta jumbommat dunlopit kun noi vintaget on aika meh soittaa ku ei vielä itekään oo ihan vintakee... En kyllä muista tarkkaa mallia.

Käytin hoidossa kyseisellä herrasmiehellä eikä ole valittamista. Ekstrariemun teetti se että koko kaula oli scallopoitu panssarivaunutykillä joten vähän oheni samalla kaulaprofiili. Tämä siis 08 tai 09 ja nauhat on edelleen hyvässä kunnossa :) vaikka voisihan niitä taas vähän hiotuttaa...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
JuSu
29.04.2016 13:42:26 (muokattu 29.04.2016 13:42:34)
Tuossa yksi kasvutarina aiheeseen liittyen:

https://muusikoiden.net/artikkelit/1683

JuSu
Pitopelejä jo vuodesta 1987.
Arbitrator
29.04.2016 16:18:43
Hieno mies.
prtzah
01.05.2016 03:43:20
Pakko kommentoida... kuulopuheiden perusteella kokeilin vähän aikaa sitten sokkona: olin päätymässä nettietsiskelyjen jne jälkeen lollarin low wind humbuckerin vaihtamiseen fenkun kaulamikin tilalle.

Soitin kuitenkin Salolle, selitin mitä haluan, ja sovittiin homma, lähetin laskutustiedot emaililla ja linkin soundiesimerkkeihin + vielä kuvauksen tavoitteista. Salolla oli kiireitä, minulla ei, joten sovittiin että tuon kitaran parin viikon päästä kun mikki on tehty ja hän laittaa paikoilleen.

Vein kitaran, Salo ehdotti samalla pientä muuta fiksausta johon ilomielin suostuin. Hain seuraavana päivänä ja maksoin koko hommasta vähemmän kuin pelkästä Lollarin mikistä. JA mikä tärkeintä, mikin soundi ja dynaamisuus olivat juuri sellaiset kuin toivoin. Aivan loistavaa telen kaulamikkimäistä soivaa puhdasta irtoaa nyt humbuckerista. Ja boostaamalla pääsee kauniiseen reunasäröön. Overdrivesta sitten kermaiset soolosoundit päälle.

Ok. Vain yksi oma kokemus, mutta sen perusteella uskallan suositella.
Buffa D
11.05.2016 07:55:08
crockett: Aika vähän noista Salon mikeistä on juttua missään netissä/youtubessa eli tuli itsellä vähän ostettua Amfisoundin kautta sika säkissä eli N1/B2 setti. Ostin kuitenkin kun Amfisoundin Sampo noita suositteli ja Amfisoundilla menee noita nykyään paljon niiden valmistamiin kitaroihin. Mutta en ole kyllä katunut, pirun hyviltä mikeiltä vaikuttaa. Itse olen verrannut noita SD Slash mikkeihin jotka löytyy kotoa toisesta kitarastani ja omaan makuun Salon mikit ovat kyllä paljon paremmat. Mieluusti kuulisi näistä muidenkin kokemuksia.

Niin noi mikit menee menee N1, N2 ja N3 sekä B1, B2 ja B3 ja 3 on kuumin. N=Neck, B=Bridge. Saa vissiin tilattua ihan omien toiveiden mukaankin, mutta itse tyydyin noihin normisetteihin.

Puhelin on vissiin se laite jolla Salon saa kiinni, ei niinkään sähköpostilla.

Ihan kiinnostavaa olisi kyllä viedä oma lespa sinne pajalle, niin voitaisiin ihmetellä nimenomaan omaan yksilöön sopivia mikkejä. Nykyiset 57 classicit eivät aja asiaansa riittävän hyvin. Puolituksetkin voisi olla poikaa. Jostain muistaisin lukeneeni että Salot olisivat suunnilleen 100e/kipale.

Millaisessa amfisoundissa sulla on nuo kiinni? Jos saan kysyä..
crockett
11.05.2016 08:00:53
Buffa D: Ihan kiinnostavaa olisi kyllä viedä oma lespa sinne pajalle, niin voitaisiin ihmetellä nimenomaan omaan yksilöön sopivia mikkejä. Nykyiset 57 classicit eivät aja asiaansa riittävän hyvin. Puolituksetkin voisi olla poikaa. Jostain muistaisin lukeneeni että Salot olisivat suunnilleen 100e/kipale.

Millaisessa amfisoundissa sulla on nuo kiinni? Jos saan kysyä..

Mulla nuo mikit tulivat kiinni Gibson LP Studioon samalla kun trimmautin kitaran Amfisoundilla. Olin siis alunperin laittamassa jotain Seymor Duncania tuohon mutta Sampo puhui minut ympäri laittamaan Salon mikit. Hyvät mikit omasta mielestä, sen takia oli hieman yllättävää että noista löytyi etukäteen vain hyvin vähän juttua mistään.
Buffa D
11.05.2016 10:08:05
crockett: Mulla nuo mikit tulivat kiinni Gibson LP Studioon samalla kun trimmautin kitaran Amfisoundilla. Olin siis alunperin laittamassa jotain Seymor Duncania tuohon mutta Sampo puhui minut ympäri laittamaan Salon mikit. Hyvät mikit omasta mielestä, sen takia oli hieman yllättävää että noista löytyi etukäteen vain hyvin vähän juttua mistään.

Nice! Kiitoksia vastauksesta.
Amfisoundilta siis löytyi varastosta Salon mikkejä?
Täytyy pitää mielessä. Olen tässä pitkään pähkäillyt parin muun pienpajan välillä. Esim Creameryltä saisi tosi hyvään hintaan omilla spekseillä setin. Myös bkp mule/black dog kiinnostaa kovasti. Semmoista laulavaa isoa saundia etsisin, mikä ei kuitenkaan mene muhjuksi isoilla säröillä. Särö tulee tosin vahvistimesta eli ei mitään överikuumaa settiä siis. Mieluusti vain monipuolista semikuumaa yhdistelmää, mitä voi hyvin muokata tone- ja volapotikoilla.

Tuo Salon triple sound -kaulamikki kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, mutta täytynee miettiä vielä tuota master-tonen vaihtoehtoa.. Hmm decisions decisions..
crockett
11.05.2016 11:00:40
Buffa D: Nice! Kiitoksia vastauksesta.
Amfisoundilta siis löytyi varastosta Salon mikkejä?

No problemo.

Ei löydy Amfisoundilla varastosta valmiina Salon mikkejä, vaan Amfisound tilasi samassa kuormassa minulle mikit kun tilasivat itsekkin mikkejä, eli säästin postikulut eikä tarvinnut itse soitella Mr. Salolle. Toki jos sulla on speksattuna tarkkaan minkälaiset mikit haluat niin kannattaa silloin itse soittaa niin Salo tekee custom mikit sen pohjalta tai näin ainakin ymmärsin että tuommoinen on mahdollista.
Buffa D
11.05.2016 11:07:07
Muy bien!
Otetaan yhteyttä
7atu
11.05.2016 16:18:44 (muokattu 11.05.2016 16:19:03)

Salon mikkejä olen nähnyt myynnissä Vantaan F-Musiikissa...

Itsellä on omassa Custom Stratossa Salon käämimät Fender 70s henkiset mikit ja Tokai Telessä Salon käämimät Fender 50s henkiset mikit. Molemmat mikki sarjat soundaa erinomaiselle!
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)