Aihe: miten välttyä vyön jättämiltä jäljiltä?
1 2
vantage
10.04.2003 09:32:46
Tosikitaristeilla on aina kitaran takana jälkiä!!!
Heavy Metal Is The Law -----------------------------
Ossi
10.04.2003 11:28:10

Oma linjani soittimien naarmuihin ym käytön jälkiin on se, että niitä tulee matkan varrella väkisin, eivätkä ne haittaa mitään. Päinvaston, ne antavat vain luonnetta soittimelle. Eiväthän vanhenevan ihmisen rypytkään tee kenestäkään sen huonompaa? Kiiltelevä kauneus ehkä katoaa mutta tilalle tulee vanhan valtiomiehen charmia ja uskottavuutta.

Täyttä asiaa. Ja tuli kaupan päälle vielä tuo humaanikin puoli :)

Taakse jäänet kilometrit saavat näkyä ja sillä siisti. (koska ne näkyvät joka tapauksessa!) Fiksusti sanottu.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Tinmo
10.04.2003 13:00:41
joo, tietty ne saa näkyä, ehän mä saa muuten omastani ikinä Iommin kitaran näköistä, mutta tää mun rakas niittivyö on sellanen sirkkeli, että! No täytyy sit kai luopua tästäkin
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
Jusstus
10.04.2003 13:26:12
Tai sitten tekee niin, että kasvattaa ensin karmean kokoisen kaljamahan. Sellasen todellisen pallukan joka roikkuu siinä vyön päällä. Sitten kitarasta hihna niin kireelle, että kitara lepää sellaisessa mukavassa 45-asteisessa kulmassa sivulta katsottuna siinä uuden mahan päällä. Ja progea täytyy soittaa. Ei rokkia. Ei tolla mahalla ja kitara-asennolla.
"These go to eleven.."
entombed
10.04.2003 19:20:20
Maalaisjärki on sallittua!!!!
VÄKIPÄÄ
12.04.2003 04:15:13
Mun mielestä kitaran pitää näyttää siltä, että sillä on soitettu. Normaalit kulumisjäljet kuuluu käytettyyn keppiin, itseasiassa uudet ja vitun kiiltävät kitarat on rumia... Näyttää ihan tikkareilta. Kunnolla naarmuja, kolhuja ja halkeemia! Katsokaa kaikkien starbojen (vaughan jne.) lempparikitaroita... ne on kaikki ihan mutkalla!
benny
12.04.2003 13:02:03

no sitten hankaa "se toinen" juttu

ja jos on takaa se pleksi veke että jouset näkyy, niin ei paljoa kammeta tai kuuluu huuto! ;>
shitfuck inc.
mikko1
12.04.2003 20:21:03
Katsokaa kaikkien starbojen (vaughan jne.) lempparikitaroita... ne on kaikki ihan mutkalla!

Tai Ynkän tai Hendrixin...hehe
hyvä minä.
slavery
13.04.2003 00:46:28
Asiahan on näinkin yksinkertainen, että otappa kätöseen vaikka pahvia (irtoaa esimerkiksi pahvilaatikon kyljestä, näitä saa ilmaiseksi kaupoista) ja toiseen käteen teippiä. Tämän jälkeen teippaat pahvin haluamallesi kohdalle, nyt voit kättää vaikka minkälaista solkea/vyötä eikä kitara naarmuunnu. Ajan kanssahan se pahvi kyllä kuluu puhki mutta eipä ole kallista matskua, voit siis edelleen soitella kitaraa niin paljon kun ikinä jaksat.
viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta...
A. Järvinen
13.04.2003 12:00:09
On teillä kyllä jutut! :)

Toinen asia mikä tuottaa koloja skittaan on hihnalukko, tahtoo kolista aina kun on irti.
vale
13.04.2003 12:11:05
Niin, sitten yks viä. Laittakaa kontaktimuovin pala takakanteen niin ei ainakaan vyö syö kitaraa... Itten oon kyllä sitä mieltä että kolhut ja käytön jälki tuo uskottavuutta ja omaa charmia soittimeen. Joidenkin Jazz-ukkojen trumpetit on tosi kuluneita ja mun mielestä siinä on asennetta tosin ei Jazzissa ittessään... You could be mine on muuten vitun hyvä biisi...
Rock n' Roll is only way to DIE
mikko1
13.04.2003 20:18:58
You could be mine on muuten vitun hyvä biisi...

totta...=)
hyvä minä.
jPekka
13.04.2003 22:34:42

Ongelman ratkaisuun on tasan kaksi vaihtoehtoa, ellet halua turmella kitaraasi teippi/ym. typerillä suojavirityksillä.:

-kitaraa lasketaan niin alas ettei vyönsolki kosketa sitä enää

... tai niin ylös ettei vyönsolki kosketa sitä enää...

-osta olkaimet! (tästä läpästä menee gramexit Saukille ja pikkuoraville, mutta mitä helvettiä - hehän ovat oikeassa!)

Toki! Pikkuoravilla oli totuus hallussa.

Lisää vaihtoehtoja:
- Hanki itsellesi kunnon southern rock -imagoon kuuluva kaljamaha, joka yltää vyönsolkea ulommas.
(Tästä syystähän minun soittimieni maalipinta on rikkumaton, vaikken southern rockia ole juuri koskaan soittanutkaan...)
- Vaihda solkivyö uuskansanmuusikko-imagoon kuuluvaan, omatekoiseen pirtanauhaan.
(Joiden tekeminen on mukavaa puuhaa, vaikka en olekaan itse pirtaani tainnut helskytellä kait viiteentoista vuoteen. Tallessa se silti on.)
- Kiinnitä kitaran taakse kaksipuolisella teipillä hiirimatto. Valitse sellainen kuvamatto, joka sopii bändisi tyyliin - jolloin näytät siltä kun olisit vain laittanut kitaraasi makean kuvan. Näin kuva on myös helposti vaihdettavissa, eri bändien ja musiikkityylien mukaan.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
kunnasja
14.04.2003 00:38:05
Soita selän takana... No eivaan, itelläni toimii toi "paita väliin"-juttu. Voithan tietysti soittaa JamesHetfieldiläisittäin niin kumarassa, ettei skeba ota kiinni kuin jalkoihisi.
Visit http://www.helionprog.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)