Aihe: Suurin, näyttävin ja mahtavin kivijalkakauppa
1 2 3
Kuha
18.08.2024 12:01:33

St paul's sound Nummelassa on mainio kauppa ja näyttävyyttäkin piisaa. Kitaravalikoima on suppea, mutta muu studio- ja äänentoistokamavalikoima on runsas.
Old Fenders never die
Mikko1978
18.08.2024 12:12:14
En lähtisi etsimään suurinta. Mun mielestä noissa isoissa on paljon epäkiinnostavaa tavaraa ja hyvin vähän kiinnostavaa. Tämä huipentui, kun kävin Sam Ashilla ja Guitar Centissä, enkä löytänyt oikein mitään mielenkiintoista. Pienemmät liikkeet, joissa on valikoima, kokeilumahdollisuudet ja palvelu kunnnossa, ovat mun makuun.
japetajasoi
18.08.2024 12:28:34
jogo3000: Tampereella Tammer-piano ja soitin on ollut mainio paikka tehdä kitaraostoksia. Löytyy hyvä valikoima ja mukavaa palvelua myös täällä. Muut Tampereen musaliikkeet on viellä kokematta. Siellä on kyllä tosi hyvin soitinliikkeitä.

Musiikkikauppana Tampereen musiikki on selkeästi Tampereen suurin. itse olen enemmän kitaraihmisiä ja sillä puolella Kaksi Kitaraa ja Kitarakuu ovat sitten kiinnostavimmat.

Muutenkin näkee nyt hankalina aikoina, että nuo selkeästi johonkin erikoistuneet kaupat ovat pitäneet hyvin pintansa ja nämä kaikille vähän liikkeet ovat enemmän vaikeuksissa niinkuin F-ketju tuntuu olevan.
Lawrence of Suburbia
18.08.2024 12:55:36
mpekkanen: Musikantti ja Soitin Jylhä

Miksei NHR tai AP osu paikalle sutkauttamaan tähän?
Pinewood
19.08.2024 09:09:23
Myös Power-Sound Somerolla on hyvä liike.

https://www.powersound.fi/
PIM
19.08.2024 10:41:52
japetajasoi: Musiikkikauppana Tampereen musiikki on selkeästi Tampereen suurin. itse olen enemmän kitaraihmisiä ja sillä puolella Kaksi Kitaraa ja Kitarakuu ovat sitten kiinnostavimmat.

Mites Nettikitara Kalevan puistokadulla? Melkein joka kerta jotain tarttunut mukaan, kun oon poikennut. Pari Jettiä, JS-400 ja JT-350, sekä Gear4Music 12 kielinen telecaster.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
@mikkis
19.08.2024 12:10:00
PIM: Mites Nettikitara Kalevan puistokadulla? Melkein joka kerta jotain tarttunut mukaan, kun oon poikennut. Pari Jettiä, JS-400 ja JT-350, sekä Gear4Music 12 kielinen telecaster.

Varmasti hyvä sekin. On selvästi pienin noista käytettyjä myyvistä Tampereella ja myy noita halvemman pään soittimia. Kaksi Kitaraalla vaihtuu eniten tuo käytettyjen valikoima ja siellä on aika laajasti laidasta laitaan noita eri hintaisia pelejä. Kitarakuulla sitten noita Vintagesoittimia eniten.
PIM
19.08.2024 12:26:29
@mikkis: Varmasti hyvä sekin. On selvästi pienin noista käytettyjä myyvistä Tampereella ja myy noita halvemman pään soittimia. Kaksi Kitaraalla vaihtuu eniten tuo käytettyjen valikoima ja siellä on aika laajasti laidasta laitaan noita eri hintaisia pelejä. Kitarakuulla sitten noita Vintagesoittimia eniten.

Hyvin ovat kyllä onnistuneet profiloitumaan palvelemaan eri asiakaskuntaa etteivät astu pahasti toistensa varpaille. Nyt näyttäisi Nettikitarassa olevan myös pari kalliimman pään kitaraa tarjolla.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
nightbird
19.08.2024 14:11:59 (muokattu 19.08.2024 14:12:23)
dDevil: Kivijalkakaupat, nuo vähin äänin katoavat putiikit. Mistä löytyy tässä maassa parhaimmat niin puitteiltaan kuin valikoimaltaan? Ihtekkin sortunut laiminlyönteihin, ja teen ostokseni 99,9% ns. sikana säkissä kuuntelemati ja kokeilemati. Ajattelin että olisi ehkä hyvä vähän suorittaa kotimaanmatkailua seuraavan kepukan hankinnan kohdalla, ja samalla esitellä myös velkaperilliselle millainen on oikia soitinkauppa. Hänellekin pitäsi löytää kuulemma keltainen basso, pahoitti mielensä kun menin talon ainoan basson myymään. :D

Täältä Oulun suunnalta ovat kaupat kadonneet, en tiedä räpiköikö F-musiikki vielä jonkun korttelin nurkassa?!?

Kokemuksia ja näkemyksiä, kiitos.

Elä panikoi vel'hyvä.Ohan siellä melkein paremmin kuin täällä ruuhkasuomessa.
Rovaniemi ( Musiikkikauppa.com), Tornio (Tornion Musiikki) ja pitkin pohjanmaata
on noita kauppoja. Googlea kehiin ja hae musiikkiliikkeet pohjois-suomi tai jotain muuta . Listaa varmaan löytyy, Musikantti on hyvä paikka Jyväskylässä, kyllä Eero sinulle kepin löytää.
Kivijalka
19.08.2024 14:21:19
Olisi mahtavaa jos Suomessa olisi jokin oikea kitaristien ilotalo: Kävin hiljattain Dedemsvaartissa Alankomaissa vierailemassa The Fellowship of Acoustics-'kartanossa' ja olo oli kuin Disneylandissa: Kolme kerrosta täynnä toinen toistaan prameampia kitaroita ja henkilökunta tarjoamassa ensimmäiseen hengenvetoon virvokkeita ja toiseen 100-vuotiasta Gibsonia testattavaksi.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
19691970
19.08.2024 16:39:25
Kivijalka: Olisi mahtavaa jos Suomessa olisi jokin oikea kitaristien ilotalo: Kävin hiljattain Dedemsvaartissa Alankomaissa vierailemassa The Fellowship of Acoustics-'kartanossa' ja olo oli kuin Disneylandissa: Kolme kerrosta täynnä toinen toistaan prameampia kitaroita ja henkilökunta tarjoamassa ensimmäiseen hengenvetoon virvokkeita ja toiseen 100-vuotiasta Gibsonia testattavaksi.

Fellowship of acousticsilla on myös netistä tilatessa mainio asiakaspalvelu ja erittäin sujuvat takuuvaihdot
WanhaWetäjä
19.08.2024 17:32:59

Kivijalka: Olisi mahtavaa jos Suomessa olisi jokin oikea kitaristien ilotalo: Kävin hiljattain Dedemsvaartissa Alankomaissa vierailemassa The Fellowship of Acoustics-'kartanossa' ja olo oli kuin Disneylandissa: Kolme kerrosta täynnä toinen toistaan prameampia kitaroita ja henkilökunta tarjoamassa ensimmäiseen hengenvetoon virvokkeita ja toiseen 100-vuotiasta Gibsonia testattavaksi.

Tutkailin ihmetellen Nashvillessa sijaitsevaa pelkästään vasurikitaroita myyvän liikkeen sivustoa, n. 900 vasurikitaraa, liekö nuo kaikki olemassa testattavaksi asti, olisihan se aikamoista nannaa umpivasurille.

Treelta löytyy vasureita testiin kolmesta suurimmasta kivijalasta pari/myymälä, se ei ole paljoa se ja noistakin suurin osa ns halpiksia, joko tele tai stratotyyppisiä peruskeppejä.
Musacornerille plussat selkeestä sivustosta josta löytää helposti vasuritarjonnan koska se on omana osionaan.

Yleisesti ottaen tarjonta vasureille on aika suppeaa Suomessa joten mahtavimman kivijalan nimeäminen on aika mahdotonta jos kriteerina on pelkästään kitarat ja kitarakamat.

Mulla on todella pitkä asiakassuhde Treen Musiikkiin joten nostan sen siinä suhteessa ykköseksi vaikkei se ehkä se suurin ja mahtavin olekkaan. Soitan myös kiippareita joten arvostan sellasta puljua jossa on myös tuon alueen osaajia myyjissä.

Eikä voi vähätellä sitä että pyörin tuolla jo teini-ikäisenä 70-luvun alussa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
mpekkanen
19.08.2024 20:58:19 (muokattu 19.08.2024 21:16:34)
WanhaWetäjä: Tutkailin ihmetellen Nashvillessa sijaitsevaa pelkästään vasurikitaroita myyvän liikkeen sivustoa, n. 900 vasurikitaraa, liekö nuo kaikki olemassa testattavaksi asti, olisihan se aikamoista nannaa umpivasurille.

Treelta löytyy vasureita testiin kolmesta suurimmasta kivijalasta pari/myymälä, se ei ole paljoa se ja noistakin suurin osa ns halpiksia, joko tele tai stratotyyppisiä peruskeppejä.
Musacornerille plussat selkeestä sivustosta josta löytää helposti vasuritarjonnan koska se on omana osionaan.

Yleisesti ottaen tarjonta vasureille on aika suppeaa Suomessa joten mahtavimman kivijalan nimeäminen on aika mahdotonta jos kriteerina on pelkästään kitarat ja kitarakamat.

Mulla on todella pitkä asiakassuhde Treen Musiikkiin joten nostan sen siinä suhteessa ykköseksi vaikkei se ehkä se suurin ja mahtavin olekkaan. Soitan myös kiippareita joten arvostan sellasta puljua jossa on myös tuon alueen osaajia myyjissä.

Eikä voi vähätellä sitä että pyörin tuolla jo teini-ikäisenä 70-luvun alussa.

Vähän menee ohi aiheen, mutta onko vasuri kiippareita olemassa, vai haittaako se siinä. En muista ainakaan nähneeni.
fridgebuzz
19.08.2024 21:04:37

Lawrence of Suburbia: Miksei NHR tai AP osu paikalle sutkauttamaan tähän?

Ihan hyvä ettei. Täällä on aivan tarpeeksi hävettävän tylsää mukahauskaa ikivanhaa m.net-läppää joka toisessa ketjussa muutenkin.
phiit
19.08.2024 23:37:21
Ainoa oikea elossa oleva kivijalkakauppa on Mähösen Musiikkikauppa Iisalmessa https://mahosen-musiikkikauppa3.webnode.fi/
Rämppy
20.08.2024 10:03:51
Helsingissä DLX on ainakin suuri. Mahtavuudesta en tiedä, kun harvakseltaan siellä käyn. Tarvikkeita ja halutunpaksuisia kieliä olen sieltä aina löytänyt toisin kuin F-musiikista.
Tulin, näin, soitin.
dajackal
20.08.2024 11:50:29
phiit: Ainoa oikea elossa oleva kivijalkakauppa on Mähösen Musiikkikauppa Iisalmessa https://mahosen-musiikkikauppa3.webnode.fi/

Nyt on kunnollista.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
Sabbathologist
20.08.2024 21:49:05 (muokattu 20.08.2024 21:50:07)

gazorlac: Viimeksi kun äffässä kävin niin eivät saaneet edes moroa ulos suusta. Eipä tuolla tee mieli asioida kuin hätätilanteessa.

Sama. Tuntuu siellä asioidessa ihan kuin ne myyjät ajattelisi ''mitähän vittua tuokin täältä hakee, eiks toi pelle osaa tilata netsusta...''.
Progorava
21.08.2024 09:31:19
Sabbathologist: Sama. Tuntuu siellä asioidessa ihan kuin ne myyjät ajattelisi ''mitähän vittua tuokin täältä hakee, eiks toi pelle osaa tilata netsusta...''.

Ainakin Vantaan fasulla se vaan nyt kuuluu asiakaselämykseen, että myyjää häiritessä on huono omatunto.

Viimeksi en edes maksanut luottokortilla. Hyvä etteivät ulos heittäneet.

Hintoja saa myös hakemalla hakea. Selkeä viesti on, että siihen puljuun tuodaan vain rahaa, ei kysymyksiä.

Persaukiset pysyköön torilla. Siellä on yleensä palvelukin paljon parempaa :)
Rämppy
21.08.2024 10:55:06 (muokattu 21.08.2024 11:01:18)
Jos kehumaan ruvetaan niin Kouvolan musiikki on hyvä puoti, vaikka ei olekaan Suomen suurin ja näyttävin megastore. Valikoimaa on ihan mukavasti ja palvelu erinomaista. Kieliä ja tarvikkeita on aina hyvin hyllyssä. Onko niin että on nykyään ainoa soitinkauppa Kaakkois-Suomessa?
Tulin, näin, soitin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)