Aihe: Mikkien vaihdon kustannukset 1 2 | |
---|---|
![]() 10.03.2016 14:34:59 (muokattu 10.03.2016 14:36:36) | |
Minulta velotettiin 120eur vaikka vein tyhjän pleksin jossa oli kaikki (varmasti oikeat) komponentit kiinni asennettuina. Eli pelkkä juotostyö + pleksin asennus + kielten asennus ja viritys (toin kieletkin mukanani) maksoi 120eur. Ainoa extra tuossa oli kaulahumpparin splittaus push-pull potilla. Homma vielä viivästyi kahdella viikolla. Pitäisikö vaihtaa seppää? Nyttemmin olen opetellut itse juottamaan hankalammatkin setupit ja olen ollut tyytyväinen. Vituttaahan se joka kerta silti ruveta kolvailemaan kun voisi käyttää saman ajan soittamiseen. Hyvät työkalut ovat muuten kaiken A ja O. Edit: tuo 120egeä oli etukäteen sovittu hinta. Eikhän se vähempiki olis riittäny.. | |
![]() 10.03.2016 15:51:59 | |
finlanderr: Hyvät työkalut ovat muuten kaiken A ja O. Tämä on minusta tärkein asia mikäli lähtee itse juottamaan, itse työt ei niinkään ole hankalia mikäli osaa lukea kytkinkaavioita. Esimerkiksi sähköjuttuihin riittää melko pienitehoinen kolvi luokkaa 15 wattia, tinasta en sen tarkemmin osaa sanoa mutta tinaimuri on erittäin kätevä apuväline. | |
![]() 10.03.2016 15:59:26 | |
tuskiz: Tämä on minusta tärkein asia mikäli lähtee itse juottamaan, itse työt ei niinkään ole hankalia mikäli osaa lukea kytkinkaavioita. Esimerkiksi sähköjuttuihin riittää melko pienitehoinen kolvi luokkaa 15 wattia, tinasta en sen tarkemmin osaa sanoa mutta tinaimuri on erittäin kätevä apuväline. Voi olla vähän "pienitehonen" tuo 15 W potikan kuoriin maadoituksia kiinni juotella.. Mutta tosiaan, ei siellä noin muuten mitään 150 W kattopeltimiehen talttapää-kolvia auta käyttää. Silloin kun noita tuli enemmälti tehtyä noita sähköjuttuja, mulla oli Oryxin asema ja Antexin 15 W pikkukolvi. Jos yhtään enemmälti meinaa noita elektroniikkajuttuja tehdä, niin kunnollinen juotosasema on ehdoton. Sitten riippuu ihan, mille hintaluokalle lähtee. Auttavasti jollain halvemmallakin asemalla tulee juttuun. Mikäli yhtään enempiä tekee, lähtisin kyllä ihan Weller-linjalle...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 10.03.2016 16:00:11 | |
Moi. finlanderr: Minulta velotettiin 120eur vaikka vein tyhjän pleksin jossa oli kaikki (varmasti oikeat) komponentit kiinni asennettuina. Homma vielä viivästyi kahdella viikolla. Pitäisikö vaihtaa seppää? Edit: tuo 120egeä oli etukäteen sovittu hinta. Eihän tuo tietysti kaikkein halvin seppä varmastikaan ollut, muttei yhtä varmasti kalleinkaan. Ja etukäteen kun hinnasta sovitaan, ja siinä jopa pysytään, eikä viivästyskään ollut kahta viikkoa pidempi, pitäisin ihan kohtuullisena diilinä. Omasta mielikuvasta nuo kuitenkin aina ovat kiinni. Jos tuntee saaneensa vaihdon välineelleen vastinetta, diili oli hyvä, jos ei tunne saaneensa, niin eipä tainnut olla. Kaikessa kaupankäynnissähän tilanne on ihan tismalleen sama. Alkuun huonolta tuntuva diili voi myös pidemmän päälle muotoutua erittäinkin hyväksi ja tietenkin päinvastoin kans. Ideaalitapauksia tuskin tänäkään päivänä juuri sattuu kohdalle. Ennenvanhaan kahden viikon myöhästymisen saattoi laskea etuajassa valmistumiseksi ;). Hankalimpia ovat tapaukset joihin itsekin myönnän syyllistyneeni, sovitaan että homma tehdään kun keretään, ja hinnasta sovitaan sitten kun työ on tehty. Eittämättä vähän hankalammista ja mystisemmistä korjauksista on kuitenkin usein kyse. Ei suoraviivaisesta mikkien kolvauksista ja kasauksesta. Eikä itse tehtyjen mikkiasennusten korjailemisista, jotka IHAN OIKEASTI voivat mennä todella pahasti bärsiilleen, ainakin jos viaksi lasketaan syvä hiljaisuus vaikka mitä tekisi ;). Hivenen kankea (tai turhan joustava, miten nyt sattuu asian ajattelemaan) kummallekin osapuolelle kuitenkin moinen järjestely. T:Samuli | |
![]() 13.03.2016 09:59:44 | |
Jaahas, onkin ilmeisesti vähän työläämpi operaatio kuin mitä alunperin arvelin. Kiitoksia kumminkin vinkeistä, osaanpahan varautua korkeampiin kustannuksiin, mikäli passiivit vaihdatan. Voi tosin olla, että tämän tietopaketin myötä laitan tuon parisataa euroa suosiolla vaikka vahvaribudjetin jatkoksi ja katselen mikkien vaihtoa vähän myöhemmin. | |
![]() 13.03.2016 10:15:52 | |
finlanderr: Minulta velotettiin 120eur vaikka vein tyhjän pleksin jossa oli kaikki (varmasti oikeat) komponentit kiinni asennettuina. Eli pelkkä juotostyö + pleksin asennus + kielten asennus ja viritys (toin kieletkin mukanani) maksoi 120eur. Ainoa extra tuossa oli kaulahumpparin splittaus push-pull potilla. Homma vielä viivästyi kahdella viikolla. Pitäisikö vaihtaa seppää? Nyttemmin olen opetellut itse juottamaan hankalammatkin setupit ja olen ollut tyytyväinen. Vituttaahan se joka kerta silti ruveta kolvailemaan kun voisi käyttää saman ajan soittamiseen. Hyvät työkalut ovat muuten kaiken A ja O. Edit: tuo 120egeä oli etukäteen sovittu hinta. Veitkö Musiteciin? | |
![]() 13.03.2016 12:53:38 | |
j.heisi: Voi tosin olla, että tämän tietopaketin myötä laitan tuon parisataa euroa suosiolla vaikka vahvaribudjetin jatkoksi ja katselen mikkien vaihtoa vähän myöhemmin. Ihan järkevää. Voit kokeilla säätää niitä mikkejä myös eri tasoille koska sekin vaikuttaa soundiin, eli alemmas tai ylemmäs. Stratossa pitää olla iso lapa! | |
![]() 13.03.2016 14:35:25 | |
finlanderr: Minulta velotettiin 120eur vaikka vein tyhjän pleksin jossa oli kaikki (varmasti oikeat) komponentit kiinni asennettuina. Eli pelkkä juotostyö + pleksin asennus + kielten asennus ja viritys (toin kieletkin mukanani) maksoi 120eur. Ainoa extra tuossa oli kaulahumpparin splittaus push-pull potilla. Homma vielä viivästyi kahdella viikolla. Pitäisikö vaihtaa seppää? Nyttemmin olen opetellut itse juottamaan hankalammatkin setupit ja olen ollut tyytyväinen. Vituttaahan se joka kerta silti ruveta kolvailemaan kun voisi käyttää saman ajan soittamiseen. Hyvät työkalut ovat muuten kaiken A ja O. Edit: tuo 120egeä oli etukäteen sovittu hinta. Sikahinta, ei voi muuta sanoa :( ja ei tuossa saa mitenkään tuntia pitempään edes aikaa tuhlattua. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)