Aihe: Tokai Japan "laatu"
1 2 3
p130
02.06.2013 11:32:32

Ziggy Bubba: Nyt kaipaisin minäkin niitä kuvia laitteesta. Kummallinen tarina.

Paskoista löytyy harvemmin kuvia. Olihan jokin aika sitten eräässä liikkeessä Gibson, jonka kansi oli ladon seinästä repäisty ja muutenkin susipaska. Ei irronnut kuvia tai tietoa missä liikkeessä moista saa käydä ihmettelemässä.

Jos on niin huono kuin väitetään, aloittajan pitäisi ongelmitta saada kuvia esille. Sitä odotellessa...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jii-Gee
02.06.2013 17:59:48

blues guitar: Kavari osti kitaran testaamatta, koska nettifoorumilla oli kerrottu sen olevan hyvä!!?

No näitä nyt saa lukea hei ostin -ketjussa harva se pvä.

"Niin minäkin sit päätin liittyä joukkoon ja hankin sen xxl-persevibraattorin koska kaikki täällä näitä kehuu.. ja tää on muuten ihan tosi kiva ja hyvä !! p.s. paljoks näistä muuten saa käytettynä.. (??)"

No joo...ei kukaan voi olla niin tyhmä?

Ai jaa..
blues guitar
02.06.2013 20:11:19 (muokattu 02.06.2013 20:21:38)

Jii-Gee:

Ai jaa..

Jep. Edes hevosmiesten tietotoimisto ei ole niin epäluotettava tietolähde kuin nettifoorumit.

Foorumeille pätee sama kuin meille Savolaisille. Vastuu on kuulijalla (lukijalla).
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
LaMotta
02.06.2013 21:10:11

Japanilaisia Tokain LesPauleja ei ole koskaan sattunut uusia useampia tutkittavaksi, joten en mene niiden yleisestä laadusta mitään sanomaan. Korealaisia vastaavia kerran tutkiskelin puolenkymmentä eräässä liikkeessä ja niiden perusteella näytti siltä, että tosi tarkkana täytyy olla kaulojen suhteen. En muista oliko niissä yhtään täysin suorakaulaista.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Entropia666
03.06.2013 00:00:08

blues guitar: Jep. Edes hevosmiesten tietotoimisto ei ole niin epäluotettava tietolähde kuin nettifoorumit.

Foorumeille pätee sama kuin meille Savolaisille. Vastuu on kuulijalla (lukijalla).

Jep, mutta toisaalta taas myös nettifoorumeilla lepää uskomaton määrä tietotaitoa, osaamista, kokemusta ja näkemystä jota on erittäin vaikea koota mihinkään muualle samoissa määrin saati sitten yhtä helposti saataville.

ite tosiaan oon ostanu 5 kitaraa testaamatta nettisuosituksien perusteella ja eipä ole hirveästi harmittanut. Samoilla vauhdeilla on menny pari vahvaria, vitullinen läjä speduja ja muuta käytännön romua.
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
mpekkanen
03.06.2013 03:04:13
Old Joe: Kivijalkaliikkeestä ostossa on se hyvä, että tuotteella on takuu. Ei ole tarkoitus että asiakas joutuu nauhoja hiomaan, tai jtkn muuta radikaalia. Tietenkin on mahdollista että olet saanut alennuksen, joka kattaa nuo epäkohdat. Se taas pitäisi olla tiedossasi.

Tosin takuu taitaa loppua siinä kohtaa jos asiakas on tehnyt omia puu, metalli, sähkö tai hionta hommia kitaraan. Eli mitään ei ole enää tehtävissä,ikävä kyllä.

Itse en kyllä usko koko tarinaan, mutta kyllähän tänne näitä juttuja mahtuu.
blues guitar
03.06.2013 05:40:17

Entropia666: Jep, mutta toisaalta taas myös nettifoorumeilla lepää uskomaton määrä tietotaitoa, osaamista, kokemusta ja näkemystä jota on erittäin vaikea koota mihinkään muualle samoissa määrin saati sitten yhtä helposti saataville.

ite tosiaan oon ostanu 5 kitaraa testaamatta nettisuosituksien perusteella ja eipä ole hirveästi harmittanut. Samoilla vauhdeilla on menny pari vahvaria, vitullinen läjä speduja ja muuta käytännön romua.

Totta myös tämäkin. Vaikeutena vain on poimia tuo tieto kaiken rölötyksen seasta.

Itsekin ostin mm. MPSHOD pedaalin pelkästään tämän foorumin suositusten perusteella ja tyytyväinen olen ollut.

Vielä tähän kyseiseen tapaukseen:
Vaikka näitä Tokain Japanilaisia kitaroita pidetään yleiseisesti ihan laadukkaina kitaroina, niin varmaan myös niissä kuten kaikissa muissakin kitaroissa on ns. maanantaikappaleita, joten testata täytyy.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Rämppy
03.06.2013 09:20:57
Mulla oli aikoinaan japanialainen Gold Top Tokai Lespa, jossa kaula veti hieman propellille. Saatiin kompensoitua nauhoja hiomalla, mutta vähän epästabiili tuo kaula oli. Toinen vika samaisessa kepissä oli, että bodyn takapuolen lakkaus alkoi kuplia ja irtoili aika ruman näköisesti. Muuten ihan ok, tosin mikit olivat tuhnut. Keskimäärin Tokain laatu on mun kokemuksen mukaan ihan hyvää, mutta kyllä tälläkin merkillä huteja ja akanoita löytyy.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gabe
03.06.2013 22:59:40
Ei taida kuvaa tulla. :/
Exhausted
03.06.2013 23:20:44

Ostin vuonna 2007 Helsingin Musamaailmasta Tokai SG:n. Liikkeessä oli kolme eri yksilöä, ja sain testata kaikkia kolmea rauhassa suljetussa tilassa vahvarin kanssa ja hihnaan kytkettynä. Löysinkin niistä selvästi parhaan yksilön. Sitten jätin kitaran vielä säädettäväksi oikeiden kielien ja vireen mukaiseksi. Tämä soitin on ollut paras omistamani kitara, eikä mitään vikoja ole ilmaantunut.
rheinone
04.06.2013 00:51:10 (muokattu 04.06.2013 00:55:16)
Vetiks Nikki nyt sitte jaappanin vai indokiinan Toksuilla?

Ku on tarpeeks substanssia soitossa, Toksu menee täydestä ku väärä raha.

Ei tää veto tee oikeutta, mut jengi tietää mist mä puhun...

http://www.youtube.com/watch?v=afKFreAraCQ
Wradlin
04.06.2013 11:37:47
Gabe: Ei taida kuvaa tulla. :/

Harvoinpa näistä tulee. Tuli mieleen se tapaus joka meni tyyliin "kaverilla oli custom gibsoni joka oli jätetty pleksin alta maalaamatta" eikä siitäkään sitten kuvia tainnut tulla.
Gabe
04.06.2013 12:18:01
Wradlin: Harvoinpa näistä tulee.

Jep, en ymmärrä mitä joku saa irti tällaisesta.
Numb
04.06.2013 12:25:45

Onhan niistä Gibsoneista aika roiseja kuvia ollutkin. Ei tämä Gibsonin QC:n arvostelu ihan tyhjästä revittyä ole, joskin vähän suurenneltua merkitykseensä nähden joskus.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
aristoteles666
04.06.2013 12:46:35

rheinone: Vetiks Nikki nyt sitte jaappanin vai indokiinan Toksuilla?

hyvä bändi.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Morri
04.06.2013 18:55:50
En ymmärrä, joku ostaa KOKEILTUAAN keturallaan olevan yksilön ja itkee sitten täällä kaikille...?? Tyhmyydeksi (tai trolliksi) tuota tietysti pahasisuisimmat voisivat kutsua.

Ja aivan turha tähän yksilön perusteella on tietysti lähteä puolustelemaan brändiä, mutta silti sanon, jotta kolme Japsi-Tokai Lespaa olen omistanut ja kaikki enemmän kuin kelvollisia soittimia ovat olleet, jopa ajaneet edelle ostettavaksi suunnitelluista "real deal-vehkeistä"... ;) Mutta elkee kuitenkaan G-miehet suuttuko (once again) ;)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
mpekkanen
04.06.2013 19:02:51
Morri: En ymmärrä, joku ostaa KOKEILTUAAN keturallaan olevan yksilön ja itkee sitten täällä kaikille...?? Tyhmyydeksi (tai trolliksi) tuota tietysti pahasisuisimmat voisivat kutsua.

Ja aivan turha tähän yksilön perusteella on tietysti lähteä puolustelemaan brändiä, mutta silti sanon, jotta kolme Japsi-Tokai Lespaa olen omistanut ja kaikki enemmän kuin kelvollisia soittimia ovat olleet, jopa ajaneet edelle ostettavaksi suunnitelluista "real deal-vehkeistä"... ;) Mutta elkee kuitenkaan G-miehet suuttuko (once again) ;)

Minusta tässä on vielä hupaisaa se että kaveri ei vienyt soitinta takaisin vaikka siinä varmasti olisi ollut jonkinlainen takuu.
Hän päätti itse alkaa hiomaan nauhoja ja tekemään muutostöitä jolloin sillä takuullakaan ei tee enää mitään.
p130
04.06.2013 19:03:37

Se "alkuperäinen" lienee kasarikamaa, -84 tai uudempi. Jossain olen törmännyt väitteeseen, että siitä olisi uudempi replica Musamaailman sponsoroimana (Warmothin palikoista?).

Uudemmasta vain muistikuvia jostain, joku ehkä tietää paremmin. Ainakin kaksi F-lapaista mustaa toksua Nikillä on kuitenkin käytössä
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Gabe
04.06.2013 19:07:57
mpekkanen: Minusta tässä on vielä hupaisaa se että kaveri ei vienyt soitinta takaisin vaikka siinä varmasti olisi ollut jonkinlainen takuu.
Hän päätti itse alkaa hiomaan nauhoja ja tekemään muutostöitä jolloin sillä takuullakaan ei tee enää mitään.

Minusta itkeminen on aivan turhaa etenkin kun kitaran myyneelle liikkeelle ei edes annettu minkäänlaista tilaisuutta korjata asiaa, siis mikäli koko kitaraa on ylipäätään ostettu. Haiskahtaa vähän trollilta.
phiit
04.06.2013 19:24:43

Ei kummallakaan..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)