oksatboys 22.07.2009 13:29:44 | |
---|
Antti1: Itseasiassa tuosta tulikin mieleeni. Joku oli kehitellyt aikoinaan kaupallisenkin version tuosta mun mainitsemastani potikanpyörityspolkimesta. Siinä on kiikkulauta, joka ohjaa vaijeria. Vaijerin toinen pää sitten taas kiinnitetään suoraan potikan akseliin ja tälleen voi jalalla ohjata mitä tahansa potikkaa. Sillä onnistuu masterit, kaiut, tonet ja ties mitä. :D http://www.thomann.de/fi/tip_3rd_hand.htm tuossahan tuo. On muuten vehkeellä hintaa, jos sitä oikeesti kokeilis tehdä itse tuommoisen. ringmodulator piristää kummasti! |
Da Make 22.07.2009 13:42:55 (muokattu 22.07.2009 14:42:55) | |
---|
Avaruus/Psychedelia: Delay, Dist, Phaser, Reverb, POG ja Wah (lennossa säädettäväksi filtteriksi, ei whakuwhakuun). |
latuska90 22.07.2009 14:41:20 | |
---|
Kompressori ja kaiku on mun mielestä ne jokamiehen välineet. Kaikupedaali vain, jos vahvistimessa itsessään ei ole hyvää jousi- tai putkikaikua. Säröjä nyt on monenlaisia eri musatyyleihin, mutta nuo kaks luulis olevan ne "Must Have" -polkimet, jotka hyvin monen kitaristin luulisi tarvitsevan. Ainakin minä tarvitsen. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
Deranged 22.07.2009 16:12:58 | |
---|
Orne: Niin kuin otsikko sanoo niin olisiko mielipiteitä pedaalieista jokta ovat niin sanotusti "must have" tavaroita? Boss SD-1 ja Korg DT-10. |
McNulty 22.07.2009 16:25:37 (muokattu 22.07.2009 16:26:22) | |
---|
Mikähän näissä listauksissa jengiä viehättää? En tiedä mutta panostetaan nyt omat viisi eurocenttiä ennenkö tulee AB Lukko OY:stä päähän. Jos ensin puhutaan tärkeimmästä efektistä, niin itselleni onpi varmaankin särö. Useinhan tuota ei "efektiksi" lasketa sen ollessa niin standardoitunut vahvistimiin toiseksi kanavaksi tms. Paikoitellen toki käytän overdrive/distortion/fuzz-pedaalejakin, mutta kyllä mun silti täytyy itselleni tärkeimmäksi tai "must have" pedaaliksi valita nimenomaan pedaalikäyttöinen viritysmittari, jonkinlainen delay jolla saa tilaa soundiin sekä chorus. Hyvän choruksen löysin Voodoo Lab Analog Choruksesta. Hyviä delayrasioita minulla on kaksi, eli t.c.Electronic ND-1 Nova Delay ja T-Rex Reptile Delay. Paremmuutta en osaa delay-spedujen välille tehdä sillä kummatkin ovat hyviä omalla tavallaan. Nova Dilsassa on muistipaikkoja useammalle omalle suosikkidelaylle. T-Rexissä taas pirun hyvä "vintage-soundi" Novan ollessa modernimpi (vaikka siinäkin on analog ja tape-moodit). Viritysmittarina minulla toimii Korg PB-01 PitchBlack. Se ei kuitenkaan ole ainoa "must have" viritin, vaan kyllä minulle kelpaisi Peterson StroboStomp tai Bossin TU-2 myös. Pääasia että virittäminen on selkeää... Siispä... MUST HAVE: tuner, chorus & delay (or two). Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
wavelength 22.07.2009 21:35:53 | |
---|
EQ ja viritysmittari. En tiedä mistä puhun. |
T-Stag 23.07.2009 14:16:25 | |
---|
Overdrive pedaali kyllä on aika yleismaailmallinen juttu, ei tule hirveästi mieleen soittajia, jotka eivät edes jonkinlaista käytä. Ne, joiden särö tulee vahvistimesta? Joo joo, halpa on... |
Artist 23.07.2009 21:17:44 (muokattu 23.07.2009 21:23:02) | |
---|
T-Stag: Ne, joiden särö tulee vahvistimesta? Joo joo, halpa on... Aika monet käyttävät sen vahvistimen särön kanssa jonkinlaista overdrivepedaalia, oli minun pointtini. Mut ihan miten vaan, ei kaikki soita säröllä alkuunkaan. Joten eipä sekään mikään must have juttu ole, niin kuin ei mikään muukaan tässä ketjussa mainittu. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
wavelength 23.07.2009 22:17:23 | |
---|
Artist: Mut ihan miten vaan, ei kaikki soita säröllä alkuunkaan. Joten eipä sekään mikään must have juttu ole, niin kuin ei mikään muukaan tässä ketjussa mainittu. Kuten Remu aikanaan sanoi, helkamat helvettiin ja Pirkko parturiin... En tiedä mistä puhun. |
teline 24.07.2009 12:28:41 | |
---|
Itse en enää juuri soittele ilman Bossin TU-2 viritintä ja 808-modilla varustettua Ibanezin TS-7 spedua. Joskus aikoinaan käytin rankasti myös tota Bossin GE-7 EQ-pedaalia, mutta nyt jäänyt jostain syystä hiljasemmalle käytölle. Pitänee tutustua uudelleen. En Kerro |