Yrms 13.10.2008 14:37:41 | |
---|
^Itse olen onnistunut katkomaan vaan D-kieliä :| Jotenkin tuota mäiskii kestävyyteensä nähden turhan kovaa www.mikseri.net/blindways |
Nacher 13.10.2008 14:51:41 | |
---|
Itse en ole ikinä viiden vúoden DR-käytön aikana saanut yhtään kieltä poikki. Yhtään Elixir-settiä en ole ehtinyt vaihtamaan, ennen kuin jokin kieli on taasen katkenut. Samaten D'addariot menevät poikki ekassa divebombissa. |
Kiinankeisari 13.10.2008 14:55:19 (muokattu 13.10.2008 14:56:49) | |
---|
GHS:siä oon käyttänyt vuosia ihan jo niiden edullisuuden takia, olisko kaks tai kolme menny poikki koko aikana, viimeiseen puoleentoista vuoteen ei tasan yhtään. ernien pallot on kyllä hyviä mutta aika hintavahkoja, tattarioita on joskus ollu -->naps poikki, fenderin kielet tuntuu ihan kaheksankulmaisilta... mitähän vielä? dean markleytä pitäis kokeilla, vaikka onkin vähän kalliimpi. EDIT: jaa tämä olikin DR:n kielistä, akkarissa ollu muutama setti ja oli kyllä hyviä, eikä ees noita paljon puhuttuja ongelmia ollu niissä paketeissä. tyyriitä kyllä nuokin. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Veli 13.10.2008 18:50:24 (muokattu 13.10.2008 18:52:13) | |
---|
Olen käyttänyt vuosia DR:n kieliä, mutta viimeisimmät kolme settiä ovat olleet intonaatio-ongelmaisia. DR:ien päivät alkavat olla meikäläisen kitaroissa luetut. Sääli, että tuntumaltaan yhtä hyviä settejä tahtoo olla vaikea löytää. DR:ään päädyin aikoinaan kokeilemalla ainakin D'addariot, GHS:t, Ernie Ballit ja Fenderin sekä Gibsonin setit. Nyt on Elixirit testissä, mutta vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa jäävätkö käyttöön. Kestävyys DR -kielissä on tosin ollut kyllä hyvä. En muista että viimeisen viiden vuoden aikana olisi mennyt kuin yksi kieli poikki. |
Semjon 13.10.2008 21:16:06 | |
---|
Hmm, mitäköhän DR:iä mulle on jo muutamia vuosia myyty, kun eivät katkeile, säilyttävät soundin raikkaana runsaankin soiton jälkeen ja intonaatiokin on setin vaihdon jälkeen tarkistettaessa niil jang -asteikolla ihan jees. Keikkoja soitan kymmeniä vuodessa, enkä muista viime vuosina sähkiksistä katkenneen kuin kielen-kaksi... Tosin vaihdan uudet kielet aina parin-kolmen kuukauden välein. "I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan) |