itse tykkään electro harmonixin kielistä, tosin käyttökokemusta ei kovin pitkältä ajalta. kirkas soundi, helppo venytellä, halpa hinta (3 euroa setti uraltonesta). käytän standardiviritystä, |
Optima Gold. Kielien päällä olevien kultauksen ansiosta kieliin eivät tartu sormien hiki ja sen mukanaan tuomat epäpuhtaudet. Optimoiden on sanottu kestävät 3 kertaa sen verran mitä tavalliset kielet. Itse olen käyttänyt niitä 80-90 -luvun vaihteesta saakka silloin, kun ne tulivat markkinoille Maxima -nimellä. Niin, ja nuo kielet soundaavat kirkkaamalle kuin esim. jotkut D'Addariot. Viimeisin mulla olleen (kauan sitten) D'Addarion kielisetin kirkkaus kesti mulla 3-4 tuntia jatkuvaa soittamista, sen jälkeen niiden soundi "kuoli". Tämän jälkeen en ole enää käyttänyt D'Addarion kieliä, enkä käytä. Ainoa ongelma noissa Optimoissa on se, että niitä ei saa seiskakieliseen. Sen takia olen joutunut käyttämään seiskakielisissä GHS Boomerseja 0.09-0.58. Eivät ole todellakaan Optiman tasoiset kielet, mutta tuo setin mitoitus on itselleni parhaiten sopiva noista valmiista seiskakielisten seteistä. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
.... tuntuvat vaan aika nopeasti menevän loppuun, pari viikkoa ja pakko vaihtaa..... Kui? Itsellä ollut kitarassa yli puoli vuotta GHS:sät, eikä mitään vaihtamisen tarvetta ole ollut. Soundin huonontumista ei ole juurikaan tapahtunut. Tiedä sitten, ehkä mulla on vaan sattunut hyvä setti kohdalle. |
oikeasti elixirit kestää pitempään ja loput sitten makuasioita. No tämä taas riippuu monesta tekijästä. Kuinka paljon soitat, kuinka kovaa sie rämpytät, kuinka nopeasti sie rämpytät...etc etc. Khamoun evripadi lets tuusimuusii.... |