Aihe: varoituksensanoja Thomannin toiminnasta
1 2 3 4 5
Beelsebub
18.04.2008 11:16:43
Thomannin palautukset hoitaa UPS, ja se lukee oikein selkeästi niissä mukana tulevissa lipareissa. Itse kun sinne jouduin palauttamaan, niin UPS haki tavaran kotoa, ja toi sitten korjattuna takaisin kotiin. Eikä maksanut mitään. Minusta se on hyvää palvelua.

Ei se ihan selvästi lukenut. Tai ainakaan minä en osannut lukea niitä. Ihan hienosti osasin kyllä täyttää sen keltaisen lapun ja paketoida paketin, mutta olin kyllä itse siinä uskossa että Thomannin palautukset toimisivat postin kautta. Postin kauttahan ne paketit tulivatkin.

Sen osasin kuitenkin lukea että palautuksissa kannattaa ottaa ensin yhteyttä Thomannin palautusosastulle ennen tuotteen palauttamista. Ainut miinus Thomannin toiminnassa itseni kohdalle on tähän mennessä se että ensimmäiseen sähköpostiin koskien palautusta ei vastattu ollenkaan ja jouduin tiedustelemaan asiaa heiltä uudelleen. Tämän jälkeen vastaus muutaman päivän päästä ja UPS:n auto olisi ollut jo samana päivänä valmiina paketin hakuun. Vielä kun nuo UPSin ihmiset oppisivat käyttämään puhelinta niin säästyisi molempien osapuolien hermot ja aikaa.

Ei minulla ainakaan tulisi mieleenkään alkaa maksamaan itse postimaksuja ennen kuin otan selvää firman asiakaspalautuskäytännöistä.
Numb
18.04.2008 11:19:54

palautuksissa kannattaa ottaa ensin yhteyttä Thomannin palautusosastulle ennen tuotteen palauttamista.

Jesh, näinpä juuri.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Wahi
18.04.2008 11:24:30
No huhhuh. Turha alkaa valittamaan jos on itse mokannut (ei ole lukenut Thomannin ohjeita). Ja miten tuotteet on todettu kelvottomiksi? Ja ehkä se 1,5kk johtui siitä, että tuotteen varastotilanne on ollut mitä on.
Shine on you crazy diamond
Borlag
18.04.2008 11:27:38

Ja tuosta huonosta laadusta se että jos joku liike myy uutta kitarapakettia 100e pintaan (olettaen että bentonin paketti), niin tuskin sieltä mitään hyvälaatuista tuotetta voi odottaakkaan.
Musiikkiromppeiden kultainen sääntö, testaa ja osta.

Itse sain sellaisen käsityksen että sen paketin takaisin postitus oli se 104€, ja ettei varsinaisen paketin hintaa mainittu. No, joka tapauksessa pakko yhtyä muiden kirjoituksiin ja todeta että varastotilanne (jonka näkee sivulta) luultavimmin syynä toimituksen hitauteen, ja oma moka palautuksen suhteen.
Lonesome
18.04.2008 12:04:09
Huh, huh. Asiakas(kaan) ei ole aina oikeassa.

Tässä olisi matskua "Haasteelliset palvelutilanteet"-kurssille, jolle olen ensi viikolla menossa. Kun asiakas toimii täysin ominpäin ja vaatii silti kulukorvauksia, on tilanteen hoitaminen kunnialla kotiin todella haasteellista. Helposti päätyy Kansan Radioon/Karpon Telkkariin/M.netin keskusteluun...;)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
RG
18.04.2008 12:10:27 (muokattu 18.04.2008 12:11:21)
Huh, huh. Asiakas(kaan) ei ole aina oikeassa

Itsekin asiakaspalvelijana tämä on huomattu valitettavan usein.

Mutta tosiaan turha valittaa, jos toimii ominpäin tutustumatta edes ensin palautusehtoihin jne. Thomannilla ehdot ovat kyllä sangen selkeät tällaisissa tilanteissa toimimiseksi.
kissakissala
18.04.2008 12:46:46
Mullakin vain hyvää sanottavaa thomanilta tilaamisesta.. Tilasin joskus Epin Les Paul Customin josta nauhat oli jäänyt hiomatta kunnolla, sähköpostia thomanille ja parin päivän päästä DHL nouti kitaran. Ainut valittamisen aihe oli että kitaran huollossa kesti n. 1,5 kk, mutta jossain korjaamollahan se oli käynyt, ihan ymmärrettävää.

Noh kitara tuli takaisin piiitkän odottelun jälkeen ja ei ollut mielestäni vieläkään kunnossa, lähetin uudestaan huoltoon, muutaman viikon päästä thomanilta soitettiin että olivat testailleet epejä ja parempaa yksilöä ei tunnu löytyvän kuin tuo minun, joten kelpaisiko joku muu kitara vai laitetaanko rahat takaisin.. Rahat sain takaisin kokonaisuudessaan ja lähetyksistä ei tarvinnut maksaa senttiäkään..
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
xulu
18.04.2008 13:43:55

henk.koht. failaus.
the purity of German electronic music
Bluesmies
18.04.2008 14:24:24
Oma moka...
MTM
18.04.2008 14:26:51
Tämä asia on tullut selväksi. Lukkoon vaan.
Robert
18.04.2008 14:40:49
Aloittaja taisi olla vähän pöljä itse, heh juum. Onneksi ei ollut tuon isommista summista kyse, sitten olisi ehkä vituttanut enemmän, jos poika olisikin tilannut Irakin armeijan ylijäämävarastosta ydinkärjen.
...
Louhimo
18.04.2008 15:21:58

Aloittaja taisi olla vähän pöljä itse, heh juum. Onneksi ei ollut tuon isommista summista kyse, sitten olisi ehkä vituttanut enemmän, jos poika olisikin tilannut Irakin armeijan ylijäämävarastosta ydinkärjen.

No, miks ei tämä toimi?! Ei räjähdä!
Vauhti korjaa virheet!
nikovirtala
18.04.2008 18:07:13

Trolli?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
What is life? - A bad trip.
Lime Cat
18.04.2008 18:39:02
Ensinnäkin varoituksen sana ei ole yhdyssana, toiseksi ei Thomannin toiminnassa ollut mitään varoitettavaa ja kolmanneksi: http://omglol.kerrolisaa.com/1/9800.gif
"Fast 'n' bulbous" "Ilman kaula- ja keskimikkiä tuo olisi ihan samanlainen kuin GTA Vice City Storiesin Phil Collins -konsertissa.", nimim. Swan Carvin DC:stä
hullu_ukko
18.04.2008 18:43:28
That's it... En koskaan hae töitä minkäänlaisesta postimyyntifirmasta varsinkaan asiakaspalvelun puolelta. Kuten täällä on jo sanottu aiemminkin, virhe on virhe, teki sen sitten 12-vuotias pikkupoika tai 35-vuotias mies. Samat säännöt pätee kaikille.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
sweethomechicago
18.04.2008 18:51:52 (muokattu 18.04.2008 18:52:32)
Kaupantekijänä on 12-v lapsi, joka tuskin lukee pienellä präntättyä tekstiä.

Voisi lapsen edunvalvoja itse lukea pienellä präntätyn ennen kuin alkaa minkäänlaisiin toimiin. Ja omasta mielestäni tilaus- ja palautusehdot ovat varsin selkeät. Ehkäpä vanhempien pitäisi valvoa enemmän lapsia, kun nämä tilaavat tavaraa netistä, muuten voi käydä tämmöisiä kämmejä.

Ja vielä voisi sanoa, että ikinä ei ole ollut ongelmaa Thomannin kanssa ja tulee kuitenkin tilattua suht usein sieltäkin, kun kerran halvemmalla pääsee.
Niin et löytäny parempaakaan luettavaa?
bfoc
18.04.2008 19:17:47 (muokattu 18.04.2008 19:18:07)
Teen viestin jotta voin painaa varoitusta. Punaista lukkoa vaan.

Turhaa toistoa koko ketju selvään asiaan.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
jPekka
18.04.2008 19:21:17

Ja jos tilatessa on ilmoitettu sähköpostiosoite, tiedot postilähetyksen viivästymisestä lähetetään kyllä sinne.

Muiden ketjuun kirjoittaneiden kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei kaksitoistavuotiaan pidä saada tilata netin(kään) kautta yhtään mitään ilman vanhempien valvontaa. Eikä kenenkään pidä tilata yhtään mitään sellaisesta paikasta, joiden kauppaehtoja ei pysty lukemaan.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
ReBeat
18.04.2008 19:26:39

Aloittajalle ihan mielenkiinnosta kysymys että mitkä olivat ne kitara ja vahvistin jotka tilasitte sieltä?
Harris
18.04.2008 19:30:03 (muokattu 18.04.2008 19:30:15)
No huh huh! Lukkoa ja äkkiä!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)