Aihe: Eka sähkis
1 2 3 4 5 6 7 8 9
KurtCobain
19.05.2007 21:04:58
Mitä muuta eroo esim. starossa ja pespa mallin kitarassa on ku ulkonäkö? Saundi?? Minkälainen ero?

Lespa on saundisa puolesta munakkaampi Humbuuker mikkien ansiosta :) Ja luulen et tykkäät les paulin ulkonäöstä :P ittekkin ostin aikoinaan lespa mallisen kitaran oikeastaa Slashin takia, koska oli se aika siisti fiilis vetää les paulilla joku sweet child o' minen intro
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Tietysti Pauligin
19.05.2007 21:05:20
Mut miten se testaus hyödyttää mua ku oon ihan kujalla näistä asioista kokemuksen puuteen takia..?

Siellä kujallakin voi tunnustella että mikä sopii parhaiten käteen.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Geffen
19.05.2007 21:09:08

Siellä kujallakin voi tunnustella että mikä sopii parhaiten käteen. No pitäs saada ennakkoo päätetty joku pari kitaraa jota meen koittaa. Eka on epin lespa ja toka..?
Nice boys don't play rock n' roll
KurtCobain
19.05.2007 21:12:58
No pitäs saada ennakkoo päätetty joku pari kitaraa jota meen koittaa. Eka on epin lespa ja toka..?

Ite suosittelen tota fender ´60´s Stratocaster RW:ta kokeilemaan. tuon saa melkeen 200e alennuksella tuolta.
Geffen
19.05.2007 21:20:23

Geffen
19.05.2007 21:22:29

DLX Music on hyvä, mut jos ajattelet ostaa sieltä kitaran nii älä ny perskule sitä ainakaan sieltä osta, koska siel se maksaa esim. toi Epin LP standard 544e. Öö sieltä saa 499e..http://www.dlxmusic.fi/default_ie.asp
KurtCobain
19.05.2007 21:27:22
Öö sieltä saa 499e..http://www.dlxmusic.fi/default_ie.asp

Tarkotin sitä ebony mallista jonka minä omistan :)
Geffen
19.05.2007 21:29:45

aa.. ja joka näyttää olevan myynnissä;P Kantsisko ostaa? Asun Nokialla eikä kait hirmu ongelmaa noutaa.
esprit de corps
19.05.2007 21:31:24
Tuo Epiphone Les Paul Standard on kyllä pätevä kitara aloittelijalle. Suosittelen.
Vähän niinku muumi.
Bookkeeper
19.05.2007 21:39:43
Yamaha.. en tiedä onko kuinka hyviä... joo mut yleensä mistä tampereen liikkesta suosittelisitte noita suosittelemianne epiphoneja ostaa.. liike?

Omien kokemuksieni mukaan hintaluokassa 150-500e Yammun kitarat ovat suorastaan loistavia. Kun sama firma valmistaa perämoottoreita, ei kitaroita saa kaupaksi statusarvolla ;-)

Gibson > Epiphone
Fender > Squier
ESP > LTD

Jne.

En suinkaan sano että Epiluurit, Squierit tai LTD:t olisivat hinta-laatusuhteeltaan huonoja, mutta niillä on Gibsonin/Fenderin/ESP:n markkinointietu. Aika harva aloittelija päättää että "minä haluan soittaa Yamahalla!!!". Kitarapuolella kun Yamahan valtti on se halpa mutta hyvä Pacifica 112. Villi veikkaukseni on, että halpikset tuottavat ja kalliimmilla yritetään nostaa mallisarjan/merkin statusta. Tuttu periaate autokaupan puolelta, siis. Murtautuakseen +- 500e hintaluokkaan Yamahan on yksinkertaisesti pakko valmistaa hyviä keppejä. Päälle "merkkiosia" tyyliin Duncanin tallamikki + Groverin virittimet, ja ehkä...EHKÄ musiikkiliikkeestä kannetaan kotiin se perämoottorifirman kitara :-)

Just my two cents.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Geffen
19.05.2007 21:45:19

Omien kokemuksieni mukaan hintaluokassa 150-500e
Kuullu samaa. Mutta kun en ole venemiehiä xD No joo ei täysin suljettu vaihtoeho.
Ziggy Bubba
19.05.2007 21:45:49

Omien kokemuksieni mukaan hintaluokassa 150-500e Yammun kitarat ovat suorastaan loistavia. Kun sama firma valmistaa perämoottoreita, ei kitaroita saa kaupaksi statusarvolla ;-)

Tästä olen kyllä yhtä mieltä, mutta sanoisin että myös ne kalliimmat Yammut on varsin kovia. Tuo Pacifica on aika varma valinta vaikkei tyyli tai muut kitaroihin liittyvät mieltymykset ole vielä selvillä - eikä tule kamalasti takkiin vaikka harrastus hyytyisikin.
Myspace.com/Crookmachine
Geffen
19.05.2007 21:46:07

Epin lespa on täl hetkellä vahvin vaihtoehto (Slash rocks!!!!!) usesta syystä.
Geffen
19.05.2007 21:53:11

Sit ku käyn siä deluxella ni mitä asiota mun kanttis käteen istuvuudesta kattoo?
Ziggy Bubba
19.05.2007 21:54:19 (muokattu 19.05.2007 21:54:44)

Yamaha.. en tiedä onko kuinka hyviä...

Minäpä tiedän, ovat erittäin hyviä :)

Eteenkin tuo AES620 on hintaluokassaan aivan ylittämätön kitara varsinkin jos LP-tyylistä haluaa. Tallamikkinä valmiiksi Seymour Duncanin JB ja työn laatu on erinomaista.. Epiphonen LP-standardit ei vaan ikävä kyllä pärjää, paitsi jos on aivan pakko saada saman näköinen kitara kuin Slashilla.

Tuossa mun arvostelu yhdestä vasuriyksilöstä:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=821
Myspace.com/Crookmachine
Bookkeeper
19.05.2007 21:59:04 (muokattu 19.05.2007 22:14:38)
Tästä olen kyllä yhtä mieltä, mutta sanoisin että myös ne kalliimmat Yammut on varsin kovia. Tuo Pacifica on aika varma valinta vaikkei tyyli tai muut kitaroihin liittyvät mieltymykset ole vielä selvillä - eikä tule kamalasti takkiin vaikka harrastus hyytyisikin.

Jep. Toisaalta jos Lespa-malli kiinnostaa...

500e keppi vs Pacifica...hieman enemmän siinä tulee rahallisesti takkiin jos myöhemmin vaihtaa kitaraa/harrastusta (prosentuaalisesti kalliimmalla voi olla parempi jälleenmyyntiarvo, mutta niin kuin eräs kouluttaja aina muisti mainita: eurot ratkaisevat), mutta tuskinpa 100-200e "tappio" ketään konkurssiin vie?

E - muotoilin asian toisin
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
pulliha
19.05.2007 23:32:53
joo slash jyräää ja lespa on muutenki aika suosittu hyvien kitaristien suosiossa esim joe perry, gary moore ja minä ;) kato siel testissä vaa et sopii käteen ja että kaula ei paina liikaa niinku mulla paino epin sg:ssä :D olin niin innoissani et en huomannu sitä siel kaupassa :D
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
PLing
20.05.2007 01:09:26 (muokattu 20.05.2007 01:11:24)
Kannattaa muistaa ettei se 112 ole ainoa Pacifica, mm. 412 (n. 300e+) ja 612 (400-500e) ovat erittäin laadukkaita pelejä. Itse aloitin Pacifica 412:lla ja se on edelleen ykköskitara vaikka Gibson roikkuu myös seinällä. Eivät nuo Epiluurin LPtkään olleet pahempia kun paria nopeasti testasin, mutta mitään kummempaa ei niistä jäänyt mieleen.

Mars kauppaan ja testailemaan, siellä viimeistään tulee se ratkaiseva "perhana, kyllä se X täytyy olla!".
Doh, nakki.
KurtCobain
20.05.2007 11:24:45
toi yamaha on vaan tollanen lespa epä sikiö. eihän ny tollasella kehtaa soittaa. Les Paul on aina les paul :)
Geffen
20.05.2007 13:06:53

Ny mä oon ihan kujalla:S Mielipiteet jakautuu niin... kummatki perustellu hyvi.. ääh apuva!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)