![]() 18.02.2007 21:50:52 | |
---|---|
Toi SG '61 reissue on ruvennu kans kiinnostamaan. Et sitte osaa verrata '57 Classic mikkejä mihinkään muihin mikkeihin? Pitää vissiin käydä tota '61 reissueta jossain testaamassa... Enpäs tiedä uskaltaako tähän mitään kirjoitella, ettei tuu taas sanomista.. Itselle on ehdottomasti namukkaimmat mikit olleet nuo 57 Classic Plussat, eli Classicit joissa on "vähän enemmän" hönkää. En niitten tehojen takia, vaan tuon harjoittamani modaustoiminnan, jos mikissä on tehoa, on helpompi tehdä vaikka tri-sound -modaus siihen, eikä tuu hirveetä tehonpudotusta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 18.02.2007 22:40:11 | |
Enpäs tiedä uskaltaako tähän mitään kirjoitella, ettei tuu taas sanomista.. Ihan vinkkinä näin sivusta seuranneena: sitä sanomista tulee todennäköisesti vähemmän kun jättää tälläiset vihjailut kirjoittamatta ;) Tai sitten ei.. | |
![]() 18.02.2007 22:46:02 | |
Mä olen henkeen ja vereen SG-mies. Gibson SG Standard on täydellinen kitara joka suhteessa, ainakin omasta mielestäni. Kakkoskitarat ovat tulleet ja menneet, mutta loppujen lopuksi päädyin hommaamaan "kakkoskitaraksi" toisen Gibson SG Standardin :) Ei voi mitään, mikään muu skitta ei enää kelpaa. | |
![]() 18.02.2007 22:48:41 | |
Mä olen henkeen ja vereen SG-mies. Gibson SG Standard on täydellinen kitara joka suhteessa, ainakin omasta mielestäni. Kakkoskitarat ovat tulleet ja menneet, mutta loppujen lopuksi päädyin hommaamaan "kakkoskitaraksi" toisen Gibson SG Standardin :) Ei voi mitään, mikään muu skitta ei enää kelpaa. SG Standard modaamattomana? Ei sit koskaan oo tullu mielihaluja SG '61 reissuen suuntaan? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 18.02.2007 22:58:12 | |
Mielikuvani Gibsonia kohtaan vain kirkastuu, kun luen näitä kirjoituksia. Olen näin perusteellisen pohtimisen jälkeen päättänyt valita tuon mustan standard-mallin. Se on hiukka edullisempikin kuin Goddess, mikä osaltaan vaikutti ratkaisuun. Nyt pitäisi vain odotella, että thomanniin tulisi niitä uusi erä. Vai tietääkö joku jonkin muun paikan, mistä tuota kitaraa saisi halvemmalla? Vinkkejä otetaan vastaan ilomielin;) | |
![]() 18.02.2007 23:02:05 | |
Missä asut? Kyllä Gibsoneita jokaisessa isommassa musapuodissa on, ja jos sattuu musta SG olemaan, niin siinähän saa samalla testattuakin, onko hyvä yksilö. Silti, vaikka Gibsonia on kuinka muodikasta parjata, niin kyllä vain tuo SG standard on mielestäni loistokeppi hintaluokassaan. Pyyhkinyt lattiaa ainakin kokeilemillani tonnin luksusKoreakitaroilla. | |
![]() 18.02.2007 23:15:04 | |
Joo asun niin korvessa, ettei alle sadan kilometrin matkaamisella pääse testaamaan Gibsoneita. Toki saisin yhdestä pienemmästä liikkeestä tilattuakin, mutta hinta ei ole kilpailukykyinen. kitara+marsu -onnellisia yhdessä | |
![]() 18.02.2007 23:53:32 | |
SG Standard modaamattomana? Joo. Ei sit koskaan oo tullu mielihaluja SG '61 reissuen suuntaan? Ei. Sitäpaitsi se pieni pleksi ei oo niin hieno kuin Stankun iso pleksi. | |
![]() 19.02.2007 01:17:46 (muokattu 19.02.2007 02:52:11) | |
Ihan vinkkinä näin sivusta seuranneena: sitä sanomista tulee todennäköisesti vähemmän kun jättää tälläiset vihjailut kirjoittamatta ;) Juu, kiitos tästä arvokkaasta ohjeistuksesta. ... Mitä taas tulee tuohon pleksin kokoon, niin sehän on vaihdellu vuosen mittaan moneen kertaan.. tuossa on hyvä linkki: www.everythingsg.com Edith Piaf: linkki korjattu..
![]() 19.02.2007 12:58:07 | |
Tampereen DLX:ssä oli jokin aika sitten nimenomaan musta standard tarjouksessa. Hinta alle yheksänsataa. | |
![]() 19.02.2007 13:03:47 | |
Oma SGon itelle kaikista kovin skitta, mutta haluaisin jonkinlaista kammen käyttö mahdollisuutta ja mietinkin, että kuinka vaikea on http://www.everythingsg.com/images/custom_shop_models/rossington.jpg tälläisen asentaminen tokain 61' SG:hen? tarviikko porailua, yms. kuinka paljon? kiitti | |
![]() 19.02.2007 13:07:09 | |
Itse vaihdoin omastani mikit Dimarzion Tone Zoneen ja Paf Prohon. Alunperin syynä oli tallamikki 498tn riipivyys. 490r oli taas mielestäni kelpo mikki, mutta vaihdoin sen että pysyy Tone Zonen mukana. Eli mielipiteitä mikeistä löytyy loputtomasti, älä vaihda ennenkuin varmasti tiedät että joitain puutteita tms. löytyy. Ja vaihda nimenomaan niiden puutteiden perusteella. Ja oma SG:ni on muuten varsin kirkassaundinen, että voi siitä johtua se etten pitänyt niin siitä orkkistallamikistä. | |
![]() 19.02.2007 13:07:40 | |
Oma SGon itelle kaikista kovin skitta, mutta haluaisin jonkinlaista kammen käyttö mahdollisuutta Itse en lähtisi kyllä modaamaan SG:tä noin rankasti, vaan hankkisin kampijuttuja varten jonkun Straton tai vaikka Charvelin/Ibanezin. Jos SG:si tuntuu nyt hyvältä, niin tuo modaus muuttaa sen luonnetta niin paljon, ettei se välttämättä enää tunnukaan yhtä hyvältä. Ja muutenkaan mielestäni G-pajan kitaroiden luonteeseen ei vaan kampi istu, ei sitten millään.. ;) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 19.02.2007 13:09:17 | |
Oma SGon itelle kaikista kovin skitta, mutta haluaisin jonkinlaista kammen käyttö mahdollisuutta ja mietinkin, että kuinka vaikea on http://www.everythingsg.com/images/custom_shop_models/rossington.jpg tälläisen asentaminen tokain 61' SG:hen? tarviikko porailua, yms. kuinka paljon? kiitti Pitkäpyrstönen Maestron Vibrola tulee 3 ruuvilla kiinni, ne ruuvit on tuolla ihan "hännässä", kas kun siinä on tuon levyn alla sellanen vähän niinku puoliakustisen trapetsi-kieltenpitimestä tehty "perusrunko" johon tuon laatta kiinnittyy ruuveilla. Eli 3 isoa reikää tarvitaan rungon alaosaan. Muutenhan Vibrola ei tuolta etupäästä ole millään kiinni. Vibrola ei pelaa erillisten jousien eikä mutten vieterien voimalla, vaan teräksen väännön. On siis sellanen "omanlaisensa" vehje. 8)
![]() 19.02.2007 13:22:46 | |
no ääh :D Gibsonin pajan tuotteet on vain mun juttu eniten, en tykkää hevitikuista muutenkaan kun enemmän vanhempi tavara tippuu ja stratot ei oo mun juttu ollenkaan. Telen voisin ottaa, mutta siinäkin menee telen idea täysin jos siihen kampia alkaa laitteleen. Pitää sitten varmaan ensi kesänä alkaa rakentamaan epiphonen/tokain flygäristä tälläistä viritystä: http://www.sonicftp.com/news/images/gibson_hendrixv_body.jpg Ollaan tota puhuttu rumpalin kanssa jo pidemmän aikaa, että mikit, talla ja väritys vaihtoon. :) | |
![]() 19.02.2007 13:53:29 | |
Kakkoskitarat ovat tulleet ja menneet, mutta loppujen lopuksi päädyin hommaamaan "kakkoskitaraksi" toisen Gibson SG Standardin :) Ei voi mitään, mikään muu skitta ei enää kelpaa. Jaahans, jatkoiko tina-Epi taas Suomen kiertuettaan? "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 19.02.2007 14:53:21 (muokattu 19.02.2007 15:06:41) | |
Itse olen SG stankun omistanut nyt noin viikon verran. Ei ole kuin hyvää sanottavaa. Yksi parhaiten käteen istuvia soittimia. Kaula oli suoraan itselleni sopiva koska sama profiili on mun Lessussa. Tykästyin erityisesti bodyn muotoiluun. Istuu todella mukavasti käteen sekä seisaaltaan että istuen. Jännää että joku kitara voi olla todella yleispätevä peli aina hevistä-humppaan, olematta kuitenkaan ollenkaan tylsä tusinakitara. Onhan tuo design todella uniikki ja siinä on sellaista klassista mojoa. Myös soundista löytyy vahvat persoonalliset piirteet, kun sillä korvalla kuuntelee. Väittäisin että SG reagoi paremmin soittoon kuin moni muu kokeilemani kitara. Omasta mielestäni tone-potikoita säätämällä ja kevyellä kädellä tuosta saa varsin sivistyneitä ääniä ulos, mutta hiukan kun kurittaa niin ponnahtaa sellainen terävä keskialueen räyhäkkyys esiin. Jos kitaraa voi kutsua dynaamiseksi niin sitä SG on. Tosin tästä ei välttämättä monet pidä. Ei tuosta ihan Les Paulin soundia tule, mutta parempi niin. Les Paul on soundeiltaan aina melko Les Paul. Siihen voi välillä kyllästyä. SG taas tarjoilee enemmän vaihtoehtoja. Jaan saman kokemuksen muutaman muun kirjoittajan kanssa. Special ei ole yltänyt aina Standardin kanssa samalle tasolle. Liian terävä soundi ja lyhyt sustain. Itse olin yllättynyt tästä havainnosta koska ajattelin että erot olisivat samaa luokkaa kuin vaikka Les Paul Studiossa ja Standardissa. Olin ostamassa Spessua ja testasin pari kolme. Sitten kun sain Standardin käsiini niin homma oli sillä selvä. Mun kohdalla se oli vaan ihan eri vehje. En mä Les Pauliani kuitenkaan myy. Noi molemmat on mun lempparimalleja. Mitä tulee sitten näihin kopiokitaroihin niin kaikkein lähimpänä on mielestäni Tokait. Testailin vinot pinot kaikkia mahdollisia kopioita. Epiphone oli kyllä laadukkaan oloisia viimeistelyltään ja niin edelleen, mutta se soundi ja sellainen dynaamisuuden tuntu ei ollut kyllä omasta mielestäni edes samalta planeetalta Gibsonin kanssa. Ei se Epiphone ollut huono, mutta SG:n kanssa sillä ei ollut muuta tekemistä kuin rungon muoto. Tokain SG-75 alkoi jo olla lähellä Gibsonia. Ehkä hiukan terävämpi soundi ja lyhyempi sustain. Lähinnä puhutaankin enää sellaisista yksilö kohtaisista eroista. Ja pistetään tuo viimeinen kommentti sitten hakasulkeisiin ihan minun omana näkemyksenäni eikä oteta sitä minkäänlaisena yleistyksenä tai kopiokitaradissauksena. Epiphoneja testasin noin 5 kpl ja Tokaita 3 kpl. | |
![]() 19.02.2007 15:35:53 | |
Oma SGon itelle kaikista kovin skitta, mutta haluaisin jonkinlaista kammen käyttö mahdollisuutta ja mietinkin, että kuinka vaikea on http://www.everythingsg.com/images/custom_shop_models/rossington.jpg tälläisen asentaminen tokain 61' SG:hen? tarviikko porailua, yms. kuinka paljon? kiitti Les tremin saanee SG:henkin sopimaan, tulee stop-tailpiecen tilalle, paljon helpompi asennettava siis kuin Maestro Vibrola. Maestro kampi on toki tyylikkäämpi, mutta käytännöllisyydestä en tiedä... "Outside of society, that's where I want to be" | |
![]() 19.02.2007 15:38:56 | |
Tätä topikkia lukee todella mielellään. Ei perseilyä, vaan hyvin kerrottuja kokemuksia kitarasta. Alkaa vaan gasittamaan niin perkeleesti, senkin ruojat. | |
![]() 19.02.2007 15:54:55 | |
Jaahans, jatkoiko tina-Epi taas Suomen kiertuettaan? Joo, ikävä kyllä piti taas luopua siitä :( Olisin erittäin mielelläni pitänyt sen joukon jatkeena, mutta köyhällä muusikolla ei ole varaa omistaa enempää kuin kaksi kitaraa kerrallaan... :/ Mutta onneksi tina-Epi löysi hyvän kodin samasta kaupungista, työkaverini luota :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)