dfloreno 07.01.2006 13:50:34 | |
---|
Yksi "parannusehdotus" kummankin piiriin olisi myös. 2000-luvun Rateissa on oparina TI:n piiri. Se kannattaa mielestäni vaihtaa Motorolan LM308:aan (alkuperäinen Rat-opari). Myös National Instrumentsin vastaava käy. Soundista tulee erottelevampi. Ero on paljon selkeämpi, kuin erilaisten 4558-piirien vaikutus tubescreamer-tyylisissä piireissä IMHO.
Miten noi muuten käytännössä vaihdetaan? Tarviiko purkaa ja kolvaa koko rotta uusiksi? Missä hinnoissa liikkuu? Vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla.
God made me funky |
Jungleman 07.01.2006 13:51:20 | |
---|
Mutta siis koska näihin on tullut se LEDi mukaan kuvioihin? Mun omassa, joka on iiihanan soundinen, ja paukkuu (niinkuin kuuluukin;)) poljettaessa, ei ole LEDiä... Ja siis Rat 2 käsittääkseni kyseessä. Rat 2 oli ensimmäinen malli jossa oli led, tuli markkinoille... öö, hatusta vetäistynä n. -86-87. Ensimmäisissä Rateissa oli samantapainen iso laatikko kuin nykyisissä Vintage Rateissa, seuraava malli oli suunnilleen saman mallinen ja kokoinen kuin Rat 2, mutta ilman lediä. Tunnetaan kansainvälisillä foorumeilla mm. Jeff Beck -mallina. Veikkaan että sinulla on juuri tuo - se on aivan ihana todellakin ;-) Jos haluat täyden varmuuden, pistä kuva! Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Andy J. 08.01.2006 00:51:00 | |
---|
Ensimmäisissä Rateissa oli samantapainen iso laatikko kuin nykyisissä Vintage Rateissa, seuraava malli oli suunnilleen saman mallinen ja kokoinen kuin Rat 2, mutta ilman lediä. Tunnetaan kansainvälisillä foorumeilla mm. Jeff Beck -mallina. Veikkaan että sinulla on juuri tuo - se on aivan ihana todellakin ;-) Jos haluat täyden varmuuden, pistä kuva! Juu, ulkonäkö ja logoteksti on kutakuinkin sama, kuin Rat 2:sessa, eli tod. näk. mulla on just tuo MkII... Hassua, mä oon luullut sitä 2:seksi. Kiitos infosta, kuvaa ei valitettavasti tähän hätään ole. |
Latee 09.01.2006 20:07:44 | |
---|
Pääsin tänään testaamaan Vintage Ratia. Hyvin pehmeä ja selkeä saundi. Testasin myös Visual Soundin Jekyll&Hyde pedaalia enkä pitänyt yhtään. Onko Rat 2 sitten vähä hevimpi? |
mloyttyn 10.01.2006 12:21:07 | |
---|
Mulla on ollut Rat2 jostain 80-luvun lopulta. Hyvä laite, mutta ei oikein sovi komppailuun, tai varsinkin useammalla kielellä soitettaessa menee vähän möykyksi. Bossin OD-3 tai Tubescreamer kestävät sointusoitonkin. Mutta ovat tietenkin erityyppisiä laitteitakin ja jäävät sitten tuossa lead-soundissa... |
Latee 11.01.2006 14:50:47 (muokattu 13.01.2006 23:41:27) | |
---|
Tein just kaupat Vintage Ratista. |
placebo 11.01.2006 19:25:04 (muokattu 11.01.2006 19:37:24) | |
---|
Miten noi muuten käytännössä vaihdetaan? Tarviiko purkaa ja kolvaa koko rotta uusiksi? Missä hinnoissa liikkuu? Vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla. Rattien piirilevyyn on hankala päästä käsiksi - Kaikki mutterit täytyy irroittaa (jakkien, potikoiden ja jalkakytkimen) ja "koko hoito" täytyy ottaa ulos boksista. Itse piirin vaihto on helppo homma. Tinaimunauhalla vanha opari pois (kolvia unohtamatta ;)), IC-kanta sen tilalle ja uusi opari kantaan (helppo testailla eri opareita, kun on kanta). Kustantaa euron kaksi. Vintage Rat soundaa hyvältä TI:n oparillakin, mutta Rat2:seen kyllä vaihtaisin oparin empimättä (jos on sellainen olo, että erottelukykyä tms jää uupumaan). EDIT: Tarkentelua. |
dfloreno 11.01.2006 20:55:19 (muokattu 11.01.2006 20:55:34) | |
---|
Rattien piirilevyyn on hankala päästä käsiksi - Kaikki mutterit täytyy irroittaa (jakkien, potikoiden ja jalkakytkimen) ja "koko hoito" täytyy ottaa ulos boksista. Itse piirin vaihto on helppo homma. Tinaimunauhalla vanha opari pois (kolvia unohtamatta ;)), IC-kanta sen tilalle ja uusi opari kantaan (helppo testailla eri opareita, kun on kanta). Kustantaa euron kaksi.
Ei lähe. Täytyy jotain osaavaa kiusata sitten kun tulee tarve, eli saan jostain ostettua taas RAT2:n :).
Vintage Rat soundaa hyvältä TI:n oparillakin, mutta Rat2:seen kyllä vaihtaisin oparin empimättä (jos on sellainen olo, että erottelukykyä tms jää uupumaan). EDIT: Tarkentelua. Joo, tohon vintakeen olen ollut erittäin tyytyväinen... täytyy kuitenkin toikin kokeilla vielä :). God made me funky |
Latee 13.01.2006 21:36:24 | |
---|
|
fridgebuzz 15.01.2006 17:36:30 | |
---|
Tulin siihen tulokseen pedaalilautaani uudelleen viritellessä, että hommaan tuolle Rat 2:lleni, joka on ollut mulla ykkössärönä vuosia, toisen samanlaisen kaveriksi. Eli etsin tuollaista vanhempaa Rat 2:sta, jos joltain löytyy. |