jhlamm 20.03.2013 16:10:02 | |
---|
htomperi: Pitäis varmaan perustaa joku "sikailutarjoajat-ketju" tämän ketjun lisäksi... Itse törmännyt siihen, että myymäni kitara oli muinoinaan poistomyynnissä toisen paikkakunnan musaliikkeessä, kun se muutti eteenpäin. Sitten sen mukaan olisi pitänyt laskea tuo 0,7 kertoimella... Ja harvemmin nuo sikailijat sitä ostavatkaan. Toisinaan kyllä paikalla voi olla ehdottaa hinnankorjausta, mutta senkin voi tehdä asiallisesti ja jos niin tehdään, voi siihen myös vastata asiallisesti. Harvoin tapahtuu kumpaakaan... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Funkånaut 20.03.2013 16:13:47 | |
---|
"Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan, ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen. Kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks." - Prinssi Haapamäeltä
Kuuntelen tämmöistä |
Twinkle 20.03.2013 18:18:11 | |
---|
htomperi: Kauppailin tässä taannoin laadukasta kitaraa todella asialliseen hintaan ja sain ihan ihme selvityksiä ja tarjouksia. Sikamaisin taisi olla about 50% pyyntihinnastani. Kyseinen soitin on suht harvinainen käytettynä ja on tällä hetkellä Kitarapajalla 30% kalliimpana kuin pyyntini torilla. Mielenkiinnosta, niin mikä vehje oli kyseessä ja mihin hintaan myit sitä? |
Sarko 20.03.2013 18:50:47 | |
---|
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
htomperi 20.03.2013 20:07:44 (muokattu 20.03.2013 20:11:03) | |
---|
Twinkle: Mielenkiinnosta, niin mikä vehje oli kyseessä ja mihin hintaan myit sitä? Kitaraa kauppasin täällä hintaan 1800€ ja pariin otteeseen laskin hintaa sen ollessa lopuksi 1690€. Otin pois myynnistä kun oli kuulemma edelleen liikaa hintaa kun sieltä ja täältä saa uuden 2200€:lla. Pahimmillaan tarjottiin siis 800€. Oikeasti nyppii nämä ihme 0.7 x laskukaavat ym. vastaavat. Ilmeisesti pitäis arvosoitin puolilmaiseksi antaa tai muuten kysyjä loukkaantuu... Kypsyneenä kaupankäynnin tasoon, soitin Kitarapajalle ja kysyin, minkäarvoinen tämä soitin on. Nyt siinä on hintalappu Pajalla 1950€ Että silleen ne 0.7 laskukaavat toimii. Huh huh! |
Alfons Åberg 20.03.2013 20:18:48 | |
---|
htomperi: Kitaraa kauppasin täällä hintaan 1800€ ja pariin otteeseen laskin hintaa sen ollessa lopuksi 1690€. Otin pois myynnistä kun oli kuulemma edelleen liikaa hintaa kun sieltä ja täältä saa uuden 2200€:lla. Pahimmillaan tarjottiin siis 800€. Oikeasti nyppii nämä ihme 0.7 x laskukaavat ym. vastaavat. Ilmeisesti pitäis arvosoitin puolilmaiseksi antaa tai muuten kysyjä loukkaantuu... Kypsyneenä kaupankäynnin tasoon, soitin Kitarapajalle ja kysyin, minkäarvoinen tämä soitin on. Nyt siinä on hintalappu Pajalla 1950€ Että silleen ne 0.7 laskukaavat toimii. Huh huh! Ja sitten vielä ihmetellään, miksi kalliimpien kitaroiden kohdalla mieluummin viedään Pajalle myyntitiliin. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=213154&o=0 Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM |
LaMotta 20.03.2013 20:22:11 | |
---|
IntriguingMan: Ja sitten vielä ihmetellään, miksi kalliimpien kitaroiden kohdalla mieluummin viedään Pajalle myyntitiliin. Olisiko niin, että siellä liikkuu enemmän niitä muusikoita? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
JaaGeRMaisTeR 20.03.2013 20:37:33 | |
---|
Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. Näin on! |
Funkånaut 20.03.2013 20:45:22 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. Se antaa hyvän karkean arvion käytetyn arvosta. Joskin, ei sitäkään pidä tulkita kuin piru raamattua. "Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan, ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen. Kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks." - Prinssi Haapamäeltä
Kuuntelen tämmöistä |
Terry Pantheras 20.03.2013 20:50:46 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. Tämä kiinnostaa minuakin; mistä ihmeestä se on saanut alkunsa? :D Ei sillä, etteikö se tavallaan olisi suht ok ohjenuora - itsekin sitä tapaan käyttää - mutta se, että jos ostat musiikkilaitteen musaliikkeestä, kävelet pihalle ja *POF* arvosta on hävinnyt kolmannes, on jokseenkin keinotekoisen kuuloinen sääntö. Takuu on edelleen voimassa kuittia vastaan, vaikka sen myisi pois, eli ei se nyt ihan vuosia käytettyä vastaa. |
Morri 20.03.2013 20:57:03 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. M.netin persaukiset hintapoliisit? Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
JaaGeRMaisTeR 20.03.2013 21:11:03 | |
---|
Morri: M.netin persaukiset hintapoliisit? Tämä itelläki kävi mielessä... Hyvä pointti tuli tuossa heti, että ei se 0,7 kerroin tosiaan ole niin pilkuntarkkaan noudatettava sääntö.. Vaan enemmän joku ohjeistus jollei muuta hintaa keksi. On välillä tullu huomattua että joillakin menee hiukan yli tuon kertoimen noudattaminen. Enkä ihmettelisi yhtään, jos kohta tämän topicin alla kirotaan 250€ Epiphone joka on kk vanha ja maksoi uutena 300€.. Näin on! |
Vilpur1 20.03.2013 21:11:04 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. Jos haeskelen torilta jotain niin kyllä tulee tuohon 0,7:aan vertailtua, mutta jos siihen hintaan jotain löydän niin pidän sitä huippu diilinä. En pidä sitä ohjenuorana ja olenkin monta kauppaa tehnyt "huonommalla" prosentilla. Toisaalta samaa hintapolitiikkaa käytän myydessä (mitä ei pitäisi lainkaan tehdä :P) 0,7 siis alarajana. Suurin vaikuttava tekijä on oman kaasuttelun voimakkuus. Etsin soittokamoista soittotaitoa. Ei ole tullut vastaan... |
mpekkanen 20.03.2013 21:11:10 | |
---|
Joskus kun olin musikkiliikkeessä töissä, silloin homma meni niin että tavaran hinta aleni heti ostohetkellä 40%. Eli käytetyn tavaran vaihtoarvo soitin liikkeissä oli ainakin joskus korkeintaan 60%. Se mistä mnetin 0.7 kerroin on tullut on kyllä jo varmasti oma lukunsa. |
jhlamm 20.03.2013 21:34:57 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Itekkin en tajua kuka tuon 0.7 x ovh:n on keksinyt? Mun myymissä tavaroissa hinta on se millä olen valmis luopumaan. Ja kun näin maailmankartalla persiissä ollaan niin tuo on melko paljon. Jenkeissä kun tuntuu tavara liikkuvan huomattavasti halvemmalla. Täällä kun ei ole tarjolla niin voidaan pyytää maltaita... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Laulava Kylätohtori 20.03.2013 21:42:01 | |
---|
Onhan tuo 0,7 mainittu Kitarapajankin sivuilla... vai oliko se Custom-Sounds, mutta kuitenkin, ei se ihan Mnetin keksintöäkään taida olla.. Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Morri 20.03.2013 22:29:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onhan tuo 0,7 mainittu Kitarapajankin sivuilla... vai oliko se Custom-Sounds, mutta kuitenkin, ei se ihan Mnetin keksintöäkään taida olla.. Olkoon missä vaan, hinta on hyvä kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
JaaGeRMaisTeR 20.03.2013 22:32:52 | |
---|
Morri: Olkoon missä vaan, hinta on hyvä kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä. Plussaa. Tämä on se oikea asenne :) Näin on! |
htomperi 21.03.2013 08:41:11 | |
---|
Morri: Olkoon missä vaan, hinta on hyvä kun ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä. Juuri näin. Hinta on mikä on ja jos kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa niin so not! Ja ennen kaikkea. En tee yhtään mitään tiedolla: "sen saa uutena siihen ja siihen hintaan". Kukin voi vapaasti tehdä kauppaa siellä, mistä parhaaseen hintaan saa. |
mpekkanen 21.03.2013 11:34:11 | |
---|
Minusta se mikä tässä 0,7 kertaa touhussa tökkii on se kun se hinta kaivetaan aina joko Thomannilta tai jostain muualta maailmasta missä se on halvin ja sitten tämä 0,7. Aina ei oteta huomioon,vaikka postimaksuja ja sitä että se soitin on jo valmiiksi hyvissä säädöissä ja sekin on minusta huomion arvoinen seikka että se on kokeiltavissa ja ihan oikeasti olemassa. Ulkomailta kun tilataan huutokauppasivuilta niin ei ole aina varmuutta mitä sieltä tulee vai tuleeko mitään. Jos myyjällä ei käy kokeilu/nouto tai sellainen lähetystapa missä tuotteen voi palauttaa niin ei sitä silloin kannata ostaa muutenkaan. Thomannin hintoihin kun verrataan niin joskus voi tavara olla sielläkin niin että sitä ei ole ihan heti hyllyssa vaan joudutaan odotamaan vaikka muutama viikko. Onko silloinkin 0,7 kerroin täysin kohdillaan? Ihan kaikkea ei minusta voi näin kyllä aina hinnoitella,mutta taidan olla omituinen muutenkin. |