Seba 30.10.2014 14:13:38 | |
---|
Kah, alkaako miikkali vetää jo randomilla kun ei enää osaa sanoa enää ostettavasta tuotteestakaan mitään? Tuollainen tuli kun on pari peltiä myytävänä: Hi is your music Instrument on muusikoiden still up for sale? Regards, Michael |
Seba 30.10.2014 14:15:37 | |
---|
joku muu sikko: Edelleenkin: Jokainen joka lähettää rahaa kellekkään ilman että näkee kaupan kohteen nokkansa edessä, joutaakin tulla huijatuksi. Mulle on lähetetty useita tuhansia rahaa jopa näkemättä edes kuvaa tuotteesta. Olenko tehnyt virheen kun olen silti lähettänyt tuotteet kun mokomat sietäisi tulla huijatuksi? |
J_Mantyla 30.10.2014 14:16:03 | |
---|
Seba: Kah, alkaako miikkali vetää jo randomilla kun ei enää osaa sanoa enää ostettavasta tuotteestakaan mitään? Tuollainen tuli kun on pari peltiä myytävänä: Kas, sain ihan saman tänään ... Ellei tänään niin sitten huomenna |
Seba 30.10.2014 14:17:11 (muokattu 30.10.2014 14:22:35) | |
---|
J_Mantyla: Kas, sain ihan saman tänään ... Yks viesti sopii kaikkeen. Paitsi en symbaalia vielä instrumentiksi laskisi :) vastasin jotta juu, eikä maksa kuin pyydetyn hinnan + 560€ lähetyskuluja etukäteen. |
Twinkle 30.10.2014 14:34:01 | |
---|
Sammo: 2) Tee rikosilmoitus *HETI*!! Pankki ei tee mitään ilman sitä. Ilmoitus pitänee tehdä paikan päällä oman kunnan tai kaupungin poliisille. Poliisi ei luultavasti tee asialle mitään, koska ulkomaisen virka-avun pyyntöä varten rahasumman on oltava huomattava (10000€) 3) Soita pankkiin ja sovi tapaaminen *HETI*. Riippuen mihin maahan raha menee, pankilla on mahdollisuus (ehkä) peruuttaa maksu pyynnöstä. Mun tapauksessa maa olisi ollut Saksa ja aikaikkuna on ilmeisesti kolme päivää. Tästä ei tietenkään ole takeita ja jos vastaanottajan tili on tyhjennetty on pankin kai myöhäistä tehdä mitään Jos joutuu huijatuksi ja huomaa sen saman päivän aikana, niin voi soittaa pankkiin ja pyytää maksun peruutusta. Ne ajot tehdään yleensä aamuyöstä, niin sen maksun pystyy peruuttamaan. Tämä siis on faktatietoa, olen joskus menneinä aikoina joutunut moisen homman tekemään. netissä oli kaupan halvalla kitara, jossa hyvän tarjouksen ohimeneminen sumensi pään ja googlasin vasta jälkeenpäin. Mutta sitten taas toiseen suuntaan: tämä kannattaa pitää mielessä siinä vaiheessa, jos antaa "ostajan" maksaa tilisiirrolla paikan päällä. Se voi periaatteessa kävellä ulos ja soittaa pankkiin, pyytää että tehty maksu mitätöidään, jolloin tavara on henkilöllä ja rahat palaa perässä. En tiedä miten pankki nykypäivänä suhtautuu maksun peruutuksiin, omastanikin on sen verran aikaa, mutta on olemassa tapa jolla maksun saa pomppaamaan automaattisesti. Joten suosittelen kyllä noutohommissa vain käteisen käyttöä. 4) Ota selvää mikä pankki on kyseessä googlaamalla BIC-koodi. Etsi pankkiin sähköposti, puhelin tai faksinumero. Kerro pankille tilanne. En tiedä onko tästä apua, mutta ei siitä haittakaan ole. Googlea varmempaa on käyttää pankin omaa hakua, jossa on aina se viimeisin tieto. Sellainen on tähän mennessä ollut kaikissa nettipankeissa mitä minä olen käyttänyt, löytyy yleensä ulkomaanmaksujen yhteydestä, ulkomaan siirto kun periaatteessa vaatii vastaanottavan pankin osoitteen ja ne saa kaivettua BIC/SWIFT-koodin avulla lomakkeelle automaattisesti. Se sitten taas ei tosin auta mitään ruveta soittelemaan sinne pankkiin, niiden asiakkailla on yksityisyydensuoja ja ne ei minkään ihan satunnaisen ulkolaisen ilmiannon vuoksi mene hirveän pitkälle. |
J_Mantyla 30.10.2014 14:35:21 | |
---|
Michael Howard (friedlhow@outlook.com) on kauppamiehiä ! "Ohh.. You have other instruments for sale, kindly send me a list of all you have for sale as I might be interested in a variety of them." ... en taida nyt jaksaa alka vedättämään, aikanaan muutaman kanssa oli oikein hauskaakin. Ellei tänään niin sitten huomenna |
Sancrotis 30.10.2014 14:46:39 | |
---|
Ja Michaeliltahan viesti pätkähti sähköpostiin, kun olin laittanut sähköpostiosoitteen julkiseksi vahvistinilmoitukseeni. Ilmoitin herralle, että olen ilmoittanut hänen toiminnastaan poliisille ja kehotin häntä pidättäytymään perin illegaaleista aktiviteeteista tulevina aikoina. En kyllä oikeasti jaksanut ilmoittaa kenellekään. Ei ole rikollisenkaan päivätyö näemmä helppoa, vaivaa on nähtävä :) "Basisti on huono renki, mutta huono isäntä."
-Vanha sananlasku |
Stalkah 30.10.2014 14:49:20 (muokattu 30.10.2014 14:51:12) | |
---|
Itekin sain "Mikalta" postia. Vastasin jonkun pitusella viestillä suht monisanaisesti mm., etten myis noin säälittävälle huijarille ees pienintä pökälettä koiranpaskaa ja lopuksi toivotin vitut. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
joku muu sikko 30.10.2014 14:51:00 (muokattu 30.10.2014 14:56:52) | |
---|
Seba: Mulle on lähetetty useita tuhansia rahaa jopa näkemättä edes kuvaa tuotteesta. Olenko tehnyt virheen kun olen silti lähettänyt tuotteet kun mokomat sietäisi tulla huijatuksi? Erikoinen ajatuksenkulku sulla. Ööh, no tuota, et ole tehnyt "virhettä". Saa minullekin laittaa rahaa niin paljon kun ehtii, en minä sillä. |
Jarzki 30.10.2014 17:27:48 | |
---|
Heh...Michael Friedland haluais ostaa mun Hagström F200P:n pois kuljeksimasta Amerikkaan... :) Pyysin ensin lähettään "Truckload full of cash" sit voidaan jatkaa keskustelua :) -Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi- |
Seba 30.10.2014 17:32:02 | |
---|
joku muu sikko: Erikoinen ajatuksenkulku sulla. Ööh, no tuota, et ole tehnyt "virhettä". Saa minullekin laittaa rahaa niin paljon kun ehtii, en minä sillä. Mun mielestä sulla on erikoinen ajattelutapa jos sun mielestä ennakkoon maksajat joutaa tulla huijatuksi. |
Seba 30.10.2014 17:34:50 | |
---|
Mikke on huumormiehhii. vastasi näin kun kehoitin laittaa summan + 560€ posteihin tulemaan:
lets talk about what i am buying first, why are you in a hurry to get money off me. I smell scam :)
|
the-Antero 30.10.2014 17:52:15 | |
---|
Seba: Mikke on huumormiehhii. vastasi näin kun kehoitin laittaa summan + 560€ posteihin tulemaan: Mitä vastasit :D (((MORE FUZZ))) |
Myrkky Nuoli 30.10.2014 18:32:39 (muokattu 30.10.2014 18:34:16) | |
---|
joku muu sikko: Edelleenkin: Jokainen joka lähettää rahaa kellekkään ilman että näkee kaupan kohteen nokkansa edessä, joutaakin tulla huijatuksi. Tähän sitten kaikki nokun muttakun kitinät alle. Mä alotan vaikka tän niin kutsutun nokun muttakun kitinän sulle hanipupu. Uhrien syyllistäminen on väärin kaikissa skenaarioissa, aina, piste. Vaarallinen ajattelutapa on tämä, eikä sille pitäisi antaa mitään painoarvoa. Huijaaminen on huijaajan vika, aina. Ei huijatun. Vaikka ois ite miten pöljä. Seba: Mikke on huumormiehhii. vastasi näin kun kehoitin laittaa summan + 560€ posteihin tulemaan: lets talk about what i am buying first, why are you in a hurry to get money off me. I smell scam :) Tässä rupee olemaan jo tekemisen meininki :D More Nintendo, less Marshall. |
Seba 30.10.2014 18:50:03 | |
---|
the-Antero: Mitä vastasit :D Kerroin sille jotta on jo varsin tunnettu tällä palstalla, mutta jatkakoon toki yrittämistä jos tykkää aikaansa tuhlata. kysyin myös että onko joku muka oikeasti niin tyhmä että menee noin huonoon vedätykseen? |
sustain65 30.10.2014 18:52:49 | |
---|
Myrkky Nuoli: Uhrien syyllistäminen on väärin kaikissa skenaarioissa, aina, piste. Vaarallinen ajattelutapa on tämä, eikä sille pitäisi antaa mitään painoarvoa. Huijaaminen on huijaajan vika, aina. Ei huijatun. Vaikka ois ite miten pöljä. Täsmälleen näin, plussan viskasin. |
Durty 30.10.2014 21:11:18 | |
---|
Mikael kysyi minultakin, onko instrumenttini (kitaramikki) vielä myynnissä. Vastasin, että on, mutta ei sinulle. |
artal 30.10.2014 21:53:33 (muokattu 30.10.2014 21:53:48) | |
---|
Pääsin myös osalliseksi tämän sankarin viesteistä tuon Mayan suhteen. Merkitsin roskapostiksi. Hyvä että aiheesta oli keskusteltu täällä, eipä tarvinnut alkaa lätistä lämpimikseen. |
tikutaku 31.10.2014 09:27:46 | |
---|
Mulla on ollut parin viikon ajan sutinaa Michael Howard Friedland-nimisen PayPal-huijarin kanssa, joka haluaa ostella muutakin kuin soittokamaa, mm autoja, veneitä yms. Maksoi olevinaan 200 euroa CASIOSTA, ja päälle vielä rahtikulut USA:han 560 euroa (Kyllä, luitte aivan oikein). Seuraava ohjelmanumero on tietty se, että vale-PayPal uhkailee oikeustoimilla ja ties vaikka millä helvetin kadotuksella, jos en maksa ETUKÄTEEN ITSE k.o. rahtikustannuksia. VAROKAA PAYPAL-HUIJAUKSIA! |
Twinkle 31.10.2014 09:33:23 | |
---|
Myrkky Nuoli: Uhrien syyllistäminen on väärin kaikissa skenaarioissa, aina, piste. Vaarallinen ajattelutapa on tämä, eikä sille pitäisi antaa mitään painoarvoa. Huijaaminen on huijaajan vika, aina. Ei huijatun. Vaikka ois ite miten pöljä. Joo, mutta toisaalta sitten esimerkiksi huijatuksi tulemistaan edesauttaa merkittävästi se, että maksaa tuntemattomalle ihmiselle rahaa ennakkoon tilille. Siinä ottaa tietoisen riskin joka kannattaa tiedostaa. Siitäkin huolimatta että tässä uhrilla on moraalinen yliote niin kyllähän se harmittaa. |