Metalkallo 28.02.2015 19:44:42 (muokattu 28.02.2015 19:45:49) | |
---|
Sain vaihdossa Marshall 8240 valvestate combon ja oli kyllä pienoinen yllätys miten hyvät äänet tuosta lähtee puhtaalla että säröllä. Mulla oli aiemmin valvestate 8080 combo mutta tää kyllä pesee sen mennen tullen kaikessa. Varsinkin tuo puhdas kanava oli iso yllätys kun ekaa kertaa avasin vahvarin. Myös vahvarin oma chorus toimii hyvin ja kuulostaa hyvältä. Laitoin testi videota tuonne Omat coverit/biisit/soittovideot ketjuun mutta laitan nyt tännekin jos joku joskus sattuu etsimään tietoa tästä samasta combosta sekä demoa: https://www.youtube.com/watch?v=erNhSonmubk Eipä tuo soittelu ole kuin jotain improa ja kuva sekä ääni tuon ZoomQ2HD:n kautta. Mulla on Blackstar HT Club 50 nuppikin, mutta näyttää kovasti siltä kun marsun soundista tykkään kovasti, että taitaa nuo mun mosfet ja 8240 mennä starin edelle suoraan päävahvareiksi vaikka trankkuja ovatkin, ovat kuitenkin parhaimpia trankkuja selvästi ja mihin olen törmännyt. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
jniska 28.02.2015 20:33:00 | |
---|
AngieRainbow: Myy mulle toinen? Valitettavasti eivät ole kaupan. Suurella vaivalla hankittu. Mutta testaamaan pääset vielä kevään aikana. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
AngieRainbow 28.02.2015 22:01:33 | |
---|
jniska: Valitettavasti eivät ole kaupan. Suurella vaivalla hankittu. Mutta testaamaan pääset vielä kevään aikana. Sen tekisin mieluusti! Jos tulet Tampereelle, niin olisi todella mukava verrata sun 2204:ää ja Jukkiksen 2203:a. Haluaisin jomman kumman 80-luvun alusta, mutta koska mulla on jo toi '72 4x12", jonka tehonkoesto on vain 100W, niin sille 2204:lle olisi jo kaappi valmiina. Jos ostan 2203:en, niin sitten pitäisi hankkia sille myös komero, jossa on pelivaraa tehon keston suhteen. Netissä on paljon kirjoituksia siitä kummassa on parempi saundi 2203:ssa vai 2204:ssä. Mulle on jäänyt semmoinen mielukuva, että 2203:en tapauksessa juurikin varhaiset 80-luvun alun pelit ovat selvästi halutuimpia, koska myöhemmissä muutettiin jotain muutakin kuin inputtien asettelua. 2204:n tapauksessa koko 80-luvun pelit tuntuvat olevan haluttuja, eli niissä myöhemmissä 2204:ssa ei kait ole saundin puolesta niin suurta eroa 80-luvun alun 2204:siin kuin taas 2203:n tapauksessa. Oli miten oli, jos jollakin on tämmöisiä jouten, niin ottakaa yhteyttä ja tsekatkaa myös mun tori-ilmo vaihtojen osalta. -A- What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Shredator 28.02.2015 22:49:11 | |
---|
AngieRainbow: S Netissä on paljon kirjoituksia siitä kummassa on parempi saundi 2203:ssa vai 2204:ssä. -A- Mutta parhaalta kuulostaa 2203, josta on vetästy kaksi päättäriä irti. Toki mielipiteitähän nämä. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
jumara 01.03.2015 00:15:23 (muokattu 01.03.2015 00:20:08) | |
---|
Shredator: Mutta parhaalta kuulostaa 2203, josta on vetästy kaksi päättäriä irti. Toki mielipiteitähän nämä. Been there, done that. Pitää paikkansa. Vanha JMP 2204 ja horizontal input JCM 800 2203 kahdelle putkelle biasoituna kuullostaa todella samanlaisilta. Soitettu samalla kaapilla amp switchin läpi, joten psykoakustiikan vaikutus minimoitu. Pakko avautua vähän aiheeseen liittyen. Pahinta Marshall-ScheiBea kautta aikojen on tämä JCM 800 vertical vs. horizontal input vastakkainasettelu. Kaikki perustuu enemmän tai vähemmän vain johonkin toistakymmentä vuotta sitten tehtyyn, yhden henkilön mielipiteisiin perustuvaan Marshall osto-oppaaseen. V#%uuks täsä kerkee mitään inputteja kattomaan. Jos se rokkaa niin se rokkaa! Ja pari 80-luvun lopun JCM 800:sta omistaneena voin vakuuttaa, että rokkaa. Myös pari vahvistimien huoltamisen ja korjaamisen kanssa puoli elämäänsä touhunnutta teknikkoa vahvistavat tämän mielipiteen. Molemmat ovat sanoneet kohdanneensa yhtäläisesti hyvältä ja helvetin hyvältä soundaavia vert/horiz input kasisatasia. Mallien väliset muutokset esim. filter caps'ien osalta eivät heidän mukaansa tosiasiallisesti vaikuta juurikaan soundiin, useimmiten kahden vahvistimen väliset soundierot johtuvatkin muista tekijöistä, kuten normaaleista toleransseista komponenttien ja putkien välillä. Potikoiden asentaminen suoraan piirilevyyn myöhemmissä malleissa toki lienee huonompi ratkaisu rakenteellisesti. Soittakaa ja kuunnelkaa niitä vahvistimia. Se on hemmetin paljon oleellisempaa kuin sirpaleiset mielipiteet interwebzissä. Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla. |
Jukka Häikiö 01.03.2015 09:12:37 | |
---|
....... Soittakaa ja kuunnelkaa niitä vahvistimia. Se on hemmetin paljon oleellisempaa kuin sirpaleiset mielipiteet interwebzissä. .... Jep, kaikennäköinen hypetys/mieltä oleminen ilman omaa kokemusta on vähän niin ja näin ja joskus se ihmisten oma kokemuskin on niin subjektiivinen, ettei siinä ole realismille jalansijaa, Hifismi ja R&R eivät myöskään liene samaa verta? Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
AngieRainbow 01.03.2015 12:11:13 | |
---|
jumara: Soittakaa ja kuunnelkaa niitä vahvistimia. Se on hemmetin paljon oleellisempaa kuin sirpaleiset mielipiteet interwebzissä. Tämä. Mutta ei niitä 80-luvun JCM 800:sia ole ihan mahdottomasti testattavana! What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
ReBeat 11.03.2015 06:10:24 | |
---|
On kyllä uskomattoman hyvät soundit Marshallin half stackien kautta tuossa studio-livessä: https://www.youtube.com/watch?v=ItDEWoFuzksMitähän malleja nuo tarkalleen oli. Basistillekin oli omansa ja on kyllä murea bassosoundi... ehkä parhaiten tulee esiin 2:18 olevassa nousukohdassa. |
Shredator 11.03.2015 22:17:33 | |
---|
Olenko vallan kerettiläinen, kun olen sitä mieltä että Marsuista saa varsin hyvät cleanit? Jopa paremmat mitä olen Fendereistä onnistunut ruuvaamaan? Laitoin JCM 2203:n etuasteeseen TAD:n 7025:n ja sen seurauksena hommat lähti rullaamaan upeasti. Stratolla ja telellä kurittaessa (preamp gain 2:n kohdalla) tästä saa loistavat reunarosoiset country/blues -cleanit ja jos mukaan keitokseen viskaa loistokkaan Zvexin SHO:n mausteeksi, tulee tuloksena sellaista herkkua että aijai... Eli omistan Marshallin ja kaikki on nyt erittäin hyvin. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Jucciz 11.03.2015 22:48:23 | |
---|
Shredator: Olenko vallan kerettiläinen, kun olen sitä mieltä että Marsuista saa varsin hyvät cleanit? Jopa paremmat mitä olen Fendereistä onnistunut ruuvaamaan? Laitoin JCM 2203:n etuasteeseen TAD:n 7025:n ja sen seurauksena hommat lähti rullaamaan upeasti. Stratolla ja telellä kurittaessa (preamp gain 2:n kohdalla) tästä saa loistavat reunarosoiset country/blues -cleanit ja jos mukaan keitokseen viskaa loistokkaan Zvexin SHO:n mausteeksi, tulee tuloksena sellaista herkkua että aijai... Eli omistan Marshallin ja kaikki on nyt erittäin hyvin. Ainakin bassomalliset plexithän ovat mitä upeimman cleanin tuottajia: juju on avata vahvistinta ihan kunnon lukemiin, jotta soundi aukeaa (sinne neloselle-vitoselle ainakin), ja sitten pakittaa kitaran volume-potikkaa halutun puhtauden aikaansaamiseksi. Ei häpeä Fender-cleanille yhtään - erilainen toki, muttei yhtään huonompi. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Gary the pine 17.03.2015 17:03:03 | |
---|
Tulipahan semmostakin just testattua, että Y-kaapelilla BSM:n boosterin kautta JMP-pinolle ja toisesta karvasta räkkimursupinolle ja vot sie, hetken kun sääteli niitä keskenään, niin alkaa kokolailla suurehkolta kuulostamaan. Huikein juttu on kyllä se, että vaikka miten imelää Leadia pukkaa räkkivehkeistä, niin JMP siinä kaverina tuo sen erottelun ja raa'an murinan siihen kokonaissoundiin takas. Varmaan monelle ihan perushuttua, mutta minen oo ennen testannu ja heti kyllä kolahti tuo homma! Tulin, näin, paskoin housuun. |
Muovinen 20.03.2015 07:49:34 | |
---|
Torille tupsahti 4x12 JCM800 Lead -komero Oulusta, joten kävin heti kiinni ja kiikutin sen eilen treenikselle testiin. Kyllä on melkoinen ero 1936V -kaappiin vaikka samat V30:t pitäis olla sisuksissa. Ja nimenomaan 1960:n eduksi. Varmasti vaikuttaa sekin aika paljon, että pienemmän kaapin elementit on vielä sisäänajoa vailla. Sen verran kireä sointi siinä vielä on. Tulipa samalla kokeiltua kaikki namikat kympissä -asetusta ja melkoisen muhevaa meininkiä kyllä, huhhuh. Siinä piti jo tuijottaa pedaalilautaa jalkojen juuressa, että mihinkäs näitä tarvittiinkaan :D Ei ois malttanu lopettaa soittoa millään mutta nukkumaan piti mennä. Taitaapa uudenveroinen 1936V olla pian torilla. Sen siitä saa kun on hätänen. |
Sarko 20.03.2015 08:34:24 (muokattu 20.03.2015 08:37:54) | |
---|
Muovinen: Torille tupsahti 4x12 JCM800 Lead -komero Oulusta, joten kävin heti kiinni ja kiikutin sen eilen treenikselle testiin. Kyllä on melkoinen ero 1936V -kaappiin vaikka samat V30:t pitäis olla sisuksissa. Ja nimenomaan 1960:n eduksi. Varmasti vaikuttaa sekin aika paljon, että pienemmän kaapin elementit on vielä sisäänajoa vailla. Sen verran kireä sointi siinä vielä on. Tulipa samalla kokeiltua kaikki namikat kympissä -asetusta ja melkoisen muhevaa meininkiä kyllä, huhhuh. Siinä piti jo tuijottaa pedaalilautaa jalkojen juuressa, että mihinkäs näitä tarvittiinkaan :D Ei ois malttanu lopettaa soittoa millään mutta nukkumaan piti mennä. Taitaapa uudenveroinen 1936V olla pian torilla. Sen siitä saa kun on hätänen. Jos siltä tuntuu niin Foxroxin saa kyllä myydä meitsille ;) E: tai vaíhtaa johonkin! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
lumikitara 20.03.2015 09:19:05 | |
---|
|
Muovinen 20.03.2015 09:57:36 | |
---|
Sarko: Jos siltä tuntuu niin Foxroxin saa kyllä myydä meitsille ;) E: tai vaíhtaa johonkin! Kyllä sitä ajeli ihan ilolla tohon jiiämpeehen vähän maltillisemmilla asetuksilla ja se on edelleen mun ykkös-fuzz. Se on myös ainut testaamani fuzz, joka on toiminut Orangen kanssa edes välttävästi. Ennemminkin nuo OD:t tuntui turhilta purkeilta mutta niitä tarttee kyllä sitten Orangen kanssa. Sitten on vielä Carlsbro "Calle" TOP50 -kombo, jonka kanssa on kunnollinen pedaalijumppa pitämäti, koska hän päätti olla mulukku ja mennä korjaamolle kiukutteleen. |
flirtti 20.03.2015 14:18:02 | |
---|
Mulla on Marshall JTM 45 vuodelta 1998. Ja pysyy! 12x4 Kaappikin on Marshall, 78 vuoden 1982b blackback:illä. Tämäkään ei lähde ever! Käytän toista 12x4 kaappia+vahvistinta Marsun rinnalla. Esim 60-70 luvun Hohner/ Dynacord tyyppiset laitteet tuovat jotain sellaista soundipalettiin, että Marshall:in hyvät ominaisuudet korostuvat. Oon käyttänyt muitakin ns. yhdistelmiä, ja usein lopputulos on 1+1=3. Haaveissa on toinen Marshall nuppi; tämä nuppi toimisi lead-vaffarina ja tietenkin noiden saku-laitteiden korvaajana. Mikähän olis hyvä marshall lead-nuppi?.... "Dogs Run Free - Why Don't We". |
Metalkallo 03.06.2015 00:49:01 | |
---|
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |
tele09 03.06.2015 01:30:15 (muokattu 03.06.2015 01:31:24) | |
---|
|
Jucciz 03.06.2015 02:14:29 (muokattu 03.06.2015 02:15:53) | |
---|
tele09: Mielenkiintoista , kuka suomessa omistaa moisen määrän vintage marshall kaappeja? Eiköhän nuo oo vaan reissussa kulahtaneita nykytuotantoa edustavia 1960AX- ja 1960BX-kaappeja, joista on vielä roudauksen helpottamiseksi kaiuttimet irroitettu. :) |
Shredator 17.07.2015 07:46:52 | |
---|
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking. |