![]() 15.04.2010 18:03:07 | |
---|---|
Karhukoira74: Nostoa.....kommenttia omistajilta tämän hetken tunnoista =) Ja kiinnostaako ketään luopua tuosta LP EX:stä.... ;) Voitas vaihtaa torilla olevaan kitaraani sopevalla välillä... Viime syksynä kirjoittelin arvion SG GX:stä: http://muusikoiden.net/artikkelit/1469 Vähän hehkutteluksihan se silloin meni, myönnetään. Tosin nyt kun kepukalla on tullut ikää vuoden verran niin edelleen allekirjoitan tuon artikkelini loppuyhteenvedon: Prophecyt ovat hintaluokassaan erittäin päteviä ja laadukkaita soittimia. Olen oikein tyytyväinen että valitsin juuri tämän SG:n. Ei ollu minusta stratomieheksi. | |
![]() 19.07.2010 21:37:11 | |
Kävin tänään musiikkiliikkeessä näitä testailemassa ja pitää sanoa, että testailemistani LP-mallisista kitaroista juuri tämä Prophecy-malli tuntui parhaimmalta hintalaatu-suhteeltaan. Les Paul soi upeasti ja tosiaan jos sellaisen saa netistä 550e, niin voi hyvin olla että se on seuraava kitarani. Yllätyin positiivisesti vaikka ennakko-odotuksetkin olivat suhteellisen kovat. Pitää ehkä vielä antaa alkuinnostuksen laskea ja käydä sitten uudestaan testaamassa. SG-malli tuntui Strato-miehen syliin Les Paulia paremmalta, mutta kuten jo aiemmin tässä ketjussa on mainittu, se oli tosiaan melko ikävästi kaulapainoinen. Ei liikaa, mutta meikäläisen makuun ehkä vähän liian häiritsevästi. Tämä jokaisen SG-mallista kiinnostuneen kannattaa itse käydä tsekkaamassa, miten omaan makuun kaulapainoisuus vaikuttaa, sekinhän on vähän makuasia. Hyvä kitara SG:kin oli, sitä en mene kiistämään. "Mitä rumempi kitaristi, sen nopeampi soittokäsi" | |
![]() 20.07.2010 05:41:50 | |
Itse hankin tuon SG Custom EX:n käytettynä äskettäin, ja on kyllä tähän mennessä toiminut moitteetta. Kaulapainoisuus on tosiasia, mutta sen kanssa pystyy elämään kohtuu helposti. Edellinen omistaja oli teetättänyt porauksen musiikkiliikkeessä niin, että takana oleva hihnanappi oli vaihdettu bodyä pitkin hieman korkeammalle kompensoidakseen kaulapainoisuutta. Tällä soittelee seisten tahi istualteen aivan mainiosti, ellei ole järisyttävän tarkka tuon tasapainon suhteen. Muita kompatakseni, hinta/laatusuhteeltaan ehkä parhaimmasta päästä mitä keppejä olen kokeillut. Ainoa kevyt napina johtuu henkilökohtaisesta mieltymyksestä himpun verran ohuempaan kaulaan. "Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään." | |
![]() 05.10.2010 11:00:52 (muokattu 05.10.2010 11:01:36) | |
Uutta kitaraa olisi hankinnassa ja olen tullut siihen tulokseen että se on joko epi prophecy lp gx tai esp ltd 256.Kumpaa suosittelisitte? Onhan tuo ltd ihan kelpo peli mutta kyllä tuo gx on aika houkutteleva.Ainut miinus on siinä hinta ja rahaa ei ole käytössä kun 500e! Pitäskö oottaa Jouluun vai iskeä kiinni 256:seen? | |
![]() 05.10.2010 14:34:50 | |
Prophecyä kannatan minä. LTDn lisenssimikit on niin huonot verrattuna Epin mikkeihin että hintaero kompensoituu jo pelkästään sillä ja epistä on itse sitä testanneena muutenkin pelkkää hyvää sanottavaa. Jakyllä se 50e aina jostakin löytyy lisää siihen, voi vaikka anoa taiteellista apurahaa kummin kaiman isoisän koiran entiseltä omistajalta (lue: pyytää sukulaisilta). K_A | |
![]() 07.11.2011 21:50:47 | |
Meikäläiselle ei oikein aukea toi Prophecy Les Paulin paristojutun merkitys. Siis pitääkö kepissä olla aina joku 9V paristo kiinni, jotta mikit ollenkaan toimii vai mikä idea siinä on? Sitä saa, mitä on! | |
![]() 07.11.2011 22:01:48 | |
Ilez885: Meikäläiselle ei oikein aukea toi Prophecy Les Paulin paristojutun merkitys. Siis pitääkö kepissä olla aina joku 9V paristo kiinni, jotta mikit ollenkaan toimii vai mikä idea siinä on? EX-mallissa on aktiivimikrofonit, eli ne tarvitsevat oman virtalähteensä (juurikin tuo 9V paristo ymmärtääkseni). {mainospuhe} Sen sijaan GX-mallissa, joka on muutenkin hienompi upealla Black Cherry -värityksellään, ei mitään paristoja tarvita, sillä siinä on maanmainiot Gibson Dirty Fingers -passiivimikrofonit puolitusmahdollisuudella! Kuinka sattuikaan, minulla on lähes uudenveroinen kyseisen mallinen kitara Torilla myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=574807 Toimikaa nopeasti, myynnissä vain rajoitettu erä (1 kpl)! {/mainospuhe} Aha, penis, esine paha! | |
![]() 08.11.2011 10:59:19 | |
k1mm0: {mainospuhe} Sen sijaan GX-mallissa, joka on muutenkin hienompi upealla Black Cherry -värityksellään, ei mitään paristoja tarvita, sillä siinä on maanmainiot Gibson Dirty Fingers -passiivimikrofonit puolitusmahdollisuudella! Melekkoosen räyhäkät on mikit jooo. Tässä nyt muutaman kuukauden GX lespin omistaneena on helppo hymyillä. Pidän kepistä kovasti. Raju kaulapainoisuus vaati vähän totuttelemista, mutta kyllähän tämä tästä. En kadu ostoa ainakaan. Akkoi tulee, akkoi menee mut Wrök änd wröll Föäövä! | |
![]() 08.11.2011 12:34:59 | |
-J.-: Melekkoosen räyhäkät on mikit jooo. Tässä nyt muutaman kuukauden GX lespin omistaneena on helppo hymyillä. Pidän kepistä kovasti. Raju kaulapainoisuus vaati vähän totuttelemista, mutta kyllähän tämä tästä. En kadu ostoa ainakaan. En ole itse huomannut kuin lievää kaulapainoisuutta, olen tosin soitellut melko leveällä ja hyvällä hihnalla joten vaikuttaa varmasti asiaan. Monipuolinen ja hyvä keppi hintaisekseen, pidän kyllä. Cleanit tuolla kuulostaa kirkkaammalta ja muutenkin paremmalta kuin ykköskitarallani eli Gibsonin Explorerilla (Explossa toki kokomahonkinen runko, vaikuttaa varmasti asiaan), mutta siinä kitarassa on taas muuten mojoa niin paljon että se tulee ykköskitaran paikkaa pitämään edelleen. Sääli sinänsä, että Epi on vähälle soitolle siten jäänyt. Aha, penis, esine paha! | |
![]() 08.11.2011 13:45:41 (muokattu 08.11.2011 13:45:57) | |
k1mm0: En ole itse huomannut kuin lievää kaulapainoisuutta, olen tosin soitellut melko leveällä ja hyvällä hihnalla joten vaikuttaa varmasti asiaan. Kun rupesin tuon epin hankintaa miettimään niin möin yhden kepin alta pois ja pitkään ennen epin ostamista soittelin tuolla ''tuonti-Wolffilla'' mikä ei paina mistään kohasta mitään. :D Liekkö vaikutanu asiaan, mutta se tuo prophecy tuntui aluks niin rajusti kaulapainoiselta. En sano että se on paha ominaisuus. Vaati vähän totuttelua, mutta nyt tuntuu taas soitosta löytyvän aivan uutta tatsia. E:Äidinkieli. Akkoi tulee, akkoi menee mut Wrök änd wröll Föäövä! | |
![]() 12.11.2011 14:44:02 | |
Tulinkin siihen tulokseen, etten tuota Les Paulia raaski myydä kuitenkaan, hoho. En kuitenkaan löytäisi tuohon hintaan noin hyvää kitaraa, joka minun tarpeisiini sopisi. Aha, penis, esine paha! | |
![]() 13.11.2011 21:41:51 | |
Päev. Tarpeeksi läheltä otsikkoa liippaa joten tänne: Epiphonen Apparition-vekotin hallussa ja on siis miltei identtinen kuin Prophecy-sarjan Exploreri. Helvetin hyvätatsinen kalikka ja ensimmäinen floikkavehje joka mielestäni toimii niinkuin pitää. Painaa tosin aivan vtsti.. Kysymys kuuluu: Mitä tolle otelaudalle voi tehdä? Siinä 11-13 välillä se naurettava logo joka sekoittaa jatkuvasti aivot. Muita pilkkujahan on vain "yläpuolella" mutta muissa kepeissä joita tulee hinkattua niin aivot on tottunut normipisteisiin ja tää ottaa niin paljon kupoliin että kohta pitää vetää roudarinteippiä siihen. Idiksiä? | |
![]() 13.11.2011 22:50:13 | |
Aika rangga inlay tosiaankin. Ite uskaltas ees soittaa moisella, ko pelottas liikaa. | |
![]() 15.11.2011 20:00:58 | |
Dropped C: Aika rangga inlay tosiaankin. Ite uskaltas ees soittaa moisella, ko pelottas liikaa. Kiitti kuitenkin. Ts. pitääkö koko otelauta uusia vai löytyykö jotain vippaskonsteja? | |
![]() 15.11.2011 21:04:58 | |
Muiro: Kiitti kuitenkin. Ts. pitääkö koko otelauta uusia vai löytyykö jotain vippaskonsteja? Kai siinä otelaudan reunassa on kuitenkin ne pienet pisteet? Niistähän sitä soiton aikana katsotaan, missä mennään. Jos ei jostain syystä niistä katsominen onnistu, niin sitten lienee teippailtava otelautaan merkkejä tai jotain. Aha, penis, esine paha! | |
![]() 18.11.2011 17:23:14 | |
Toki. Korvakuulolta sitä eniten tulee lyötyä sohvajammailussa, vaan sepä onkin ongelma että kun katse sitten tarttuu välillä noihin niin varmasti menee perseelleen. Ehkä itsensä teippaamalla elättävä siis pystyy tuohon jonkun teipin keksimään... | |
![]() 18.11.2011 17:48:48 | |
Epicphone Les Paul Prophecy ex vs. ESP Ltd ec-401.. En osaa päättää :O Molemmissa EMG mikit ja molemmat hemmetin hienoja. Prophecy ehkä vähän hienompi.. Kertokaa miinuksia ja plussia noista, ainakin tossa Epissä on siis kaula aika painava? | |
![]() 18.11.2011 17:50:19 (muokattu 18.11.2011 17:50:45) | |
Jereboy: Epicphone Les Paul Prophecy ex vs. ESP Ltd ec-401.. En osaa päättää :O Molemmissa EMG mikit ja molemmat hemmetin hienoja. Prophecy ehkä vähän hienompi.. Kertokaa miinuksia ja plussia noista, ainakin tossa Epissä on siis kaula aika painava? Hmm omasta mielestäni ainakaan omassa Epi LP:ssäni ei ollut painava kaula, kyseessä oli enempi muistaakseni SG-mallin ongelma. Mutta muutenhan kitara on melkoisen painava (n.4kg), minkä takia seisaaltaan soittaminen saattaa olla vähän raskasta. | |
![]() 19.11.2011 14:38:23 | |
Mulla on nyt puolisentoista vuotta ollut Prophecy Futura EX ja pystyn kyllä suosittelemaan tätä erittäin lämpimästi kenelle tahansa joka harkitsee tällaisen ostamista. Kitara on todella kevyt verrattaessa mun LTD Viperiin sekä Ibanez Destroyeriin eikä body ole Exploreria huomattavasti pienempi, toisin kuin olen kuullut eri paikoissa sanottavan. Eron huomaa vain jos laittaa molemmat kitarat vierekkäin ja tarkastelee niitä läheltä. Pelkkiä kehuja minulla ei kuitenkaan ole. Mikkiswitchiin on ajan kanssa syntynyt vika, jonka ansiosta tallamikki ei aina mene päälle vaikka tyrkkään kytkimen kys. asentoon. Luulen että vika on syntynyt sen takia että switch on mulla erittäin ankarassa käytössä kun käytän sitä kahden volumen ansiosta mutena (tärkeä ominaisuus mulle). Kitara tuntuu myös vähän kiertoherkemmältä kuin kokeilemani muut kitarat samalla mikillä / samoilla mikeillä. Hinta/laatu on kuitenkin kyseisessä kepissä timanttia. Farewell happy fields
where joy forever dwells | |
![]() 29.03.2012 14:11:21 | |
Come with me for fun in my buggy | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)