Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 575 76 77 78 79 80 81 82 83
Pinewood
06.06.2019 16:44:13 (muokattu 06.06.2019 16:44:38)
Laulava Kylätohtori: Ostinpa siis Twimblen....

Jassoo, se Twimble lähtikin sitten jo...?!

Onko seuraavana vuorossa the Dude vai kokeiletko Euphoriaa?
Stone
06.06.2019 20:07:26

Jonkinlaiseksi hitiksi ilmeisesti muodostunut tuo Joyo sweet baby overdrive, kun loppu verkkokaupastakin ja muutama viikko menee ennenkuin taas saa...
Samperi, olisin muuten jo napannut voxin kaveriksi, että miten pelittäisi yhteen.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Laulava Kylätohtori
06.06.2019 20:10:45
Stone: Jonkinlaiseksi hitiksi ilmeisesti muodostunut tuo Joyo sweet baby overdrive, kun loppu verkkokaupastakin ja muutama viikko menee ennenkuin taas saa...
Samperi, olisin muuten jo napannut voxin kaveriksi, että miten pelittäisi yhteen.

Toihan on vanha spedu. Yksi vaihtoehto on, ettei sitä tehdä enää?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
06.06.2019 20:18:45 (muokattu 06.06.2019 20:46:20)
Pinewood: Jassoo, se Twimble lähtikin sitten jo...?!

Onko seuraavana vuorossa the Dude vai kokeiletko Euphoriaa?

Joo, ei se oikein tuonut mitään lisäarvoa mulle. Siinä oli hyvä soundi kyllä, mutta ei mitään sellaista, mitä tarvitsen, enkä saisi aikaan jo muilla vehkeillä. Ja jotenkin se oli vaan liian kompressoitunut. Vahvarista, kun pistää lisää volaa ja trebleä, niin soundi on parempi omaan makuun. Predriverkin oli pirun hyvä, mutta ei vaan jaksa, joten pistin myyntiin. Samalla saa mennä Kondo Shifukukin...

Voi tietty olla, etten sitten kuitenkaan osannut säätää. :D Mutta minusta MP:n Royal Blue od oli melkein parempi boosteri. Nää on näitä. Alkanut muutenkin taas siirtyä enemmän pelkän vahvarin soundiin tai sitten vaan boostailen Klonilla, Double Muffilla tai ge-boostereilla..

Silti the Dude on vielä pakko hankkia. Wampleria suunnittelin joskus, mutta se ei kuumota enää. Haussa enemään sellainen Kondon tyylinen voimakas soundi sekä sustain ja demojen perusteella Dude voisi olla sellainen..

Ps. sulla oli muuten hyvä kirjoitus tuolla aikaisemmin spedujen toimimisesta ym..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Stone
06.06.2019 20:22:37

Laulava Kylätohtori: Toihan on vanha spedu. Yksi vaihtoehto on, ettei sitä tehdä enää?

Mahdollisesti. Myyvät varastot tyhjiksi kukaties...
Sitä tulee kyllä vielä, mutta muutaman viikon viiveellä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Pinewood
25.06.2019 11:56:12
Mad Proffan sivujen mukaan Little Tweedy Drive on poistunut tuotannosta eli viimeisiä viedään. Nyt olisi Thomannilla edullisesti 149 e.

https://www.thomann.de/fi/mad_professor_little_tweedy_drive.htm
Gaines
02.07.2019 08:17:44
Angry Charlien kakkosversio löytyi sopuhintaan torilta ja testien jälkeen se tarjoaa kyllä kosolti M-soundipalettia. Tykkään kun säätöalueet ovat reilut ja hienosäätö onnistuu riippumatta mitä kokoonpanoa kulloinkin käyttää.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
velipekka
03.07.2019 20:00:58
EarthQuaker Devices plumes, heidän näkemys ts-tyyppisestä od:sta.
Ei ihan huono.

https://youtu.be/DM8AFro-Yww
Shredator
09.08.2019 08:39:24

Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Icy-Sun
15.08.2019 09:46:12 (muokattu 15.08.2019 09:46:35)
Shredator: Klon vs klooni
https://youtu.be/HqUi9k4soRw

Minulla on Klon klooneista vain postiivisia kokemuksia. Jopa Soul foodkin on oikein hyvä halpispedaali. Itselläni on laudassa jonkun foorumilaisen kasaama klooni kyseisestä Klonista ja JCM 800-, SD-1-, Klon-kopio-yhdistelmä ainakin toimii straton kanssa. Maksoinkohan 50e pedaalista käytettynä...
Shredator
15.08.2019 09:56:34

Icy-Sun: Minulla on Klon klooneista vain postiivisia kokemuksia. Jopa Soul foodkin on oikein hyvä halpispedaali. Itselläni on laudassa jonkun foorumilaisen kasaama klooni kyseisestä Klonista ja JCM 800-, SD-1-, Klon-kopio-yhdistelmä ainakin toimii straton kanssa. Maksoinkohan 50e pedaalista käytettynä...

Juu ei varmaan kannata Klonesta maksaa niitä tähtitieteellisiä summia, ainakaan soundin puolesta :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Stone
15.08.2019 10:38:22 (muokattu 15.08.2019 10:39:45)

Shredator: Juu ei varmaan kannata Klonesta maksaa niitä tähtitieteellisiä summia, ainakaan soundin puolesta :)

Ei ole itseni päähän koskaan sisäistynyt, että mikä niissä alkuperäisissä klon pedaaleissa maksaa? 3 000$ ja enemmänkin joku pyytää. Ei helevettiläinen :D :D

Kumman valitset esim. Mesa Boogie Mark V vai tollasen alkuperäisen Klon pedaalin noilla hinnoilla...hmm...olisikohan se Klon parempi?? :D
LaMotta
15.08.2019 10:43:20 (muokattu 15.08.2019 10:47:13)

Klonin särömaailma on ihan parhautta. Tosin ei varmaan kaikille, ainakaan mättöukoille.

Stone: Ei ole itseni päähän koskaan sisäistynyt, että mikä niissä alkuperäisissä klon pedaaleissa maksaa? 3 000$ ja enemmänkin joku pyytää. Ei helevettiläinen :D :D

Tintti-albumin saa kaupasta jollain kympillä, vissiin. Eka painos saattaa maksaa satasia. Niin se vain menee. Onko järkeä, on toinen kysymys.

Shredator: Klon vs klooni
https://youtu.be/HqUi9k4soRw

Noilla säädöillä kopio kuulostaa pehmeämmälle.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
15.08.2019 18:22:00
Antakaa pari hyvää vinkkiä Klon-klooneista, vois kokeilla.
Mikko1978
15.08.2019 18:41:02
Stone: Ei ole itseni päähän koskaan sisäistynyt, että mikä niissä alkuperäisissä klon pedaaleissa maksaa? 3 000$ ja enemmänkin joku pyytää. Ei helevettiläinen :D :D

Kumman valitset esim. Mesa Boogie Mark V vai tollasen alkuperäisen Klon pedaalin noilla hinnoilla...hmm...olisikohan se Klon parempi?? :D

Itse noista valitsisin Klonin, koska sille mulla olisi enemmän käyttöö ja sen voisi olettaa olevan parempi sijoitus.
LaMotta
15.08.2019 18:49:49

velipekka: Antakaa pari hyvää vinkkiä Klon-klooneista, vois kokeilla.

Soul Food on halpa keino päästä sisälle soundiin.
Itsellä on käytössä Wampler Tumnus Deluxe ja JJ Archer. Ne on hiukan erilaisia mutta maukkaita kumpikin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
15.08.2019 20:59:27
velipekka: Antakaa pari hyvää vinkkiä Klon-klooneista, vois kokeilla.

Paras vastaan tullut on Solkio Sound Kustomin versio aiheesta. Myin Tumnusin pois ja ostin vielä testiksi Solkion eli S0r0666:n Klonin ja ajattelin, että olkoon viimeinen Klon, mitä testaan.

Itse tykästyin tähän melkein heti, pikkasen tämä kyllä vaati totuttelu. Omaan makuun parempi kuin Tumnus tai joskus aiemmin kokeilemani Soul Food (siitä on tosin jo aikaa). Solkion Klon oli melko erilainen kuin Tumnus. Tumnuksessa on säätöjä paljon enemmän, samoin gainia, mutta soundi ja tuntuma muutenkin. Tuossa omassa on sellaista Dumblelle tyypillistä "voimakasta" attackia ja loppu viimeksi aika vähän gainia. Bassot vähän leikkautuu, keskiäänet korostuu ja muutenkin tuntuma on melko erilainen.

Itse tykkään tosiaan tästä Solkion pelistä, mutta voisin kuvitella, että joillakin voi olla toisin. Tumnus on ehkä enemmän normi od:n tyylinen ja tämä oma vähän sitten oma juttunsa. Tämän pitäisi olla tarkka kopio, mutta en ole koskaan aitoa testannut, niin en osaa sanoa. Tumnuskin on kyllä loistava, ei sen puolen...
Stone
16.08.2019 08:29:16

Mikko1978: Itse noista valitsisin Klonin, koska sille mulla olisi enemmän käyttöö ja sen voisi olettaa olevan parempi sijoitus.

Tältä jäisi molemmat hankkimatta noilla hinnoilla, mutta joku Soul Food voisi olla taas katsastamisen arvoinen, kun omistan kerta vahvistimen jo.
hallu
16.08.2019 09:38:41
Stone: Tältä jäisi molemmat hankkimatta noilla hinnoilla, mutta joku Soul Food voisi olla taas katsastamisen arvoinen, kun omistan kerta vahvistimen jo.

Mark femma tai joku spedaali? khyyllä mä ottaisin marrkifemman jos mulla ei jo sellaista olisi, mutta kolmetonnia on vähän liikaa. Markin saisi kyllä halvemmallakin +/- kahtatonniahan noista yleensä huudellaan. Omastani maksoin 2700, mutta siinä tuli kaappi mukaan. .... Mutta en mä kolmea tonnia tosiaankaan mihinkään pedaaliin laittaisi :-) mieluummin ostaisin vaikka sen Toyotan :-D, tosin semmoinenkin tästä taloudesta jo löytyy..... ehkä mä lainaisin sen rahan valtiolle :-D
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
kapa
16.08.2019 13:06:17
Huomasin vahingossa että Ibanezin OD850 on reissuena saatavilla. Meinasin jo ostaa, kun sen näin (130€), mutta maltoin mieleni. Sitten saksankaupan sivuilla oli 69€, niin tuli nuoruus mieleen, kun mulla oli tuo alkuperäinen pikkupoikana, että kyllä mä sen tarvitsen ja tilasin. Eikohän se ole hyvä lisä siihen orkkisten 808, 9 ja 10 -mallien kaveriksi: jokaiseen vähän eri astetta, niin voi vaihdella, taisitten buustata yhdellä seuraavaa. 10 ei kyllä mahdu enää särölautaan....varsinkin kun soitan suht puhtailla soundeilla...
Kapa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)