![]() 06.11.2014 12:59:38 | |
---|---|
azlag: Tässä on yksi asia mitä en saa mitenkään mahtumaan päähäni; MIKSI ihmeessä kukaan täysipäinen ihminen olisi toiselle kateellinen... I feel u up, bro. Samansuuntaisia ajatuksia on itelläkin tuon kuluttamisen ja kapitalismin suhteen, vaikka samalla ymmärrän itse olevani aika täysillä siinä hamsterin rattaassa mukana. Turvallani ja käpälät rakoilla, mutta kuitenkin. Kauhia harmitus ja oksetus vaan iskee välillä tämän asian suhteen. Silti voisin kuvitella laittavani jopa 5000e kitaraan. Hyvin epätodennäköistä mutta mahdollista. Se tarkoittais kuitenkin sitä, että mun kokonaisvarallisuuden täytyis olla moninkertainen tuohon sijoitukseen nähden. Ja semmoista tilannetta ei ole näkyvissä. Nyt on itse asiassa kamat ja rahat sillä tolalla, että ei pysty tekemään kuin pieniä liikkuja sinne tänne. Mistään ei haluais luopua, eikä mitään oikeasti tarvis lisääkään. | |
![]() 06.11.2014 13:03:34 | |
azlag: Tässä on yksi asia mitä en saa mitenkään mahtumaan päähäni; MIKSI ihmeessä kukaan täysipäinen ihminen olisi toiselle kateellinen jostain viiden tontturoisen kitarasta? :) Samasta syystä kuin sinä olet kateellinen MacGyverin takatukasta. ;) Miksi ihmiset nyt ovat kateellisia ylensäkään. Kateus on ikävä sairaus, joka myrkyttää mielen ja syö ihmistä rotan lailla... Olisi mulla hyviä esimerkkejä kateudesta ja kadehtijoista, mutta jätetään ne nyt tässä ketjussa väliin. Muutenkin mennään jo vähän liian ot:nä... Perimmäinen pointti on kuitenkin se, että onko maailmassa silloin jotain vikaa jos porukka näkee nälkää ja kanssamuusikoilla ei ole varaa ostaa edes putkia vahvariin ennen keikkaa, ja joku menee ja käyttää 100000€ mattoon? Tämä kulutuksen kulttuuri itsessään meikäläistä riepoo. Ja sen palvominen. Pienemmälläkin usein tulisi toimeen mutta kun ei, hintalappuhan sen ratkaisee. Kitarat nyt ovat niin kovin pientä kaikkeen muuhun verrattuna ja huomattavasti monta muuta asiaa paremmin perusteltavissa, mutta itse asia pysyy samana. Ja kun tähän päälle vedetään kateuskortti... Kuten itse sanoit, meitä on moneksi. Aina syynä asioista ärsyyntymiseen ei kuitenkaan ole se ilmeisin. Huoh, olen nyt eksynyt jo aika pitkälle kauas pois aiheesta mutta tuntuu kuuluvan asiaan. Tuleepahan vaahdottua. Se on tietysti jo ihan eri tarina, joka vaatisi oman ketjunsa. Itse olen sitä mieltä, että turha omaisuus ei tuo onnea vaan aiheuttaa vain turhaa ahdistusta... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 06.11.2014 13:07:14 (muokattu 06.11.2014 13:08:18) | |
Rahoitin ensimmäisen hintavamman kitarani aikoinaan pelkästään sillä että lopetin tupakoinnin. Sitten kun tuli perhe/lapsia niin jäi myös baarissa notkuminen pois kuvioista ja nekin rahat on menneet kitarakamppeisiin. Eli kyllä tämä kamarumba on ainakin minun terveyteeni ja hyvinvointiini vaikuttanut erittäin positiiviesti. :) Jokainenhan tietty itse arvottaa mihin ropsensa laittaa. Mutta itse olen ainakin kokenut että se sama raha on mukavampi laittaa uuteen kitaraan kuin polttaa savuna ilmaan tai kaataa kurkusta alas. e. Eli tarkoitin sanoa että kyllä jokaisella varmaan on mahdollisuus vaikka minkälaisiin kamppeisiin, mutta monesti ne rahat menevät kaikkeen muuhun. | |
![]() 06.11.2014 13:15:21 | |
Laulava Kylätohtori: Se on tietysti jo ihan eri tarina, joka vaatisi oman ketjunsa. Itse olen sitä mieltä, että turha omaisuus ei tuo onnea vaan aiheuttaa vain turhaa ahdistusta... Kapitalistinen kulutushysteria vaatii oman ketjunsa. En allekirjoita. | |
![]() 06.11.2014 13:18:27 | |
Gabe: e. Eli tarkoitin sanoa että kyllä jokaisella varmaan on mahdollisuus vaikka minkälaisiin kamppeisiin, mutta monesti ne rahat menevät kaikkeen muuhun. Niinpä. Minulla on tällä hetkellä 10 huokeahkoa sähkökitaraa, joiden yhteenlasketulla arvolla olisin saanut vaikka minkälaisen kepin ja laadukkaan vahvistimen kaupan päälle. | |
![]() 06.11.2014 13:22:07 (muokattu 06.11.2014 13:22:27) | |
Gabe: e. Eli tarkoitin sanoa että kyllä jokaisella varmaan on mahdollisuus vaikka minkälaisiin kamppeisiin, mutta monesti ne rahat menevät kaikkeen muuhun. Kyllä kyllä. Masentunutkin parantuu kun ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee lenkille. | |
![]() 06.11.2014 13:27:04 | |
tender.insanity: Kyllä kyllä. Masentunutkin parantuu kun ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee lenkille. ..koska kaikki masennus johtuu ulkoilun puutteesta ja laiskuudesta. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 06.11.2014 13:29:00 (muokattu 06.11.2014 13:29:26) | |
tender.insanity: Kyllä kyllä. Masentunutkin parantuu kun ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee lenkille. Kyllähän se liikunnan lisääminen vaikuttaa positiivisesti masentuneeseenkin mieleen. Monesti masennuksesta parantuakseen tarvitsee silti vähän muutakin apua. En kylläkään ihan ymmärrä miten tämä tähän liittyi? Krice: Niinpä. Minulla on tällä hetkellä 10 huokeahkoa sähkökitaraa, joiden yhteenlasketulla arvolla olisin saanut vaikka minkälaisen kepin ja laadukkaan vahvistimen kaupan päälle. Jep, sehän on ihan kunkin oma asia haluaako 10 huokeaa vai yhden kalliin. Ei mitään vikaa kummassakaan tyylissä. :) | |
![]() 06.11.2014 13:35:07 | |
Myrkky Nuoli: ..koska kaikki masennus johtuu ulkoilun puutteesta ja laiskuudesta. Masennukseen auttaa parhaiten tilapaisesti tiukka viina. Huom. tilapaisesti. En allekirjoita. | |
![]() 06.11.2014 13:42:14 | |
Gabe: Rahoitin ensimmäisen hintavamman kitarani aikoinaan pelkästään sillä että lopetin tupakoinnin. Sitten kun tuli perhe/lapsia niin jäi myös baarissa notkuminen pois kuvioista ja nekin rahat on menneet kitarakamppeisiin... ja .... Mutta itse olen ainakin kokenut että se sama raha on mukavampi laittaa uuteen kitaraan kuin polttaa savuna ilmaan tai kaataa kurkusta alas. Tuosta tulikin mieleen, että lopetin tupakin tupruttelun melko tasan 3 vuotta 3 kk sitten ja en ole pätkääkään katunut ja tosiaan rahaa oikeasti tuo säästää ja melkoisesti eli reilusti yli tonnin vuodessa, puhumattakaan siitä mitä lopettaminen muuten tuo tullessaan kuten paremmat unet, helpomman hengittämisen, ruoka maistuu paremmalta ja tuoksuttaa asioita paremmin jne. terveydellisä asioita. Esim. jos polttaa 6 askia viikossa ja hinta on 5,5 euroa per aski niin viikossa palaa 33 euroa, kuukaudessa 143 euroa ja vuodessa 1716 euroa. 6 x 5,5 = 33 euroa viikossa 52 x 33 = 1716 euroa vuodessa 1716 / 12 = 143 euroa kuukaudessa Tolla saa jo ihan kohtalaisesti soittokamaakin, ellei sitten osta näillä sitten vaikkapa kaljaa vastaavasti. On mulla kyllä vielä paheena brandy ja konu sekä ehkä joku muu mutta känniin en muista koska viimeksi olen itteni vetäny, ehkä vuonna 2000 olen ollut hyvin pienessä, onneksi nuorempana lärvikänneistä on tullu opittua ettei se kannata ;D Ja loppujen lopuksi hyvä sanonta on hyvä muistaa, ei ne isot tulot vaan ne pienet menot, tai no kitarakamaan saa rahaa laittaa ja onneksi elämän ilot kauniimman sukupuolen kanssa on vielä verottajalta vapaita ;D Anteeksi tämä minun täysin ohi aiheen menevä kirjoitukseni. PappaSFin | |
![]() 06.11.2014 13:48:00 | |
tender.insanity: Kyllä kyllä. Masentunutkin parantuu kun ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee lenkille. Taasko tää? :) 90% "masentuneista" kyllä paranee tuolla keinolla. Laiskuus ja saamattomuus ei ole masennusta mikä on aika yleistä tässä suomifinlandiassa. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ | |
![]() 06.11.2014 13:49:32 | |
pappasfin: Tuosta tulikin mieleen, että lopetin tupakin tupruttelun melko tasan 3 vuotta 3 kk sitten ja en ole pätkääkään katunut ja tosiaan rahaa oikeasti tuo säästää ja melkoisesti eli reilusti yli tonnin vuodessa, puhumattakaan siitä mitä lopettaminen muuten tuo tullessaan kuten paremmat unet, helpomman hengittämisen, ruoka maistuu paremmalta ja tuoksuttaa asioita paremmin jne. terveydellisä asioita. Esim. jos polttaa 6 askia viikossa ja hinta on 5,5 euroa per aski niin viikossa palaa 33 euroa, kuukaudessa 143 euroa ja vuodessa 1716 euroa. 6 x 5,5 = 33 euroa viikossa 52 x 33 = 1716 euroa vuodessa 1716 / 12 = 143 euroa kuukaudessa Tolla saa jo ihan kohtalaisesti soittokamaakin, ellei sitten osta näillä sitten vaikkapa kaljaa vastaavasti. Tosta tulee vanha kasku mieleen. N on nainen ja M mies. N: Montakos kaljaa juot päivittäin? M: Noin kolme. N: Ja paljonkos yksi maksaa? M: Noin vitosen N: Eli viistoista euroa päivässä kaljaan? M: Jep. N: Ja se on vuodessa noin viis ja puol tonnia? M: Jep. N: Jos olisit ollut juomatta kaljaa 20 vuotta, sulla olisi päälle satatonnia ja voisit ostaa Ferrarin. M: Jep, mutta juotko sinä kaljaa? N: En, miten niin? M: Missäs sun Ferrari sitten on? "Funko tilsii kaks pulloo jallua ennen ku on ees päässy hotellille määränpäässä." - Traditional
Laatumusaa | |
![]() 06.11.2014 13:53:27 | |
Funkånaut: Tosta tulee vanha kasku mieleen. N on nainen ja M mies. N: Montakos kaljaa juot päivittäin? M: Noin kolme. N: Ja paljonkos yksi maksaa? M: Noin vitosen N: Eli viistoista euroa päivässä kaljaan? M: Jep. N: Ja se on vuodessa noin viis ja puol tonnia? M: Jep. N: Jos olisit ollut juomatta kaljaa 20 vuotta, sulla olisi päälle satatonnia ja voisit ostaa Ferrarin. M: Jep, mutta juotko sinä kaljaa? N: En, miten niin? M: Missäs sun Ferrari sitten on? Tää oli hyvä ;D PappaSFin | |
![]() 06.11.2014 14:14:14 | |
Ehkä kannattaisi lopettaa kokonaan rahasta puhuminen näissä ketjuissa, koska se ei johda mihinkään muuhun kuin toisten syyllistämiseen :D Etenkin kun sitä kovempi jätkä näissä olet, mitä suurempaa rahasummaa sanot merkityksettömäksi... | |
![]() 06.11.2014 14:30:54 | |
antnis: Ehkä kannattaisi lopettaa kokonaan rahasta puhuminen näissä ketjuissa... Tässä keskustelussa vaan raha on just aiheena. ;) Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ? Jatkakaa vaan, popcornii olis vielä jäljellä... :D I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 06.11.2014 14:35:33 | |
antnis: Etenkin kun sitä kovempi jätkä näissä olet, mitä suurempaa rahasummaa sanot merkityksettömäksi... Ja täähän meinaa vaan sitä yhtä pientä surkastunutta sukuelintä :D ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ | |
![]() 06.11.2014 14:38:11 | |
Tai siis rahalla on määritelty vain tämän keskustelun raamit. ks otsikko. Sitä vastaan puhutaan sitten mikä on parempaa kun verrataan tuohon pienempään rahaan. Sisältöä siis pitäisi tuottaa tuolle välille. Vauhditetaanpa keskustelua taasen hieman mielikuvan kautta; hyvä soittaja soittaa 1500 kitarallla ja heikommalle riittää ne halvemmatkin. Kiteytinkö hyvin? Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 06.11.2014 14:46:34 | |
Raha herättää aina tunteita mikä on hyvinkin ymmärrettävää nykyisin kun duunaria pistetään pihalle, jotta sitä rahaa saataisiin vieläkin enempi jo tahoilla joilla sitä on aivan riittämiin. Onneksi itellä on sentään työpaikka vielä, ensi vuodesta en mene takuuseen kun on pientä muutosta edessä ja mahdollisesti vieläpä jatkossa ulkoistus toiseen firmaan mikä sitten sanoo sen 1 vuoden päästä että tervemenoa mutta tekijöitä on liikaa ja sitä kautta sitten saa sijoittajat sitä rahaa lisää. Yhteiskunta köyhtyy ja yksityiset omistajat lihoo samaan aikaan kun puhutaan eläkepommista, eläkeiän nostosta unohtaen kokonaan, että mitään sellaista ei oikeasti ole vaan työurien pidentäminen parhaiten alkaa siitä, että vanhat eläkkeelle normaalisti ja nuorille töitä, tässä on vain se pulma, että sitä rahaa halutaan vaan enempi ja enempi sijoittajille ja samalla tuetaan EU:n ulkopuolista teollisuutta, joka halvemmalla tekee työtä esim. Kiina ja Aasia, esim. Intia, jonne on jo siirretty aika moni "operaattori" toiminto mistä hoidetaan tukitehtäviä. Ikävä kyllä unohdetaan se punainen lanka miksi EU:lla ja Suomella mene huonosti, ei se rahasta ole kiinni vaan siitä, että teetetään työt muualla mikä on yhteiskunnallisesti paljon kalliimpaa kuin teettää se työ täällä EU:n sisällä. Mikä pahinta, ei hoideta syitä pois vaan jatketaan rahan pumppaamista sinne missä sitä ennestään on ja ihmetellään kun ihmiset voi ihan veen huonosti ja kun ihmiset voi huonosti niin se maksaa henkisinä kärsimyksinä ja myöskin rahassa ihan hemmetin paljon oikeasti ja puhutaan kumulatiivisesta vaikutuksesta kun a) ihminen joka on koulutettu ei enää kykene antamaan yhteiskunnalle sitä mitä häneltä halutaan b)kaikenlaiset tukitoimet maksaa (jos niitä saa) c)päästetään asiat valumaan todella pahaan jamaan kun pitäisi ennalta ehkäistä ja puuttua ajoissa Nykyisin ollaa sellaisessa ikävässä spiraalissa mistä on vaikea päästä ulos, pitäisi hoitaa yhtä isompaa määrää vaikeassa asemassa olevia ihmisiä ja tämä maksaa mutta samalla pitäisi oikeasti lisätä tätä rahaa apua tarvitseville mutta sitä rahaa vaan pistetään yhtä enempi sinne missä sitä on. Tämä nykyinen ns. markkina- ja voiton tavoittelu kapitalismin idea ei enää toimi yhteiskunnan tasolla vaan tulee todella kalliiksi ja romuttaa sen mitä joskus on rakennettu. Kyllä rikkaita saa olla mutta se mikä maksaa on, että vedetään "Överiksi eli rahaa tehdään toisten hyvinvoinnilla eli pistetään pihalle duunaria ja nostetaan kovempia bonuksia, mitä helvetin johtamista se sellainen on. Ja taas meni ihan överiksi multa ja ohi aiheen, ehkä on parempi olla vaan hiljaa ;D PappaSFin | |
![]() 06.11.2014 14:56:58 | |
pappasfin: Raha herättää aina tunteita mikä on hyvinkin ymmärrettävää nykyisin kun duunaria pistetään pihalle, jotta sitä rahaa saataisiin vieläkin enempi jo tahoilla joilla sitä on aivan riittämiin. Onneksi itellä on sentään työpaikka vielä, ensi vuodesta en mene takuuseen kun on pientä muutosta edessä ja mahdollisesti vieläpä jatkossa ulkoistus toiseen firmaan mikä sitten sanoo sen 1 vuoden päästä että tervemenoa mutta tekijöitä on liikaa ja sitä kautta sitten saa sijoittajat sitä rahaa lisää. Yhteiskunta köyhtyy ja yksityiset omistajat lihoo samaan aikaan kun puhutaan eläkepommista, eläkeiän nostosta unohtaen kokonaan, että mitään sellaista ei oikeasti ole vaan työurien pidentäminen parhaiten alkaa siitä, että vanhat eläkkeelle normaalisti ja nuorille töitä, tässä on vain se pulma, että sitä rahaa halutaan vaan enempi ja enempi sijoittajille ja samalla tuetaan EU:n ulkopuolista teollisuutta, joka halvemmalla tekee työtä esim. Kiina ja Aasia, esim. Intia, jonne on jo siirretty aika moni "operaattori" toiminto mistä hoidetaan tukitehtäviä. Ikävä kyllä unohdetaan se punainen lanka miksi EU:lla ja Suomella mene huonosti, ei se rahasta ole kiinni vaan siitä, että teetetään työt muualla mikä on yhteiskunnallisesti paljon kalliimpaa kuin teettää se työ täällä EU:n sisällä. Mikä pahinta, ei hoideta syitä pois vaan jatketaan rahan pumppaamista sinne missä sitä ennestään on ja ihmetellään kun ihmiset voi ihan veen huonosti ja kun ihmiset voi huonosti niin se maksaa henkisinä kärsimyksinä ja myöskin rahassa ihan hemmetin paljon oikeasti ja puhutaan kumulatiivisesta vaikutuksesta kun a) ihminen joka on koulutettu ei enää kykene antamaan yhteiskunnalle sitä mitä häneltä halutaan b)kaikenlaiset tukitoimet maksaa (jos niitä saa) c)päästetään asiat valumaan todella pahaan jamaan kun pitäisi ennalta ehkäistä ja puuttua ajoissa Nykyisin ollaa sellaisessa ikävässä spiraalissa mistä on vaikea päästä ulos, pitäisi hoitaa yhtä isompaa määrää vaikeassa asemassa olevia ihmisiä ja tämä maksaa mutta samalla pitäisi oikeasti lisätä tätä rahaa apua tarvitseville mutta sitä rahaa vaan pistetään yhtä enempi sinne missä sitä on. Tämä nykyinen ns. markkina- ja voiton tavoittelu kapitalismin idea ei enää toimi yhteiskunnan tasolla vaan tulee todella kalliiksi ja romuttaa sen mitä joskus on rakennettu. Kyllä rikkaita saa olla mutta se mikä maksaa on, että vedetään "Överiksi eli rahaa tehdään toisten hyvinvoinnilla eli pistetään pihalle duunaria ja nostetaan kovempia bonuksia, mitä helvetin johtamista se sellainen on. Ja taas meni ihan överiksi multa ja ohi aiheen, ehkä on parempi olla vaan hiljaa ;D Sait plussan. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 06.11.2014 15:12:32 | |
klobasa: Tuskin... Luojan kiitos en harrasta hifiä. Jos niissä piireissä leimataan samalla lailla "kateelliseksi" kuin kitarapiireissä, niin hifimiehenä olisin mitä ilmeisemmin aivan läpeensä kateellinen, koska en näe mitään "järkeä" esim. näissä virtakaapeleitten hinnoissa: http://www.mrhifi.fi/iwc/index.php4?page=productlist&pgroup_id=96 Pala hifismiä makeimmillaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)