balanced1 18.03.2014 14:26:17 (muokattu 19.03.2014 19:25:44) | |
---|
........ |
J.Nikkanen 18.03.2014 14:32:57 | |
---|
P Nevalaita: Pointti oli siinä, että jos ei lähetellä postiennakolla, toinen joutuu aina ottamaan riskin. Tämän Castron kanssa en suosittele ottamaan riskejä. Got it? Niin no, postiennakolla riskin ottaa myyjä. Mukava maksella postituksia kun paketti käy rundaamassa ympäri suomea. Understand? Bassoa, säröllä tai ilman. |
phiit 18.03.2014 14:39:37 | |
---|
carmake: Myös postiennakolla lähettämisessä myyjä kantaa riskin jos vastaanottaja ei lunasta pakettia. Siksi kannattaa ottaa ne ennakkomaksut etukäteen tilille niin ei tule takkiin. |
Antti1 18.03.2014 14:39:45 (muokattu 18.03.2014 14:40:02) | |
---|
J.Nikkanen: Niin no, postiennakolla riskin ottaa myyjä. Mukava maksella postituksia kun paketti käy rundaamassa ympäri suomea. Understand? Sama vanha ratkaisu toimii edelleen: toimituskulut kahteen suuntaan etukäteen tilille ja loput postiennakolla. Silloin on molemmilla riski ja todennäköisesti motivoi hoitamaan kaupat loppuun asti. E: Liikaa sanoja, liian hidasta. Capo. |
carmake 18.03.2014 14:45:01 | |
---|
phiit: Siksi kannattaa ottaa ne ennakkomaksut etukäteen tilille niin ei tule takkiin. Ja riski siirtyy ostajalle. Lähinnä tarkotin että riskitöntä kauppaa on aika hankala tehdä, jos postitushommista on kyse. |
P Nevalaita 18.03.2014 14:58:48 | |
---|
carmake: Ja riski siirtyy ostajalle. Lähinnä tarkotin että riskitöntä kauppaa on aika hankala tehdä, jos postitushommista on kyse. Niin, mutta selitä se Nikkaselle. |
J.Nikkanen 18.03.2014 15:08:02 | |
---|
P Nevalaita: Niin, mutta selitä se Nikkaselle. Ota nyt jo järki käteen ja ajattele hieman asioita. Annoit esimerkin missä riski oli myyjällä, kommentoin miten myyjänä homman hoitaa riskittä ei kelvannut sulle. Sitten annoit uuden idean jossa edelleen riski myyjällä johon muut kommentoi miten asian voi hoitaa mutta riski on tällöin ostajalla. Nyt sä nillität ja takertelet johonkin onnettomaan oljenkorteen ja miten joku itsestäänselvyys pitäisi selittää meikeläiselle. Mitäköhän sä olet mennyt ulisemaan tälle epäilemällesi nimimerkille kun ei ole viesteihisi vastannut? Mulla on ihan kivasti nuo kaupat menneet, niin ostajana kuin myyjänä, mutta sitä on vissiin turha yrittää sulle rautakangesta vääntää. Jatka vaan samaan malliin, hyvinhän sä vedät. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Krice 18.03.2014 15:14:07 | |
---|
Vein paketin postiin tänään, vaikka en tiedä onko ostaja siirtänyt rahat tilille. Myös rekisteröitymispäivä herättää luottamusta: 10.3.2014. Olen tehnyt tätä itse asiassa aika usein nyt jos ostaja on suostunut maksamaan tilisiirrolla. Keski-ikä kai lähestymässä kun pitää elää vaarallisesti. |
Twinkle 18.03.2014 15:23:08 | |
---|
phiit: Siksi kannattaa ottaa ne ennakkomaksut etukäteen tilille niin ei tule takkiin. Tämä nyt ei todellakaan ole mikään idioottivarma konsti, koska huijarille riittää ihan vaikka se pari-kolme kybää. Ne on oikeestaan vähän kätevämpiä vielä kun ne on sen verran pieniä summia niin ihmiset ei näe edes vaivaa ilmoittaa poliisille. |
Gary the pine 18.03.2014 17:04:36 | |
---|
Twinkle: Tämä nyt ei todellakaan ole mikään idioottivarma konsti, koska huijarille riittää ihan vaikka se pari-kolme kybää. Ne on oikeestaan vähän kätevämpiä vielä kun ne on sen verran pieniä summia niin ihmiset ei näe edes vaivaa ilmoittaa poliisille. Siis toihan on just se idioottivarma, että postit etukäteen ja ennakkomaksuna noutaessa loput. Siis myyjän kannalta. Toki jos alkaa kaikkea epäilemään, niin sit ei pidä käydä kauppaa netin välityksellä lainkaan. |
hollstro 18.03.2014 17:33:49 | |
---|
Gary the pine: Siis toihan on just se idioottivarma, että postit etukäteen ja ennakkomaksuna noutaessa loput. Siis myyjän kannalta. Toki jos alkaa kaikkea epäilemään, niin sit ei pidä käydä kauppaa netin välityksellä lainkaan. Ei netissä mitään vikaa ole. Jos ei tune ostajaa/myyjää niin kannattaa sopia tapaamisesta kaupan yhteydessä. Tämä syrjii syrjäkylien asukkaita, mutta muuta tapaa homman varmasti sujumisen suhteen ei ole. Samalla se tavarakin tarkistuu. Halpojen tavaroiden osalta riskiä voi ottaa ja lähetellä/maksella sokkona. Silloin kuitenkin minimi on puhelu. Puhelimessa selviää tavaran tarina ja jos se on epäilyttävä (myyjä ei tunne tuotetta) niin sillä välttää ainakin ilmeisimmät huijarit. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
kojones 18.03.2014 18:01:17 | |
---|
P Nevalaita: Pointti oli siinä, että jos ei lähetellä postiennakolla, toinen joutuu aina ottamaan riskin. Tämän Castron kanssa en suosittele ottamaan riskejä. Got it? En lähetä postiennakolla, koska se on liian vaikeaa. Jos ostaja ei luota minuun niin voi ostaa muualta :) Just eilen tuli entuudestaan täysin tuntemattomalta musanettiläiseltä 700€ tilille ja hän todennäköisesti on tänään saanut jo basson matkahuollosta noutaa. |
Seba 18.03.2014 23:35:36 | |
---|
kojones: En lähetä postiennakolla, koska se on liian vaikeaa. Jos ostaja ei luota minuun niin voi ostaa muualta :) Sama Just eilen tuli entuudestaan täysin tuntemattomalta musanettiläiseltä 700€ tilille ja hän todennäköisesti on tänään saanut jo basson matkahuollosta noutaa. Mä olen monesti saanut 1-2K suorituksia tilille ennenkuin olen mitään lähettänyt, olen myös sellaisia maksanut tuntemattomille. Kerran olen luovuttanut 2K kamat tuntemattomalle ja sovittiin että maksaa parin viikon päästä ja näin teki. Hyvä tuuri käynyt kun ei ikinä ole napsahtanut, mutta jos ei sovi että rahat tilille ja kamat postiin, niin sopii tulla sitten hakemaan, tai ostaa muualta. Ns "tunnetuille hahmoille" on jopa osareita sovittu puolin ja toisin vaikka henkkoht niitä ei tuntisikaan. Jos huijari tulisi vastaan, niin ilman muuta rikosilmoitus lähtisi vaikka olisi kympistä kyse. Pum di pum pu pum di pum |
P Nevalaita 19.03.2014 13:16:39 (muokattu 19.03.2014 21:08:08) | |
---|
(Edit) Edellä käsitelty juttu ratkesi kaikkien kannalta onnellisesti. Case closed. |
varakeef 19.03.2014 15:12:49 | |
---|
P Nevalaita: ...osaltani puitu. Syyt olivat inhimilliset ja voin taas suositella häntä kauppakumppaniksi. Varmaan olisi syytä editoida nuo aiemmat viestit, niin eivät jää elämään omaa elämäänsä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
0101978 19.03.2014 17:16:34 (muokattu 19.03.2014 17:18:11) | |
---|
Foorumit on hyviä paikkoja dumata joku tietämättä taustoja/faktoja. Viestit jää elämään omaa elämäänsä ja miinoittaa ihmisten kaupankäyntiä. Tosin kyllähän noi koijarit yleensä paljastuu yhdellä puhelinsoitolla. Edit. Viestithän olikin juuri deletoitu. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
delarco 19.03.2014 20:05:57 | |
---|
Mikäs siinä postiennakolla lähettämisessä on "niin vaikeeta"? Pitäähän siinä ihan osata kirjoittaa lappuun oma tilinumero ja koittaa onnistuneesti ynnätä myyntihinta ja postimaksu yhteen. |
erty 19.03.2014 20:14:10 | |
---|
delarco: Mikäs siinä postiennakolla lähettämisessä on "niin vaikeeta"? Pitäähän siinä ihan osata kirjoittaa lappuun oma tilinumero ja koittaa onnistuneesti ynnätä myyntihinta ja postimaksu yhteen. Vaikeempaa tuntuu olevan paketin ajoissa noutaminen jos on ylipäätään noutaakseen. |
Seba 19.03.2014 20:30:04 | |
---|
delarco: Mikäs siinä postiennakolla lähettämisessä on "niin vaikeeta"? Pitäähän siinä ihan osata kirjoittaa lappuun oma tilinumero ja koittaa onnistuneesti ynnätä myyntihinta ja postimaksu yhteen. Se, että niitä jää vitusti noutamatta eikä huvita ylimääräiset kulut ja vaiva jonkun persaukisen urpon takia joka haluaa ostaa mutta ei olekaan rahaa tai kiinnostusta noutaakseen. Jos lähtee pyytämään ensin rahaa posteihin, niin samantien sen voi maksaa kokonaankin. Oon mä joillekin jännittäjille jotka on vaatineet postiennakkoa, lähettänyt parin satkun laitteet suoraan ja sanonut että maksaa tilille sitten kun ovat saaneet tavarat. Matkiksen ennakko varsinkin on kirosana. Kerran olen laittanut, meni kolmatta viikkoa että ne tilitti rahat Sitäpaitsi postimaksut on kalliimpia ennakolla. |
joku muu sikko 19.03.2014 20:45:26 | |
---|
carmake: Myös postiennakolla lähettämisessä myyjä kantaa riskin jos vastaanottaja ei lunasta pakettia. Postiennakolla osatmisessaakin on riskinsä kun siellä laatikossahan voi olla vaikka koivuhalko eikä sitä pääse näpelöimään ennen kuin on maksanut. |