![]() 30.09.2018 20:27:34 (muokattu 30.09.2018 20:28:46) | |
---|---|
Tompalla on Xoticin Pre Ampit tarjouksessa. Onko jollain kokemusta tästä kompura-distortion-boost yhdistelmästä? https://www.thomann.de/fi/xotic_bb_preamp_comp_custom_shop.htm Samaan hintaan lähtee versio ilman kompuraa, ja mulla on erillinen kompressori valmiiksi. Yleensä olen vieroksunut yhdistelmäpedaaleita, mutta monesti juuri sooloboostin kanssa olisi kompressori mukava. | |
![]() 30.09.2018 21:02:25 | |
The Jack: Tompalla on Xoticin Pre Ampit tarjouksessa. Onko jollain kokemusta tästä kompura-distortion-boost yhdistelmästä? https://www.thomann.de/fi/xotic_bb_preamp_comp_custom_shop.htm Samaan hintaan lähtee versio ilman kompuraa, ja mulla on erillinen kompressori valmiiksi. Yleensä olen vieroksunut yhdistelmäpedaaleita, mutta monesti juuri sooloboostin kanssa olisi kompressori mukava. Käsittääkseni tuo on normi BB Preamp, mistä saa namikalla lisää kompressiota soundiin. Mulla on joskus ollutkin tuollainen. Mielestäni aika harhaanjohtavaa mainontaa. Just me, saatan toki olla vahvasti väärässäkin. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 01.10.2018 00:38:28 | |
Laulava Kylätohtori: Käsittääkseni tuo on normi BB Preamp, mistä saa namikalla lisää kompressiota soundiin. Mulla on joskus ollutkin tuollainen. Mielestäni aika harhaanjohtavaa mainontaa. Just me, saatan toki olla vahvasti väärässäkin. :) Opiskelin lisää pedaalista. Switchistä saa lisättyä kompressiota, sitten on normaali BB Pre Ampin kompressio sekä kolmas asento ilman kompressiota. Tarjouksessa oli myös toinen Middle Boost variaatio BB Pre Ampista, mutta käyttäjillä oli useita näkemyksiä alkuperäisen paremmuudesta. Joten jääköön tällä kertaa kaupat tekemättä, ja ostan Torilta sen alkuperäisen jos satkulla tulee joskus vastaan. Taitavat olla nämä Tompan tarjoukset enemmänkin uusien pedaalien siirtymistä normaalihintoihin alkuhypen ja rahastuksen jälkeen. Mietityttää että täällä pari sivua sitten puhuttiin Mesan Flux-Driven olevan BB Pre Ampin klooni, mutta Flux-Drive on selvästi overdrive-pedaali ja BB:tä markkinoidaan Distortionina. Näyteklippien perusteella BB Pre Amp on myös minusta enemmän overdrive kuin distortion, mutta rajanveto on ilmeisesti vaikeaa. | |
![]() 01.10.2018 07:22:40 (muokattu 01.10.2018 07:24:03) | |
The Jack: Opiskelin lisää pedaalista. Switchistä saa lisättyä kompressiota, sitten on normaali BB Pre Ampin kompressio sekä kolmas asento ilman kompressiota. Tarjouksessa oli myös toinen Middle Boost variaatio BB Pre Ampista, mutta käyttäjillä oli useita näkemyksiä alkuperäisen paremmuudesta. Joten jääköön tällä kertaa kaupat tekemättä, ja ostan Torilta sen alkuperäisen jos satkulla tulee joskus vastaan. Taitavat olla nämä Tompan tarjoukset enemmänkin uusien pedaalien siirtymistä normaalihintoihin alkuhypen ja rahastuksen jälkeen. Mietityttää että täällä pari sivua sitten puhuttiin Mesan Flux-Driven olevan BB Pre Ampin klooni, mutta Flux-Drive on selvästi overdrive-pedaali ja BB:tä markkinoidaan Distortionina. Näyteklippien perusteella BB Pre Amp on myös minusta enemmän overdrive kuin distortion, mutta rajanveto on ilmeisesti vaikeaa. Kyllä se klooni on, vaikka toisen oparin ympärillä on hieman eri tavalla komponenttien asettelu ja eri klippausdiodit Fluxissa. http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=27712 Mulla on ollut myös tuo BB comp ja se on kyllä yksi parhaita od-pedaaleja. Siitä saa sen originaali BB:n soundin plus monia muita. Tuohon hintaan melkeinpä pakko-ostos. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 01.10.2018 11:14:07 | |
Shredator: Kyllä se klooni on, vaikka toisen oparin ympärillä on hieman eri tavalla komponenttien asettelu ja eri klippausdiodit Fluxissa. http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=27712 Mulla on ollut myös tuo BB comp ja se on kyllä yksi parhaita od-pedaaleja. Siitä saa sen originaali BB:n soundin plus monia muita. Tuohon hintaan melkeinpä pakko-ostos. Miten tämmöinen kloonaus on mahdollista, kun molemmat firmat on vielä jenkeistä? Maksaako Mesa rojalteja käyttäessään mallina lähes suoraan Xoticin suunnittelemaa spedua? Tulin lopulta langenneeksi BB Pre Ampin kompuraversioon, kun vielä T-Rex Creamer Reverb oli niin houkuttelevasti 69 euron hintainen. Nyt loppuu virtalähteistä paikat ja täytyy lopullisesti pistää stoppi pedaalihamstraukseen. Pitää nypätä vielä myöskin yksi säröpedaali pois BB Pre Ampin tieltä, ja valinta osuu Professorin Mighty Red Distortioniin. En ole koskaan päässyt sinuiksi tämän kanssa, ja ymmärtänyt sen tarkoitusta ainakaan humpparikitaroiden kanssa. Ainoastaan yksikelaisilla olen boostannut vähän lisää säröä, mutta silloinkin lähtee helposti kiertämään ja täytyy kuristaa soundia aika rankasti NS 2:n kanssa. En raaski Proffaa ihan vielä myydä pois, koska monesti pedaaleissa on joku niksi minkä tajuamiseen menee välillä pitkän aikaa. Tällä hetkellä Mighty Red Distortion vaikuttaa sellaiselta purkilta, jolla voisi soitella vaikkapa puhtaan transistorikanavan päälle ja antaa mielikuvaa säröillä olevasta putkimarsusta. Kun itse taas soittelen sillä valmiiksi säröllä olevan putkimarsun päälle, niin Proffa tuntuu vaan sotkevan valmiiksi hyvää soundia. Straton kanssa tällä pystyy antamaan soundiin lisää tukevuutta, mutta sellainen liiallisen digitaalisuuden tunne pedaalista silloinkin vähän jää. Pahasti vieneet nämä erilaiset pedaalit viimeisen vuoden aikana mukanaan, toivottovasti seuraavaksi pakkomielle ei siirry kaiutinelementteihin. Jokaisen kitaran mikrofonit olen jo käynyt aiemmin ronkkimassa uusiksi. | |
![]() 01.10.2018 11:43:31 | |
The Jack: Miten tämmöinen kloonaus on mahdollista, kun molemmat firmat on vielä jenkeistä? Maksaako Mesa rojalteja käyttäessään mallina lähes suoraan Xoticin suunnittelemaa spedua? Niin, no tämä on aina näitä kysymyksiä...Ei se BB ole myöskään täysin alkuperäinen design :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 03.10.2018 21:14:41 | |
The Jack: Pitää nypätä vielä myöskin yksi säröpedaali pois BB Pre Ampin tieltä, ja valinta osuu Professorin Mighty Red Distortioniin. En ole koskaan päässyt sinuiksi tämän kanssa, ja ymmärtänyt sen tarkoitusta ainakaan humpparikitaroiden kanssa. Nyt keksin ratkaisun tähän. Pitää laittaa MXR-kompressori eteen reiluilla säädöillä sensitivity ja output klo 15, sitten Flux-Drivestä vähän lisää trebleä gainit nollissa level täysillä. Lopuksi Mighty Red Distortion, mutta volume klo 15 ja Presence sekä Distortion korkeintaan klo 9, olen pitänyt niitä liian kovilla asetuksilla. Vahvarina oli Marshallin Jubilee gainit viitosen paikkeilla. Ilman Proffaakin soundi on hemmetin hyvä, mutta Proffa lisää siihen juuri sen mainostetun 80s sankarihevifiiliksen mitä en pedaalista tähän mennessä ole löytänyt. Pinch Harmonicit lähtee helposti ja sustainia piisaa loputtomiin, mutta kompatessa soundi on tiukka ja erotteleva. En osaa runoilla kummemmin, mutta kasarihevarin modattu JCM 800 täysillä tulee tästä mieleen. Jos polkaisen edessä olleen Flux Driven tai kompuran pois päältä taika katoaa. Varsinkin kompuran sammutus tuo heti takaisin sen tuhnusärön, miksi Mighty Rediä olen hyljeksinyt. Hylkään myyntiaikeet, ja yritän löytää tällekin laudalta vielä tilaa. | |
![]() 03.10.2018 21:21:42 | |
The Jack: Nyt keksin ratkaisun tähän. Pitää laittaa MXR-kompressori eteen reiluilla säädöillä sensitivity ja output klo 15, sitten Flux-Drivestä vähän lisää trebleä gainit nollissa level täysillä. Lopuksi Mighty Red Distortion, mutta volume klo 15 ja Presence sekä Distortion korkeintaan klo 9, olen pitänyt niitä liian kovilla asetuksilla. Vahvarina oli Marshallin Jubilee gainit viitosen paikkeilla. Ilman Proffaakin soundi on hemmetin hyvä, mutta Proffa lisää siihen juuri sen mainostetun 80s sankarihevifiiliksen mitä en pedaalista tähän mennessä ole löytänyt. Pinch Harmonicit lähtee helposti ja sustainia piisaa loputtomiin, mutta kompatessa soundi on tiukka ja erotteleva. En osaa runoilla kummemmin, mutta kasarihevarin modattu JCM 800 täysillä tulee tästä mieleen. Jos polkaisen edessä olleen Flux Driven tai kompuran pois päältä taika katoaa. Varsinkin kompuran sammutus tuo heti takaisin sen tuhnusärön, miksi Mighty Rediä olen hyljeksinyt. Hylkään myyntiaikeet, ja yritän löytää tällekin laudalta vielä tilaa. Sä lähestyt asiaa aivan liian monimutkaisesti. Marsun kaveriks, oli se sitten JCM800 tai Jubilee, riittää SD-1 ja loput on sormissa. | |
![]() 03.10.2018 22:00:33 | |
vvaltsu: Sä lähestyt asiaa aivan liian monimutkaisesti. Marsun kaveriks, oli se sitten JCM800 tai Jubilee, riittää SD-1 ja loput on sormissa. Joo, ehkä paras yksittäinen kitarasoundi on piuha Les Paulista Jubileeheen. Sillä lähtee AC/DC, GNR, Zeppelin ja monet muut suosikkisoundit, mutta kaipaan vaihtelua. Sitä paitsi on Jubileenkin ominaissoundi sellainen hiukan kuivahko, jota on kiva välillä värittää pedaaleilla. Jubileesta lähtee pedaalien kanssa helpommin sama soundi, jota varten pitäisi pelkällä vahvarilla soittaessa luukuttaa korvatulpat päässä hemmetin kovilla äänenvoimakkuuksilla. Myönnetään että liiallisuuksiin on menty, kun laudassa on 3 overdriveä ja 2 distortionia (ja siihen päälle vielä se Saksan matkalla vasta oleva BB Pre Amp). Kiva harrastus, ja koska olen pääasiassa ostanut Torilta käytettyjä laatumerkkejä ei kovinkaan kallista. Muutama purkki saattaisi pois myytäessä lähteä jopa voitolla, mutta tuskin parikymppiä enempää tulisi minkään kohdalla takkiin. | |
![]() 16.10.2018 11:38:16 | |
Mielenkiintoisia "Klon" kommentteja. Jos Archer on vähemmän kompressoiva ja haen tässä spedua ikään kuin boostaamaan vahvarin säröä ja tekemään siitä sellaisen "laulavan" lead soundin ilman sen suurempaa gainin lisäystä, niin tuo Tumnus lienee minulle se parempi vaihtoehto? Tai en tiedä, onko tuo Tumnuskaan silti se oikea vaihtoehto. Tubescreamerilla pääsee maaliin hienosti, mutta toisaalta nyt on haussa enemminkin sellainen vähän tasaisempi soundi, mitä TS tarjoaa. Kuitenkaan en halua pelkkää boosteria, joka vain runttaa etuastetta, vaan ennemmin ripaus volumea ja lisäksi myös vähän gainia purkista. Siksi skippaan kaikki nämä perinteiset yhden napin boosterit. RC Booster olisi siksi yksi vaihtoehto ja toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla myös kompressoria sooloboostina, esim. Xoticin SP Compressoria... Tai mitenkäs MP:n Sweet Honey od tai Fulltonen OCD? Kokemuksia? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 16.10.2018 12:27:51 | |
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoisia "Klon" kommentteja. Jos Archer on vähemmän kompressoiva ja haen tässä spedua ikään kuin boostaamaan vahvarin säröä ja tekemään siitä sellaisen "laulavan" lead soundin ilman sen suurempaa gainin lisäystä, niin tuo Tumnus lienee minulle se parempi vaihtoehto? Tai en tiedä, onko tuo Tumnuskaan silti se oikea vaihtoehto. Tubescreamerilla pääsee maaliin hienosti, mutta toisaalta nyt on haussa enemminkin sellainen vähän tasaisempi soundi, mitä TS tarjoaa. Kuitenkaan en halua pelkkää boosteria, joka vain runttaa etuastetta, vaan ennemmin ripaus volumea ja lisäksi myös vähän gainia purkista. Siksi skippaan kaikki nämä perinteiset yhden napin boosterit. RC Booster olisi siksi yksi vaihtoehto ja toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla myös kompressoria sooloboostina, esim. Xoticin SP Compressoria... Tai mitenkäs MP:n Sweet Honey od tai Fulltonen OCD? Kokemuksia? Tähän jatkoksi kysymys vielä, että miten toimisi MP:n Big Tweedy Drive boosterina? Siitähän ei hirveitä särömääriä saa revittyä. Itse en tuota ole koskaan testannut, joten muiden kokemukset kiinnostaa. Ehdottaisin kokeilemaan myös Okko TwinSonicia. Lähtee mukavan kevyet säröt, Push-säädöllä saa rutattua säröä lisää ja Morella lisää volumea. Säätömahdollisuuksia siis on. | |
![]() 16.10.2018 14:43:32 | |
Laulava Kylätohtori: Kuitenkaan en halua pelkkää boosteria, joka vain runttaa etuastetta, vaan ennemmin ripaus volumea ja lisäksi myös vähän gainia purkista. Siksi skippaan kaikki nämä perinteiset yhden napin boosterit. RC Booster olisi siksi yksi vaihtoehto ja toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla myös kompressoria sooloboostina, esim. Xoticin SP Compressoria... Tai mitenkäs MP:n Sweet Honey od tai Fulltonen OCD? Kokemuksia? Yksi vaihtoehto on MP:n Ruby red booster. Toimii treble boosterina, normaaliboosterina sekä myös mietona säröttäjänä. Mun mielestä mainio kapistus. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 16.10.2018 14:53:29 | |
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoisia "Klon" kommentteja. Jos Archer on vähemmän kompressoiva ja haen tässä spedua ikään kuin boostaamaan vahvarin säröä ja tekemään siitä sellaisen "laulavan" lead soundin ilman sen suurempaa gainin lisäystä, niin tuo Tumnus lienee minulle se parempi vaihtoehto? Tai en tiedä, onko tuo Tumnuskaan silti se oikea vaihtoehto. Tubescreamerilla pääsee maaliin hienosti, mutta toisaalta nyt on haussa enemminkin sellainen vähän tasaisempi soundi, mitä TS tarjoaa. Kuitenkaan en halua pelkkää boosteria, joka vain runttaa etuastetta, vaan ennemmin ripaus volumea ja lisäksi myös vähän gainia purkista. Siksi skippaan kaikki nämä perinteiset yhden napin boosterit. Jännä sattuma, itse eilen testasin piiiitkästä aikaa HK Tubemeisterin särökanavan lead-puolella Tumnus deluxea ja koin jonkinsortin ahaa-elämyksen. Ja jotenkin olin yhdistävinäni näkemäni videot Brian Wamplerin kanavalta tähän - mulle on tullut kuva, että mies rakastaa erilaisia särösoundeja ja hakee erilaisia ratkaisuja pedaaleissaan tähän. Ja kas kummaa, kovin hienosti tuntui Tumnus D tuovan jotain lisää siihen leadpuoleen. Jotain erilaista, mita lautani TC spark mini. Taisi asetukset olla jotensakin niiin, että bassopuoli oli klo 11, mid klo 9, treble klo 11, volume klo 12-13 ja gain klo 8-9. Eli purkista lopulta aika vähän klippausta lisää. En kylläkään voinut testata kovin isolla volumella, pitää soittotreeneissä testata tarkemmin vielä. Sydän lyö ja parta kasvaa. | |
![]() 16.10.2018 18:00:38 | |
Kokemuksia MXR Il Torinosta? Vaikuttaa paperilla hyvältä, mutta miten käytännössä? Vähän vie ostohaluja, kun ei ole TPB, mutta varmaan saisi modattua sellaiseksi... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 16.10.2018 18:31:14 | |
Rämppy: Yksi vaihtoehto on MP:n Ruby red booster. Toimii treble boosterina, normaaliboosterina sekä myös mietona säröttäjänä. Mun mielestä mainio kapistus. Tällanen olikin torilla just ja suht halvalla, mutta onneksi meni jo. :) Joskus tuollainen olikin ja se oli kyllä loistava spedu, muttei ehkä sitä, mitä nyt haetaan... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 16.10.2018 23:39:26 | |
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoisia "Klon" kommentteja. Jos Archer on vähemmän kompressoiva ja haen tässä spedua ikään kuin boostaamaan vahvarin säröä ja tekemään siitä sellaisen "laulavan" lead soundin ilman sen suurempaa gainin lisäystä, niin tuo Tumnus lienee minulle se parempi vaihtoehto? Jos sulla on styrkkari jo ruvella, niin Archerista lähtee kyllä sen verran gainia ja volumea, että saat soundin aivan lyttyyn. Koska Archer kompressoi vähemmän, saat säädettyä kompression määrää tarkemmin. Ei Tumnus ja Archer tässä suhteessa mitenkään eri maailmoista ole, kyse on pienestä mutta kuitenkin havaittavasta erosta. "Practice cures most tone issues." -John Suhr | |
![]() 17.10.2018 12:53:00 | |
Nyt Big Muffista julkaistu Russian version lisäksi triangle versio myös. Onko tätä jo arvon raati kerennyt puimaan tai testaamaan? Voisi olla jännä testata... https://riffi.fi/artikkelit/tuoteuu … angle-big-muff-pii-juhlan-kunniaksi "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 17.10.2018 13:19:52 (muokattu 17.10.2018 13:20:05) | |
Jännää sillai kun en ole huomannut Tumnus Deluxessa mitään kompressiota. Sen sijaan Deluxe Plexi Drivessä sitä on. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 17.10.2018 14:47:23 | |
LaMotta: Jännää sillai kun en ole huomannut Tumnus Deluxessa mitään kompressiota. Sen sijaan Deluxe Plexi Drivessä sitä on. Eiks toi Plexi Drive yritä mallintaa säröllä olevaa plexi-Marsua, eli kompressio kuuluu asiaan rasiaan. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 18.10.2018 11:05:03 | |
Kylätohtorille mielipiteenäni sanoisin että Sweet Honey OD:ta en saanut toimimaan kovin hyvin muron päälle. Aika vaisu, toimii paremmin cleanin päälle. Mooerin Flex boost on AC Boosterin kopio ja varsin hyvä. Ei ole sellanen middlehönö kuten TS Mini, jota myös olen käyttänyt. Nykyään on laudassa Boss OD-1X overdrive. Positiivinen yllätys. Erotteleva kovalla kin säröllä niin kuin arvostelut väittää ja aika hyvä sustaini eikä kohise paljon yhtään. Se on digitaalinen Boss ja moderni soundi. Voi olla turn-off joillekin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)