SpeedGovernor 11.09.2013 17:28:12 | |
---|
Entiedä kyllä mistä oot kokemukses kerännyt, mutta kyllähän helsingissä esimerkiksi on nykyään aivan huikean paljon paikkoja joissa kehittyvä rokkipumppu saa esiintyä. Hommat on kehittyneet todella paljon jopa alle kymmenessä vuodessa. Jolloin oli suurinpiirtein semifinal, oranssi ja joku Kantiksen alakerta. Loput oli sitten ns. Oikeille bändeille. Nykyään on joka toisessa pubissa liveä ja on kuudetta linjaa, loosea ja lepakkomiestä. Nimenomaan nykyään ON jatkuvasti uutta bändiä lauteilla. Tämä oma yli kolmekymppisen musiikin seuraajan mielipide. Sorryt offtopikista. |
aristoteles666 11.09.2013 20:28:16 | |
---|
phiit: Karsii, ei biisit ole tässä pointtina vaan se tuoko bändi porukkaa baariin. Baarinpitääjää ei kiinnosta onko biisit huonoja vai hyviä. Ennen oli mestoja mihin saattoi mennä mikä vaan uus tai vanha bändi soittamaan, nykysin aika harvassa nää mestat, valitettavaa kyllä joka _karsii_ uusien bändien mahdollisuuksia päästä soittamaan. tarkoitinkin että kun ihmiset tanssii teidän biisejä, pitäjä pyytää teidät uudelleen, " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Laulava Kylätohtori 11.09.2013 20:53:39 | |
---|
aristoteles666: tarkoitinkin että kun ihmiset tanssii teidän biisejä, pitäjä pyytää teidät uudelleen, Mutta jos ei ole nimeä, ei saa edes sitä ensimmäistä mahdollisuutta... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
aristoteles666 11.09.2013 21:25:34 (muokattu 11.09.2013 21:26:02) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mutta jos ei ole nimeä, ei saa edes sitä ensimmäistä mahdollisuutta... kyllä ne niitä levyjä mitä ne haluaa kuuntelee, ainakin kymmenen sekuntia. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
warlock 11.09.2013 23:04:57 | |
---|
SpeedGovernor: Entiedä kyllä mistä oot kokemukses kerännyt, mutta kyllähän helsingissä esimerkiksi on nykyään aivan huikean paljon paikkoja joissa kehittyvä rokkipumppu saa esiintyä. Hommat on kehittyneet todella paljon jopa alle kymmenessä vuodessa. Jolloin oli suurinpiirtein semifinal, oranssi ja joku Kantiksen alakerta. Loput oli sitten ns. Oikeille bändeille. Nykyään on joka toisessa pubissa liveä ja on kuudetta linjaa, loosea ja lepakkomiestä. Nimenomaan nykyään ON jatkuvasti uutta bändiä lauteilla. Tämä oma yli kolmekymppisen musiikin seuraajan mielipide. Sorryt offtopikista. Nii paitti että suurimpaan osaan mestoista pitää tuoda yleisökin ite tai muuten saat soittaa tyhjälle salille. Jos oon väärässä niin... Hurraaaa!! Sori offtopic jatko Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan ku tuli ajatus katkos... |
phiit 12.09.2013 09:27:48 | |
---|
aristoteles666: tarkoitinkin että kun ihmiset tanssii teidän biisejä, pitäjä pyytää teidät uudelleen, Paskat ne mistään tansseista välitä, kaljanmyyntihän sen ratkaisee ja ihmismäärä :) Tyhmiä kommentteja vuodesta 2002 |
Laulava Kylätohtori 12.09.2013 09:30:45 | |
---|
phiit: Paskat ne mistään tansseista välitä, kaljanmyyntihän sen ratkaisee ja ihmismäärä :) Tanssiminen on päinvastoin erittäin huono asia, koska tanssiessa ihmiset eivät juo kaljaa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Dropped C 12.09.2013 09:54:25 (muokattu 12.09.2013 10:01:46) | |
---|
Jos olisin kitaristi, niin hommaisin itelle kirppusirkussetin, eli putkietusen, D-luokan ripulirannepäätteen ja 2x12 neodyymiämyreillä varustetetun kaapin. Tollasia päätteitä skeballe vaan ei oikein taida olla oikein olemassa. Mutta kirppusirkus pitäisi olla painon, helppouden ja koon vuoksi. (Kirppusirkus ja ripuliranne ovat bassopalstan puristien lanseeramia termejä). |
phiit 12.09.2013 10:51:15 | |
---|
Dropped C: Jos olisin kitaristi, niin hommaisin itelle kirppusirkussetin, eli putkietusen, D-luokan ripulirannepäätteen ja 2x12 neodyymiämyreillä varustetetun kaapin. Tollasia päätteitä skeballe vaan ei oikein taida olla oikein olemassa. Mutta kirppusirkus pitäisi olla painon, helppouden ja koon vuoksi. (Kirppusirkus ja ripuliranne ovat bassopalstan puristien lanseeramia termejä). http://www.ehx.com/products/44-magnum toimiva vehje Tyhmiä kommentteja vuodesta 2002 |
hallu 12.09.2013 10:57:53 | |
---|
phiit: http://www.ehx.com/products/44-magnum toimiva vehje Siis onko uo ihan oikea päätevahvistin? siis voisinko tökätä tuollaisen pedaltonen perään ja siitä vain piuha kaappiin? pikkuisen kaapin kanssahan tuo olisi varsin roudausystävällinen paketti. Itse olen kokeillut ottaa pelkän pedaltonen olkalaukkuun ja kitara toiselle olalle ja koko hoito pa:han ja se on ollut tosi roudausystävällinen setti, mutta vaatii vain kitaralle lavamonitorin tms. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
phiit 12.09.2013 11:10:05 | |
---|
hallu: Siis onko uo ihan oikea päätevahvistin? siis voisinko tökätä tuollaisen pedaltonen perään ja siitä vain piuha kaappiin? pikkuisen kaapin kanssahan tuo olisi varsin roudausystävällinen paketti. Itse olen kokeillut ottaa pelkän pedaltonen olkalaukkuun ja kitara toiselle olalle ja koko hoito pa:han ja se on ollut tosi roudausystävällinen setti, mutta vaatii vain kitaralle lavamonitorin tms. Kyllä toimii päätteenä tai jos kääntää volaa 12 enemmän niin muroutuukin aika kivasti ja voi käyttää ns "nuppina". Itellä oli tuollainen muutama vuos sitte hetken aikaa, ei ihan vaan riitä tehot bändikäyttöön, mutta soundien puolesta erittäin oiva peli. Tyhmiä kommentteja vuodesta 2002 |
Jucciz 12.09.2013 13:22:41 | |
---|
hallu: Siis onko uo ihan oikea päätevahvistin? siis voisinko tökätä tuollaisen pedaltonen perään ja siitä vain piuha kaappiin? pikkuisen kaapin kanssahan tuo olisi varsin roudausystävällinen paketti. Itse olen kokeillut ottaa pelkän pedaltonen olkalaukkuun ja kitara toiselle olalle ja koko hoito pa:han ja se on ollut tosi roudausystävällinen setti, mutta vaatii vain kitaralle lavamonitorin tms. Juuri näin. Kitarasta (pedaalien kautta) tuohon ja siitä kaappiin/kaiuttimeen. Mulla kulkee sälälaukussa keikoilla varavahvistimena tuon koneen pikkuveli, 22 Caliber. Siinäkin on enemmän watteja kuin mun varsinaisessa keikkavahvistimessa. :) Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut käyttää tositilanteessa, mutta tykkään pelata varman päälle. Combon kanssa tuo on erityisen kätevä, koska se on valmiiksi mikitettynä. jos vahvistin menee mykäksi, kaiutinpiuha vaan combosta irti, EHX tilalle, piuha laudalta sinne ja keikka jatkuu. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
von spets 12.09.2013 15:48:51 (muokattu 12.09.2013 15:52:10) | |
---|
Magnum 44 on hyvä backup-vahvistin ja miksei toimisi siedettävästi hyvän säröpurkin, kaikulootan ja 2x12-kaapin kanssa ihan keikkakoneena. Se soundaa ja tuntuu jotenkin kolholta kun on tottunut putkivahvistimiin, mutta ei se ole huono kuitenkaan. Mullakin se matkaa keikoille laukussa varavahvistimena. Onneksi ei ole tarvinnut kertaakaan käyttää :) Sen muuntaja on sitten isompi kuin itse laite. www.facebook.com/thebadcaseband |
Dropped C 12.09.2013 16:03:46 | |
---|
Ja ite siis tarkoitan että hoitaisin jonkun Marsun, Engl:n, etc. etusen ~5 ECC83 putkella ja jonkun 200-300W hakkuripäätteen. Väitän, että metallia soitettaessa kukaan ei huomaisi saundissa minkäänasteista eroa. |
edenbeast 20.09.2013 20:00:57 | |
---|
Hommasin halvalla kmd:n trankkukombon ja tulin siihen tulokseen että putkivahvistin joutaa toistaiseksi pois. Hommaan sitten joskus jonkun pienen putkikombon tuolle kaveriksi. |
petteri m 25.09.2013 22:39:09 | |
---|
Olen nähnyt useita Kari Peitsamon keikkoja, eka taisi olla joskus -82 ja vika tässä pari vuotta sitten. Aina on ollut ihan paskat soundit. Huonot soittimet, huonot vahvarit ja vielä huonommat säädöt. Ja aina on ollut niin sairaan kova meno ja hyvä meininki että. Puhdasta rocktiivistymää kaikin puolin. Aina on soundit unohtunu alle minuutin kun Kari vetää keikkaa. Miten tämän oikein selittäisi? |
Jucciz 26.09.2013 00:17:51 | |
---|
petteri m: Olen nähnyt useita Kari Peitsamon keikkoja, eka taisi olla joskus -82 ja vika tässä pari vuotta sitten. Aina on ollut ihan paskat soundit. Huonot soittimet, huonot vahvarit ja vielä huonommat säädöt. Ja aina on ollut niin sairaan kova meno ja hyvä meininki että. Puhdasta rocktiivistymää kaikin puolin. Aina on soundit unohtunu alle minuutin kun Kari vetää keikkaa. Miten tämän oikein selittäisi? Näin Kari Peitsamon kuluneena kesänä Keitelejazzeilla ja soundit olivat aivan hyvät. Karilla oli Telecaster ja Fenderin putkicombo, joku Blackface, luultavasti Twin Reverb reissue. Meiningistä olen sinänsä samaa mieltä. Äärettömän sympaattinen hahmo ja mahtavia ralleja läjäpäin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
jniska 26.09.2013 08:21:19 | |
---|
Jucciz: Näin Kari Peitsamon kuluneena kesänä Keitelejazzeilla ja soundit olivat aivan hyvät. Karilla oli Telecaster ja Fenderin putkicombo, joku Blackface, luultavasti Twin Reverb reissue. Meiningistä olen sinänsä samaa mieltä. Äärettömän sympaattinen hahmo ja mahtavia ralleja läjäpäin. Peitsamo oli mainiota katseltavaa eikä saundeissakaan mitään vikaa ollut. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! |
Laulava Kylätohtori 26.09.2013 08:52:23 | |
---|
jniska: Peitsamo oli mainiota katseltavaa eikä saundeissakaan mitään vikaa ollut. Oletteko nyt tosissanne? Ainut kerta, kun olen Karin nähnyt oli viisi vuotta sitten Eurajoella, kun oltiin samalla keikalla Karin "lämppärinä"... Soundista en muista, mutta se meno oli vähän niin ja näin. Ja siinä kohtaa, kun kauppaopiston naiset pyörähti soimaan neljännen tai viidennen kerran (enkä edes kuunnellut keikkaa aktiivisesti, joten saattoi se tulla vieläkin useammin) niin meni maku lopullisesti. Itse asiassa Kari veti lähes koko ajan samaa ränttätänttäkomppia ja alkoi vaan laulamaan eri biisejä siihen. Kai joku siitä tykkäsi... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
pitk 22.03.2014 21:36:17 | |
---|
En jaksa koko ketjua raapata läpi. Se on kuitenkin kitaristista kiinni, ei vahvistimesta. Olin reippaat kymmenen vuotta töissä lavamiksaajana orkesterissa, jossa kitaristi soitti mm. yhden kesän Craten "My first amp" styrkkarilla. Maksoi about 600 markkaa. Sillä vedettiin mm Ruis Rockin päälavalla. Ja hyvältä kuulosti. Anekdoottina vielä; kyseisen orkesterin kanssa oli lentokeikka Kemiin ja allekirjoittanut hoiti backline-säädön. Kysymykseeni, mikä vahvistin pitäisi saada vastaus oli: Kaikki käy, paitsi Yamaha JX30. Sillä ei voi vetää. Toinen omalta kannalta masentava esimerkki; Olin ostanut Straton ja omiston Musarin (112RD Fifty)styrkkarin. Kitaraopettajani Jukka Syrenius (tarkemmin ottaen hemmon vanha vahvistin) lipuu treenikämpälle ja kysyy, saako testata Stratoa. Tottakai annan kokeilla. Soundi heti ihan timanttia. Masennuin. Jatkoin kuitenkin soittamista. |