ÄrGee 03.09.2015 14:05:09 | |
---|
|
Jucciz 03.09.2015 14:26:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olisi varmaan pitänyt laittaa hymiö perään, en tarkoittanut, että strato on olisi varsinaisesti muita parempi. Lähinnä omasta soitannollisesta kontekstista tuon laitoin. Voin vaihtaa straton heti toiseen, jos vaan parempi malli vastaan tulee. Pitäisi varmaan hankkiutua testaamaan Pärssisiä, niin sitten senkin tietäisi... Sulla ei strato vissiin kauheasti ole käytössä... On se nyt taas muutamalla viime keikalla ollut paljonkin, kun tuon tallan siihen vaihdatin. Mutta mää vaihtelen aika tasaisesti Telen, Straton, LP:n ja 355:n välillä. Akkariakin tulee keikoilla räimittyä. Pysyypähän homma tuoreena. |
antikristus 03.09.2015 14:39:17 | |
---|
Jucciz: Niin joo. Eli kun Kemperin avulla saa osviittaa siitä, miltä monet klassikkovahvistimet noin suurin piirtein kuulostavat, tuskinpa siinä mitään vahvistin-GAS:ia tarttee pelätä... ;) Kieltämättä oon täs nyt puolisen vuotta miettiny et pystynkö päästää irti siitä pääteputkien lämpimästä ja miellyttävästä pikku hehkumisesta. En muuten koe tarvitsevani klassikkovahvistinta jos kemperistä saa ruuvattua saman kaltaisen soundinja pikku twist ei haittaa jos se kuulostaa hyvältä :) |
Laulava Kylätohtori 03.09.2015 14:54:40 | |
---|
Jucciz: On se nyt taas muutamalla viime keikalla ollut paljonkin, kun tuon tallan siihen vaihdatin. Mutta mää vaihtelen aika tasaisesti Telen, Straton, LP:n ja 355:n välillä. Akkariakin tulee keikoilla räimittyä. Pysyypähän homma tuoreena. Vaihtelu tuo uutta näkökulmaa soittoon ja on kyllä muutenkin antoisaa - itsekin tulee ajoittain fiilisteltyä LP:llä ja telellä ja Essi-kuume on krooninen, vaikkei tällä hetkellä akuuttina vaivaakaan... Akkareista mä en ole koskaan saanut mitään irti... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Tsugu Way 03.09.2015 14:58:54 | |
---|
Ettekö te kukaan ole töissä kun täällä höpötätte ja kamarunkkaatte koko ajan? Terveisin: aamukahvit, työpaikan aamupäivän kahvit, ruokatunti ja nyt iltapäivän kahvitunti yksin omassa työhuoneessa kahvin kanssa m.netissä. Ei kait sitä nyt voi mennä kahvihuoneeseen muiden tavallisten ihmisten seuraan. Jää vaikka huomaamatta joku mahtikitara torilla. All That Makes Me Happy Is The Blues. |
Laulava Kylätohtori 03.09.2015 15:01:56 (muokattu 03.09.2015 15:04:10) | |
---|
Töissä ollaan joo. Mnet tuo hyvinvointia ja hyvinvoiva työntekijä on tuottava ja tehokas - eli win win -tilanne.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
darrell 03.09.2015 15:09:31 | |
---|
Mulla oli Baja Telecaster, johon olin oikein tyytyväinen. Laitoin kuitenkin myyntiin, kaupat tuli heti, pakkasin kitaran ja vein matkahuoltoon. Harmitti vietävsti hyvän kitaran myynti. Ei ehtinyt auton moottori viilentyä, kun eBaystä haukankatse poimi kitaran loppumaisillaan olevasta huutokaupasta, snaipperin tarkka laukaus kajahti täsmähuutona, voittohuuto! ja teleä tulossa oli tilalle. Selitin itselleni, että eihän sitä mies ilman teleä voi olla. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Jucciz 03.09.2015 15:10:03 | |
---|
Tsugu Way: Ettekö te kukaan ole töissä kun täällä höpötätte ja kamarunkkaatte koko ajan? Terveisin: aamukahvit, työpaikan aamupäivän kahvit, ruokatunti ja nyt iltapäivän kahvitunti yksin omassa työhuoneessa kahvin kanssa m.netissä. Ei kait sitä nyt voi mennä kahvihuoneeseen muiden tavallisten ihmisten seuraan. Jää vaikka huomaamatta joku mahtikitara torilla. En mää käy oikeissa töissä. |
antikristus 03.09.2015 15:23:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Töissä ollaan joo. Mnet tuo hyvinvointia ja hyvinvoiva työntekijä on tuottava ja tehokas - eli win win -tilanne.... Sama, nyt pääsin tosin jo kotii. |
tuquoque 03.09.2015 15:56:11 | |
---|
Saatuani skitta- ja bassokamat siihen pisteeseen, että on kaikki mitä tarvitsen ja soundit kohdallaan, päätin aloittaa rumpujen soiton. Noin kuusi kuukautta on nyt haalittu peltiä, clämppiä, telinettä, kilkatinta, kalkatinta eikä loppua näy. Kun saan rummut mieluisaan kasaan, pitänee siirtyä taas kiippareihin. Nykyiset kun alkaa olla jo vähän ikääntyneitä... m. |
Juzpe 03.09.2015 17:11:47 | |
---|
Jucciz: Entäs jos ei oo koskaan Stratoa tarvinnutkaan? Ja sit taas, kovat jannut hoitaa tilanteen kuin tilanteen kitaralla kuin kitaralla, kunhan nyt on ehjä ja pitää vireen. Tele on paras strato. Bigsbyllä. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Gabe 03.09.2015 18:47:44 | |
---|
Juzpe: Tele on paras kitara. Bigsbyllä tai ilman. |
Juzpe 03.09.2015 18:51:32 | |
---|
Tele on paras kitara. Bigsbyllä tai ilman. Kyl mulla on ihan tasapisteissä kolme mallia: Tele, LesPa ja Flying V. Otin varakitaraksi lainaan Gibsonin '67 RI Flygarin.... en muistanutkaan kuinka ihkuja Flygarit on a) soittotuntumalta b) ergonomialta c) soundilta. Vähä (tai siis tosi paljon) niingy SG, muttei ollenkaan ruma. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Gabe 03.09.2015 20:08:18 | |
---|
Juzpe: Kyl mulla on ihan tasapisteissä kolme mallia: Tele, LesPa ja Flying V. Otin varakitaraksi lainaan Gibsonin '67 RI Flygarin.... en muistanutkaan kuinka ihkuja Flygarit on a) soittotuntumalta b) ergonomialta c) soundilta. Vähä (tai siis tosi paljon) niingy SG, muttei ollenkaan ruma. SG, Strato, V, ES.. onhan noita hyviä malleja paljon. Itse palaan aina yhä uudelleen ja uudelleen Telecasterin ja Les Paulin pariin. Ehkä uskon nyt jo viimein että ne on nämä kaksi. |
darrell 03.09.2015 20:34:38 | |
---|
Gabe: SG, Strato, V, ES.. onhan noita hyviä malleja paljon. Itse palaan aina yhä uudelleen ja uudelleen Telecasterin ja Les Paulin pariin. Ehkä uskon nyt jo viimein että ne on nämä kaksi. Vaikka olisi se 100% omien speksien mukaan rahaa säästelemättä tehty custom, niin aivan häpeilemättä voi pitää tavoitteena kaikkien vähänkin klassikkostatusta omaavien kitaroiden hankkimista. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Gabe 03.09.2015 21:40:44 | |
---|
darrell: Vaikka olisi se 100% omien speksien mukaan rahaa säästelemättä tehty custom, niin aivan häpeilemättä voi pitää tavoitteena kaikkien vähänkin klassikkostatusta omaavien kitaroiden hankkimista. Totta mooses. Sittenhän sitä vasta onkin kiva fiilistellä eri kamppeilla kun se ydinryhmä on kasassa. |
Tiku35 04.09.2015 12:26:21 | |
---|
Onko muilla samankaltaista oirehdintaa tai ongelmaa? Sairastin samaa tautia muutaman vuoden kunnes sain sopivat kamat ja nyt ei ole mitään ongelmaa. |
s8na 04.09.2015 12:58:27 (muokattu 04.09.2015 12:58:47) | |
---|
En taida olla. Jotenkin aina säännöllisin väliajoin tämä gassitus plompsahtaa esiin. Yleensä tähän liittyy jokin pieni tarve josta sitten suunnilleen paisuu ajatus koko pakan sekoittamiseen kunnolla. Onneksi sitten aika ja järki vähän pistää toppuuttelemaan ja homma taas tasaantuu. Mulla saattais olla tarve toiselle vahvistimelle toisella treeniksellä. Nyt alkuun kyllä aion lähteä THR kainalossa ja tuupata sen kiinni PA:han kuulokeliitännän kautta. Tonet kunnossa joo. :) |
Genitalripper 04.09.2015 12:59:01 | |
---|
Hätiköinti on vaarallista tämän taudin kanssa. Pari päivää meni heikossa mielentilassa, kun treeneissä huomasin tonen taas hävinneen jonnekin. Pari päivää meni soundin hakemisessa ja itselleen toitottaessa, että ei tämä nyt vaihtamalla parane kun näistä samoista rojuista se juttu on ennenkin löytynyt, eikä nuo nappulat kovin eri kohtaan alkutilanteeseen verrattuna lopulta päätyneetkään. Jostain kun saisi päivästä toiseen saman kuulevat korvat niin menisi samantien hankintaan. |
elwood66 04.09.2015 21:18:46 (muokattu 04.09.2015 21:26:14) | |
---|
Tervettähän tämä. Oireita vuodesta 1981. Omat teesit: Suosin rohkeaa, osia kierrättävää D.I.Y.-henkeä ja ennakkoluulottomuutta. Viis veisaan perusteettomasta hehkutuksesta, minkä tahansa logon omaavan tuotteen kohdalla. Arvostan yli kaiken alan käsityöläisiä, kielisoittimien ja vahvistimien osalta erityisesti. Arvostan halpoja ja non-brand-vehkeitä & osia, kunhan laatua löytyy. Arvostan vanhoja vehkeitä, kunhan ne edustavat aikansa laatua. Vierastan minkään ostamista vaan sen takia, että sillä "joku" vetää. Oudoksun soittimen ulkonäön pitämistä soundia tärkeämpänä asiana. Pyrin omistamaan vain semmoisia kamoja, että niitä pystyy itse pitämään kunnossa. Ei näissä jutuissa ole ns. oikeaa ns. väärää - makuasioita kuin koiran pallit. Mutta - terveeksi väitän tätä tautia. Kiitos "Tsugu Way":lle threadin aloittamisesta - itse kysymys kaikuu kuitenkin omassa päässäkin aika ajoin (tai sitten "echo" hellasäröstä...) Let that boy boogie woogie |