![]() 30.10.2013 08:56:56 | |
---|---|
reative: Eiköhän tuon nyt näe jo ihan ulospäin.. Ei näe. Maailma ei todellakaan ole niin mustavalkoinen. ??? | |
![]() 30.10.2013 09:08:17 | |
reative: Juurikin näin. Esim. syövälle tai muulle OIKEALLE sairaudelle kun et itse voi mitään etkä välttämättä vaikuttaa siihenkään saatko sen. Mutta noi spurkut on kyllä ihan itse valinneet tiensä joten miksi auttaa.. Joten ei heru sympatioita muitakaan, ja jos joskus jonkun narkkarin näen makaavan jossain katuojassa, vaikka talvellakin, niin en kyllä jää auttamaan. Pitäkööt tunkkinsa kun on sinne päätynyt. Ja vielä omaa tyhmyyttään.. Itse olen imusolmuke syövän sairastanut ja se on ollut jo vuosia seuranta vaiheessa. Siinä meni hoidoissa keuhkot, työkyky ja sain elinikäiset kivut. Oletko muuten sitä mieltä, että myöskään keuhkosyöpää ei tarvitse hoitaa jos potilas on tupakoitsija. Tupakka aiheuttaa myös keuhkoahtaumatautia ja monia muitakin sairauksia. Pitäisiköhän myös tupakoijilta kieltää julkinen terveyden huolto? Itse en polta, että tämä ei minua kosketa niinkään. Kuitenkin jos jätetään sairauksia hoitamatta sen takia, että ne ovat mahdollisesti itse aiheutettuja niin se asia voi joskus olla hyvinkin veteen piirrretty viiva. Esimerkiksi jos leikkaa vahingossa käteensä sirkkelillä, tai kaatuu liukkaalla tiellä kun kävelee.. Näitä esimerkkejä voisi kaivaa loputtomiin asti. Pitäisikö kaikki nämäkin jättää hoitamatta? Jos jätät jonkun ihmisen hankeen makaamaan, olipa hänen syynsä olla siellä mikä tahansa, ja kävelet vaan ohi tilanteesta niin jos hän sinne kuolee niin olet syyllistynyt rikokseen. Kannattaisitko myös tällöin sitä siperian junaa tai vastaavia rangaistuksia???? Ollaan muuten aika kaukana tästä huijari ja muusikoiden netti aiheesta!!! | |
![]() 30.10.2013 09:09:41 | |
mpekkanen: Ollaan muuten aika kaukana tästä huijari ja muusikoiden netti aiheesta!!! Tavalliseen tapaasi. Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats | |
![]() 30.10.2013 09:17:53 | |
edenbeast: Mistä tiedät että yksikään narkki tai alkoholisti ei yritä olla kuivilla? Se on täysin eri asia yrittääkö vai ei yritä lainkaan, jos yrittää hyvä, toivoa on ja todellakin näitä tulee auttaa. Mutta on myös niitä täysin toivottomia tapauksia jotka eivät koko elinaikanaan tule yrittämään koska ei ole tarvetta ja valtio maksaa. Miksi näitä pitäisi hyysätä mihinkään suuntaan?! | |
![]() 30.10.2013 09:25:14 | |
mpekkanen: Oletko muuten sitä mieltä, että myöskään keuhkosyöpää ei tarvitse hoitaa jos potilas on tupakoitsija. Tupakka aiheuttaa myös keuhkoahtaumatautia ja monia muitakin sairauksia. Pitäisiköhän myös tupakoijilta kieltää julkinen terveyden huolto? Tupakoitsija on siitä erikoinen tapaus, että tupakoitsija on hoitonsa maksanut. Tupakasta perittävä vero kattaa tupakoitsijan hoidon ja jää vielä vähän ylikin. Alkoholistilla on muuten melko sama tilanne. Jos joku ei tätä ole kuullut tai ei usko, niin siitä vaan google laulamaan, niin voi hämmästyä kummasti. Jos em. tapaukset jätetään hoitamatta, niin myös ylipainoiset, urheilijat, toimistotyötä tekevät, raskasta työtä tekevät jne. jne. Kaikki on omia valintoja, joten ei hoitoa. Esimerkiksi jos leikkaa vahingossa käteensä sirkkelillä, tai kaatuu liukkaalla tiellä kun kävelee.. Näitä esimerkkejä voisi kaivaa loputtomiin asti. Pitäisikö kaikki nämäkin jättää hoitamatta? Näinhän se on. Oikeastaan kaikki sairaudet ovat itse aiheutettuja. Pitäisi laatia virkamiesryhmä kehittämään täydellisen elämän kaavan ja jokainen, joka poikkeaa siitä edes kerran, menettää oikeutensa hoitoon. Jos jätät jonkun ihmisen hankeen makaamaan, olipa hänen syynsä olla siellä mikä tahansa, ja kävelet vaan ohi tilanteesta niin jos hän sinne kuolee niin olet syyllistynyt rikokseen. Kannattaisitko myös tällöin sitä siperian junaa tai vastaavia rangaistuksia???? Näin on. Eikä sitä koskaan voi tietää, miksi joku siellä makaa. Kuvitelma, että nisti olisi aina resuinen rapanarkki, on väärä ja lapsellinen. Monet työssäkäyvät ovat yhtälailla huumeidenkäyttäjiä, eikä se näy ulospäin ollenkaan. Ollaan muuten aika kaukana tästä huijari ja muusikoiden netti aiheesta!!! Business as usuall... ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 30.10.2013 09:30:11 | |
Kylätohtorin kanssa olen niin samaa mieltä, että laitoin plussan :) | |
![]() 30.10.2013 09:36:30 | |
phiit: Itse en tunne minkääntasoista sympatiaa ihmisiä kohtaan jotka eivät edes yritä. Sama kanta, mutta kohteena "työttömät" ja "masentuneet". Itse aiheutettuja tekosyitä päästä sluibaamaan kotisohvalle kuuliaisten kansalaisten verorahoilla. Menisivät työttömät töihin ja ja masentuneet voisivat ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä lenkille. | |
![]() 30.10.2013 09:39:59 | |
mpekkanen: Itse olen imusolmuke syövän sairastanut ja se on ollut jo vuosia seuranta vaiheessa. Siinä meni hoidoissa keuhkot, työkyky ja sain elinikäiset kivut. Oletko muuten sitä mieltä, että myöskään keuhkosyöpää ei tarvitse hoitaa jos potilas on tupakoitsija. Tupakka aiheuttaa myös keuhkoahtaumatautia ja monia muitakin sairauksia. Pitäisiköhän myös tupakoijilta kieltää julkinen terveyden huolto? Itse en polta, että tämä ei minua kosketa niinkään. Kuitenkin jos jätetään sairauksia hoitamatta sen takia, että ne ovat mahdollisesti itse aiheutettuja niin se asia voi joskus olla hyvinkin veteen piirrretty viiva. Esimerkiksi jos leikkaa vahingossa käteensä sirkkelillä, tai kaatuu liukkaalla tiellä kun kävelee.. Näitä esimerkkejä voisi kaivaa loputtomiin asti. Pitäisikö kaikki nämäkin jättää hoitamatta? Jos jätät jonkun ihmisen hankeen makaamaan, olipa hänen syynsä olla siellä mikä tahansa, ja kävelet vaan ohi tilanteesta niin jos hän sinne kuolee niin olet syyllistynyt rikokseen. Kannattaisitko myös tällöin sitä siperian junaa tai vastaavia rangaistuksia???? Ollaan muuten aika kaukana tästä huijari ja muusikoiden netti aiheesta!!! Kas kummaa kun oma isoäitini kuoli keuhkosyöpään, epäilemättä juuri tupakan takia. Oli täysin itse aiheutettu joten olen kyllä edelleen samaa mieltä mitä sanoin. Jokainen joka polttaa tietää että sairastuu hyvin isolla todennäköisyydellä. Sirkkeliä käytettäessä, jos siinä on oikeat turvavarusteet, on hyvin pieni riski osua käteensä. Liukastumista et välttämättä voi estää mitenkään vaikka olisi nastat kengissä. Aivan erilaiset asiat. Ja edelleenkään en koe syyllistyneeni mihinkään vääryyteen eikä omatuntoni soimaa vaikka jonkun johonkin jätänkin. Ja niin iso aasinsillan tulin kyllä vetäneeksi näiden aiheiden väliin että aasi hukkui kärryineen päivineen. | |
![]() 30.10.2013 09:49:00 | |
reative: Kas kummaa kun oma isoäitini kuoli keuhkosyöpään, epäilemättä juuri tupakan takia. Oli täysin itse aiheutettu joten olen kyllä edelleen samaa mieltä mitä sanoin. Jokainen joka polttaa tietää että sairastuu hyvin isolla todennäköisyydellä. Moni kuolee keuhkosyöpään, vaikkei polta koskaan. Mistä tiedät, ettei olisi kuollut, vaikkei olisi polttanutkaan. Ja mikähän se todennäköisyys on tupakoitsijalla kuolla keuhosyöpään verrattuna ei tupakoitsijaan? Sitä vaan, että aika isoja linjauksia täällä vedellään mutu-tuntuman pohjalta... Sirkkeliä käytettäessä, jos siinä on oikeat turvavarusteet, on hyvin pieni riski osua käteensä. Liukastumista et välttämättä voi estää mitenkään vaikka olisi nastat kengissä. Aivan erilaiset asiat. Mutta aina se sirkkelionnettomuus on käyttäjän vika. Ei se sirkkeli ole koskaan itsestään kenenkään kimppuun käynyt. Joten jokainen sirkkelionnettomuus on käyttäjän tyhmyyttä -> ei hoitoa. Ja edelleenkään en koe syyllistyneeni mihinkään vääryyteen eikä omatuntoni soimaa vaikka jonkun johonkin jätänkin.. Laitonta ja rangaistavaa se silti on. Mielestäni tuollainen narkki/alkoholisti kuolkoon ojaan, koska oma vika, on vähän turhan mustavalkoista ajattelua. Kuten jo todettua, tupakoitsijat ja alkoholistit sentään maksavat hoitonsa, mutta entäs mitä tekisit ylipainoisille? Kyllä siinäkin on itse ruoka suuhun tungettu, joten oma vika -> ei hoitoon? Kuinka pitkälle tätä pitäisi viedä, eli mihin vedetään raja? Toisaalla jätetään hoitamatta, jos on oma vika, mutta toisaalla hoidetaan, vaikka olisi oma vika. Jne. tajusit varmaan pointin, en jaksa tästä tämän enempää jauhaa.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 30.10.2013 09:51:40 (muokattu 30.10.2013 09:57:43) | |
tender.insanity: Sama kanta, mutta kohteena "työttömät" ja "masentuneet". Itse aiheutettuja tekosyitä päästä sluibaamaan kotisohvalle kuuliaisten kansalaisten verorahoilla. Menisivät työttömät töihin ja ja masentuneet voisivat ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä lenkille. Kun täällä tykätään pilkkua tuuppia niin voisipa tähänkin sanoa että kun ei kaikille ole töitä, ja masennuksesta sen verran että oma vaimoni on sairastanut masennusta. Ei se nyt ihan mene niin että niskasta kiinni koska se ei ole pelkästään korvien välissä vaan ihan oikea sairaus. Ihminen joka ei ole sairastanut masennusta ei voi ymmärtää sitä. Itse jollain tasolla ymmärrän koska olen nähnyt millaista on olla masentunut ja mitä se ihmiselle tekee. Mutta mä tatut sun muut pummit asia erikseen. Tietysti, onhan se vähän tyhmää yrittää kun pienellä palkalla jää vähemmän käteen kuin tuilla e. Siistin vähän tekstiä... | |
![]() 30.10.2013 09:53:49 | |
Laulava Kylätohtori: mutta entäs mitä tekisit ylipainoisille? Kyllä siinäkin on itse ruoka suuhun tungettu, joten oma vika -> ei hoitoon? Siinä vaiheessa kun ylipainoinen on siinä tilanteessa ettei pääse itse ylös liikkumaan niin syyllinen on se hlö joka kantaa tuolle veripussille sitä paskaa syötäväksi. Aika äkkiä tuosta ihminen kuitenkin laihtuisi jos ruokavalio muuttuisi, se on niin yksinkertaista. Ylipainoisetkin esittävät olevansa "uhreja" ja muuta paskaa, sama pätee myös näihin. Jos olet ja makaat sängyssä läskien vuoksi eikä muu ruoka maistu kuin Bigmacit ja pizzat niin olkoot, miksi tällaisia pitäisi hyysätä? | |
![]() 30.10.2013 10:06:22 | |
Laulava Kylätohtori: Jne. tajusit varmaan pointin, en jaksa tästä tämän enempää jauhaa.... Sovitaan että ollaan eri mieltä, ei tästä kuitenkaan tämän rakentavampaa saada. | |
![]() 30.10.2013 10:16:09 (muokattu 30.10.2013 10:18:35) | |
tender.insanity: Sama kanta, mutta kohteena "työttömät" ja "masentuneet". Itse aiheutettuja tekosyitä päästä sluibaamaan kotisohvalle kuuliaisten kansalaisten verorahoilla. Menisivät työttömät töihin ja ja masentuneet voisivat ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä lenkille. Teeppä suomeen se 200.000 työpaikkaa vai paljonkos täällä on työttömiä. Ja toi masennushomma ei tosiaankaan mene niin että "ottaa itseään niskasta kiinni". Voi jumalauta, sua pitäis vetää päähän ihan yhtälailla kun noita huijareitakin. E: tai siis mun mielestä toi hakkaaminen ei ole ratkaisu mihinkään, mutta täällä se näyttää olevan hyväksyttävää jonkun mielestä, sun tapauksessa jopa mun mielestä. Japan hairstyle techno ok! | |
![]() 30.10.2013 10:18:30 | |
cosmosdeath: Teeppä suomeen se 200.000 työpaikkaa vai paljonkos täällä on työttömiä. Ja toi masennushomma ei tosiaankaan mene niin että "ottaa itseään niskasta kiinni". Voi jumalauta, sua pitäis vetää päähän ihan yhtälailla kun noita huijareitakin. Et varmaan ymmärtäny koska sanat oli "":issä, jos tekeytyy "työttömäksi" = ei hae töitä, samoin "masentunut" = lorvailee himassa koska voi Työtön työnhakija on täysin eri asia Oikeasti masentunut on täysin eri asia Välillä ihmisten tyhmyys aina ihmetyttää :( | |
![]() 30.10.2013 10:20:56 | |
phiit: Et varmaan ymmärtäny koska sanat oli "":issä, jos tekeytyy "työttömäksi" = ei hae töitä, samoin "masentunut" = lorvailee himassa koska voi Työtön työnhakija on täysin eri asia Oikeasti masentunut on täysin eri asia Välillä ihmisten tyhmyys aina ihmetyttää :( Siellä lukee: menisivät työttömät töihin ja masentuneet voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä lenkille. Japan hairstyle techno ok! | |
![]() 30.10.2013 10:25:00 | |
phiit: Et varmaan ymmärtäny koska sanat oli "":issä, jos tekeytyy "työttömäksi" = ei hae töitä, samoin "masentunut" = lorvailee himassa koska voi Työtön työnhakija on täysin eri asia Oikeasti masentunut on täysin eri asia Välillä ihmisten tyhmyys aina ihmetyttää :( onhan se niin että pitäisi opetella lukeman..itsehän en huomannut noita heittomerkkejä, pahoittelut siitä. Tuohon että noita lorvailijoita on kun ei oikein pystytä puuttumaan ja siksi se kismittää. ja tosta hakkaamisesta sen verran että väkivalta lopettaa vi**uilun.. | |
![]() 30.10.2013 10:27:19 | |
phiit: Siinä vaiheessa kun ylipainoinen on siinä tilanteessa ettei pääse itse ylös liikkumaan niin syyllinen on se hlö joka kantaa tuolle veripussille sitä paskaa syötäväksi. Aika äkkiä tuosta ihminen kuitenkin laihtuisi jos ruokavalio muuttuisi, se on niin yksinkertaista. Ylipainoisetkin esittävät olevansa "uhreja" ja muuta paskaa, sama pätee myös näihin. Jos olet ja makaat sängyssä läskien vuoksi eikä muu ruoka maistu kuin Bigmacit ja pizzat niin olkoot, miksi tällaisia pitäisi hyysätä? Tämäkin juttu menee varmasti suurimmaksi juuri näin, eli ihminen on itse syyllinen omaan ylipainoonsa. Kuitenkin joskus voi olla sen lihavuuden takana sairauskin eikä mikään jatkuva pitsan ja muun roskan syönti. Ihmisellä voi olla myös useita sairauksia ja niiden oireita voi olla painon nousu, vaikka söisi ihan terveellisestikkin. Sen ylipainon voi aiheuttaa lääkityskin. Siis ylipaino voi johtua useasta eri sairaudesta ja useasta eri lääkkeestä joilla näitä sairauksia hoidetaan. Ei nämä asiat aina ole niin mustavalkoisia. Kaikki me vanhenemme ja sairauksilta on lähes mahdoton välttyä. Jos jätetään osa sairaista hoitamatta, olipa se syy mikä tahansa, niin ollaan jo aika lähellä rodunjalostusta. Tätä asiaa kun pyörittelee vielä hieman niin missä vaiheessa vammaiset( tai kuinka vammaiset) pitäisi jättää hoitamatta? Pitäisikö sairaat lapset ( tai kuinka sairaat) jättää oman onnensa nojaan heti syntymästään? Entäs vanhusten kohdalla. kannattaako jotain kallista ja vaativaa leikkausta tehdä, vaikka se pelastaisi potilaan hengen, jos ennustettavissa olevaa mahdollista elinikää on keskimäärin vaikka alle 10 vuotta? Ameriikka on sellainen ihmemaa jossa saa itse kustantaa omat hoitonsa ja sinne voi myös muuttaa jos tämä Suomen hyyssääminen jotenkin ottaa koville. Minusta on aika vaarallista kun aletaan arvottamaan ihmisiä jotka ansaitsevat elää ja jotka eivät. Tasa-arvoinen hoito kun ei Suomessa tahdo toteutua muutenkaan. On varmasti eriasia olla työtön ja sairastua vakavasti pienellä paikkakunnalla ja saada hoitoa kuin, että olisi joku kansanedustaja ja asuisi pääkaupungissa. | |
![]() 30.10.2013 10:33:17 | |
cosmosdeath: Voi jumalauta, sua pitäis vetää päähän ihan yhtälailla kun noita huijareitakin. Oletko masentunut työtön vai miksi moinen raivonpuuska? | |
![]() 30.10.2013 10:40:19 | |
mpekkanen: Kuitenkin joskus voi olla sen lihavuuden takana sairauskin eikä mikään jatkuva pitsan ja muun roskan syönti. Ihmisellä voi olla myös useita sairauksia ja niiden oireita voi olla painon nousu, vaikka söisi ihan terveellisestikkin. Sen ylipainon voi aiheuttaa lääkityskin. Siis ylipaino voi johtua useasta eri sairaudesta ja useasta eri lääkkeestä joilla näitä sairauksia hoidetaan. Ei nämä asiat aina ole niin mustavalkoisia. Niin minkä verran, ei ne lääkkeetkään kerää ihmiseen massaa kymmeniä kiloja eikä mikään sairaus, ellei ole joku jumalattoman kokoinen kasvain tai matosukupolvi suolistossa.. tähän pieni hymiö perään ;) Kyllä sen ihmisen ylipainon tekee vaan se mitä suustaan alas tunkee ja aivan turha syyttää asiasta muita. | |
![]() 30.10.2013 10:42:16 | |
Eihän nyt lihavaa ja vammaista voi mitenkään verrata toisiinsa. Yleisesti ottaen lihava ihminen, oli se sitten syömisen tai sairauden takia, voi vaikuttaa omaan olemiseensa edes jotenkin, mutta vammainen ihminen ei yhtään mitenkään koska hänellä ei ole kykyjä siihen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)