Ukko 01.04.2006 11:00:13 | |
---|
Kai ne on tehty vanerista Ja niissä on jotain liimamössöä sisuksissa. |
pehko 01.04.2006 12:08:52 | |
---|
Kyllä näin on. Ainakin Jamesilla taisi olla 7-kielinen LTD. tiedä häntä, kuinka halpiksina näitä LTD:n jotain malleja voi pitää...THomannillakin yhdestä seiskasta revitään yli tonni... Shit In My Mouth And Call Me Your Sister |
Tatuo 01.04.2006 12:53:24 | |
---|
wyldellä on epiphone.... kait.. don't worry i wont hurt you |
jPekka 01.04.2006 13:03:42 | |
---|
Pantse Syrjän Squier on kyllä niitä ekoja, olisko '82, mutta halpis se on siitä huolimatta. Squierit on aina olleet halpamerkkiä, vaikka olisivat kuinka hyviä. Jep. Squier poikkeaa Epistä siinä, että kyseessä oli Fenderin ostama kieli- eikä kitaramerkki (V.C. Squier). Mutta vanhat Epiphonet eivät tosiaankaan ole halpiksia, kyseessähän oli parhaina päivinään jazzaikoina lähestulkoon D'Angelicon tasolle arvostettu käsityöpaja. Varsinaisia halpiksilla soittajia olivat ... Robert Johnson (Gibsonin 30-luvulla tekemä halpamerkki Kalamazoo). Aika monet muutkin bluesmiehet harrastivat halpakitaroita, ymmärrettävistä syistä. Halpiskitaroiden kuningas on muuten Sears Silvertone. Tällä postimyyntikitaralla ovat soittaneet niin Rolling Stonesien kaikki kitaristit (+ Jagger), Jimmy Page kuin noin piljoona muuta kitaristia. Nykyään Silvertone on varsin katu-uskottava merkki yksine tai kaksine lipstickeineen. Sears-tavaratalon Silvertone-merkkiä liimattiin eri aikoina kait eri valmistajien soittimiin. Danelectro tunnetuimpana. Halpiksiin voisi ehkä lukea myös Danelectro-basson, jolla John Entwistle soitti My Generationin, äänityksiin taisi kulua kolme bassoa, ennen kuin biisi oli purkissa :-) Niin kerrotaan. Tosin tarinan mukaan kyse oli kielten katkeilusta: Danon ensiasennuskielet olivat poikkeuksellisen ohuet, eikä niitä saanut Lontoosta ilman että osti sen basson, jossa ne olivat kiinni... "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
p130 01.04.2006 13:07:52 | |
---|
Pantse Syrjän Squier on kyllä niitä ekoja, olisko '82 Ainakin Kahdeksannen ihmeen kannessa on SQ-sarjan Squier strato, siis '83-'84. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Super-Jari 01.04.2006 13:11:29 | |
---|
wyldellä on epiphone.... kait.. Ei ole. "kyllä basso tuo sen beissin biiseihin" |
mhaarala 01.04.2006 13:28:55 | |
---|
Kai Wylde on jossain videossa ainakin vetänyt Epiphonella.. ei siis mikään mahdottomuus, onhan äijällä hirveä läjä muitakin kitaroita. Kuten esim. Dimebagin suunnittelema Dean ja Jackson RR... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Roitto 01.04.2006 15:35:03 | |
---|
Eikös Tom Morello soittele pelkästään meksikossa valmistetuilla fenkuilla? Ei. Sillä on itse kasattu "arm the homeless" kitara, taitaa sisältää parikin kasarihevilepakkoa, ja sitten pari fendän custom-shop kitaraa. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Necromuru 01.04.2006 15:44:16 | |
---|
Millä tavoin Harley Benton -plektrat ovat muita huonompia? Hukkuu nopeemmin. Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha! |
Werde 01.04.2006 18:11:16 | |
---|
tiedä häntä, kuinka halpiksina näitä LTD:n jotain malleja voi pitää...THomannillakin yhdestä seiskasta revitään yli tonni... Jees, hassua että jokin merkki on joillekkin yhtä kuin halpis. Eikö se halpa hinta ole kuitenkin halpiksen tunnusmerkki? Onhan esim. Jacksonillakin JS-sarjan ritsoja, eikä kukaan sano että Randy soitteli aikanaan halpiksella.. Mielestäni aivan yhtä sokeaa on väittää kaikkien ESP-LTD:iden olevan "halpiskamaa". "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
hullu_ukko 01.04.2006 19:36:01 | |
---|
Ja veteleehän Glen Drover (Megadeth) ja LTD:n Deluxe-sarjalaisella. Se tosin ei minusta lukeudu varsinaisiin halpiksiin, vaikka hinta/laatu-suhde lieneekin aika hyvin kohdillaan... se on muuten M-1000. kyllähän se halppiksiin lukeutuu jos n.1200€ on pieni rahasumma. no eipähän oo ainakaan ilmaa siinä hinnassa niinku vaikka ''aidoissa'' esp:n kitaroissa. NO ANTEEKS!!!
''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!!
mun kitarassa on talla-kerhon jäsen nro:1.
Satan's got me by the balls! |
Kimmo72 01.04.2006 19:40:03 | |
---|
Kai Wylde on jossain videossa ainakin vetänyt Epiphonella.. ei siis mikään mahdottomuus, onhan äijällä hirveä läjä muitakin kitaroita. Kuten esim. Dimebagin suunnittelema Dean ja Jackson RR... Lukekaa näitä topicceja Zakk Wylde veteli siinä yhessä "opetuspätkässä" Epiphonella. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
julio 01.04.2006 23:37:23 | |
---|
epiphonella soitteloi john lee hooker ainakin tietääkseni. epiphone kyllä minusta tekee ihan kohtuu laadukkaitakin instrumentteja. hintaansa nähden ainakin. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |
steven 01.04.2006 23:58:52 | |
---|
Epiphonesta kun puhutaan halppiksena, olis kiva kuulla näistä esimerkeistä myös mikä malli tarkalleenottae on kyseessä. Limited edition, Elitist tai vanha Elite tms? Ei mene mun kategoriassa halpis sarjaan. |
julio 02.04.2006 00:35:06 | |
---|
Epiphonesta kun puhutaan halppiksena, olis kiva kuulla näistä esimerkeistä myös mikä malli tarkalleenottae on kyseessä. Limited edition, Elitist tai vanha Elite tms? Ei mene mun kategoriassa halpis sarjaan. oikeastaan yhdyn tähän mielipiteeseen. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |
lexa53 02.04.2006 01:07:41 (muokattu 02.04.2006 01:09:11) | |
---|
Puhutko herra blues Robert johnnsonista? Käsittääkseni teki kitaransa joskus jopa itse Kaikki oikeat bluesmiehet tekivät soittimensa itse. K100#9 |
Milkop 02.04.2006 01:48:21 (muokattu 02.04.2006 01:49:29) | |
---|
Devin Townsend käyttelee keikoilla ESP:n Ltd-malleja. Edit: Studiokalustosta en tiedä. |
Ze Kink 02.04.2006 01:56:10 (muokattu 02.04.2006 01:57:36) | |
---|
Devin Townsend käyttelee keikoilla ESP:n Ltd-malleja. Edit: Studiokalustosta en tiedä. Synchestran bonusdvd:llä esittelee kamansa. SISO on ja marsua kaappina muistaakseni ja jotain muuta rölölöötä, kitarat on Ltd:n Carpenter-seiska ja Gibson Sg special (siis se faded vai mikä lienee) jossa on Emg81 tallassa. Sylin Alienin bonusdvd:llä veteli kanssa Ltd:n Carpenter-seiskalla. Ja se SC607 on muuten kanssa mukavan halpis: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/sc607.phtml WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
pehko 02.04.2006 12:43:07 | |
---|
Millä tavoin Harley Benton -plektrat ovat muita huonompia? niin, en tiedä...mulla on yks HB pleku, ja musta se on parempi kun monet muut. Shit In My Mouth And Call Me Your Sister |
Veikko 02.04.2006 12:56:54 | |
---|
Kaikki oikeat bluesmiehet tekivät soittimensa itse. Jeh , just. Hyvin ne kaikk "Blind" -alkuisetkin pystyivät kitaransa rankentamaan vaikka ei ollut näkökykyä. Vai pystyikö, ei ne tainnut ollakaan oikeita bluesmiehiä. I'm shufflin' thru the Tampere sand,
but my head's in Mississippi. |