sartzan 31.05.2005 01:06:22 (muokattu 31.05.2005 01:07:46) | |
---|
Katselin netistä tietoja ko. kitarasta (niukalti löytyi, mutta sentään yksi kattavahko sivu), ja kepukan ulkonäön lisäksi soundi tuntui jakavan kirjoituksissa mielipiteet kahteen leiriin. Ääninäytteitä en odottanutkaan löytäväni, sen verran harvinaisesta pelistä lienee kysymys, jotenka teiltä wiisaammilta kysyisinkin nyt, että jotta tietäisikö joku artisteja ja/tai kappaleita, joista tuon kitaran soundeista voisi päästä perille? Eksoottisehkolta kuulostaneet elektroniikkapuolen ratkaisut herättivät mielenkiinnon. Kolmea versiotahan kapistuksesta taidettiin valmistaa, ja minkä tahansa niistä kuulostelu kiinnostaisi. Tietty jos joku tietää ääninäytteitä netistä, niin nekin olisivat huippua. Tai jos tuntuu siltä, niin sanallisestikin saa kuvailla. ed: vipavirke "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" |
fox 31.05.2005 01:22:39 | |
---|
Eksoottisehkolta kuulostaneet elektroniikkapuolen ratkaisut herättivät mielenkiinnon. Kolmea versiotahan kapistuksesta taidettiin valmistaa, ja minkä tahansa niistä kuulostelu kiinnostaisi. No, tietoja oot varmasti jo saanu kaivettua joitakin.. Eli itse asiassa ainoastaan RD Artist ja RD Custom oli tuolla Robert Moogin elektroniikalla (RD = Research & Development) Kun Std oli ihan tavallinen 2-humbukkerin kitara. Bassoja oli kaks versiota, RD Artist aktiivielektroniikalla ja Std silla tavallisella.. Itse asiassa yhtyeemme basistilla on RD-77 Artist basso, aivan puolisen vuotta sitten oli Tampereella myynnissä RD-79 Artist, ja kitaroita on muutama myös ollu eri lähteissä myynnissä. Tuo voipi olla hankalaa, tuo musanäytejuttu, RD Artist-bassoja sen sijaan kuulet Nirvanan ja Marilyn Mansonin levyillä..ainakin. =) Jos kiinnostaa, voin toki kaivaa hirmu määrän speksejä RD Artist-kitaroista, kauneusunien jälkeen.. |
Penasol 31.05.2005 09:40:16 (muokattu 31.05.2005 09:40:31) | |
---|
Jos kiinnostaa, voin toki kaivaa hirmu määrän speksejä RD Artist-kitaroista, kauneusunien jälkeen..
Kaiva ihmeessä, minäkin olen kiinnostunut. RD on taas niitä vehkeitä, että "sitten kun on Rickenbacker hommattu ja on ylimääräistä rahaa", eli joskus tässä kymmenen vuoden sisään voisi harkita ostoa. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
tenkainen 31.05.2005 09:48:40 | |
---|
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
sartzan 31.05.2005 11:33:19 | |
---|
No, tietoja oot varmasti jo saanu kaivettua joitakin.. Eli itse asiassa ainoastaan RD Artist ja RD Custom oli tuolla Robert Moogin elektroniikalla (RD = Research & Development) Kun Std oli ihan tavallinen 2-humbukkerin kitara. Bassoja oli kaks versiota, RD Artist aktiivielektroniikalla ja Std silla tavallisella.. Itse asiassa yhtyeemme basistilla on RD-77 Artist basso, aivan puolisen vuotta sitten oli Tampereella myynnissä RD-79 Artist, ja kitaroita on muutama myös ollu eri lähteissä myynnissä. Tuo voipi olla hankalaa, tuo musanäytejuttu, RD Artist-bassoja sen sijaan kuulet Nirvanan ja Marilyn Mansonin levyillä..ainakin. =) Jos kiinnostaa, voin toki kaivaa hirmu määrän speksejä RD Artist-kitaroista, kauneusunien jälkeen.. Se olisi mahtavaa! Kaikki info olisi tervetullutta, jos vain kauneusunilta toettuasi jaksat.:) Ja kiitos näistä muistakin tiedoista. Onnistuin löytämään peräti tuon Artist-version piirikaavion, mutta olen elektroniikan suhteen varsin ummikko (just ja just mikit saan kolvattua paikalleen, kunhan kytkis on lunttina vieressä), joten kaavion tutkailu sai aikaan ainoastaan huulten ymmyrköitymisen. Mutta onkohan tuo piiri samanlainen sitten tuossa artist ja custom-versiossa? Ja ja... ja... mitähän vielä... Niin! Onko tuossa standard-mallissa sitten samanlainen elektroniikka kuin lespassa? Kun tuo puupuoli on miulle tällä hetkellä edes hieman tutumpaa aluetta kuin sähköhommelit, niin tietäisitkö elektroniikan lisäksi speksejä tuosta materiaalipuolesta ja kaunokaisen ns. "strategisista mitoista"? Olin ymmärtävinäni ainakin, että kahdella eri skaalalla olisi tuota artistia (kitaraversiota) valmistettu aikanaan. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" |
sartzan 31.05.2005 11:34:12 | |
---|
Therapy?:n entinen kitaristi Martin McCarrick käytti ko kitaraa ainakin levyllä High Anxiety. Löytyy mm. If It Kills Me:n videolta. http://therapyquestionmark.co.uk/videos/ Kiitos vinkistä, pitää piipahtaa etsimässä plättyä kirjastosta... "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" |
Lönnrot 31.05.2005 11:41:59 | |
---|
Dave Grohl kuvaili RD:n soundia mukavalla tapaa mutaiseksi, ja soitteli myös sellaisella 2:n ekan Foo - levyn aikaan. Hello Kettle, my name is Pot. |
biibob 31.05.2005 11:52:37 | |
---|
Led Zeppelin kappaleessa misty mountain hop on käytetty kyseistä kitaraa. Syytä en sitten tiedä siihen, miksi Page ei tätä kitaraa muissa kappaleissa käyttänytkään. Jokatapauksessa misty mountain hopissa voitte kuunnella soundia. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
fox 31.05.2005 12:10:29 | |
---|
Onko tuossa standard-mallissa sitten samanlainen elektroniikka kuin lespassa? On kyl, ihan vakio Gibsonin 2 humbukkerin kytkentä.. Artist ja Custom eroovat tuon Moogin piirikortin toimintojen puitteissa hieman, samoin RD-77 ja RD-79 sitten katkaisijoitten määrässä.. ja tietenkin skaalassa. RD-77 kitarat ovat, ylläri-pylläri, 25½ tuuman skaalalla, RD-79 tuolla Gibsonin normaalilla. Mutta en oo vielä löytänyt tuota toimintojen eroavaisuus-lappua..täytyy turvautua huteraan muistiin. Elikkäs Customissa on tuo preamppi, sen lisäksi aktiiville ominainen plus-miinus tonesäätömahdollisuus, eli saa boostattua esim. matalia ääniä.. Artistissa tonet ovat itse asiassa portaattomat notch-filtterit, lisäksi siinä on Customiin lisänä kompressio SEKÄ ekspanderi. Ja variaatioita on vatusti, riippuu valitusta mikki-konfiguraatiosta ja sen yhden kolmiasentoisen kytkimen asennosta... Sama piirikortti muuten tungettiin Les Paul Artistiin, Firebird Mk.II:seen ja ES-335 Artistiin... sitä en pysty sanomaan, onko tuo comp-exp ja preamp-toiminnot niissä kaikissa samat. Muistanpa vielä noista RD:stä sanonnan "You´re just a flick of a switch away from disaster".. eli tuo mallisto oli vähän monimutkaista soiton ja optimi-soundien kannalta. Mutta kyllä sen kanssa hyvinkin juttuun tulee, tosiaan meidän basistilla on ollu RD Artist-basso pitkään... Paristoja syö vaan kohtuullisesti.. |