Huomenta! Yritin haulla etsiskellä informaatiota koskien VHT:n laitteistoa, mutta en löytänyt mitään tyypillisen tuurini mukaan. Linkkiä ja lukkoa, jos tähän aihe jo on. Asiaan: Eli olen hankkimassa aivan lähiaikoina putkipäätettä itselleni ja olen useammalta vahvistinvalmistajalta katsellut hintahaarukkaa, mutta VHT:ltä en ole kummemmin hintainformaatiota löytänyt. Mitään 100 wattista päätettä en ole hankkimassa, 20-30 wattia olisi aivan varmasti riittämiin asti. Olen myös pihalla siitä, että kuka/mikä on tällä hetkellä VHT:n maahantuoja Suomessa? Jos omakohtaisia kokemuksia löytyy, kertokaa ihmeessä suosituksenne sopivasta päätteesta metallimäiskeen saralle. ENGL? Marshall? Mesa? VHT? ( Budjettini on siinä n. 1000€ paikkeilla, kamalasti yli ei saisi mennä. ) Kiitos ja anteeksi, elkää lyökö. "Fuck it, kids love it!"
-Jack Owen |
No sen verran on omakohtaisia kokemuksia, että vaihdoin vuosi takaperin marsun 9005-mallisen päättärin VHT:n 2150:een, ja en oo yhtään katunu. Siis aivan hillitön vehjes...mesoihin en osaa verrata, mutta marsun toi mun VHT ainakin hakkaa mennen tullen, eli soveltuu mättöön mitä parhaimmin. :) "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
Itselläni on ollut nyt n.5 vuotta VHT: 2150 pääte ja kyllä pitää sanoa että soundillisesti pyörii aivan omassa sarjassaan. Paras vahvistin mitä olen 13 soittovuoden aikana kokeillut. Siirryin yksikavanaisesta JCM-800:sta tohon VHT:n päätteeseen ja ero oli aika hurja. Vaikka kyllä nuo JCM-800:et ovat myös ihan ok pelejä. Pienin pääte mitä firmalta tällähetkellä (tietääkseni) löytyy on 2/50/2. Eli 2x50w, joko 6L6 tai EL34 putkilla. Mutta suosittelisin kokeilemaan KT88/6550 putkilla varustettua päätettä (eli esim 2/90/2 tai 2150). Tuossa oli huhua että soundatalle olisi tulossa kontillinen VHT:n vahvistimia/päätteitä/kaappeja ja soitin mielenkiinnosta firmaan ja kyllä he vahvistivat tuon huhun. Tosin vielä ei ollut varmuutta että milloin rojut olisi suomessa asti. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |