Aihe: Mietteitä V-Ampista 1 | |
---|---|
![]() 24.02.2003 13:58:54 | |
Tuollaisen Behringerin V-Ampin hommasin eli ostin käytettynä vastikään, ja ajattelin laittaa ajatuksiani kyseisestä laitteesta tänne, kun ei ole oikeastaan vielä tarpeeksi kokemusta oikean laitearvostelun kirjoittamiseen. Eli tietokoneelle nauhoitukseen mallintavaksi etuasteeksi ostin, että särötkin kuulostaisivat siltä miltä pitää. Onhan se mukava lelu, valot vilkkuu ja kaikkea, mutta säätää saa (niinkuin oikeastaan kaikessa) jos meinaa tosi hyviä soundeja saada. Eli ei pelkästään sitä Mesa-surinaa tai kallionkielekesooloja. Pirun hyvät cleanit ja semi-cleanit soundit, en ole oikeastaan sitä säröjuttuihin käyttänytkään, ne lähtevät laudasta. Mielenkiintoisia reverbejä, sopivat minulle (kun olen vähän enemmän tuollaista ambient-matskua nauhoitellut) kuin nyrkki silmään. Muut efektit kai ihan ok, vaikka en niitä ole liioin käyttänytkään. Tap-tempo on nauhoitushommissa aivan mahtava juttu kyllä. Kaappimallinnuksiin en ole oikeastaan kerennyt vielä oikein perehtyä, joten ei niistä sen enempää. Vähän muovisen oloinen ulkokuori, mutta makuuhuonekäyttöön mainio. Ledit ovat viksun näköisiä, näkee yhdellä silmäyksellä missä mennään vähän pimeämmässäkin. Vahvistimen kanssa en ole kokeillutkaan, luulisi toimivan ihan mukavasti niinkin kunhan vaan kytkee nuo kaappimallinnukset pois välistä. Nämä ovat sellaisia juttuja joista melkein jokainen saa kyllä hyviä soundeja, mutta jotka vasta kunnollisen perehtymisen jälkeen avautuvat ja menevät selkärankaan, ja tällöin varmasti ihan kullanarvoinen peli oman musiikin nauhoittelussa. Vapaata keskustelua? "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." | |
![]() 24.02.2003 14:06:58 | |
Mulla oli VAMP2 muutaman kuukauden. Vaihdoin sen sitten SansAmp Classiciin. Kotikäytössä nämä laitteet siis ovat minulla, lähinnä tietokonenauhoitteluun. VAMPista saa ihan hyviä saundeja, mun mielestä tosin tommoset juuri ja juuri säröytyvät saundit olivat vampin heikoin puoli. En oikein osaa sanoin sitä kuvailla, mutta semmoista inhottavan kuuloista digitaali-sirinää. Kunnon säröt ja puhtaat olivat hyviä, säröistä käytin loppuaikoina lähinnä 'Modern Hi Gainia'. Minun mielestä jokaisesta mallinnuksesta sai yhden hyvän saundin, eli jokaisella mallinnuksella on 'sweet spot', jossa se kuulostaa hyvältä, ja sitten kun liikutaan sen ulkopuolella niin saundi ei ole niinkään hyvä. Vaihdon minun sai lopulta suorittamaan tuo muovisuus, digitaalisuus ja halpuus. Se toimi hyvin nyt, mutta musta jotenkin tuntui siltä että peli ei ole kauhean kestävä. SansAmpin voisi uskaltaa viedä jo reeneihin tai keikoille, on sen verran jykevämmän oloinen, ja kuulostaa nauhoitettuna huomattavasti enemmän oikealta vahvistimelta. No, tässä näitä kaksisenttisiä. Tästäkin aiheesta on varmasti keskustelu, mutta ajattelin nyt tähän lisätä oman mielipiteeni vehkeestä. "Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)