Nigelson 06.08.2009 09:25:39 (muokattu 06.08.2009 09:26:09) | |
---|
Terve. Etsinnässä on putkivahvistin josta lähtisi maukkaat funk- ja soul-vibat. Erityisesti hyvät kliinit ovat tärkeässä asemassa. Kirkautta, mutta samalla pehmeyttä tulisi löytyä. Särösaundeilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Yksi kanava siis periaatteessa riittää. Tehoista sen verran, että kevyeen bänditoimintaan pitäisi riittää ääntä, ja pienille klubikeikoille. Kotisoitteluuun se ei ole tulossa, siihen löytyy jo muut vehkeet. Budjetti on tällä hetkellä vielä vähän auki, mutta en usko sen venyvän kuitenkaan yli 1500 euron. Toki kalliimpiakin vaihtoehtoja saa heitellä. |
Lilli 06.08.2009 09:49:33 | |
---|
Aryon: Terve. Etsinnässä on putkivahvistin josta lähtisi maukkaat funk- ja soul-vibat. Erityisesti hyvät kliinit ovat tärkeässä asemassa. Kirkautta, mutta samalla pehmeyttä tulisi löytyä. Särösaundeilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Yksi kanava siis periaatteessa riittää. Tehoista sen verran, että kevyeen bänditoimintaan pitäisi riittää ääntä, ja pienille klubikeikoille. Kotisoitteluuun se ei ole tulossa, siihen löytyy jo muut vehkeet. Budjetti on tällä hetkellä vielä vähän auki, mutta en usko sen venyvän kuitenkaan yli 1500 euron. Toki kalliimpiakin vaihtoehtoja saa heitellä. Voan eikö Marshall JVM205:sta löydy soundia funkyyn? -Josko eteen kunnolliset wah, eq, phaser. Tonelab? But she never lost her head
Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side |
Nigelson 06.08.2009 10:16:01 | |
---|
Lilli: Voan eikö Marshall JVM205:sta löydy soundia funkyyn? -Josko eteen kunnolliset wah, eq, phaser. Tonelab? Marsun kliinit ovat ainakin itselleni melko pettymys. Lämpöä ei oikein meinaa löytyä tarpeeksi. Soundi on vain turhan "karu". |
aristoteles666 06.08.2009 10:20:59 (muokattu 06.08.2009 10:22:06) | |
---|
käytetty fender super reverb tai joku versio hughes&kettnerin statesman sarjasta edit. niin tai käytetty bassman ten fender |
horsehead75 06.08.2009 10:24:29 | |
---|
Suosittelisin tähän kohtaan ja musatyyliin mainittuja Fendereitä ja sen lisäksi Voxeja - putkipelejä siis. Tuossa hintahaarukassa löytyy salettiin vaikka m.netin torilla mainioita vahvistimia. When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. - Jimi Hendrix |
harryk 06.08.2009 10:49:45 | |
---|
Käy katsomassa kotisivujani jos käsintehdyt p-to-p-putkivahvistimet sattuvat kiinnostamaan. Tällainen vahvistin on mahdollista rakentaa aika pitkälle asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan ilman järjettömiä lisäkuluja. www.bluetone.fi t. Harry |
wavelength 06.08.2009 10:56:01 | |
---|
En tiedä mistä puhun. |
Terry Pantheras 06.08.2009 11:21:25 | |
---|
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Nigelson 06.08.2009 11:29:26 (muokattu 06.08.2009 11:33:44) | |
---|
|
padaa@dadaa! 06.08.2009 11:49:20 | |
---|
Mites Fender Bassman? Mulla on uusimmassa riffiskabassa Line6 -mallinnuksella (ja yksikelaisilla mikeillä) tehty funk-näyte, jota on phaserilla väritetty. Tietenkään se ei vastaa samaa soundia mikä tulisi mikittämällä aito Bassman, mutta siitä vaan subjektiivisesti arvioimaan. |
wavelength 06.08.2009 12:07:40 (muokattu 06.08.2009 12:09:20) | |
---|
Aryon: Jep, tuollaista minä olenkin vähän katsellut. Mutta kuinka paljon mökää 22 watin laitteesta saa ennen kuin soundi ajautuu muroille? Taannoisella hääkeikalla bändin kitaristin FDR piti mainiosti puolensa mikittämättömänäkin, vaikka sali oli suhteellisen iso. Isommilla keikkapaikoilla (-> kovemmilla volyymeilla) on sitten varmasti asianmukainen PA:kin mukana, joten headroomin puutteesta ei pitäisi muodostua ongelmaa. En tiedä mistä puhun. |
sepisti 06.08.2009 12:20:30 | |
---|
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Chemo 06.08.2009 12:35:17 | |
---|
Mä nyt kuitenkin suosittelisin kysyjälle että ainakin tsekkaisi ensin riittääkö Deluxe Reverbin headroom hänen käyttöönsä; haussa oli kuitenkin puhdas soundi. Olen soittanut yhden (surf-) keikan DR:llä, vanhalla tosin, ja melko puhdas soundi siinäkin oli kyseessä. Muroutuminen oli hiinä ja hiinä, jos olisin ollut ostamassa vahvistinta, olisin valinnut isomman (oma vahvistimeni tuohon käyttöön on Fender Quad Reverb jonka headroom tosiaankin riittää). Hieno vahvistin DR on silti, ei siinä mitään. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
aristoteles666 06.08.2009 12:38:28 (muokattu 06.08.2009 12:40:44) | |
---|
mielummin enemmän kuin 20 wattia, twini olisi hyvä mutta painava. super reverbissä erittäin hyvä puhdas soundi(edit. mutta voi sekin olla siinä ja siinä pysyykö soundi ihan puhtaana) |
Joees 06.08.2009 16:34:07 (muokattu 06.08.2009 16:35:25) | |
---|
harryk: Käy katsomassa kotisivujani jos käsintehdyt p-to-p-putkivahvistimet sattuvat kiinnostamaan. Tällainen vahvistin on mahdollista rakentaa aika pitkälle asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan ilman järjettömiä lisäkuluja. www.bluetone.fi t. Harry Mä en voi muuta kuin suositella tätä Chemo: Mä nyt kuitenkin suosittelisin kysyjälle että ainakin tsekkaisi ensin riittääkö Deluxe Reverbin headroom hänen käyttöönsä; haussa oli kuitenkin puhdas soundi. Olen soittanut yhden (surf-) keikan DR:llä, vanhalla tosin, ja melko puhdas soundi siinäkin oli kyseessä. Muroutuminen oli hiinä ja hiinä, jos olisin ollut ostamassa vahvistinta, olisin valinnut isomman (oma vahvistimeni tuohon käyttöön on Fender Quad Reverb jonka headroom tosiaankin riittää). Hieno vahvistin DR on silti, ei siinä mitään. Mulla on juurikin aiemmin mainitun Bluetonen tekemä Deluxe Reverb jossa on enemmän headroomia normaaliin DR:ään verrattuna. Toimi humbuckereilla varustetulla ritsalla erittäin mainiosti suht äänekkään rokkibändin kanssa reeniksellä. Pysyi puhtaana siis. Kyseisestä vahvistimesta löytyy kuvaa esimerkiksi Bluetonen etusivulta tällä hetkellä ja samaiselta sivustolta löytyy lisää juttua muutenkin. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia! |
T-Stag 06.08.2009 22:59:07 | |
---|
Täällä on ehdoteltu hienoja pelejä ja putkivahvarimies olen itsekin, mutta lyödäänpäs villi kortti pöytään trankkupuolelta: Roland Jazz Chorus. Oli EWF:n Al McKaylla käytössä jossain vaiheessa ja ainakin herran opetusvideolla kuulostaa hyvältä... |
jussu69 07.08.2009 12:50:44 | |
---|
Tuohon hintaluokkaan mahtuu myös Fender Twin Reverb. Jos Deluxe ei ole riittävän puhdas kovemmalla volalla, niin tämä on. Ja toimii loistavasti säröpurkkien kanssa, kun se tarve tulee vastaan. |
rheinone 07.08.2009 14:52:17 (muokattu 07.08.2009 14:58:32) | |
---|
|
Nigelson 07.08.2009 19:31:44 | |
---|
Kiitoksia kaikille ehdotuksista. Toivon mukaan pääsen piakkoin pk-seudulle tekemään soitinliikekierrosta, jos vaikka se oma vahvistin löytyisi. |