Aihe: Miten wahin pitäisi toimia?
1
Squierrel
06.07.2009 09:57:03

Ostin hetken mielijohteesta wah-pedaalin, kun halvalla sai. Pettymys oli kuitenkin suuri, koska se ei toiminutkaan, kuten oletin.

Luulin, että wahi on pelkkä poljettava tone-potikka, mutta eipä ollutkaan. Erittäin ärsyttävä piirre ostamassani Behringerin wahissa on se, että kun polkimen jättää ylös, se säädettävän hetken kuluttua kytkeytyy pois päältä, jolloin kuuluu kytkentäräsähdys ja soundi muuttuu tummasta kirkkaaksi ikäänkuin poljin painettaisiin pohjaan. Vastaavasti kun poljinta alkaa painaa, kuuluu kytkentäsärähdys ja soundi muuttuu äkillisesti tummaksi ja avautuu lisää painettaessa. Rumpujakin soittaneena odotin, että soundi "aukeaa" poljinta nostettaessa ja "sulkeutuu" alas painettaessa, kuten haikkapoljin tekee.

Tyhmyyttä oli mukana, kun ostin kokeilematta, mutta kysymys kuuluu silti, että näinkö ne kaikki wahit toimivat, vai onko Behkussa jotain vikaa? Kytkentäsärähdys nyt ainakin on vika ja säädön suunnasta voidaan keskustella, mutta mitä ihmeen järkeä on laittaa automaattinen poiskytkentä soundin tummaan päähän? Tästä seuraa äkillisiä soundimuutoksia poljinta painettaessa ja jalkaa nostettaessa.
"Squier is the Epiphone of guitars."
duc
06.07.2009 10:08:24
Joissain waheissa tosiaankin on tuo automaaginen katkaisu kun nostaa jalan pedaalilta. Ei hyvä omasta mielestäni, ellei sitä saa pois päältä. Onko sulla gain-boosti siinä päällä, se voisi voimistuttaa sitä kytkentänapsausta?

Mutta wah tosiaankin toimii niin että eteenpäin painettaessa ääni on kirkas, ja taaksepäin tumma. Yleensä manuaalinen päälle ja pois -kytkentä on tuolla kirkkaassa päässä...
Grugi
06.07.2009 10:10:11
Jätetään sanomatta ruma sana tosta merkistä ja uskosin että tästä videosta aukeaa toi toiminta aika hyvin.

http://www.youtube.com/watch?v=RMPzL7gZROI

Suosittelen jotain toista merkkiä jos meinaat wahitella.
SDMF
zuppermuhle
06.07.2009 10:24:41
Lienee behkun ominaisuus. Normaaleissa(Cry baby johdannaisissa) waheissa tosiaan on varvaspäässä ihan fyysinen kytkin josta sen saa päälle ja pois.
"Who is your daddy and what does he do?"
call_of_c
06.07.2009 11:35:39 (muokattu 06.07.2009 11:39:04)

Myös Morleyn Bad Horsie:ssa pelkkä polkimen liikauttaminen riittää päälle kytkemiseen. Sammuu sitten itsekseen polkemisen päätyttyä. Molemmat ilman häiriöääniä jos vaan pedaali on muuten kunnossa.

E: ongelmia luku- ja kirjoitustaidon kanssa.
Guitar Zero
Terry Pantheras
06.07.2009 11:40:07
Mun mielestä wahin yks olennaisin ominaisuus on se, että sen voi jättää johonkin tiettyyn asentoon ilman, että se kytkeytyy pois päältä...
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
McNulty
06.07.2009 11:55:15
Terry Pantheras: Mun mielestä wahin yks olennaisin ominaisuus on se, että sen voi jättää johonkin tiettyyn asentoon ilman, että se kytkeytyy pois päältä...

Nimenomaan... sweet spot! Bojojoing!
"Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy
Victor Helldriver
06.07.2009 16:04:23
kovil jätkil niiku mulla onkin sit laudas kaks erilaista wahia...heheheheh
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Räkkipeli
06.07.2009 16:24:50
Victor Helldriver: kovil jätkil niiku mulla onkin sit laudas kaks erilaista wahia...heheheheh

Niin. Toisessa on spermat päällä.
Kontiak: "Riffikunkkuskaban voittohan meni kerran jakoon minun ja jucciczen kanssa. Silloin jucciz käyttäytyi ihan siedettävästi."
Victor Helldriver
06.07.2009 18:49:15
joo varsinainen sweetspotti
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Tinippa84
06.07.2009 19:17:27

Grugi: Jätetään sanomatta ruma sana tosta merkistä ja uskosin että tästä videosta aukeaa toi toiminta aika hyvin.Suosittelen jotain toista merkkiä jos meinaat wahitella.

Noh...toihan on loistava pedaali!!!
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)