Jonttu 23.01.2006 07:17:05 | |
---|
Ajattelin nyt täältä kysäistä kun kavereilla tuntuu olevan kovasti eriäviä mielipiteitä asiasta.. Elikkäs,setti: Kitara -> Tech21 PSA-1 -> Digitech RP-20 -> Marshall 9200 pääte -> JCM800 4x12's. Ohjailin tuolla digitechin alimmilla nappuloilla etusen presettejä,ja ylemmät nappulat sitten kytkivät digitechistä efektejä on/off.MUTTA! Digitechi sanoikin itsensä irti,ja (vanhuuttaan luultavasti) levisi.Olen ajatellut hommata TC G-Majorin ja Behringerin midilaudan tilalle.Siispä,onnistuuko samanlainen systeemi Behringerin midilaudalla? Jos onnistuu,miten? |
kunnasja 23.01.2006 11:36:03 (muokattu 23.01.2006 11:36:18) | |
---|
Pitäisi onnistua (knock on wood). Ainakin ohjeessa, joka on valitettavasti todella kehno, sepustellaan jotain noiden painikkeiden ohjelmoimisesta. Midi CC-komennoilla onnistuu G-majorin blokkien on/off kytkentä - G-majorin osalta. Pitää vain saada se Behku lähettämään niitä CC-komentoja, ja se muistaakseni onnistuu kun vähän aikaa tappelee. |
Jonttu 23.01.2006 15:36:55 | |
---|
Juujuu,kylläkyllä pitäisi onnistua :) Kellään kokemuksia? |
janik 23.01.2006 15:49:56 | |
---|
Pistä vähän tarkemmin mitä haluat sille behkulla ohjata. |
Jonttu 23.01.2006 17:07:55 | |
---|
Elikkäs behkun 5 alinta namiskaa etusen eri presettejä ja 5 ylintä eri efektit on/off Esmes 6=Chorus 7=Flangeri 8=Reverb 9=Delay....? |
Torniojaws 23.01.2006 17:13:31 | |
---|
Kyllä toimii tuo kaksikko. IRC-tutulla on juuri tuo setti ja hyvin pelittää. |
JR 23.01.2006 18:47:57 | |
---|
voipi olla että pelittää, mun vanhalla softalla FCB1010:lla en saanut pelittämään mitään muuta kuin program changet, mutta muuta en tarvinnukkaan. Yritin kyllä mutta vanhalla softalla tuo FCB ei g-majorin kanssa ainakaan osannut efektiplokkeja päältä pois / päälle. "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
Groove Man 23.01.2006 20:09:09 | |
---|
voipi olla että pelittää, mun vanhalla softalla FCB1010:lla en saanut pelittämään mitään muuta kuin program changet, mutta muuta en tarvinnukkaan. Yritin kyllä mutta vanhalla softalla tuo FCB ei g-majorin kanssa ainakaan osannut efektiplokkeja päältä pois / päälle. Pointti onkin juuri Behkun softan ikä. Olikos se 2.3 versiosta eteenpäin, mistä löytyy tämä tarvittava tuki..en jaksa nyt hakea. |
janik 23.01.2006 20:22:01 | |
---|
Pointti onkin juuri Behkun softan ikä. Olikos se 2.3 versiosta eteenpäin, mistä löytyy tämä tarvittava tuki..en jaksa nyt hakea. Mulla on 2.3 tai 2.4 versio, toimii efektiblokkien on/off. Kannattaiskohan muuten ottaa se 2.5 päivitys, mitäköhän parannuksia siinä on?, tietääkö kukaan? |
Jonttu 26.01.2006 01:20:39 | |
---|
Mikäköhän mahtaa olla "Midi CC" käsky? Command jotain? Ja jos on vanhan softan omaava midispedu,voikos sen sitten päivittää jollain konstilla? |
Groove Man 26.01.2006 21:41:58 | |
---|
Control Change. Noiden FCB firrmwarejen päivittäminen on käytännössä uuden softapiirin vaihtaminen koneeseen. |
Groove Man 26.01.2006 21:48:26 | |
---|
Mulla on 2.3 tai 2.4 versio, toimii efektiblokkien on/off. Kannattaiskohan muuten ottaa se 2.5 päivitys, mitäköhän parannuksia siinä on?, tietääkö kukaan? Jos sulla on 2.4 niin todennäköisesti ei kannata vaivautua. Siinä oli muistaakseni lähinnä fixattu behkun sisällä tehtävää tap tempo laskentaa. jos taas käyttää ulkoista rautaa tuohon varsinaiseen laskentaan, kuten varmaan useimmat tekee, ja behkulla vain lähettää ohjaussignaalia niin eipä tuota tarvitse. |
oiva tumpeloinen 26.01.2006 21:51:21 | |
---|
Control Change. Noiden FCB firrmwarejen päivittäminen on käytännössä uuden softapiirin vaihtaminen koneeseen. Eikös jotain koneita pysty päivittämään midi dumb:eina. Ainakin tuo Major päivitetään siten, en sitten tiedä tuosta Behkusta. |
Groove Man 26.01.2006 21:53:31 | |
---|
Eikös jotain koneita pysty päivittämään midi dumb:eina. Ainakin tuo Major päivitetään siten, en sitten tiedä tuosta Behkusta. Joitain pystyy, kuten vaikka majoria, muttei behkua. Ei osaa raukka ohjelmoida itse itseään.. |
oiva tumpeloinen 26.01.2006 21:55:41 | |
---|
Joitain pystyy, kuten vaikka majoria, muttei behkua. Ei osaa raukka ohjelmoida itse itseään.. Huono kone siis...........;) |
Groove Man 26.01.2006 22:05:45 | |
---|
Huono kone siis...........;) Jep kaikkea ei voi saada.. Behku on luultavasti tämän(kin) ratkaisun avulla säästänyt tuotekehityksessä ainakin inssien tukiaisissa. Ja kyllähän sitä tuommoiseen G-Systeemiin vaihtaisi samantien, jos hinta jaettaisiin vaikkapa kahdella. Niiiiin paljon siinä ei kuitenkaan ole Majoriin+perus midiohjaimeen verrattuna ihmeellistä, että nykyisellään siihen lankeaisi. Hienoudesta ja innovatiivisuuksista riippumatta siinä on nyt imo aika lailla tuota kermat-pois-päältä meininkiä.. |
Jonttu 16.05.2006 14:01:47 (muokattu 16.05.2006 14:11:47) | |
---|
Heipähei toverit!!! Päätinpä nostaa ketjua... Siispä, yritys on kova, mutten saa efektiblokkeja on/off g-majorista... Programchanget kyllä pelittää... Elikkä siis haluan behringerin 1nappulasta PSA-1'n 26 presetin päälle ja vaikka 6nappulasta g-majorin 2(user)presetistä delayn on/off. Viisammaat auttakaa???? Vääntäkää rautalangasta... Miten homma toimii? E: Kovasti manuaalia lueskelin, ja koitin saada 6nappulaa pelittämään.Homma pelaa muuten,eli 1napikasta menee PSAn 26presetti ja g-majorin 2presetti päälle.. Mutta kun painan 6nappulaa vaihtuukin 6presetit molemmista.Prkl midi... |
Hezus 16.05.2006 14:25:56 | |
---|
It is impossible to achieve the aim without suffering |
kunnasja 16.05.2006 14:48:38 | |
---|
Mulla on G-Force, ja siinä toimii suunnilleen näin kun alla olen pistänyt. Sori, jos ei g-majorissa ole samanlailla, mutta toivotaan että jotain apua tästä saa. Joko kokeilit G-majorin learn-toimintoa? Pistä I/0-setupista learn päälle vaikkapa delay-blokille, ja paina haluamaasi namiskaa (esim nro.6) G-Forcessa ainakin on toi learn-toiminto, tietääkseni myös G-majorissa. Olen pahoillani väärästä infosta jos ei ole. Onglemaksi jää, että nappula lähettää silti preset-numeron PSA-1:lle. Tämä onnistunee ohittaa niin, että laitat midi-signaalin menemään g-majorin läpi, ja määrittelet, että tätä midisignaalia (preset 6) ei viedä laitteesta eteenpäin ollenkaan (retransmit to midi out = no) Toinen vaihtoehto (joskin vielä enemmän mutua): 6-nappula: - kaikilta midikanavilta preset-numeron lähetys pois päältä - tilalle cc-komento (esim cc 15), jonka laitat g-majorissa vastaamaan haluamasi efektiblokin kytkentää päälle/pois (saattaa olla "toggle") Onnea! |
Jonttu 16.05.2006 15:10:51 | |
---|
6-nappula: - kaikilta midikanavilta preset-numeron lähetys pois päältä - tilalle cc-komento (esim cc 15), jonka laitat g-majorissa vastaamaan haluamasi efektiblokin kytkentää päälle/pois (saattaa olla "toggle") Onnea! Yeps! Nyt on jo delay ja reverb onnistuneesti on/off :) Laitoin nyt homman niin että behkun 5alinta ohjailee PSAN presettejä,ja 6 ja 7 nappula pelkkiä efektejä.Tarvii kyllä välillä tuon linkissä mainitun tuplapainalluksen, mutta pelaa ihan tarpeeksi hyvin!! Kiitoksia vastanneille!!! + |