![]() 05.06.2024 09:21:31 | |
---|---|
Joudun tossa kohta reissuhommiin niin ois tarvetta ostaa joku kannettava kitaransoittovehje. Tähän asti oon soittanut kotona suoraan pöytäkoneeseen plugareilla ja treeniksellä putkikamoilla. Tästä syystä en ole seurannut markkinoita koska ei ole ollut tarvetta vuosiin enää ostaa mitään. Sen verran olen tehnyt tutkimusta että Hotone Ampero One on alkanut kiinnostaa, koska se pedaalimallisena toimisi myös keikoilla jonne ei jaksa stäkkiä roudata, tai jos tulee bändiprojekteja joissa tarvitsee putkimarsua monipuolisempaa soundivalikoimaa. Plussana että toimii myös äänikorttina läppärille ja saa riffit talteen tien päällä. Laite on kuitenkin jo muutaman vuoden vanha ja kehitys menee kovasti eteenpäin, onko tiedossa joku vielä parempi diili? Hintaahan tolla on vaan pari sataa euroa ja demot kyllä ollut ihan lupaavia. | |
![]() 08.06.2024 10:30:52 | |
Itse varmaan sijoittaisin uudempaan Ampero II Stompiin, koska se kuulostaa selvästi paremmalta demojen perusteella. Tai sitten käytettyyn Line6 HX Stompiin. Molemmat ovat tietysti isompia ja about tuplahinta. Noista pienimmistä katselisin itse varmaan Boss Katana Go ja Line6 POD Expressin suuntaan, lähinnä sen takia, että niistä löytyy riittävän kattava kokoelma efektejäkin, joka tulee tärkeäksi kuulokkeiden kautta soittaessa. Kumpikaan ei ole tiettty erityisen keikkaystävällinen. | |
![]() 08.06.2024 22:36:41 | |
LaXu: Itse varmaan sijoittaisin uudempaan Ampero II Stompiin, koska se kuulostaa selvästi paremmalta demojen perusteella. Tai sitten käytettyyn Line6 HX Stompiin. Molemmat ovat tietysti isompia ja about tuplahinta. Noista pienimmistä katselisin itse varmaan Boss Katana Go ja Line6 POD Expressin suuntaan, lähinnä sen takia, että niistä löytyy riittävän kattava kokoelma efektejäkin, joka tulee tärkeäksi kuulokkeiden kautta soittaessa. Kumpikaan ei ole tiettty erityisen keikkaystävällinen. Ite oon kans tähän Ampero II Stompiin alkanut päätyä. Sehän on tota Ampero Onea pienempikin ja ilmeisesti tuoreen firmwaren myötä vastaa sisimmältään lippulaiva Ampero II Stagea. Nopeesti kyllä nämä kehittyneet kun soundit ja ominaisuudet tasoa Axe FX ja Kemper jotka oli vielä pari vuotta sitten kalliita ja isoja. Veikkaan myös että seuraavassa sukupolvessa se harppaus ei ole niin iso että olisi pakkopäivitys edessä. | |
![]() 10.06.2024 15:15:08 (muokattu 10.06.2024 15:15:23) | |
Olroxrox: Ite oon kans tähän Ampero II Stompiin alkanut päätyä. Sehän on tota Ampero Onea pienempikin ja ilmeisesti tuoreen firmwaren myötä vastaa sisimmältään lippulaiva Ampero II Stagea. Nopeesti kyllä nämä kehittyneet kun soundit ja ominaisuudet tasoa Axe FX ja Kemper jotka oli vielä pari vuotta sitten kalliita ja isoja. Veikkaan myös että seuraavassa sukupolvessa se harppaus ei ole niin iso että olisi pakkopäivitys edessä. En kyllä sanoisi, että Ampero II:ssa vielä päästään lähellekään Fractalia tai Line6 soundeissa, mutta ihan päteviltä ne silti vaikuttavat ja plussaa modernimmasta käyttöliittymästä. Hinta-laatusuhde lienee kohdillaan. | |
![]() 10.06.2024 15:28:36 | |
Mulla on toi ampero ii stage ja on kyl ihan älyttömän hyvä vehje. Mietin jossain kohin että pitäskö sijottaa quad cortexiin mutta en vaan oo pystyny perusteleen sen hintaa itelleni. Toi ampero maksaa tonnin vähemmän ja mulle se ainaki tekee todennäkösesti ihan samat asiat mitä tekisin qc:llakin. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. | |
![]() 10.06.2024 15:57:21 | |
Jos läppäri matkassa niin sen kanssa pelkkä lattiamallinen kontrolleri-interface voisi olla toimiva ratkaisu (ainakin silloin kun toimii): https://www.thomann.de/fi/xsonic_xtone_interface_foot_control.htm https://www.thomann.de/fi/xsonic_xsonic_xtone_pro_interface.htm | |
![]() 10.06.2024 18:35:30 | |
LaXu: En kyllä sanoisi, että Ampero II:ssa vielä päästään lähellekään Fractalia tai Line6 soundeissa, mutta ihan päteviltä ne silti vaikuttavat ja plussaa modernimmasta käyttöliittymästä. Hinta-laatusuhde lienee kohdillaan. Fiilispohjalta ja Youtube demojen perusteella sanoisin että soundit on täysin vertailukelpoiset noihin isompiin nimiin enkä usko että sokkotestillä erottaisin laatueroja. En tiedä onko sitten soittotuntumassa tai jossain ränttätänttäsoundeissa isompaa eroa. Kliinit ja metallisäröt toimii. Jeszse: Mulla on toi ampero ii stage ja on kyl ihan älyttömän hyvä vehje. Mietin jossain kohin että pitäskö sijottaa quad cortexiin mutta en vaan oo pystyny perusteleen sen hintaa itelleni. Toi ampero maksaa tonnin vähemmän ja mulle se ainaki tekee todennäkösesti ihan samat asiat mitä tekisin qc:llakin. Varsinkin kun tämän hetken kaikkein tarkimmin vahvistimia mallintava teknologia on ilmainen NAM jota voi käyttää sitten kun tahtoo oikein hifistellä. Varmaan noissa kalliimmissa on sitten jotain ominaisuuksia joita ilman jotkut ammattimuusikot ei pärjää. Soundeissa tuskin on se isoin ero. mhelin: Jos läppäri matkassa niin sen kanssa pelkkä lattiamallinen kontrolleri-interface voisi olla toimiva ratkaisu (ainakin silloin kun toimii): https://www.thomann.de/fi/xsonic_xtone_interface_foot_control.htm https://www.thomann.de/fi/xsonic_xsonic_xtone_pro_interface.htm Pöytäkoneen äänikorttia voisin sinällään kuljettaa mukana, mutta ongelmaksi tulee läppärin hieman vajaa prosessoriteho. | |
![]() 11.06.2024 09:41:42 | |
Olroxrox: Joudun tossa kohta reissuhommiin niin ois tarvetta ostaa joku kannettava kitaransoittovehje. Tähän asti oon soittanut kotona suoraan pöytäkoneeseen plugareilla ja treeniksellä putkikamoilla. Tästä syystä en ole seurannut markkinoita koska ei ole ollut tarvetta vuosiin enää ostaa mitään. Sen verran olen tehnyt tutkimusta että Hotone Ampero One on alkanut kiinnostaa, koska se pedaalimallisena toimisi myös keikoilla jonne ei jaksa stäkkiä roudata, tai jos tulee bändiprojekteja joissa tarvitsee putkimarsua monipuolisempaa soundivalikoimaa. Plussana että toimii myös äänikorttina läppärille ja saa riffit talteen tien päällä. Laite on kuitenkin jo muutaman vuoden vanha ja kehitys menee kovasti eteenpäin, onko tiedossa joku vielä parempi diili? Hintaahan tolla on vaan pari sataa euroa ja demot kyllä ollut ihan lupaavia. Jättäsin kyllä tuon Amperon välistä ja ostaisin suorilta HX stompin. Ihan eri luokan soundit ja käytettävyys. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 11.06.2024 09:45:12 | |
BulletFace: Jättäsin kyllä tuon Amperon välistä ja ostaisin suorilta HX stompin. Ihan eri luokan soundit ja käytettävyys. Kyllä näistä nykymallintavista oikeasti saa ihan kaikista käyttökelpoista tavaraa irti, säädettävyys ja käyttöliittymä on sit se juttu mikä esim Quad Cortexissa on vaan parasta mutta jo Nux MG-30 sai kaiveltua asiallista soundia, toki vaan sitte pedaalin rajallisuus esim sceneissä ym on iso rajoittava tekijä. | |
![]() 11.06.2024 09:52:26 (muokattu 11.06.2024 10:38:39) | |
BulletFace: Jättäsin kyllä tuon Amperon välistä ja ostaisin suorilta HX stompin. Ihan eri luokan soundit ja käytettävyys. Sopivan kokoiselta näyttää tuokin. Hieman kalliimpi muttei mikään överi. Pitää katella parit demot ja vertailut. En vaan ymmärrä miten tuo käytettävyys on tossa parempi, näyttää päällisin puolin paljon alkeellisemmalta, esim kosketusnäyttö puuttuu? https://www.youtube.com/watch?v=bVd3jx105Mw Tässä muuten sokkotesti jossa ajetaan samalla impulssilla samoja vahvistinmallinnoksia. Omaan korvaan Ampero voitti vaikka alkuun ennakkoluuloisena oisin arvannut että sen klipeissä soi Line 6. Pätkä on toki puolitoista vuotta vanha ja kumpaankin on varmasti tullut firmware päivitystä. Käykös näihin pedaaleihin muuten mikä tahansa halpis expressiopedaali vai pitääkö olla just saman valmistajan versio? | |
![]() 11.06.2024 11:51:32 | |
Sillä kosketusnäytöllä operointi on kuitenki loppuviimein aika ankeeta, koneella ne patchit kannattaa hinkata editorilla ja sit vaan hienosäätää maaliin siitä laitteesta jos ajelee esim treeniksellä yms. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. | |
![]() 11.06.2024 11:57:01 | |
Jeszse: Sillä kosketusnäytöllä operointi on kuitenki loppuviimein aika ankeeta, koneella ne patchit kannattaa hinkata editorilla ja sit vaan hienosäätää maaliin siitä laitteesta jos ajelee esim treeniksellä yms. Juu, näinhän sitä luultavasti tulee toimittua kun laite kerran valmiina on usbissa kiinni 99% ajasta joka tapauksessa | |
![]() 11.06.2024 12:05:43 | |
Itsellä on käytössä Nux Mighty Plug Pro ja laadukkaat kuulokkeet: Vievät mahdollisimman vähän tilaa kun työn puolesta joutuu kimpoilemaan EMEA-alueella ajoittain. Parempiakin ratkaisuja varmasti löytyy mutta eipähän aiheudu meluhaittoija ulkopuolisille. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" | |
![]() 11.06.2024 16:08:56 (muokattu 11.06.2024 16:36:29) | |
Olroxrox: Pöytäkoneen äänikorttia voisin sinällään kuljettaa mukana, mutta ongelmaksi tulee läppärin hieman vajaa prosessoriteho. Jossain uusissa tarjousläppäreissä tai miniPC:issä voi olla yllättävän kovakin prossuteho joilla mallintavat plugarit kyllä pyörähtää helposti. Esim. Amd Ryzen 5 5500U on sellainen prossu, viime viikolla oli joku läppäri tarjouksessa 399 jossain (Powerissa?). Nuo Xsonic Xtone interfacet / kontrollerit siis ovat "äänikortteja", käyttävät samoja prossuja (XMOS Xcore) jota yleisimmän USB interfacet, Thesyconin ajureilla, eli siis ei tarvi kuskata mitään toista interfacea mukana. Joku Xtone + MiniPC + linux + wine + joku Neural DSP:n plugari voisi olla kiva setti jos vielä olisi joku pieni kosketusnäyttö. Tietokoneiden kanssa vaan pitäisi olla joku backuppi melkein livekäytössä. Steam Deck olisi tietty myös mahdollinen kone pyörittämään mallintavaa softaa, pelikonsolit ovat yleensä kestävämpiä käytössä kuin varsinaiset tietokoneet. https://www.reddit.com/r/guitarcirc … eural_plugins_on_a_steam_deck_what/ ASUS ROG Allyssa on supertehokas prossu ja Windows 11 Home käyttis, mutta on vähän kallis, tosin vaan puolet Quad Cortexin hinnasta: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … lly-RC71L-NH001W-kasikonsoli-512-Gt Tuo on Extreme malli, edullisempikin löytyy kylläkin, https://www.telia.fi/kauppa/tuote/asus-rog-ally-rc71l/rc71l-nh019w Vielä videota juutuubista, tuossa taitaa pyöriä Neural DSP:n Gojira plugari https://www.youtube.com/watch?v=ZtP3FqYTpDQ Köyhän tai keskituloisen ainakin Quad Cortex? | |
![]() 11.06.2024 16:47:05 | |
Olroxrox: Käykös näihin pedaaleihin muuten mikä tahansa halpis expressiopedaali vai pitääkö olla just saman valmistajan versio? Ei vaadi saman talon kaasupedaalia. Minulla on Ampero mini ja vaakuttelen Rolandin pedaalilla. Ei ongelmia. Tosin se piti ensin käydä kalibroimassa Amperon asetuksissa. | |
![]() 11.06.2024 17:42:50 | |
mhelin: Jossain uusissa tarjousläppäreissä tai miniPC:issä voi olla yllättävän kovakin prossuteho joilla mallintavat plugarit kyllä pyörähtää helposti. Esim. Amd Ryzen 5 5500U on sellainen prossu, viime viikolla oli joku läppäri tarjouksessa 399 jossain (Powerissa?). Nuo Xsonic Xtone interfacet / kontrollerit siis ovat "äänikortteja", käyttävät samoja prossuja (XMOS Xcore) jota yleisimmän USB interfacet, Thesyconin ajureilla, eli siis ei tarvi kuskata mitään toista interfacea mukana. Joku Xtone + MiniPC + linux + wine + joku Neural DSP:n plugari voisi olla kiva setti jos vielä olisi joku pieni kosketusnäyttö. Tietokoneiden kanssa vaan pitäisi olla joku backuppi melkein livekäytössä. Steam Deck olisi tietty myös mahdollinen kone pyörittämään mallintavaa softaa, pelikonsolit ovat yleensä kestävämpiä käytössä kuin varsinaiset tietokoneet. https://www.reddit.com/r/guitarcirc … eural_plugins_on_a_steam_deck_what/ ASUS ROG Allyssa on supertehokas prossu ja Windows 11 Home käyttis, mutta on vähän kallis, tosin vaan puolet Quad Cortexin hinnasta: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … lly-RC71L-NH001W-kasikonsoli-512-Gt Tuo on Extreme malli, edullisempikin löytyy kylläkin, https://www.telia.fi/kauppa/tuote/asus-rog-ally-rc71l/rc71l-nh019w Vielä videota juutuubista, tuossa taitaa pyöriä Neural DSP:n Gojira plugari https://www.youtube.com/watch?v=ZtP3FqYTpDQ Köyhän tai keskituloisen ainakin Quad Cortex? Tai sitten ostaa parilla sadalla eurolla ihan kitaran soittoa varten suunnitellun laatikon eikä ala propellihattuilemaan Linuxien ja piu pau pelikonsolien kanssa. | |
![]() 11.06.2024 17:43:50 | |
Progorava: Ei vaadi saman talon kaasupedaalia. Minulla on Ampero mini ja vaakuttelen Rolandin pedaalilla. Ei ongelmia. Tosin se piti ensin käydä kalibroimassa Amperon asetuksissa. Tämän halusin kuulla. Eipä sitten kannata rahoja tuhlata viralliseen pedaaliin vaikka oiskin vähän hienompi. | |
![]() 12.06.2024 12:43:30 (muokattu 12.06.2024 14:06:36) | |
Olroxrox: Tai sitten ostaa parilla sadalla eurolla ihan kitaran soittoa varten suunnitellun laatikon eikä ala propellihattuilemaan Linuxien ja piu pau pelikonsolien kanssa. Niin voi olla parempi, tosin sitten se että saundimaailma on se mikä on eikä sitä voi päivittää voi myöhemmin alkaa harmittamaan. Jonkin verran voisi auttaa jos laitteessa olisi edes IR latausmahdollisuus kuten noista Amperoissa löytyy ja esim. Bossin IR-2:ssa muttei jostain syystä esim. saman hintaluokan uudehkossa POD Expressissä. Vahvistinmallinnoksia noista Amperoista kyllä löytyy. IK Multimedia Tonex One voisi silti olla parempi vaihtoehto. | |
![]() 12.06.2024 14:32:22 (muokattu 12.06.2024 14:33:13) | |
mhelin: Niin voi olla parempi, tosin sitten se että saundimaailma on se mikä on eikä sitä voi päivittää voi myöhemmin alkaa harmittamaan. Jonkin verran voisi auttaa jos laitteessa olisi edes IR latausmahdollisuus kuten noista Amperoissa löytyy ja esim. Bossin IR-2:ssa muttei jostain syystä esim. saman hintaluokan uudehkossa POD Expressissä. Vahvistinmallinnoksia noista Amperoista kyllä löytyy. IK Multimedia Tonex One voisi silti olla parempi vaihtoehto. Sehän näissä on vähän vikana että kun minä nyt jonkun ostan niin alle vuoden päästä tulee seuraava versio ja oma tuntuu sitten vanhalta ja myyntiarvo menee nollaan. Vaikka täysin käyttökelpoisia mallinnussoundeja on kuitenkin ollut jo ainakin kymmenen vuotta saatavilla eikä se taso ole minun korvien mukaan mitenkään merkittävästi parantunut niin tuskin se seuraava purkkikaan maailmaa mullistaa. Oon muuten vetänyt samalla putkivahvistimella jo 20 vuotta eikä tee yhtään mieli päivittää tai vaihtaa, riittää kun soundaa hyvältä ja omaan musaan sopivalta. | |
![]() 13.06.2024 10:10:30 | |
Olroxrox: Oon muuten vetänyt samalla putkivahvistimella jo 20 vuotta eikä tee yhtään mieli päivittää tai vaihtaa, riittää kun soundaa hyvältä ja omaan musaan sopivalta. Aika kova saavutus, ja tavallaan hyvä tila soittajana, tosin varmaan kaikilla on pyrkimys myös uusiutua, ja osana sitä myös päivittää saundeja. Tosin ei se uusiutuminen aina tarkoita uusien kamojen hommaamista, voi se olla sitäkin että menee entistä syvemmälle musagenrensä perinteeseen tai vaan soittaa eri tavalla -kehittyy soittajana. Tuosta Tonex Onesta, sillähän voi ilmeisesti käyttää myös omista kamoista kaapattuja mallinnoksia, vaatinee tietty että saa jostain lainaksi tai vuokarattua Tonex Capturen tai tuntee sellaisen omistajan joka voisi jeesata. Näin sen oman vahvistimen saundin tjsp. saisi myös siitä purkista (siis Tonex Onesta tässä tapauksessa) mitä sitten roudaa mukanaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)