Aihe: Langaton yhteys kitarasta vahvistimeen
1
faq1
27.07.2023 15:34:48
Yamaha THR Wireless -vahvistinmalleihin on saatavilla kitaraan laitettava lähetin Line6 Relay G10T, jonka avulla voi soittaa langattomsti vahvistimen kautta. Hinta kapulalle on noin 110 euroa.

Toisaalta muilta valmistajilta saa lähetin-vastaanotinpaketin alle 50 eurolla:
https://www.thomann.de/fi/yuer_tr_u … BqMTOnT_Db7_ykwjnhg1wRoCyZQQAvD_BwE

Onko kellään kokemusta noista lähetin-ratkaisuista, pätkiikö, onko pitkä toiminta-aika latauksella ym.
nightbird
27.07.2023 16:08:51
faq1: Yamaha THR Wireless -vahvistinmalleihin on saatavilla kitaraan laitettava lähetin Line6 Relay G10T, jonka avulla voi soittaa langattomsti vahvistimen kautta. Hinta kapulalle on noin 110 euroa.

Toisaalta muilta valmistajilta saa lähetin-vastaanotinpaketin alle 50 eurolla:
https://www.thomann.de/fi/yuer_tr_u … BqMTOnT_Db7_ykwjnhg1wRoCyZQQAvD_BwE

Onko kellään kokemusta noista lähetin-ratkaisuista, pätkiikö, onko pitkä toiminta-aika latauksella ym.

Noihin jakkiloihin tökättäviin en ole koskaan oikein luottanut, Xvivestä joka on vastaava on huoltokokemusta ( ei voi edes avata huoltoa varten) myyjä-organisaatiossa.
Itse luotan perinteiseen vyölähetin/vastaanotin ratkaisuihin joissa sentään on vielä yksiköt vaihdettavissa ja osin jopa korjattavissa.
Sax-pappa
27.07.2023 16:13:40
Olen käyttänyt vastaavaa Xvive u2 systeemiä bassossa monet vuodet niin treeneissä kuin satunnaisilla keikoillakin. On toiminut aina moitteettomasti. Akun pitäisi kestää 5 tuntia. Niin pitkään en ole koskaan kokeillut. Täytyy muistaa, että tällä hinnalla ei saa ammattitason välineitä. Ongelmia saattaa tulla esim. häiriöiden kanssa.
ituvirtanen
27.07.2023 17:17:16

Mikäli käytät säröjä (mukaan lukien jotkut kompurat), jotka reagoivat eri tavoin korkea- ja matalaimpedanssiseen signaaliin, voi langattomalla tulla yllätys eteen.
nightbird
27.07.2023 18:33:23 (muokattu 27.07.2023 18:33:53)
Sax-pappa: Olen käyttänyt vastaavaa Xvive u2 systeemiä bassossa monet vuodet niin treeneissä kuin satunnaisilla keikoillakin. On toiminut aina moitteettomasti. Akun pitäisi kestää 5 tuntia. Niin pitkään en ole koskaan kokeillut. Täytyy muistaa, että tällä hinnalla ei saa ammattitason välineitä. Ongelmia saattaa tulla esim. häiriöiden kanssa.

niin, onhan näissä tietty yksilöitä jotka ainakin kerran joutuvat takuuvaihdetuiksi.
Edelleen luotan mieluummin itse noihin erillis-laitteisiin joissa vikaantuva osa on
suuressa osassa se instrumenttijohto. :=)
Jokainen tietysti valitsee itse.
velipekka
27.07.2023 18:47:52
Itsellä ollut käytössä muutaman vuoden tämä.

https://kitarablogi.com/2018/04/27/testipenkissa-nux-b-2-wireless/

Toiminut moitteetta. Ainoa harmistuksen aihe ollut se, että Sabbadiuksen uni-vibe aiheuttaa ylimääräistä voimakasta suhinaa päällä ollessaan, jos langaton on samassa signaaliketjussa. Muissa pedaaleissa ei ongelmaa ole ollut.
Jeszse
27.07.2023 20:27:19
velipekka: Itsellä ollut käytössä muutaman vuoden tämä.

https://kitarablogi.com/2018/04/27/testipenkissa-nux-b-2-wireless/

Toiminut moitteetta. Ainoa harmistuksen aihe ollut se, että Sabbadiuksen uni-vibe aiheuttaa ylimääräistä voimakasta suhinaa päällä ollessaan, jos langaton on samassa signaaliketjussa. Muissa pedaaleissa ei ongelmaa ole ollut.

Tää on itelläki ollu useemman vuoden, ei oo ongelmia ollu keikkakäytössä klubiolosuhteissa. Thomannilta taitaa saada samaa laitetta harley bentonin logolla puolta halvemmalla.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
faq1
27.07.2023 20:54:00 (muokattu 27.07.2023 20:56:51)
Mulla on Yömahan THR30II Wireless vahvistin. Siinä siis on sisäinen vastaanotin, mutta lähettimen kitaraan joutuisi ostamaan, hinta 120 euroa: Line6 Relay G10T.

En tiedä kuinka kauan akku kestää, kunnes pitäisi vaihtaa. Silloin kait koko kapula joutaa roskiin. Uskon kuitenkin akun pysyvän toimintakunnossa ainakin yli 5 uotta, joten ei ongelma.

Latenssit noissa kaikissa malleissa tietääkseni ovat hyvin pieniä.
velipekka
28.07.2023 01:29:41
Jeszse: Tää on itelläki ollu useemman vuoden, ei oo ongelmia ollu keikkakäytössä klubiolosuhteissa. Thomannilta taitaa saada samaa laitetta harley bentonin logolla puolta halvemmalla.

Joo, kaverilla juuri tämä Jeszsen mainitsema HB ja ulkoisesti aivan samannäköinen ja toimii hyvin.
phiit
28.07.2023 06:26:00 (muokattu 28.07.2023 08:07:00)
Boss WL-20 ollu käytössä yli 5v, ei ongelmia ei pätkimisiä ja akku kestää pitkään. Pelittää niin klubikeikoilla kuin festareillaki mainiosti.
Rämppy
28.07.2023 10:32:14 (muokattu 29.07.2023 19:24:35)
Mulla on ollut toista vuotta tämmöinen halpis Gear 4 Musicin Sub Zero. Ihan kokeeksi ostin ja käyttöön jäi. Maksoi muistaakseni 80 eur. On toiminut moitteettomasti. Yhdellä latauksella soittaa ainakin muutaman tunnin. Riittää ainakin parin setin mittaiselle keikalle. Näppärä käyttää: plugimallinen lähetin kitaran jakkiin ja vastaanotin pedaalilautaan tai vahvistimeen. Kantama on ihan riittävä, jos ei halua kirmata kovin kauaksi lavalta.

Edit: Sen verran vielä, että vehje on keikkakäytössä, soitettu kapakoissa sekä ulkofestareilla. Ja tietysti treeneissä. Ei heikennä soundia, ei häiriöitä tai pätkimisiä. Kertakäyttövehkeitähän nämä ovat siinä mielessä, että viimeistään kun akku tulee tiensä päähän niin mitään ei ole tehtävissä. Ja se risoo, mutta sama vika koskee monia kalliimpiakin laitteita. Ja tietysti piuha on kaiken varalta aina käden ulottuvilla. Parempia kapistuksia on markkinoilla pilvin pimein, mutta kyllä tämäkin näköjään hommansa hoitaa ihan asiallisesti.
Tulin, näin, soitin.
pitk
29.07.2023 11:17:48

Ottamatta sen enempää kantaa noihin kamoihin, sillä jos ne toimii ja soundi on soittajalle ok, niin se on siinä.

Sitten se narinaosuus ;-) Halvoissa ja kalliissa radioissa on eroja. Ja siihen on syynsä. Kalliimmat hukkaavat vähemmän asioita ja toimivat luotettavammin. Halvimmat ovat usein jotain Wifi-verkoissa toimivia, joissa saattaa tulla ongelmaksi kaistalla oleva muu liikenne, jota esim isommissa tapahtumissa voi olla paljonkin (jokaisellaon käytännössä puhelin taskussa + kaikki muu verkkoa käyttävät laitteet).

Joka tapauksessa kannattaa olla joku varajärkestelmä, joista helpoin on toki, että on riittävän mittainen plugipiuha 8tai kaksi) hollilla, jolloin laitteen pykiessä homma jatkuu suht pienellä säädöllä.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja ThE PhysicistS"
PekkaM
29.07.2023 13:57:26 (muokattu 29.07.2023 13:57:45)
Ei ole vielä kehitys kehittynyt sille tasolle, että jossain Line6:n vehkeissä olis suoraan se lopullinen A/D-muunnos siinä mokkulassa ja se siirtyisi suoraan johonkin Helixiin integroituun vastaanottimeen, sivuuttaen siinä laatikossa olevan vastaavan prosessoinnin?

Pitäisi olla ainakin soundin puolesta täysin läpinäkyvä ratkaisu.
grzenabi
29.07.2023 16:15:23
faq1: Mulla on Yömahan THR30II Wireless vahvistin.

No niin on mullakin. Ja tuon Line6-systeemin olen hankkinut 10/2016, yhä pelittää.
Ostin silloin lähetin/vastaanotin-kombon jota käytin PC:llä Amplituben kera.

Sittemmin tuli markkinoille THR-malli joka osasi hyödyntää lähetintä, hommasin sen.
Olen tyytyväinen, äänenlaadussa en ole huomannut moitittavaa (*) ja akkukesto on edelleen useita tunteja, ukko väsyy nopeammin kuin akku.
Soittelen melkein aina langattomasti, laitan joka session jälkeen lataukseen.

(*) taustatietona: olen kotisoittelija, jo vanha ukko jonka kuulo on todetusti huonontunut ja soittelussa/langattoman käytössä oli pitkiä taukoja työvuosien aikana, nyttemmin soitan lähes joka päivä tunnin pari.

Nuo akut minuakin risoo, nykyään laite kuin laite on lähes kertakäyttöinen sen mukaan mitä akku sattuu kestämään.

PS. Yamaha on tuomassa markkinoille pienilatenssista langatonta kuuloketta YH-WL500 soittelukäyttöön, suht kovan hinnan lisäksi ostohaluja hillitsee kiinteä akku.
faq1
29.07.2023 21:11:29 (muokattu 29.07.2023 21:20:15)
grzenabi: No niin on mullakin. Ja tuon Line6-systeemin olen hankkinut 10/2016, yhä pelittää.
Sittemmin tuli markkinoille THR-malli joka osasi hyödyntää lähetintä, hommasin sen.

Siis sulla on väliajat, kun et soita se lähetin siinä THR:n kitarapistokkeessa kiinni, jossa myös latautuu? Ja tällä tavalla vahvistin pitää lähettimen ladattuna?
Meneekö noin?

Kun ostin tuon Jammun vahvarin, niin mietin miksi siinä ei ole BT-kuulokekkeelle käyttömahdollisuutta. Mutta johtuu kait siitä, että BT-kuulokkeissa pitkä latenssi.

Luulisi olevan muilla valmistajilla edullisempia langattomia kuulokkeita, joiden lähetin kytketään kuulokeliitäntään.

Yamahan kuuloke:
https://www.soundstorexl.fi/product … mpaign=daisycon_Velka+Shopping+-+EU
grzenabi
29.07.2023 21:29:23
faq1: Siis sulla on väliajat, kun et soita se lähetin siinä THR:n kitarapistokkeessa kiinni, jossa myös latautuu? Ja tällä tavalla vahvistin pitää lähettimen ladattuna?

Meneekö noin?

Nyppään lähettimen irti THR:stä kun se on latautunut eli vihreä led ei pala eikä vilku.
Soittaessani THR on yleensä lattialla säätöetäisyydellä, kerrostaloasumisen vuoksi usein käytän kuulokkeita. Soiton loputtua laitan lähettimen ja joskus THR:n lataukseen ja kun lataukset on loppu irrotan lähettimen ja nostan laitteet (THR, lähetin, kuulokkeet) säilytyspaikkaansa.
faq1
29.07.2023 21:55:12
Kaikenlaiset sotkeutuvat piuhat ovat ärsyttäviä. Elämä taas hieman helpottuisi, kun vahvistinta voi käyttää ilman yhtään johtoa. Tuossa Yamahssahan on sisäänrakennettu akkukin. Ja jos vielä kuulokkeet olisivat langattomat.

Mitä oon tykännyt tuosta Jammun vahvistimesta? Minusta tosi hyväsoundinen ja kaikin puolin mallikelpoinen, ulkomitoiltaan pieni vahvistin. Tehoa kuitenkin lähtee vaikka millä mitalla.
grzenabi
29.07.2023 22:13:05
faq1:

Mitä oon tykännyt tuosta Jammun vahvistimesta?

Kyllä olen tykännyt kovasti. Saan siitä pienellä säädöllä lähes kaikki äänet joita tarvitsen ja homma pysyy soittamisessa.
Minulla on myös esimerkiksi tuo Amplitube softa PC:llä, mutta minä sotkeudun sen kanssa lillukanvarsiin eli säätämiseen ja kokeiluun kuten on käynyt myös omistamieni multiefektien yms kanssa.
THR:n kanssa saan äkkiä nuppeja veivaamalla haluamani soundin, olen kokeillut Android-appia muttta en sitä juurikaan käytä koska se ei tuota suurta lisäarvoa vaan mutkistaa asiaa.
faq1
29.07.2023 22:32:58
grzenabi: Kyllä olen tykännyt kovasti. Saan siitä pienellä säädöllä lähes kaikki äänet joita tarvitsen ja homma pysyy soittamisessa.
.

Itsellä myös ollut käytössä kaikenmaailman multiefektit, pc:llä plugareita ym. Mutta niiden kanssa menee liian usein säätämiseksi kun pitäisi mennä soittamiseksi. Ja kun menee säätämiseksi niin silloin menee hermot ja soittamiseen tarvittava herkkyys pois.

Arvosta mitä suurimmassa määrin nykyään sitä että virta päälle ja menoksi.

Soittelen tuolla PC:lle Audacityn tallennusohjelmaan kitararaidat USB:n kautta. Säätää ensin rauhassa harrjoitellessa kappaletta soundit, kaiut ja säröt ja tallentaa vahvarin muistipaikkaan. Sieltä löytyy sitten hakematta ja voi keskittyä soittamiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)