Aihe: Vibatalla kitaraan 1 2 | |
---|---|
![]() 11.07.2023 12:55:52 | |
Mulla on squirer sonic strat HT kitara ja kysyisin, että onko siihen mahdollista asentaa vibratallaa? | |
![]() 11.07.2023 12:59:50 (muokattu 11.07.2023 13:00:03) | |
Hendersson: Mulla on squirer sonic strat HT kitara ja kysyisin, että onko siihen mahdollista asentaa vibratallaa? Mahdollista, totta kai. En kyllä keksi muuta hyvää syytä tälle kuin modauksen (/puutöiden/jne.) opettelu, joten ehdotan että laitat tuon myyntiin ja ostat tilalle sellaisen jossa on jo tehtaan jäljiltä tremolo valmiina. | |
![]() 11.07.2023 14:58:17 | |
No kyselen lisää tyhmiä, eli voiko rautalankabiisejä soittaa ilman vibrakampea? Ei carmaan yhtä helppoa, mutta onko se kuinka olennainen osa? | |
![]() 11.07.2023 16:08:25 | |
Hendersson: No kyselen lisää tyhmiä, eli voiko rautalankabiisejä soittaa ilman vibrakampea? Ei carmaan yhtä helppoa, mutta onko se kuinka olennainen osa? No tietysti voi soittaa kiinteätallaisellakin. Pientä vibratoahan voi suorittaa otelaudan kädellä. Samoin "pre-bend & release" on joissain tilanteissa mahdollinen soittotekniikka. moving in stereo | |
![]() 11.07.2023 17:01:15 | |
Minusta vibra on todella vaativa, että sen käyttö kuulostaa hyvältä. EVH ja Jeff Beck osasivat käyttää hyvin vibraa, mutta molemmilta kaverilta onnistui soitto myös ilmankin. Ehkä olisi parempi opetella ilman ja hommata sitten joskus jos sitä todella tarvitsee... Tähän voisi luetella vaikka kuinka paljon loistavia soittajia, joiden soittoa ei ainakaan huononna se etteivät käytä vibraa ollenkaan. Vibraton kitara pysyy yleensä paremmin vireessä ja usein siinä on jopa parempi sustain. | |
![]() 11.07.2023 17:02:32 | |
Hendersson: No kyselen lisää tyhmiä, eli voiko rautalankabiisejä soittaa ilman vibrakampea? Ei carmaan yhtä helppoa, mutta onko se kuinka olennainen osa? Soittaahan voi, mutta vaikea saada oikealta kuulostamaan. Oikealla työkalulla saa helpommin halutun tuloksen. | |
![]() 11.07.2023 21:16:45 (muokattu 11.07.2023 21:32:48) | |
Venturesin Nokie Edwards pärjäsi vanhoilla päivillään ihmeen hyvin ilman kampeakin: https://www.youtube.com/watch?v=F1E66IIhnFI Toki mpekkanen puhui ihan asiaa. Halvan kitaran kampi tuottaa helposti vireongelmia kun sitä käytetään :/ En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 13.07.2023 19:16:49 | |
Kefiiri: Venturesin Nokie Edwards pärjäsi vanhoilla päivillään ihmeen hyvin ilman kampeakin: https://www.youtube.com/watch?v=F1E66IIhnFI Toki mpekkanen puhui ihan asiaa. Halvan kitaran kampi tuottaa helposti vireongelmia kun sitä käytetään :/ Ja Shadowsin Bruce Welch hoitaa hienosti komppikitarat rautalankabändissä ilman kampelaa. moving in stereo | |
![]() 13.07.2023 19:59:01 (muokattu 13.07.2023 20:46:17) | |
Vielä sellainen juttu, että mikäli vibra kitara on hankinnassa, niin kannattaisi säästää hieman enemmän ja jättää ne kaikista halvimmat vibrakitarat ja ostaa kunnollinen soitin. Halvemmissa soittimissa saattaa puut elää ja yleensä niissä on huono satula. Huono satula ja vibra on todella surkea yhdistelmä, koska ei pysy vireessä. Halvimmat Floyd Roset on kanssa niin pehmeätä metallia, että ongelmia tulee. Yleensä ensimmäiset ongelmat tulee kun kaulan puut elää vuoden aikojen mukaan ja tallan hienovire ei pysy enää ihan täysin kohdallaan. Jos ei ole kunnon viritysmittaria ja ei tiedä muutenkaan mitä tekee... niin Floyd Rosen saa helposti itse säädettyä sellaiseen kuosiin, että koko kitara on täysin viturallaan. Ja jos kitaran säädöt haluaa kuntoon, niin että ammattimies sen laittaa, niin sekin maksaa sen satasen +-20€. ...mutta, jos vibrakitaran haluaa niin siihen kannattaa sijoittaa vähän enemmän ja jättää ne satasen tai parin soittimet kokonaan kaupan hyllyyn. | |
![]() 13.07.2023 20:09:29 | |
Hendersson: Mulla on squirer sonic strat HT kitara ja kysyisin, että onko siihen mahdollista asentaa vibratallaa? Tuo on siis hardtail strato. Kyllä siihen vibran saa, mutta jos kitaran hinta on 200 ja se vibra + remontti on tuplat kitaran hinta, niin ei taida olla järkeä tehdä remonttia. Vibran hinta riippuen siitä millaisen siihen haluaa on jostain likemmäksi satasesta noin kolmeen hunttiin. Kitarasepät ottaa tuollaisesta remontistä vähintään 200 tai enemmän... | |
![]() 13.07.2023 23:26:56 | |
Straton vibrasysteemiä ei kannata mihinkään kitaraan jälkiasentaa, jos voi asentaa vaikka Jaguarin kampikoneiston. En tiedä voisiko sellaisen laittaa stratoon? En muista moista yhdistelmää koskaan nähneeni. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 14.07.2023 06:37:02 | |
https://www.eyguitarmusic.com/Chrom … emoloFor-Fender-Mustang_p_1266.html Jansen Invader stratossa oli jaskamaster vibra ratokaster bodyssä. Kitarakirppiksellä äsken oli muutama strato body tremolo routtauksella ja oli vielä ilman ruuvinreikiä mutta se mahdollisuus meni. gear4 kaupassa stratorunko 5 kymppiä ja siihen pari spraymaalipurkkia fiesta red sävyssä niin rahanmenoa ei voi estää plus muut kilkkeet ja työkalut. Squieriin ei käy usa vintage mitoituksen kampi vaan joku kapeampi mistä nyt sattuisi löytymään ja mihin hintaan | |
![]() 14.07.2023 10:41:11 | |
Kefiiri: Straton vibrasysteemiä ei kannata mihinkään kitaraan jälkiasentaa, jos voi asentaa vaikka Jaguarin kampikoneiston. En tiedä voisiko sellaisen laittaa stratoon? En muista moista yhdistelmää koskaan nähneeni. Luultavasti tarvitsee jotain kalikkaa kaulataskuun kun kaulan kulma saattaa olla eri kuin ns normaalikammella. Kyllä tuokin remppa maksaa niin paljon, ettei siinä kyllä mitään järkeä ole... | |
![]() 15.07.2023 10:08:50 | |
mpekkanen: Luultavasti tarvitsee jotain kalikkaa kaulataskuun kun kaulan kulma saattaa olla eri kuin ns normaalikammella. Kyllä tuokin remppa maksaa niin paljon, ettei siinä kyllä mitään järkeä ole... Juu ei kampiremppa hardtail-kitaraan oikein taloudellisesti kannattava taida olla mitenkään päin. Ja kaulakulmajuttu tosiaan, rullatalla taitaa aina olla sen verran korkea että kaulan shimmaus olisi hyvinkin tarpeen. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 17.07.2023 15:09:22 | |
Mulla sivuaisi aihetta myös. Haluaisin laittaa mun Edwardsin es 335 kopioon ( https://www.tammerpianojasoitin.fi/ESP-Edwards-E-SA-180LTC-Black ) joko Bigsbyn tai Duesenbergin Les Tremin. Kumman haluan? plop plop plop | |
![]() 18.07.2023 10:58:30 | |
JarnoJT: Haluaisin laittaa mun Edwardsin es 335 kopioon joko Bigsbyn tai Duesenbergin Les Tremin. Kumman haluan? Tää on kuitenkin eri juttu kuin ruopata Straton runkoon kuoppaa tremololle. Äänestän Duesenbergiä, asennuksessa helpompi ja mun mielestä nätimpi ;) Semmonen huomautus, että mun aivojen mielestä Gibson ja vibra on hiukan outo yhdistelmä ja loppujen lopuksi aika harva G-mies on tullut tunnetuksi nimenomaan vibrasoittimella. Mutta mulla nyt on muitakin outouksia harmaassa massassa. | |
![]() 18.07.2023 11:20:14 | |
73nd3r: Tää on kuitenkin eri juttu kuin ruopata Straton runkoon kuoppaa tremololle. Äänestän Duesenbergiä, asennuksessa helpompi ja mun mielestä nätimpi ;) Semmonen huomautus, että mun aivojen mielestä Gibson ja vibra on hiukan outo yhdistelmä ja loppujen lopuksi aika harva G-mies on tullut tunnetuksi nimenomaan vibrasoittimella. Mutta mulla nyt on muitakin outouksia harmaassa massassa. Ehdottomasti Duesenberg, jos ei tiedä tarkkaan, mitä haluaa. Helppo asennus, ei ylimääräisiä reikiä alentamaan kitaran arvoa ja halvempi. Schallerilla on suunnilleen vastaava myös ja useita muita vaihtoehtojakin löytyy. Mulla on käyttämättömänä kullattu Bowen Handle, joka joutaa kiertoon, jos kiinnostaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 18.07.2023 15:33:54 | |
JarnoJT: Mulla sivuaisi aihetta myös. Haluaisin laittaa mun Edwardsin es 335 kopioon ( https://www.tammerpianojasoitin.fi/ESP-Edwards-E-SA-180LTC-Black ) joko Bigsbyn tai Duesenbergin Les Tremin. Kumman haluan? Minulla on molemmat ja yhtä hyviä minusta. Duesenberg ei vaadi ylimääräisiä reikiä, mutta Bigsby hienompi. Suosittelen rullatallaa kummankin kanssa. | |
![]() 18.07.2023 16:46:19 (muokattu 18.07.2023 16:50:03) | |
StJerky: Minulla on molemmat ja yhtä hyviä minusta. Duesenberg ei vaadi ylimääräisiä reikiä, mutta Bigsby hienompi. Suosittelen rullatallaa kummankin kanssa. Rullatalla tai Graph Techin mustat tallapalat aina TOM-meininkeihin vibran kanssa, niin pääsee vähimmällä hermojen menetyksellä. E: Graph Techin 37 euroa/setti Tune-o-Maticiin kotimaisessa kivijalassa: https://millbrook.fi/tuotteet.php?k=18195 tekee vierelle saman, kuin rullatalla. | |
![]() 18.07.2023 18:48:26 | |
Kefiiri: Venturesin Nokie Edwards pärjäsi vanhoilla päivillään ihmeen hyvin ilman kampeakin: Ja jos mennään Ameriikan rautalangoittajiin, niin Dick Dale tunnetusti soitti hardtail-Stratolla. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)