Aihe: Millanen mikki nauhotukseen? 1 | |
---|---|
![]() 23.12.2002 13:19:34 | |
Hep! Ei ehkä tänne palstalle niin kuulu, mutta kun täällä pääasiassa kitaristeja pyörii, niin kysyisin, että jos kerrostalossa soittelee kitaraa tietokoneelle, niin minkäslainen mikki siihen hommaan pitäis olla? Olen jo muutaman vuoden ajan todennut, ettei soundit oikein ole kohdallaan, kun nauhottaa piuhan välityksellä. Onko siihen olemassa ihan omia vikkejä vai onko tavallinen paras ja mitähän sellanen mikki maksaa, jolla sais jo mukavan laadukasta ääntä ja onnistuuko se nauhotus ylipäätään kuinka hyvin "kerrostalovolumeilla" (sivuäänet jne)? Kokemuksia ja kommentteja kaivataan =) Kiitti! | |
![]() 23.12.2002 13:43:19 | |
Halvoilla mikeillä voi tollasta sivuääntä kyllä tulla, mutta itse olen ainakin todennut tuon Cool Edit Pro 2:n kohinanpoisto systeemin todella toimivaksi. | |
![]() 23.12.2002 14:03:44 | |
Halvoilla mikeillä voi tollasta sivuääntä kyllä tulla, mutta itse olen ainakin todennut tuon Cool Edit Pro 2:n kohinanpoisto systeemin todella toimivaksi. Juu samoin! Iteltäkin löytyy toi softa ja on kyllä hyvä. Lähinnä meinasin, että jos on hyvälaatunen mikki (Shure SM57:aa ehottivat liikeessä), niin miten rämpyttely ja muu mahollinen ulkopuolinen melu ottaa mikkiin kun joutuu kuitenkin suht. alhasilla volumeilla soitteleen kerrostalossa. Olis tarkotus se vahvarista tuleva ääni vaan saada nauhalle. Tossa mun Anttilan 10e:n mikissä on se hyvä puoli ettei rämpytys ja muualta tuleva ääni kuulu nauhotuksessa, mutta se huono puoli ettei siitä itse kitaran soundistakaan ota selvää. Vähän parempaa mikkiä ajattelin =) | |
![]() 23.12.2002 16:41:01 | |
No Shuren 57:han se yleisin on. 58:llakin onnistuu ja jos innostut laulamaan nii se toimii siihenkin. | |
![]() 23.12.2002 17:18:49 | |
Sm57 on skitaravahvari- ja virvelikäytössä legenda. Ei se kaappaa kaikkia huoneen ääniä, vaan suuntaa aika terävästi. Jotta eikun semmoinen vaan ostoon. | |
![]() 29.12.2002 15:56:25 | |
Sm57 on skitaravahvari- ja virvelikäytössä legenda. Ei se kaappaa kaikkia huoneen ääniä, vaan suuntaa aika terävästi. Jotta eikun semmoinen vaan ostoon. Juu, sellasin menin ostamaan ja kokeilin tossa kotonakotona sitä AWE64:n kanssa ja soundit tuli suht kehnosti vielä koneelle, lähinnä kuulosti "repeleivältä" monolta. Mutta sen voinee laittaa äänikortin piikkiin. Eikös AWE64:ssä ole analoginen toi mic in? No, kotikoneessa on Live! ja toivotaan että olis vähän parempi peli. | |
![]() 29.12.2002 17:10:23 | |
Lähinnä meinasin, että jos on hyvälaatunen mikki (Shure SM57:aa ehottivat liikeessä), niin miten rämpyttely ja muu mahollinen ulkopuolinen melu ottaa mikkiin kun joutuu kuitenkin suht. alhasilla volumeilla soitteleen kerrostalossa. Olis tarkotus se vahvarista tuleva ääni vaan saada nauhalle. Sijoita se vahvistin (tai kaiutinkaappi) johonkin äänieristettyyn tilaan. Massiivinen puulaatikko, sisäseinät vuorattu äänieristeellä, esimerkiksi. Yksi hyväksi koettu ja vähemmän tarveaineita vaativa ratkaisu on ollut se, että vahvistin kaadetaan patjan päälle kaiutinelementti alaspäin. Mikrofoni mahdollisimman oikeaan kohtaan patjan ja etukankaan väliin. Vahvistimen päälle sitten peittoja ja huopia (kunhan muistaa huolehtia silti putkivehkeen jäähdytyksestä). Vaimentaa paitsi taustahälyjä myös mahdollistaa vahvistimen käyttämisen pikkuisen isommalla volalla naapureita terrorisoimatta. . | |
![]() 29.12.2002 21:17:30 (muokattu 29.12.2002 21:19:08) | |
Sijoita se vahvistin (tai kaiutinkaappi) johonkin äänieristettyyn tilaan. Massiivinen puulaatikko, sisäseinät vuorattu äänieristeellä, esimerkiksi. Yksi hyväksi koettu ja vähemmän tarveaineita vaativa ratkaisu on ollut se, että vahvistin kaadetaan patjan päälle kaiutinelementti alaspäin. Mikrofoni mahdollisimman oikeaan kohtaan patjan ja etukankaan väliin. Vahvistimen päälle sitten peittoja ja huopia (kunhan muistaa huolehtia silti putkivehkeen jäähdytyksestä). Vaimentaa paitsi taustahälyjä myös mahdollistaa vahvistimen käyttämisen pikkuisen isommalla volalla naapureita terrorisoimatta . Minä olen yleensä tunkenut vahvarin vaatekaappiin ja kaatanut sen viltin päälle. Sitten vaan tangosta mikki roikkumaan sopivaan kohtaan ja kaappi kiinni. Hyvä tulee, kunhan on kaapissa vaatteita. EDIT: Niin joo. Shuren SM57 on ihan loistava mikki, mutta (ainakin omien) kokemuksieni mukaan, se ei ole kovin hyvä äärimmäisen pienilla voluumeilla. | |
![]() 29.12.2002 21:35:59 | |
Shuren SM57 on ihan loistava mikki, mutta (ainakin omien) kokemuksieni mukaan, se ei ole kovin hyvä äärimmäisen pienilla voluumeilla. Onko kokemuksia noista Shuren PG-sarjan tötteröistä? http://www.shure.com/microphones/performance/pg/default.asp Mikä noista olisi viisain hankinta kitarakaapin mikitykseen "kotivolumeilla" ja akustisen poimintaan/lauluun, PG57? Paperilla ainakin hieman eri rajataajuudet kuin SM sarjan vastaavissa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)