Heittäkää ideoita. Joku 2000 euroa katto, mutta mieluiten halvemmalla. Miten noi Danelectrot? Jimmy Pagehan käytti aikoinaan Danoa slidesoittoon. Ne on ainakin halpoja. Entä SG:t? Pitäisikö katsoa jotain Tokain SG:tä, vaikka kyllähän Gibsoninkin Standard lähtee jo alle 2000euroa. Kokemuksia kiitos Terve, Simo Shake it and break it |
Tässähän on sama ongelma kuin kaikissa muissakin "mikä kitara olisi hyvä" -keskusteluissa: tyylejä, mieltymyksiä, makuja on niin paljon, että millään kaikenkattavalla tavalla "hyvää" on täysin mahdotonta nimetä. Kenen slidensoitosta ja/tai slidesoundista tykkäät? Mitä hän käyttää? Muutamia äkkiseltään mieleentulevia tunnettuja slide-kitaristeja ja soittimia: Lowell George: Strato, jossa Telen tallamikki Bonnie Raitt: Strato Muddy Waters: Tele tai Guild Ry Cooder: Strato, jossa Oahu-stilikan tallamikki Hound Dog Taylor: halpa 60-luvun japsikitara George Thorogood: Gibson Byrdland Sonny Landreth: Gibson Firebird ja erilaisia customeita Duane Allmann: Gibson Les Paul David Lindley: Melobar Powerslide, vanhoja Danelectroja ja Sears Silvertoneja Arlen Roth: Nationalin lasikuitukitara Elmore James: ainakin kuvissa on ollut joku kaikuaukkomikillä varustettu akustinen ... eli melkein mikä tahansa käy, kunhan kaula kestää paksut kielet ja vehkeen kielet saa säädettyä suhteellisen samaan tasoon (kuuden kielen putkella vedettyjä sointuja varten). . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Olet oikeassa, ehkä en kertonut tarpeeksi tarkasti. Mutta ratkaisin samalla oman ongelmani, aloin vähän leikkimään mun Bossin CS-3:lla, ja iskin mun vanhan Ibanezin Artistin putkicombooni ja aikaansaatu soundi on juuri se mitä olen etsinyt, eli Duane, Duane, Duane :) Akustisella löysin taas Robert Johnsonin uudestaan ja King of Delta Blues levy pyörii jo kolmatta kertaa tänään soittimessa läpi :) UPEATA MUSIIKKIA. Anyway :p Terve, Simo Shake it and break it |